Goede zadelpasservice omg. Pijnacker/delft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xreneee

Berichten: 616
Geregistreerd: 12-08-09
Woonplaats: Pijnacker

Goede zadelpasservice omg. Pijnacker/delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 22:22

Aller eerst sorry als het hier verkeerd staat in dat geval mag het verplaatst worden :)

Ik heb al veel op internet rond gekeken voor een "goede" zadelpasservice, maar dit is nog knap lastig
want óf ze zitten niet in de buurt of er zijn een hoop meningsverschillen over.

maar nu dus maar mijn vraag :)

Mijn vriendin en ik hebben een fries van zes jaar en ongeveer 1,69/1,70 het is geen smalle fries maar is gewoon lekker gebouwd, niet te breed niet te smal.
Is er hier toevallig iemand die een goede zadelpasservice weet hiervoor in de omgeving delft/Pijnacker/nootdorp (het paard staat in delfgauw). (we willen een dressuurzadel)
Tuurlijk blijven er meningsverschillen, maar ik vind het fijner om van iemand zelf te horen hoe zijn of haar ervaring is (die er bijvoorbeeld zelf ook geweest is) als dat wij zelf maar op de gok een service nemen waar niemand ervaring mee heeft gehad voor zover wij weten :)

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Goede zadelpasservice omg. Pijnacker/delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 01:13

Ik wil je Karin Boer van Zorro's zadelservice aanraden, ik heb erg goede ervaring met haar. Veel minder tevreden ben ik met van Rijs die me een niet passend(voor mij en paard) zadel aansmeerde en vervolgens na veel gezeur terugkocht voor veel minder als er betaald was.

Noesie

Berichten: 1190
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Schiedam

Re: Goede zadelpasservice omg. Pijnacker/delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 02:17

Ik ga mee met de reactie van dieseltje!

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Goede zadelpasservice omg. Pijnacker/delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 08:36

Karin inderdaad!

Xreneee

Berichten: 616
Geregistreerd: 12-08-09
Woonplaats: Pijnacker

Re: Goede zadelpasservice omg. Pijnacker/delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 09:41

bedankt voor jullie reactie!
ik heb even haar site door gekeken en ziet er inderdaad goed uit, zeker het onthouden waard.
vanavond denk even overleggen met de mede eigenaar :)

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Goede zadelpasservice omg. Pijnacker/delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 09:42

Ik heb wel hele goede ervaringen met van Rijs. Maar dan moet je ook wel Jan hebben, en niet een van de andere heren die daar werken.

Xreneee

Berichten: 616
Geregistreerd: 12-08-09
Woonplaats: Pijnacker

Re: Goede zadelpasservice omg. Pijnacker/delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 09:45

Is Jan die oudere man?
ik hoor namelijk wel vaker dat "die oude man van van rijs" wel beter is dan de rest zal maar zeggen.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Goede zadelpasservice omg. Pijnacker/delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 09:51

Ik denk dat je Jan wel 'de oudere man' kan noemen :) . Het is natuurlijk maar een mening, maar ik ben heel tevreden over Jan. Er komt niemand anders bij mijn paard en aan mijn zadel. Ik heb op de kliniek in Bodegraven samen met de veearts daar en Jan een zadel aan laten meten (met rugfoto's en scans en alles).

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Goede zadelpasservice omg. Pijnacker/delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:22

De jonge man (weet niet hoe hij heet) moet je in ieder geval niet nemen. Net zoals Mr Ed.. Bij mij en een stalgenoot hebben beide heren een te lang zadel aangeleverd.. paardenruggen worden toch echt niet opeens korter.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:27

Anoeska schreef:
Ik denk dat je Jan wel 'de oudere man' kan noemen :) . Het is natuurlijk maar een mening, maar ik ben heel tevreden over Jan. Er komt niemand anders bij mijn paard en aan mijn zadel. Ik heb op de kliniek in Bodegraven samen met de veearts daar en Jan een zadel aan laten meten (met rugfoto's en scans en alles).


Ik heb precies dezelfde ervaring. Ook ik heb heel veel zadelellende achter de rug (t/m op maat gemaakte zadels die dus niet zo "op maat" bleken te zijn). Twee keer zadels terug moeten doen, twee keer mijn geld (na veel gezeur) teruggekregen. Zeker als je een paard hebt met een moeilijke rug (mijn pony, welshcob heeft een met een Fries te vergelijken model rug) is Jan een goede keuze. Ga je naar Bodegraven, kun je daar je zadel laten aanmeten met een zadeldrukmeting. Ik ben erg tevreden en nog steeds.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Goede zadelpasservice omg. Pijnacker/delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:40

HAR-->ED

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Goede zadelpasservice omg. Pijnacker/delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:00

Hier ook goede ervaring met Karin Boer :j

Sette

Berichten: 1084
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Goede zadelpasservice omg. Pijnacker/delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:33

Karin komt ook bij ons twee keer per jaar, erg fijn

Xreneee

Berichten: 616
Geregistreerd: 12-08-09
Woonplaats: Pijnacker

Re: Goede zadelpasservice omg. Pijnacker/delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 19:10

allemaal nog bedankt voor jullie reacties! ik ga binnenkort even overleggen met de mede eigenaar,
maar ben voor nu wel zeer positief te spreken over Karin denk ik, heb ik wel een goed gevoel bij.
en voor jan ga ik nog even kijken want ook hij klinkt zeker niet slecht!

