Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
GabberGill schreef:ivy_power89 schreef:Bij dit soort adressen moet je wel rekenen op pittige prijzen. 4 jaar geleden heb ik rond gekeken bij de genoemde stallen en toen met een budget van 15k kwam je met een recreatief paard thuis.
Ik weet niet wat je doel is met het paard en wat je budget is natuurlijk, maar schuif particulier ook niet af.
Bij mersken?
7000 gekeurde merrie thuis afgeleverd en genoeg kwaliteit ipv recreatie
marfries schreef:Misschien kun je Sybren Minkema uit Friesepalen eens vragen. Hij zit al jaren in de Friezen, beleerde eerder ook Friezen, en hielp dan ook kopers om een geschikte Fries te vinden. Ik heb nooit van hem gekocht, maar hij heeft wel (lang geleden) paarden van ons beleerd. Deed hij op een prettige, eerlijke en rustige manier, en ik vind hem erg betrouwbaar.
Stal Bouma in Oldeboorn handelt ook in Friezen, hebben een typische handelaarsmentaliteit (kochten ooit Friese hengst van ons, zou afgekeurd zijn op röntgenfoto’s dus lage prijs, bleek als goedgekeurd verkocht te zijn naar USA voor ruime 10xde aankoopprijs).
En je zou Friese keuringen of wedstrijden eens kunnen bezoeken, praat daar met deelnemers en misschien vind je dan een particulier die zijn paard wil verkopen, of een goed koop adres kan aanbevelen.
Pandameisje schreef:Ik heb 11 november via de stal Okkema een Fries gekocht .
De Fries stond daar voor verkopers in training en werd ook verkocht op die stal.
Ik vind het een fijne stal ze kijken ook echt of het een match is ondanks dat het niet een Fries was van hun zelf maar verkocht werd voor iemand anders .
Ik heb de verkoper pas gezien met de keuring.
Verder heb ik ook van andere mensen goede verhalen over ze gehoord

friesiszwart schreef:Ik weet niet wat je budget is
maar ik zou een jonge stermerrie met vol papier hebben inmiddels M1+6
Hogere prijsklasse
Afstamming: Bartele 472 Sport X Sape 381 Sport X Abel 344 X Leffert 306 Sport Preferent
merrielijn: Ster / Ster Sport / Ster / Ster Preferent / Model Preferent / Model / Stb / hb
haar zusje, staat momenteel in opfok en zou eventueel te koop zijn
Afstamming: Tiede 501 Sport X Sape 381 Sport X Abel 344 X Leffert 306 Sport Preferent
merrielijn: Ster / Ster / Ster Sport / Ster / Ster Preferent / Model Preferent / Model / Stb / hb
Deze merrie staat momenteel in de opfok.
alle medische keuringen toegestaan KK.