Veulenopfok Verboon in Schipluiden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eefjj22

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-12-10

Veulenopfok Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 00:14

Hoi!

Per 1 oktober kom ik bij Veulenopfok Verboon te staan en ik ben er twee keer geweest om te kijken hoe het was.
Het kwam op mij heel professioneel en netjes over, heb ook het idee dat de eigenaar de paardjes goed in de gaten houdt en dat ik hem daar met een gerust hart kan zetten. Verder weet ik helaas niks over de stal en ben toch wel heel nieuwsgierig naar de ervaringen van andere mensen!
Heeft er iemand zijn paard daar staan (of daar gehad) die meer kan vertellen?

Groetjes!

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: Veulenopfok Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:42

Ik zou zelf mijn paard nooit daar in de opfok zetten... Een veulen hoort m.i. dag en nacht buiten te komen met voldoende ruimte om te bewegen en soortgenoten om van te leren, zowel jong als oud.
Bij verboon mag je in de winter blij zijn als je veulen een uurtje buiten de box komt :n

eefjj22

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-12-10

Re: Veulenopfok Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 14:03

Wat ik heb begrepen van de eigenaar is dat de groep in de winter minstens 5 uur buiten komt.. Dat is misschien niet ideaal, maar beter iets dan niets.. Hoe weet jij dat dat niet zo is dan?
Bedoel ik niet aanvallend hoor, maar ik zou het idd niet leuk vinden als het paard in de winter alleen binnen staat..

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Veulenopfok Verboon in Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:55

volgens mij komen ze in de winter zeker geen 5 uur buiten en eerder een uurtje, tenminste dat was zo een paar jaar geleden. Er zijn geen nieuwe paddocks bij gekomen. Ik vind zelf dat er erg veel veulens op een zeer kleine oppervlakte staan. Hij weet zelf wel heel veel van opfok en is wel echt professioneel.

eefjj22

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 01:32

Ik hoor inderdaad dat de eigenaar veel ervaring heeft, dus dat vind ik wel fijn.
Dat deze iets duurder is dan anderen neem ik maar voor lief want deze is voor mij erg dichtbij. Ik ben dan wel zo'n type dat elke dag even het veulen in de hand neemt..
Desnoods haal ik hem zelf elke dag langer naar buiten.. Ik denk dat ik liever dit regel dan dat hij ergens moet staan waar ik langs mag komen op afspraak en verder niets kan doen met mijn paard..