Revalidatiestal, wat vind jij belangrijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
0000
Berichten: 5473
Geregistreerd: 04-06-10

Revalidatiestal, wat vind jij belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 18:11

Ik ben benieuwd, wat zou jij heel belangrijk vinden als je paard op een revalidatiestal staat?

Ik begrijp heel goed dat veel mensen hun paard liever op zijn vaste plekje laten, maar helaas is die mogelijkheid er niet altijd. Dus uitgaande van de situatie dat je de keuze hebt gemaakt/hebt moeten maken je paard weg te brengen voor een revalidatie, wat vind jij dan heel belangrijk?

Met revalidatie bedoel ik zowel het herstellen van een wond, blessure of operatie, als het weer opbouwen van het werk naar het oude niveau.

Petunia27

Berichten: 206
Geregistreerd: 29-06-17

Re: Revalidatiestal, wat vind jij belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 18:25

Een goede bodem, zowel paddock, longeercirkel als rijbaan. En hangt natuurlijk af van wat voor soort revalidatie. Of ze buiten komen, met soortgenoten, goed voerbeleid

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 00:24

Petunia27 schreef:
Een goede bodem, zowel paddock, longeercirkel als rijbaan. En hangt natuurlijk af van wat voor soort revalidatie. Of ze buiten komen, met soortgenoten, goed voerbeleid


Eens!
En daarnaast welke kennis er aanwezig is bij de mensen die dagelijks met de dieren werken. Hebben ze de bijbehorende opleidingen/ diploma's? Afhankelijk van het type revalidatie denk ik aan kennis over het bewegingsapparaat/ fysio/ osteo/ hoeven/ voeding. Eventueel goede samenwerking met mensen die deze kennis wel hebben, dan zou ik wel graag weten wie zodat ik kan navragen. Bij trainingsdoelen zie ik graag behaalde resultaten in mijn discipline.

Smotz

Berichten: 668
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 01:27

Meestal plaats je een paard verder van huis, dus kom je eens in de zoveel dagen ipv dagelijks bijvoorbeeld. Dus communicatie en nakomen van afspraken zijn belangrijk. Wat gebeurt er met je paard (qua training, planning langere termijn, kosten), of als je beloofd dat het paard niet alleen op stal staat kom dit dan ook na. Zorg voor vertrouwen.

Verder: goede bodems in de bak en longeer cirkel. Mogelijkheid om zelf je paard te doen ook - dat je wat kan doen als je er bent en het weer kan.
Rust en regelmaat op stal is denk ik een reden om van een pensionstal te verhuizen naar revalidatiestal. Ruimere stal bij lang op stal moeten staan. Weide of paddock aanwezig indien paard los mag.
Lelymares vind ik een goed voorbeeld: je hoeft niet alle kennis zelf te hebben maar zorg voor de locatie en juiste contacten.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Revalidatiestal, wat vind jij belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 09:37

Eens met wat er al genoemd wordt, daarnaast goede communicatie, openheid en transparantie. Dat een eigenaar goed op de hoogte wordt gehouden wat er met het paard gebeurd/ gedaan wordt en welke vorderingen het wel of niet maakt.

En een inkijkje of goede naam in hoe er gewerkt wordt met de paarden en waarom.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 10:13

- Veel rust op stal en buiten.
- mogelijkheid dat paarden met voer en water apart buiten kunnen staan.
- ruime lichte stallen
- droge paddock die niet zwaar zijn
- reële prijs afhankelijk van de nodige zorg.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Revalidatiestal, wat vind jij belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 10:20

Vooral en bovenal vertrouwen in de mensen die het runnen.


Ik ken mensen die een revalidatiestal hebben (of die in ieder geval revalidatie aanbieden) die ik serieus nog niet met een shet vrijheidsdressuur zou durven laten doen omdat ze dat nog kunnen verkloten.


Overigens gaat het om mensen die verbaal sterk zijn, en zelf van zichzelf écht gewoon niet zien dat ze onverstandig werken.
Het komt in de eerste contacten dus degelijk en betrokken over...

0000
Berichten: 5473
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Revalidatiestal, wat vind jij belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 12:27

Dankjewel! Heel fijn om te lezen dat dingen die ik zelf belangrijk vind vaak terugkomen en we daarin gelukkig al veel voor elkaar hebben. En dat een aantal zaken die nog op de to do lijst staan zeker prioriteit moeten krijgen.