Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 14:37

salamaleque schreef:
Christadk schreef:
In Zevenhuizen heb je nog een stal op de Bierhoogtweg waar ze in de winter 3 uur buiten komen. In Moordrecht heb je stal Double Z waar ze ook 3 uur buiten komen in de winter. In Moordrecht zijn nog een paar stallen waar ze veel buiten komen maar die ga ik niet zomaar op internet zetten. Geen idee of ze nu ergens plek hebben hoor. Het is bijna onmogelijk om iets te vinden in deze regio omdat er toch aardig wat stallen stoppen of al zijn gestopt.


Ik geloof dat ze op de Bierhoogtweg een plekje vrij krijgen (Verburg is dat geloof ik). Mijn wensen en wat ze daar aanbieden lag te ver uiteen volgens de eigenaar.


Nee Verburg zit weer ergens anders in Zevenhuizen maar is vergelijkbaar met die stal op de Bierhoogtweg. Jammer dat het niks voor je was. Zou verder ook even niks weten.. Heb zelf ook enorm lang moeten zoeken in deze regio.


LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 16:24

xSCWx schreef:
@LovingTweety zit jij naast die 80km weg? Als het zo zichtbaar is kan ik wel begrijpen dat zoveel mensen bellen. Mijn man zei ook al kan je daar niet staan, ik zeg nou lijkt er op dat ze al vol staan :D

Haha ja. We hebben nog meer weilanden uit het zicht van die wei. Maar dan nog staan we wel vol als ik in de zomer gewoon gras wil hebben.

Charmaine
Berichten: 1400
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:14

Beegee ben je al eens bij de Jacobshoeve wezen kijken? Voldoet denk ik grotendeels aan je eisen. Het ligt naast/direct aan het Reeuwijkse hout. Daar zijn geen ruiterpaden maar kun je wel een rondje doen. Kan er best druk zijn met wandelaars, maar zou een compromis kunnen zijn?

beegee
Berichten: 944
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:26

Nee nog niet gedaan. Ga hem wel onthouden :) Het buitenrijden is wel echt een harde eis “helaas”. Mijn paard neem ik meer mee naar buiten dan in de bak omdat hij daar gewoon het gelukkigst van wordt. Dus dat kan ik hem niet ontnemen… Nu heb ik ook op een stal gestaan met goede uitrijmogelijkheden en een dramatische bak maar dat was het ook niet helemaal omdat ik toch ook gebruik maak van de bak en mijn paard niet kapot wilde rijden. Dus op zoek naar best of both worlds, alleen dat is wel erg optimistisch in deze omgeving :(

En als dat niet bestaat, geeft niet… Moet realistisch blijven denken. Mijn paard staat nu goed. Als ik iets kan vinden waar ik zelf ook goed sta, maar mijn paard niets hoeft in te leveren, dan is dat helemaal geweldig. Zit niet op de schopstoel gelukkig, paard blijft uitgangspunt maar de baas wil ook weleens wat :))

Diertjec

Berichten: 4617
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:50

Charmaine schreef:
Beegee ben je al eens bij de Jacobshoeve wezen kijken? Voldoet denk ik grotendeels aan je eisen. Het ligt naast/direct aan het Reeuwijkse hout. Daar zijn geen ruiterpaden maar kun je wel een rondje doen. Kan er best druk zijn met wandelaars, maar zou een compromis kunnen zijn?

In het Reeuwijkse hout is het niet toegestaan om paard te rijden. Het wordt voornamelijk nu gedoogd. Alleen de weg langs de snelweg mag je met paard komen. In ieder geval, dit was 7 jaar geleden zo, vermoed dat het niet veel anders is nu

chazzie
Berichten: 427
Geregistreerd: 14-04-13

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:12


beegee
Berichten: 944
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 22:28

Klopt die ken ik ook zeker! En dat zou ideaal zijn want is dicht bij mijn huis. Maar 3u buiten op een verharde paddock ga ik mijn paard niet blij mee maken. En het feit dat er een dagbesteding gevestigd is spreekt me ook niet aan (niet negatief bedoeld overigens, echt niet, maar van mij hoeft dat niet zo). Heb niet altijd positieve verhalen uit de eerste hand gehoord over de stal dus het valt helaas af voor mij :(.

Charmaine
Berichten: 1400
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:59

Diertjec schreef:
Charmaine schreef:
Beegee ben je al eens bij de Jacobshoeve wezen kijken? Voldoet denk ik grotendeels aan je eisen. Het ligt naast/direct aan het Reeuwijkse hout. Daar zijn geen ruiterpaden maar kun je wel een rondje doen. Kan er best druk zijn met wandelaars, maar zou een compromis kunnen zijn?

