Fotoreading van je paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kunga

Berichten: 325
Geregistreerd: 09-06-14

Fotoreading van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 14:26

Hoi allemaal!
Op instagram zie ik steeds vaker (foto)readings voorbij komen die eigenaren over hun paard hebben laten doen. Nu ben ik eigenlijk hier wel nieuwsgierig naar geworden en vroeg ik mij af of er op bokt mensen ervaring mee hebben. Zelf loop ik namelijk al een tijdje ergens tegenaan met mijn paard en het lukt niet om de oorzaak te vinden en dat maakt het oplossen ook erg lastig. Misschien dat ik er via deze weg toch achter kan komen. Ik hoor jullie ervaringen graag!

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Fotoreading van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:27

ik heb het heel lang geleden eens gedaan (ik denk 15 jaar terug ofzo, auw ik word oud).
Het was vooral vaag, toepasbaar op veel dieren en als ik er nu als volwassene op terug kijk dan moet ik er wel een beetje om lachen.

Popstra
Berichten: 13746
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Fotoreading van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:39

geen ervaring mee omdat ik dat de groots mogelijke onzin vind die er bestaat!

Geldklopperij

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Fotoreading van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:41

Ik heb dit jaar een foto reading gedaan en deze mevrouw vertelde dingen die zij echt niet kon weten maar die wel exact klopte en zeker niet op ieder paard van toepassing zijn. Ik heb de reading gedaan via de heldere kijk. Ik kreeg een filmverslag van de reading.

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:42

Tja, ik ken een paar mensen die het gedaan hebben. Maar ik vind het eigenlijk een beetje dom. (Niet gemeen bedoeld) Iedereen kan iets denken van een foto. De ene ziet een foto anders dan een andere.
Ik vind het makkelijk om zo maar te zeggen wat een paard zou denken. Ik bedoel maar, ik kan ook elk paard een karakter geven uit een foto. Of het klopt is een ander verhaal.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:18

Twee jaar geleden van onze beide paarden een fotoreading laten doen. Ik vond het ook altijd een beetje een wassen neus, maar toch laten doen. Uiteindelijk kwamen er dingen uit die diegene niet kon weten. De paarden waren pas verhuisd naar een stal met grote uitloop. Beide paarden vonden dat wat chaotisch, want voor hun zat er geen regelmaat in. Diegene kon vertellen dat mijn dochter de derde eigenaar was. Ook vertelde paard van dochter dat hij last had van zijn gebit ( klopte; er moesten haken weggehaald worden), zijn zadel lag niet lekker ( klopte ook) en hij kon vertellen wat hij het leukste vond ( lekker hard door het bos). Mijn eigen paard vertelde hoe zich voelde en wat haar pijn deed.
Later is deze vrouw nog bij ons op stal geweest om zo in real life readings te doen, wel bij andere paarden. Toen werden er dingen gezegd waarvan ik dacht; dit gaat mij te ver. Dat was too much, waarvan ik dacht; zo denkt een paard niet. Dat was wel jammer. maar in onze fotoreadings zat wel een redelijke kern van waarheid.

Kunga

Berichten: 325
Geregistreerd: 09-06-14

Re: Fotoreading van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 15:26

Voor degenen die dus al een reading hebben laten doen, zijn er ook specifieke vragen die je gesteld hebt? En zo ja dan ben ik wel benieuwd wat voor vragen.

Ik ben zelf nog niet 100% overtuigd, maar door het zien van meerdere goede ervaringen wil ik het dus toch eigenlijk wel een kans geven. Ook omdat ik niet weet hoe ik nog op een andere manier achter de oorzaak van ons probleem kan komen. Hij gooit vaak zijn hoofd omhoog tijdens het rijden, met een dierenarts, tandarts, zadelmaker, bitfitter en osteopaat hebben we een fysieke oorzaak eigenlijk uitgesloten. Het gaat wel met periodes beter, maar echt helemaal weg krijgen we het niet.

detje06
Berichten: 48
Geregistreerd: 26-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:32

Ik heb het laten doen bij verschillende paarden, ik stond er ook wat sceptisch tegenover, maar ook ik kreeg dingen te horen die erg kloppend en treffend waren, zowel op dat moment als er na.
De vragen die ik stelde was of ze ergens last van hadden, wat ik er aan kon, in die trant.
Mijn band is daardoor nog hechter geworden.
Ik kan het je aanbevelen, maar vooral doen waar jouw hart en gevoel bij ligt.

