Ik wil meer kennis, waar moet ik beginnen?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liekemo
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-08-20

Ik wil meer kennis, waar moet ik beginnen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-21 23:18

Je kent het verhaal vast wel: “ik heb een tussen jaar en ik wil meer van de wereld zien” en in het geval van een paarden mens, meer paarden

Nou hier ben ik met (het zit bij mij natuurlijk weer net wat anders dan bij andere maar dat zeggen we allemaal) het zelfde verhaal *D

Ik ben (bijna) 17, ik heb volgend jaar een tussen jaar en ik wil onder andere heel graag mijn kennis over paarden vergroten! Paard natuurlijk gericht ben ik al het een en ander op het pad maar ik wil eigenlijk ook wel graag de andere kant van de paarden wereld zien (en die wereld is groot kom ik steeds opnieuw weer achter :+ ) ik wil in ieder geval graag een goeie dressuur basis ontwikkelen en meer ervaring op doen in het zadel.

Nou zit ik dus enorm te zoeken naar waar en hoe ik die ervaring het best kan vinden. Zo zou 1 of meer keer per week privé les op de paarden van de les gever me een oplossing lijken, maar ook “working student” of trainingsweken zijn opties en er zullen er nog wel veel meer zijn.

Maar waar vind je dan wat je zoekt? Ik wil vooral graag meer uren maken in het zadel (naast het paard uiteraard ook maar daar ben ik nu niet naar opzoek), en meer ervaring opdoen. En uiteindelijk krijg je dat natuurlijk door veel te rijden. En rijden kost natuurlijk geld dus dat is een ingewikkeld puntje.

Nou, genoeg inleiding denk ik zo := naar aanleiding van bovenstaande heb ik een aantal vragen dus ik hoop dat jullie me mischien weer een beetje veder kunnen helpen

- kennen jullie mischien goeie trainings weken, waar je zonder eigen paard aan mee kunt doen? (Ik heb sinds kort wel een eigen paard (gelukkigste mens op aarden hier zo :):) ) maar je leert ook zo veel van op andere paarden rijden!
En ik zoek dan ook wel echt een trainingsweek, geen ponykamp en ook geen plek voor mensen die echt hoge sport willen starten, was ik maar zo ver :+

- is er eigenlijk überhaupt de mogelijkheid om op ander mans paarden privéles te volgen? En waar kan ik daarvoor dan het besten zoeken?

- is working studens iets wat jullie aanraden? Zowel full time als part time? En raden jullie dan binnen of buitenland aan? (Ik ga waarschijnlijk zeker ook weg naar polen, Engeland of noem maar op maar ach er is natuurlijk ZO veel mogelijk en waar doe je dan toch goed gaan := )

Nou, ik hoop dat er misschien wat bokkers zijn die me een duw de goeie richting op kunnen geven!

Fataal
Berichten: 137
Geregistreerd: 23-11-19

Re: Ik wil meer kennis, waar moet ik beginnen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 23:28

Als je geïnteresseerd bent in een working student positie waar je veel leert, weet ik een hele leuke ( waanzinnige) plek voor je in Engeland!

Laat maar weten als je meer informatie wilt

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Ik wil meer kennis, waar moet ik beginnen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 23:30

Oh ik lees mee. Hier ook een honger na meer ervaring opdoen.

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 23:39

Ik kwam laatst op woofing in Frankrijk een arabieren fokkerij tegen die endurance rijden. Daar ga je ook echt mee rijden. Was een beetje midden - zuid Frankrijk dacht ik.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Ik wil meer kennis, waar moet ik beginnen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 00:32

Wij hebben speciale instructiedagen waarbij je een aantal dagen verblijft en traint. Ook mogelijk zonder eigen paarden.

senna21

Berichten: 11855
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 00:52

Een baan zoeken bij een leuke dressuur- en handelsstal lijkt mij de aangewezen optie. Of je mag rijden is de vraag, maar je leert ook van andere dingen.
Misschien niet zo goed betaald en hard werken, maar je leert en ziet veel. Je ontwikkelt paardenkennis én mensenkennis, is mijn ervaring. :D

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 03:13

In Nederland kan je bijvoorbeeld bij Angelique Vroom trainings arrangementen volgen. Zij hebben schoolmaster paarden.