In het Reeuwijkse hout is het niet toegestaan om paard te rijden. Het wordt voornamelijk nu gedoogd. Alleen de weg langs de snelweg mag je met paard komen. In ieder geval, dit was 7 jaar geleden zo, vermoed dat het niet veel anders is nu

Klopt hoor, het wordt idd gedoogd ;-)

Charmaine
Berichten: 1400
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 19:02

Stal de Braassem, Rijnsaterwoude/Woubrugge (Kaag en Braassem) laat via FB weten dat ze stallen bijbouwen die vanaf 1 september beschikbaar zijn. Binnenhal is ook klaar. Prijzen vanaf 395. Zie marktplaatsadvertentie.Er staat alleen niet bij hoe lang de paarden buiten komen.

Syberdepiep

Berichten: 1588
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 09:58

Daar ben ik laatst dus wezen kijken, ken de eigenaar en was benieuwd wat die ervan had gemaakt. Binnenbak was toen nog in aanbouw. Absoluut positief verrast, zag er allemaal tiptop uit. Zeker niet duur voor wat er allemaal geboden wordt in deze omgeving. Er zit zeker genoeg land bij daar. Als ik zelf geen stal had was ik daar zeker gaan staan.

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

Lenexa

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 16:48

Charmaine schreef:
Stal de Braassem, Rijnsaterwoude/Woubrugge (Kaag en Braassem) laat via FB weten dat ze stallen bijbouwen die vanaf 1 september beschikbaar zijn. Binnenhal is ook klaar. Prijzen vanaf 395. Zie marktplaatsadvertentie.Er staat alleen niet bij hoe lang de paarden buiten komen.


Hier is een oude stalgenoot naar toe gegaan, volgens mij winter 3 uur paddock. Zomer halve dag weide tenzij je zelf later kan binnenhalen. Maar dat is wat ze vertelde voor ze er heen verhuisde dus weet niet hoe exact dat is.

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 15:20

Patlican schreef:
De Paap is een fijne stal, je hebt daar een groepsuitloop en aparte stallen. Paarden die in de aparte stallen staan, staan de hele dag buiten in de paddock. Mag zoveel ruwvoer voeren als je wilt en er word voor je uitgemest. In de zomer worden er nieuwe stallen bijgebouwd.


Wij zijn er vandaag wezen kijken en het is inderdaad een super mooi plekje met mooie stallen, en ze waren ook hele mooie paddocks aan het aanleggen. Ze komen inderdaad elke dag veel buiten maar wel onderling regelen en ook zelf mesten. Al met al een super mooie plek. Ook heel veel land trouwens.

Ladyson

Berichten: 3207
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-21 10:25

Lijstje even ge-update met wat er afgelopen tijd is gezegd. Heftig dat Groenewoude gaat stoppen zeg! Waar moeten al die paarden heen.. En inhakend op de eerdere discussie. Het topic is inderdaad bedoeld voor stallen waar ze wel lang buiten komen, maar aangezien het zo'n zoektocht is, maakt het het wel lekker makkelijk om in 1 oogopslag te zien welke stallen er dan dus afvallen (en voor anderen die andere wensen hebben wel meteen een mooi overzicht).

Citaat:
Groepshuisvesting 24/7
De Groene Meer - Leidschendam/Stompwijk
Four Star Stables - Leidschendam
Celin - Hazerswoude-Dorp
Neville Stables - Schipluiden
Paridon - Katwijk
't Hoogse Eind - Pijnacker (bak er tegenover)
Miran op bokt - Woubrugge

Overdag buiten (winter)
Helenahoeve - Woubrugge
Borst - Hazerswoude - 8-16 uur
Hoogendoorn - Waddinxveen - 10-17 uur
De Nieuwe Uithof - Zoeterwoude - 8-17 uur
Celin - Hazerswoude-Dorp
Reijneveld Ranch - Waddinxveen
Jacobshoeve - Reeuwijk/Bodegraven
Veerstalhoeve -

Uitloopstal
Country Stables - Wassenaar
De Nieuwe Uithof - Zoeterwoude
Spronk - Zoeterwoude
Veerstalhoeve - Gouderak
Fair to Horses - Bleiswijk