HeroMy
Berichten: 77
Geregistreerd: 05-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:02

Hier hele goede ervaringen met Van Rijs, nemen goed de tijd en als het niet past past het niet (smeren dus niets aan).

loveklazien
Berichten: 169
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Goede zadelpasservice omg. Pijnacker/delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:56

Bij mij juist geen goede ervaring met Karin Boer. Verkeerd zadel aangemeten bij mijn moeder en bij mij totaal verkeerd opgevuld. We hebben nu Nienke Bergsma.

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: Goede zadelpasservice omg. Pijnacker/delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:40

Ik heb a3's zadelservice laten komen voor mijn paard. Erg tevreden mee :j

Xreneee

Berichten: 616
Geregistreerd: 12-08-09
Woonplaats: Pijnacker

Re: Goede zadelpasservice omg. Pijnacker/delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 11:40

Bedankt voor ook jullie tips! :D
we gaan binnenkort even alle opties bekijken en dan kijken welke ons het beste en fijnste lijkt,
het is zo lastig iedereen heeft een andere ervaring met iedereen haha :D

maar fijn dat jullie mee denken en met tips komen :)

shuhi
Berichten: 41
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: omgeving wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:31

Wij hebben karin boer maar ook nienke bergman ben over beide zeer goed tespreken. Als de wachttijden bij karin te lang zijn val ik terug op nienke dit weten beide dames ook van elkaar. Met van rijs helaas alleen maar vervelende ervaringen zo wel met de oude meneer als met de jongere. Hulsebosch ook erg fijn. Maar mijn dochter vond de zadels niet fijn. Vroeger zelf Hulsebosch zadel gehad en vond het geweldige zadels en service. Ik zou zeggen bel eens met de zadelmaker van jou keuze leg je vraag voor een kijk of het antwoord voor jou tevreden is. Op deze manier kun je ook al veel uit sluiten en te weten komen. Tenslotte moet er wel een soort van klik zijn.
Succes met zoeken en kiezen

Xreneee

Berichten: 616
Geregistreerd: 12-08-09
Woonplaats: Pijnacker

Re: Goede zadelpasservice omg. Pijnacker/delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 21:54

bedankt voor je uitgebreide reactie! nienke heb ik inderdaad ook vaker wat over gehoord en is hier natuurlijk al vaker als tip gegeven haar ook even onthouden dan..

wat jij zegt is inderdaad wel een goed idee, even bellen en de vraag leggen wat we zoeken enzovoort, want volgens mij is er geen zadelpasservice te vinden waar werkelijk iedereeen tevreden over is hihi :D

Xreneee

Berichten: 616
Geregistreerd: 12-08-09
Woonplaats: Pijnacker

Re: Goede zadelpasservice omg. Pijnacker/delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 21:56

ooh wacht de één is nienke Bergsma en de ander bergman hahah :D
sorry verwarrend :D

rituals
Berichten: 9
Geregistreerd: 11-12-13

Re: Goede zadelpasservice omg. Pijnacker/delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:06

Van Rijs?

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Goede zadelpasservice omg. Pijnacker/delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:10

Ook ik ben zeer tevreden over Karin Boer!

Xreneee

Berichten: 616
Geregistreerd: 12-08-09
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 15:13

Jaa jan van van rijs houden we ook even in ons achterhoofd we zijn nu een beetje aan het vergelijken en gaan dan binnenkort samen even bellen.

Er is ons gisteren via de manege waar we rijden ook een A3 (adrie) als tip gegeven zijn jullie daarmisschien ook mee bekend of weten jullie een beetje wie dat is? Ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen uiteraard moeten we zelf de keuze maken enzo maar hwhet is altijd fijn om ervaringen van andere bokkers te horen :)

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: Goede zadelpasservice omg. Pijnacker/delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:50

Ik vond a3 een fijne man. Hij keek naar mijn paard en naar mij, pakte een zadel en die lag gelijk goed op mijn paard. Ook zat ik lekker in het zadel. Nog een paar andere zadels geprobeerd daarna maar dat was toch niks. Hij heeft wel een groot aanbod aan zadels, ook tweedehands en voor bredere paarden.