En volgens mij doet Hof Alexander ook zoiets.


Maar wat mij betreft leer je het meest door te gaan werken. Bovendien is dat goedkoper :Y)
Als working student ga je gewoon meedraaien in het bedrijf en in ruil mag je rijden en krijg je les. Vaak krijg je ook je verblijf en zakgeld.

Erg leerzaam, maar reken erop dat ze je niet voor 2 weekjes zullen aannemen. Dat is te kort.

Yardandgroom heeft veel vacatures!

Vraag referenties, van oud medewerkers hoor je of het een fijn bedrijf is.

amsterdam10
Berichten: 592
Geregistreerd: 03-05-16

Re: Ik wil meer kennis, waar moet ik beginnen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 07:40

Kijk ook eens op workaway.info :j

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ik wil meer kennis, waar moet ik beginnen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:43

Er worden hier een aantal trainingsmogelijkheden genoemd maar ga er wel vanuit dat dat enorm prijzig is. Zeker als je bijv een week of weekend intensief les wilt op een schoolmaster.

Overweeg ook een een instructeur aan te schrijven en te vragen of een weekje als stagiaire mee mag kijken bij diens lessen. Van kijken leer je ook al veel

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:17

troi schreef:
Er worden hier een aantal trainingsmogelijkheden genoemd maar ga er wel vanuit dat dat enorm prijzig is. Zeker als je bijv een week of weekend intensief les wilt op een schoolmaster.

Overweeg ook een een instructeur aan te schrijven en te vragen of een weekje als stagiaire mee mag kijken bij diens lessen. Van kijken leer je ook al veel

Als dat (een van je) leerstijl(en) is wel :j maar bij lang niet iedereen is kijken even effectief.

Wellicht een goede om mee te nemen in je overwegingen ts; de manier waarop je makkelijk leert heeft wellicht invloed op de keuze voor welke vorm van kennisvergaring je kiest :)


Afbeelding

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Ik wil meer kennis, waar moet ik beginnen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:26

In Portugal weet ik diverse stallen waar je als working student terecht kan. Amerika is ook een optie, zeker in het zomerseizoen zoeken ze nog wel een "wranglers" op sommige dude ranches om ritten te begeleiden/ paarden te verzorgen, etc. https://www.indeed.com/q-Ranch-Wrangler-jobs.html

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 10:54

996981 schreef:
troi schreef:
Er worden hier een aantal trainingsmogelijkheden genoemd maar ga er wel vanuit dat dat enorm prijzig is. Zeker als je bijv een week of weekend intensief les wilt op een schoolmaster.

Overweeg ook een een instructeur aan te schrijven en te vragen of een weekje als stagiaire mee mag kijken bij diens lessen. Van kijken leer je ook al veel

Als dat (een van je) leerstijl(en) is wel :j maar bij lang niet iedereen is kijken even effectief.

Wellicht een goede om mee te nemen in je overwegingen ts; de manier waarop je makkelijk leert heeft wellicht invloed op de keuze voor welke vorm van kennisvergaring je kiest :)


[ [url=m/Tk896x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kreeg net een persoonlijk berichtje van een Bokker met een link naar onderzoeken die het bestaan van verschillende leerstijlen ontkrachten :)

Je moet dus maar kijken wat je met mijn eerdere bericht doet :)

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Ik wil meer kennis, waar moet ik beginnen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:30

Nou dat linkje wil ik ook wel, weet ook niet beter?

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:03


senna21

Berichten: 11855
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Ik wil meer kennis, waar moet ik beginnen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:43

Kolb heeft ook weer tegenhangers, maar iedere theorie heeft handige aanknopingspunten en is nooit allesomvattend.
Leren doe je op heel veel manieren. Samenwerken met iemand die je ook nog wat wil bijbrengen, is voor iedereen inspirerend.

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 18:58

senna21 schreef:
Kolb heeft ook weer tegenhangers, maar iedere theorie heeft handige aanknopingspunten en is nooit allesomvattend.
Leren doe je op heel veel manieren. Samenwerken met iemand die je ook nog wat wil bijbrengen, is voor iedereen inspirerend.

Eens :) volgens mij is het combineren van lezen, horen, zien en zelf toepassen het beste :j