Osteopaat - hoe wat waar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tancreda4

Berichten: 24008
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-10 16:22

Mijn merrie heeft net van 3 maanden weidegang genoten omdat ik met stage was, en nu wil ik het weer gaan oppakken. Maar deze keer eens bij het begin. Ik wil uiteindelijk weer gaan lessen met haar waarbij we vooral focussen haar recht te maken en op eigen benen te laten lopen. Hier zijn we voor de 'vakantie' al een jaartje mee bezig geweest. Mevrouw is best scheef in haar lijf, en momenteel is het weer terug bij af en valt ze weer gigantisch over haar schouders weg, maar ik had niet anders verwacht.

Nu wil ik voor we weer het trainen gaan oppakken haar mogelijk eens laten nakijken door een goede osteopaat; last van spierpijn, stijvigheid en spierknopen komen niet altijd zomaar uit de lucht vallen lijkt mij, evenals haar scheefheid. Rijtechnisch zullen we een hoop kunnen oplossen, maar ik heb haar nooit helmeaal laten nakijken door bv een osteopaat. Net voor ik op stage vertrok heb ik haar de laatste week op rust moeten zetten vanwege flinke 'stijfheid' in de achterhand wat uiteindelijk flinke knopen in de spieren op haar kont waren. Dit heeft ze vaker, ik heb hier ook wat oefeningen voor gekregen welke ook zijn gedaan toen ik weg was, maar waar we tot dusver nog geen verbetering bij hebben opgemerkt.

Nu zit ik dus te denken aan een osteopaat, want ik wil wel goed beginnen met Wiet. Maar dat is voor mij een heel nieuw gebied. Ik ben dan ook benieuwd naar verhalen en het hoe en wat van Osteopaten. Wie heeft hier ervaringen mee, hoe gaat het in zijn werk, wat zijn de kosten, wie zijn goede (in Zuid-Holland) en is het idd aan te raden voor ons? Of zou ze meer baat hebben met fysio?

Alle info is welkom


Tancreda4

Berichten: 24008
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-10 10:57

Wat een reacties al, bedankt allemaal!

Nu nog een keuze maken := Altijd zo lastig als je er geen ervaringen mee hebt, de ene prijst iemand aan terwijl een ander daar juist niet over te spreken is... Meer reacties zijn altijd welkom!!

Hoe gaat zo'n consult eigenlijk in zn werk?

Tancreda4

Berichten: 24008
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-10 11:26

En wat zijn de kosten ongeveer van de behandelingen? Zo te lezen verschilt het per mens, denk dat je tussen de 50 en 100 moet denken? (excl. reiskosten)?

Tancreda4

Berichten: 24008
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-10 11:44

Bedankt! Geld is niet belangrijk, wel dat het een goede is. Maar dan kan ik er rekening mee houden :)

Tancreda4

Berichten: 24008
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-10 19:09

Ik heb inmiddels een afspraak staan (Natascha van Eijk), maar info over ervaringen en jullie ervaringen hoor ik nog graag. Ben heel benieuwd en vind het wel spannend :j

Tancreda4

Berichten: 24008
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-10 10:04

EmmaGonja schreef:
Heey Ing,

Wanneer heb je een afspraak, dan kom ik ff kijken. Miss is het ook iets voor Gon (hoopt het stiekem)


Woensdag 1 september, 9 uur in de ochtend. Je bent welkom hoor!

Tancreda4

Berichten: 24008
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-10 07:37

Ze komt straks en ik vind het wel spannend, ben benieuwd :=

Tancreda4

Berichten: 24008
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-10 12:34

Geeft niet hoor :) Dit topic blijft op bokt bestaan en er zijn vast meer mensen die een keer een osteo in zuid-holland vinden of ervaringen. Een handig topic daarvoor!!

Natascha is vanochtend bij mij geweest, en is een goede keuze geweest. Fijne vrouw, vertelde wat ze deed en wat ze zag, liet mij ook zien en voelen. En mijn paard zit echt muurvast. Helaas kon ze niet echt meer voor ons betekenen en kreeg ze het niet allemaal los, al is ze wel een stuk gekomen. Maar zij is dan wel zo eerlijk te zeggen dat ze het handmatig waarschijnlijk ook niet los kan gaan krijgen en zei dat we dan eventueel in een kliniek met grovere maatregelen terrecht kunnen. Eerst even kijken wat voor inpact dit had en een paar weken aankijken.

Tancreda4

Berichten: 24008
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-10 09:18

Hmm, ik vind dat ook een beetje zweverig klinken. Is gene osteopatie als ze de gewrichten en wervels niet heeft aangeraakt, maar meer een andere 'takt' van homeopatie. Ik geloof wel in dat soort dingen, maar het probleem is dat je ook een hoop kwakzalvers hebt rondlopen die maar wat zeggen. Ik zou haar iig niet nog een keer laten komen als je de intentie had echt te kraken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 52 bezoekers