LoLa_108
Berichten: 103
Geregistreerd: 19-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:34

Proberen kan in iedergeval geen kwaad. Als er niks nuttigs uitkomt, jammer. Maar misschien komt er wel wat uit waar je baat aan hebt.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:36

Ik heb vragen gesteld o.a. of ze pijn had en of ik nog iets voor haar kon doen.
Net nog eens terug zitten lezen (het was 14 jaar geleden), ik kreeg antwoorden die gerelateerd waren aan springen (bij springen had ze pijn in haar benen), maar ik sprong nooit met haar. En ze wilde niet meer hoeven verhuizen, want als ze een veulen kreeg moest zij altijd weg, maar daar is nooit sprake van geweest (veulens werden verkocht en niet zij).

Ik weet dat ik het toen als 15-jarige wel allemaal heel kloppend vond, maar nu als volwassene kijk ik er totaal anders naar.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:40

We hebben gevraagd of de paarden zich thuis voelden op de nieuwe stal. En verder hadden we geloof ik geen vragen. Op deze vraag zeiden ze dus dat ze het wel goed vonden, maar de regelmaat misten. Daarop werd de vraag gesteld of ze terug wilden verhuizen. Nee dat niet. vanuit de paarden had de verhuizing niet gehoeven en ze zeiden al; de baas denkt hier goed aan te doen, maar van ons had het niet gehoeven. ( even de mails terug gezocht). Dochter wilde weten waarom haar paard zo lastig was met trailer laden. En ook of hij akkoord zou gaan met een nieuwe bijrijdster/verzorgster. Over het trailer laden kregen we geen antwoord.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:42

Ook al worden er zaken eromheen verteld die kloppen, je zult nooit zeker weten of wat je paard volgens de reader vertelt, klopt. Nooit!

Ik ben zeer sceptisch over het readen van een paard als het gaat om fungeren als een echte tolk. En vanaf een foto? Kan het nog ongeloofwaardiger?

Je kunt het niet controleren. Dat is het moeilijke hierbij. Wat moet je ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:46

Ik heb 2x een fotoreading bij Symone Ottevangers laten doen. Ook ik was heel sceptisch maar er kwamen dingen uit (oa over zijn verleden) die klopten en niemand anders wist. Zo bizar.

Ik moest een foto sturen, naam van het paard en een eventuele vraag.

Later nog een keer gedaan. Ik was aan het tobben met mijn pony. Er waren al verschillende dierenartsen bij geweest en uiteindelijk besloten om naar de kliniek te gaan en hem helemaal op de foto te zetten.
Daarvoor een reading gedaan en de pijnpunten die zij beschreef waren exact de plekken die op de foto niet goed waren.

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:07

Zelf zou ik nooit een fotoreading laten doen bij onbekenden, dus ik wil er ook niet voor betalen.
Mijn vriendin die ik ken als een zeer integere vrouw heeft de opleiding gedaan. Zij had nieuw paard gebracht bij ons en we hadden afgesproken dat zij na een dikke week een reading zou doen, met de vraag hoe hij het vond.
We hadden geen contact tussendoor, expres niet op haar verzoek. Toen kwam de reading binnen:
- Paard gaf aan enorm gek op mij te zijn→ hij had nog nooit een baas gehad en nu opeens mij die zo goed voor hem zorgde en veel met hem deed;
- Met het paard dat bij hem stond had hij niet veel. Hij gaf aan dat ze overal van schrok en dan wegrende waardoor hij ook schrok;
- Hij sliep slecht want de geluiden ;s nachts waren zo totaal anders als die waar hij vandaan kwam
- Hij gaf aan dat ik heel veel met hem wandelde en dat hij dat heel erg fijn vond en hoopte dat ik dat naast het rijden zou blijven doen
- Hij verwachtte zo gaf hij aan, dat hij wel zou kunnen wennen, al miste hij niemand speciaal maar wel leven in een grote kudde. Polie had hij niet zoveel mee en dat maakte het minder leuk.

Ik herkende alles en van die geluiden had ik zelf niet kunnen bedenken.

Na paar weken heeft ze het nog eens gedaan
Toen gaf hij aan dat hij het leven wat saai vond maar dat het met Polie en hem goed ging. Meer als een zus en broer. Dat hij hoopte dat ik meer met hem ging doen want hij wilde juist niet gespaard worden, maar elke dag mee genomen.
Vanaf dat moment ben ik dat gaan doen en toen ging hij opeens vele male beter en was het schrikachtige vrij snel zo goed als verdwenen.

