Ervaringen met kunststof springbalken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Ervaringen met kunststof springbalken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 12:04

Zoals de titel al zegt: wat zijn de ervaringen met kunststof springbalken? Ik ben namelijk aan het overwegen om zoiets aan te schaffen omdat dit minder zwaar is dan hout en buiten opgeslagen kan worden. Maar voor ik die uitgave ga doen wil ik graag weten wat de ervaringen zijn van mensen met dit materiaal in gebruik. En hoe gevaarlijk is het? Breken ze snel als het paard er al eens op zou stappen met zijn voeten? Graag hoor ik alles!

dewindhoek

Berichten: 490
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Leidschendam

Re: Ervaringen met kunststof springbalken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:12

Ik ga dit ook even volgen. Zit met dezelfde vragen. Ik begreep in mijn zoektocht dat de balken met houten kern het stevigst zijn maar die zijn dan wel weer zwaarder

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Re: Ervaringen met kunststof springbalken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 17:03

Dat weet ik ook:) maar ja..inderdaad zwaar...en dat was ook een plus punt lichter tillen:) maar nog geen ervaringen gehoord. HEeft bijna niemand het dan?

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 15:06

Inmiddels antwoorden gekregen! Topic mag sluiten.

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:26

Ik had een tijdje regenpijpen gebruikt, geschilderd en al.
Alleen na een paar keer springen had een lompe pony bij ons op stal ze al doormidden..
Waren wel makkelijk te tillen en op te bergen maar niet echt ideaal met springen.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: Ervaringen met kunststof springbalken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 10:37

@Kostolany, en wat zijn de ervaringen? Positief of negatief en met welke merken? Ik wil ook kunstof balken aanschaffen, liefts zonder houten kern.

@EmmaxSammy, gewone rgenpijpen van PVC is zelfs gevaarlijk want deze kunnen erg splinteren!