Dagdeel buiten (winter)
Four Star Stables - Leidschendam
Breedijk - Leidschendam
Groene Meer - Stompwijk
Voets - Hazerswoude-Dorp
Van der Spek - Zevenhuizen
Spruijt - Waddinxveen
Spruijt - Stompwijk
De Windhoek - Leidschendam
De Driegang - Wilsveen
Anna's Hoeve - Moerkapelle
Lentevreugd - Katwijk
Kasteelhoeve - Voorschoten

Niet of minder dan een dagdeel buiten (winter)
Vrijhoeve - Hazerswoude
Voorweg - Zoetermeer
Leliehoeve - Zoetermeer
Dijkshoorn - Zoetermeer
Van der Helm - Zoetermeer
Hanemaaijer - Zoetermeer
Noord Aa - Zoetermeer
Bernoski - Bleiswijk
Manege Reigersburgh - Waddinxveen
Manege Bentwoud - Boskoop
Double Z - Moordrecht
Braassem - Rijnsaterwoude/Woubrugge

salamaleque
Berichten: 983
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 16:26

Fijn dit overzicht! Het is ongelofelijk maar de meeste mensen van Stal Groenewoude hebben inmiddels een nieuwe plek gevonden. Veel gaan naar Reigersburgh en Hoogendoorn.

beegee
Berichten: 944
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 18:03

Ik hoorde het idd. Jij al wat gevonden?

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 05:54

salamaleque schreef:
Fijn dit overzicht! Het is ongelofelijk maar de meeste mensen van Stal Groenewoude hebben inmiddels een nieuwe plek gevonden. Veel gaan naar Reigersburgh en Hoogendoorn.


Dan is Hoogendoorn gaan uitbreiden? Wel fijn dat bijna iedereen een plek heeft gevonden. Heb je zelf ook al wat gevonden?

salamaleque
Berichten: 983
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 08:45

Christadk schreef:
salamaleque schreef:
Fijn dit overzicht! Het is ongelofelijk maar de meeste mensen van Stal Groenewoude hebben inmiddels een nieuwe plek gevonden. Veel gaan naar Reigersburgh en Hoogendoorn.


Dan is Hoogendoorn gaan uitbreiden? Wel fijn dat bijna iedereen een plek heeft gevonden. Heb je zelf ook al wat gevonden?


Ja klopt daar komen stallen bij. Zelf heb ik een plek gevonden bij stal Voets.

paardjewelsh

Berichten: 6
Geregistreerd: 03-08-21

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 08:32

Wij krijgen per 1 oktober stal vrij met hele dag buiten zomer en winter
Heb 2 soorten hooi voor droog en graszaad hooi
Stal peters Woubrugge

Onze lieve jack hopelijk blijft je nog lang bij ons (longproblemen)

Celebi
Berichten: 3448
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 09:17

Ik kom dit topic even omhoog schoppen. Voor een vriendin zonder bokt ben ik aan het meezoeken naar een geschikte plek. Bij ons is het vol helaas dus daar hebben we weinig aan.

Eisen zijn 24/7 buiten met andere paarden, écht 24/7 ruwvoer en een goede schuilstal. Weidegang is minder belangrijk met een goede en ruime paddock. En het liefste wel uitrij mogelijkheden.

Ik krijg het idee dat alleen de stallen in Stompwijk hieraan voldoen? Die zijn alleen weer vrij duur en net boven haar budget. Iemand die toevallig nog wat privé plekjes weet in en rondom Hazerswoude?

Diertjec

Berichten: 4617
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:52

Zijn er in deze omgeving ook nog stallen die hengsten toestaan? Pension/opfok/bij mensen aan huis?
Graag pb! :)


Charmaine
Berichten: 1400
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 17:32

Jacobshoeve heeft hengsten op stal gehad toen ik er stond.

MaraMay
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:12

Diertjec schreef:
Zijn er in deze omgeving ook nog stallen die hengsten toestaan? Pension/opfok/bij mensen aan huis?
Graag pb! :)


Reigersburgh

beegee
Berichten: 944
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:21

Ben nog steeds op zoek. Iemand ervaring met four star stables, Reigersburgh en Hoogendoorn?

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:22

Diertjec schreef:
Zijn er in deze omgeving ook nog stallen die hengsten toestaan? Pension/opfok/bij mensen aan huis?


Manege De Ripse Ruiters in Rijpwetering accepteert hengsten. Verder hebben ze weidegang, maar voor de manegepaarden niet in de winter. Mogelijk kunnen pensionklanten daar afspraken over maken.

Vier rijbanen, paddock, stapmolen

Diertjec

Berichten: 4617
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:42

Thanks, ik ben ondertussen voorzien :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers