stalling omg Ede

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
absque_dubio

Berichten: 7842
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 21:40

BOTtraining schreef:
Treekhoeve - Leusden (nieuwe eigenaren)
Willemshoeve - Soest (verkocht en krijgt een andere bestemming)
De Molshoop - Bosch en Duin - (verkocht)

Klinkt alsof al deze stallen te ver liggen om er "last" van te hebben. Maar alle pensionklanten hebben in eigen omgeving moeite om überhaupt een stal te vinden waar je nog terecht kunt, deze wijken ook allemaal uit naar wijdere omgeving.

Klopt. Ik kom ook uit die omgeving, en daar was het al hopeloos kwa stallen en er sluiten er steeds meer. Ik heb de pony’s niet voor niets in Ederveen staan, dan maar een half uur rijden. Maar naar mijn idee zijn er in Ede en omgeving wel wat fijne stallen te vinden? Ik heb die omgeving echt niet als problematisch ervaren, vergeleken met Amersfoort en omgeving en Huizen en omgeving.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present



absque_dubio

Berichten: 7842
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 12:59

Ik sta daar al jaren met heel veel plezier! Zelfs toen ik naar Huizen ben verhuisd heb ik de pony’s daar laten staan. Eenmaal in Leusden gaan wonen de grote fout gemaakt de pony’s naar woudenberg te verhuizen, daarna zo snel als kon weer terug naar Ederveen. Er wordt zo onwijs goed voor de dieren én eigenaren gezorgd.
Nikass je kan met zoveel vragen toch gewoon contact opnemen?
Ze staan elke dag buiten, behalve bijv als er dusdanig veel sneeuw is dat het te glad is. Op de paddock staan ze met zn tweeen. Er wordt het hele jaar goed gekeken welke paarden bij elkaar passen en welke niet, en daar rekening mee gehouden. Dus niet willekeurig wat bij elkaar. Op de paddock wordt hooi in een grote bak gevoerd.
De prijs wisselt. Er is een basistarief. Daarnaast de keus of je zelf uitmest, of laat uitmesten (komt er dus wat extra bij). En hoeveel balen vlas je per maand gebruikt. Lijkt mij niet heel ingewikkeld. Ik laat ze uitmesten en moest afgelopen maand totaal 8 balen vlas (voor 2 pony’s) afrekenen. In de zomer kan dit bijvoorbeeld minder zijn. En in mijn geval, omdat ik bijna jaarlijks veulentjes heb, is het in de zomer dus iets meer.
Stel je mest zelf uit en je hebt aan 4 balen vlas per maand genoeg, kom je op 267,50 uit.
Laatst bijgewerkt door absque_dubio op 10-12-21 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

absque_dubio

Berichten: 7842
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 13:06

Blacky ze hebben inderdaad een hoop verbeterd. Nieuwe bodem in de binnenbak, nieuwe bodem in de longeerbak. Longeerbak nieuwe omheining. Paddocks nieuwe omheining en deels verhard. Ze zijn constant bezig met investeren en verbeteren. En zoals je weet echt super lieve mensen. <3

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

absque_dubio

Berichten: 7842
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 23:02

Kaitlyn schreef:
Ik heb er ook gestaan, maar deel juist niet de positieve ervaringen van hier. :o
Ik vind het wel verrassend dat ze weer terug zijn gegaan naar 2x per dag ruwvoer…
Toen ik er kwam was het 3x krachtvoer en 2x ruwvoer. Ik mocht toen omgedraaid en uiteindelijk meer stalgenoten die dat wilden. Dat is nu dus 2x per dag geworden?

Maar jouw ervaring is wel van heel wat jaren terug?
Ze krijgen dusdanig veel goede kwaliteit hooi dat ze eigenlijk standaard nog in stal hebben liggen. Ik zie zelf geen meerwaarde van meerdere voerbeurten, als het ook in 2x voldoende kan. Maar dat is ieder voor zich.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

absque_dubio

Berichten: 7842
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 22:39

idinn schreef:
Als je prioriteit hooiland is ipv paarden buiten, gaat er dan niet iets mis? :o

Nou inderdaad. Stuk hooiland opofferen om paddocks te maken om ze meerdere uren per dag buiten te zetten. En als er dan niet genoeg hooi van het overige land af komt = meer land kopen of hooi kopen.
Bezuinigen op die uren buiten, absurd. Dat klanten daarmee akkoord gaan..
En dan ben ik echt niet heel zeurderig. Maar een half uur paddock OF molen, per dag. Dat zou nu toch niet meer moeten kunnen.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

absque_dubio

Berichten: 7842
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:01

Of hij dan 4 uur op hetzelfde plekje staat of niet; hij heeft dan in ieder geval wel zelf 4 uur lang de keus om te lopen of niet.
Daarnaast, als ze 4 uur lang op hetzelfde plekje staan zou ik gaan uitzoeken waarom dat zo is; misschien wordt er geen hooi op de paddock gevoerd, mist hij een vriendje, is het te blubberig.
Een paard dan maar binnen houden omdat als je hem een half uur buiten zet hij wél beweegt (wat ik goed begrijp als hij zo lang binnen staat), ik snap die denkwijze echt niet. :o
Mijn pony beweegt ook wel als ze maar een half uur per dag buiten komt. Nu ze hele dagen buiten staat is ze minder actief op de paddock ja. Fijn toch?

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers