Zadel(aan)passer (zuidholland) - tips and tricks

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Zadel(aan)passer (zuidholland) - tips and tricks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 22:47

Ik ben een beetje aan het rondkijken in de 'zadelwereld' omdat ik het idee heb dat mijn zadel niet helemaal lekker meer ligt. Ik laat het 1x per jaar nakijken door een zadelmaker, maar ik blijf wat twijfelen. Zweetplekken zijn nog niet echt netjes (droog naast de schoft), maar de laatste x zei de zadelmaker dat het daar gewoon goed lag. Paard is niet de makkelijkste wat betreft nageeflijk, snel vast in de rug dus een 'redelijk' goed zadel helpt daar niet bij. Ik wil het nog 1x goed na laten kijken door een andere zadelmaker die ook ThUIS komt opvullen zodat hij gelijk kan zien of het zadel goed ligt. Is dit nog mogelijk, of wordt alles tegenwoordig meegenomen om tijd te winnen, en daarna toch weer zelf ophalen en zelf maar bepalen of het beter ligt (iets waar ik dus echt geen kijk op heb!)

Iemand tips voor een zadelmaker die in zuidholland komt en terplekke opvult? Het gaat om een wintec zadeltje, dus niet een 'gewone' lederen, ik weet niet of er zadelmakers zijn die hier een probleem van maken? Maar dat an ik uiteraard altijd van te voren vragen.

Verder ben ik ook wat verder aan het neuzen voor het geval we een ander zadel moeten gaan aanschaffen. Hoe pak je dat aan? Hoe koop je 2de hands als je zelf absoluut geen eerste check kan doen of een gekocht zadel van bv marktplaats goed zal liggen of iig goed genoeg en later door aanpassing van zadelmaker helemaal correct zal liggen? En hoe gaat dat met tweedehandsen en aan laten meten? Ik heb mij al verlekkerd met zadels als WOW en Arno Brandt, maar voor die mag ik nog wel even doorsparen en dat terwijl ik zo snel mogelijk de boel in orde wil hebben (uiteraard).

Zal het overigens een probleem zijn dat paard 3 maanden heeft stilgestaan en dus nog wat vet terug naar spieren moeten worden omgezet?

Zo, een hoop onsamenhangende vraagjes een beetje :o Maar msischien dat bokkers mij een beetje het hoe en wat van het zadelwereldje kunnen bijbrengen :)

Dit is overigesn mijn huidige zadel; http://img.photobucket.com/albums/v177/ ... 40x480.jpg

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Zadel(aan)passer (zuidholland) - tips and tricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:16

HAR-->EA-GZ-Diensten

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:38

happyhorseadvies.nl, MSFC

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Zadel(aan)passer (zuidholland) - tips and tricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 16:00

Bij mij is Peter Poot van Mr Ed de laatste keer geweest.
Hij heeft mijn zadel ter plekke aangepast.
Hij nam de tijd, ik heb er 2x opgezeten nog tussen het aanpassen door om te kijken en nog wat bij te vullen en af te halen tot het echt goed lag.
Ik ben heel tevreden over hem. Goede service, kwaliteit is goed.

Marcella

Berichten: 36687
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Zadel(aan)passer (zuidholland) - tips and tricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:23

Mr. Ed ben hier ook zeer tevreden over. Hoewel er aan mijn zadel niks hoefde te gebeuren en dus super lag. Heeft hij wel even de boom gecontroleerd omdat deze verbreed is.

santana67
Berichten: 161
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Zadel(aan)passer (zuidholland) - tips and tricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:32

Inderdaad Peter Poot alleen maar goede ervaringen mee en eerlijk als het zadel echt niet geschikt is zal hij dat ook zeggen en hij is ook niet overdreven duur.

Lola96
Berichten: 415
Geregistreerd: 25-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:15

Ik zweer bij Patricia Bliek van Hipica.
Vult ook op aan huis, eerlijke en zeer vakkundige dame.

_Nicky

Berichten: 5130
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:16

Karl Langeraap is top! +:)+ Een zeer kundige man, alleen schijnt het volgens sommige mensen moeilijk te zijn om met hem een afspraak te kunnen maken (hebben wij geen problemen mee gehad). Als mijn zadel weer moet worden opgevuld, dan vraag ik hem zeker weer. :j
Hij verkoopt ook tweedehands zadels, deze mag je enkele weken uitproberen of het bevalt etc etc. Echt een super service, ben er heel enthousiast over. :)