Stal Baco

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DunaCO

Berichten: 92
Geregistreerd: 04-03-11

Stal Baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 23:17

Mijn vriendin had mij voorgesteld om op stal baco te gaan staan met mn paardjelief, maar ik wou toch even weten of jullie die stal kennen en zoja wat jullie ervan vinden.

Ik heb zelf natuurlijk wel op de site gekeken enzo maar er zijn vast wel wat bokkers die deze pensionstal kennen. Dus wil ik graag jullie mening horen.

Ook nog wat vraagjes als je die kan beantwoorden:

-hoelang mogen ze perdag in de weide/paddock?
-is er ook (spring)les mogelijk

Ik hoop dat jullie een berichtje achterlaten :)

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Stal Baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:34

Ik zou gewoon langs gaan om een kijkje te nemen, dan kun je meteen je vragen stellen :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Stal Baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:06

VSW -> ED

immii_clarr

Berichten: 789
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Re: Stal Baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:40

Hier iemand die de stal door en door kent, is van familie en kom er dus van baby af aan :P

Wat betreft naar buiten gaan:
Zomers kun je kiezen tussen alleen overdag of dag en nacht t land op.
Winter hebben we een bordsysteem voor de paddocks. Je schrijft je naam op t bord, dan kan je er een uur in en mag daarna de volgende. Is er nou niemand achter je kan je uiteraard langer,en als er wat later op de dag een bak vrij is, mag je ook gewoon nog een keer buiten zetten.

Instructie vraagje, Alles mag :) Toevallig geeft mijn eigen instructrice springlessen, er is genoeg springmateriaal aanwezig, dus springles is zeker mogelijk :)
Je mag trouwens zelf weten wat voor instructie je laat komen, als deze maar gediplomeerd is, dit ivm veiligheidscertificaat wat we hebben, en is zowieso altijd beter!

Mocht je meer vragen hebben, mag je ze gerust stellen :)

DunaCO

Berichten: 92
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 15:05

immii_clarr schreef:
Hier iemand die de stal door en door kent, is van familie en kom er dus van baby af aan :P

Wat betreft naar buiten gaan:
Zomers kun je kiezen tussen alleen overdag of dag en nacht t land op.
Winter hebben we een bordsysteem voor de paddocks. Je schrijft je naam op t bord, dan kan je er een uur in en mag daarna de volgende. Is er nou niemand achter je kan je uiteraard langer,en als er wat later op de dag een bak vrij is, mag je ook gewoon nog een keer buiten zetten.

Instructie vraagje, Alles mag :) Toevallig geeft mijn eigen instructrice springlessen, er is genoeg springmateriaal aanwezig, dus springles is zeker mogelijk :)
Je mag trouwens zelf weten wat voor instructie je laat komen, als deze maar gediplomeerd is, dit ivm veiligheidscertificaat wat we hebben, en is zowieso altijd beter!

Mocht je meer vragen hebben, mag je ze gerust stellen :)


Heel erg bedankt voor je reactie :)
het klinkt als een goeie plek om een pony te stallen, maar ik wil nog wel weten hoe de sweer daaris. ik ken namelijk wel meerdere goeie stallen maar daar hangt echt geen leuke sweer rond! en ik vind het wel belangrijk dat ik ook met plezier er heen ga ;)

immii_clarr

Berichten: 789
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Re: Stal Baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:15

ooh die is top durf ik wel te zeggen :)

Altijd supergezellig, sommige mensen zitten er zowat meer koffie te drinken en te kletsen dan dat ze met hun paard bezig zijn :P
De gezellige sfeer is ook wel iets waar we bekend om staan, zijn wel is mensen geweest die dachten toch te verhuizen naar een andere stal omdat dat voor hun veeeel dichter bij was, maar uiteindelijk toch weer terugkwamen vanwege de goede sfeer die er hangt en het extra reizen daardoor niet erg vonden.

Bij ons op stal staan ook niet echt de typetjes van kijk mij in me ankypakje hoe mooi ik eruit zie, sterker nog we houden helemaal niet van die kak en lopen vaak lekker in ons joggingbroek rond :)

Daarnaast organiseren we ook altijd wat dingen om met elkaar te doen, een bbq, uit eten, bowlen, een onderlinge wedstrijd, of gewoon een gezellige borrel waarbij we allemaal wat lekkere hapjes meenemen.

Wat jou en springen betreft, sommige meiden spreken soms af om gezellig met een paar wat sprongetjes neer te zetten in de bak, en samen te springen :)

Ik weet verder niet hoe oud je bent, maar kwa leeftijd is t ook best wel gevarieerd, ook best veel jonge meiden op het moment :)


Lijkt haast een mooi verkooppraatje dit haha, maar t is gewoon een feit dat de sfeer gewoon super is, maar dat ervaar je vanzelf wel als je bij ons zou komen staan :)

DunaCO

Berichten: 92
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 15:41

immii_clarr schreef:
ooh die is top durf ik wel te zeggen :)

Altijd supergezellig, sommige mensen zitten er zowat meer koffie te drinken en te kletsen dan dat ze met hun paard bezig zijn :P
De gezellige sfeer is ook wel iets waar we bekend om staan, zijn wel is mensen geweest die dachten toch te verhuizen naar een andere stal omdat dat voor hun veeeel dichter bij was, maar uiteindelijk toch weer terugkwamen vanwege de goede sfeer die er hangt en het extra reizen daardoor niet erg vonden.

Bij ons op stal staan ook niet echt de typetjes van kijk mij in me ankypakje hoe mooi ik eruit zie, sterker nog we houden helemaal niet van die kak en lopen vaak lekker in ons joggingbroek rond :)

Daarnaast organiseren we ook altijd wat dingen om met elkaar te doen, een bbq, uit eten, bowlen, een onderlinge wedstrijd, of gewoon een gezellige borrel waarbij we allemaal wat lekkere hapjes meenemen.

Wat jou en springen betreft, sommige meiden spreken soms af om gezellig met een paar wat sprongetjes neer te zetten in de bak, en samen te springen :)

Ik weet verder niet hoe oud je bent, maar kwa leeftijd is t ook best wel gevarieerd, ook best veel jonge meiden op het moment :)


Lijkt haast een mooi verkooppraatje dit haha, maar t is gewoon een feit dat de sfeer gewoon super is, maar dat ervaar je vanzelf wel als je bij ons zou komen staan :)


Het klink heel leuk en ik ga sws een keertje kijken daar, zelf ben ik 14, en ik ben ook totaal geen van van die typetjes . Maar alles klink top, dankjewel :)

immii_clarr

Berichten: 789
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Re: Stal Baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:56

Ja zou ik zeker een keer doen, pas als je gaat kijken krijg je er pas echt een beetje een goed gevoel bij of het bij je past of niet :)

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Re: Stal Baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:41

Ik heb een aantal jaar op stal Baco gestaan en heb het daar altijd super naar mijn zin gehad! De sfeer is inderdaad top, beter dan op veel andere stallen.

Mijn paard is met vervroegd pensioen en staat dus ook op een pensioenwaardig plekje (een fijn uitloopstalletje), maar was dit niet het geval geweest dan denk ik dat ik nu ook bij Baco had gestaan.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Stal Baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 08:04

gewoon gaan kijken en sfeerproeven en je vragen stellen. Ik zou wel gaan op een moment dat je zelf altijd bij je paard bent. Dan heb je direct een goed beeld.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Stal Baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 13:31

Ik had/heb deze stal ook op het oog om mijn toekomstige eigen paard te stallen als er plek is maar ik begrijp uit het verhaal van immii dat als je bijvoorbeeld een dag te druk bent om naar stal te gaan, je paard dus de hele dag op stal staat. Is er geen buitenzetregeling in de winter?

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:23

Jawel hoor, die is er. Als je niet kan zetten ze je paard voor €1,- per keer buiten. Je kan dit ook iedere dag laten doen (behalve in het weekend). Betaal je dus per maand €20,- meer maar dan weet je wel zeker dat je paard buiten komt.
Bovendien gaan veel paarden in groepjes naar buiten, dus dan kun je altijd nog een regeling treffen met je stalgenoten, of ze hem nog een keertje mee willen pakken.
Er kan een hoop, in overleg. Zo was mijn paard bijvoorbeeld niet te houden en brak het op stal staan hem op vanwege zijn artrose, waardoor er voor hem regelmatig een uitzondering gemaakt: mocht ie een keertje extra naar buiten bijvoorbeeld.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Stal Baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 15:33

Wat goed, klinkt mij in de oren als een ideale stal

immii_clarr

Berichten: 789
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Re: Stal Baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 16:33

nyn, is nu 1,50 geworden :) maargoed dan zou je 30 euro kwijt zijn maar kom je paard wel elke dag buiten :)

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Re: Stal Baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 17:05

Oh echt? Da's van na mijn tijd dan :D
€1,50 dus!

MelanieJumbo
Berichten: 1
Geregistreerd: 02-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 06:30

Hoihoii,
Inmiddels nog iemand met ervaringen van nu op stal baco? Ook met buitenzetten etc? Hoor het graag :)

_Zeppelin

Berichten: 782
Geregistreerd: 12-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 06:57

Is toch geen pensionstalling meer, dacht ik

immii_clarr

Berichten: 789
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:40

Ja hoor is nog steeds pensionstal :)

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:53

immii_clarr schreef:
Winter hebben we een bordsysteem voor de paddocks. Je schrijft je naam op t bord, dan kan je er een uur in en mag daarna de volgende. Is er nou niemand achter je kan je uiteraard langer,en als er wat later op de dag een bak vrij is, mag je ook gewoon nog een keer buiten zetten.


Grappig dat we dat in 2013 nog allemaal acceptabel vonden.

Zal nu wel veranderd zijn, toch @immii_clarr ?

_Zeppelin

Berichten: 782
Geregistreerd: 12-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:10

immii_clarr schreef:
Ja hoor is nog steeds pensionstal :)


Zie dat jij in Noord-Holland woont, dan hebben we het beiden over een andere stal Baco gok ik :Y)

immii_clarr

Berichten: 789
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Zuiderwoude

Re: Stal Baco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:34

Ja klopt zijn nu veel meer paddocks en staan halve dag buiten swinters. Zomers gewoon zelfde gebleven. Keuze uit dag en nacht of alleen overdag.

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:45

Ik haak even aan!
Kan iemand me vertellen wat de kosten zijn? Zag ik niet op de website staan.

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:05

Nielojram schreef:
immii_clarr schreef:
Winter hebben we een bordsysteem voor de paddocks. Je schrijft je naam op t bord, dan kan je er een uur in en mag daarna de volgende. Is er nou niemand achter je kan je uiteraard langer,en als er wat later op de dag een bak vrij is, mag je ook gewoon nog een keer buiten zetten.


Grappig dat we dat in 2013 nog allemaal acceptabel vonden.

Zal nu wel veranderd zijn, toch @immii_clarr ?

Ben ik ook wel super nieuwsgierig naar