Chic is onverwacht dood gegaan. Ik heb toen zelf een reading gevraagd voor Polie.
Daar kwam uit dat Polie er niet zo van onderste boven was. Ze kon hem nog voelen om hem heen. Wel was ik er totaal van onderste boven en ze probeerde me te troosten maar ze had het gevoel dat ik dit niet door had (dat klopte!).
Ze gaf aan, dat ze na de dood van Hercule (haar grote maatje en liefde) en voor de dood van HErcule een erg onvolwassen paardje was, maar dat ze voelde dat dit voorbij was en ze nu volwassen was (vond ik zo bizar, want het klopte helemaal). Ze wist dat ze naar de grote groep weer mocht en daar keek ze erg naar uit. Ze begreep niet waarom ze moest wachten (we zaten in de lock down en mocht niet rijden met de trailer) en ze was wat ongeduldig. Ze vroeg aan mijn vriendin of ik dit kon uitleggen := .

Ik heb haar toen ik dat las gelijk laten weten dat ik zo blij met haar hulp was en dat ik het nu wel zag. <3 en ik heb uitgelegd dat we van de baas thuis moeten blijven allemaal omdat er een ziekte is die gevaarlijk voor mensen is.

Het grappige was, dat toen de lock down voorbij was, ik haar dit pas de avond van te voren heb verteld dat ik de andere dag de trailer in de kliniek zou ophalen, en dat ze dan de groep in zou mogen. Mijn man lag helemaal in een deuk zo bizar vond hij dat. Hij lachte enorm toen ik zei: "dat ze had begrepen".
's Ochtends deden we het gordijn open en onze Polie stond voor het raam. Ze hinnikte heel erg hard (deed ze nooit) en ging volledig uit haar plaat, galopperen, piafferen, draven zo bizar. Mijn man keek me met een vreemde blik aan en zei alleen: "het is dat ik dit zelf gezien heb, hier kan ik niet om heen".
Enfin ze was zo blij, dat ik J gebeld heb of ik als ik de trailer had aangepikt haar gelijk mocht komen brengen ipv op mijn gemak 's middags. Dat het geduld helemaal op was. Dat mocht.
Polie heeft claustrofobie, heel erg. Ik wist zeker dat ze zichzelf zou gaan laden. En na even aarzelen, liep ze zo na mijn aanmoediging de trailer op. VOnd ik ook zo speciaal. Ze wist gewoon dat ze de groep in mocht (was ze na de dood van HErcule ook geweest).

Dus over de reading. Ik weet niet of het kan, ook al waren die van ons heel helpend en bijzonder. Maar het is wel heel erg bizar. Ik denk dat er veel oplichting bij zit. Ik heb zelf besloten als ik weer op vakantie ben bij mijn vriendin dat ik vraag om bij een reading te zijn van Polie, om te kijken of ik het kan begrijpen.

Popstra
Berichten: 13746
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:25

Kunga schreef:
Voor degenen die dus al een reading hebben laten doen, zijn er ook specifieke vragen die je gesteld hebt? En zo ja dan ben ik wel benieuwd wat voor vragen.

Ik ben zelf nog niet 100% overtuigd, maar door het zien van meerdere goede ervaringen wil ik het dus toch eigenlijk wel een kans geven. Ook omdat ik niet weet hoe ik nog op een andere manier achter de oorzaak van ons probleem kan komen. Hij gooit vaak zijn hoofd omhoog tijdens het rijden, met een dierenarts, tandarts, zadelmaker, bitfitter en osteopaat hebben we een fysieke oorzaak eigenlijk uitgesloten. Het gaat wel met periodes beter, maar echt helemaal weg krijgen we het niet.
en de rug + hals is rontgen van genomen?

AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:34

Popstra schreef:
Kunga schreef:
Voor degenen die dus al een reading hebben laten doen, zijn er ook specifieke vragen die je gesteld hebt? En zo ja dan ben ik wel benieuwd wat voor vragen.

Ik ben zelf nog niet 100% overtuigd, maar door het zien van meerdere goede ervaringen wil ik het dus toch eigenlijk wel een kans geven. Ook omdat ik niet weet hoe ik nog op een andere manier achter de oorzaak van ons probleem kan komen. Hij gooit vaak zijn hoofd omhoog tijdens het rijden, met een dierenarts, tandarts, zadelmaker, bitfitter en osteopaat hebben we een fysieke oorzaak eigenlijk uitgesloten. Het gaat wel met periodes beter, maar echt helemaal weg krijgen we het niet.
en de rug + hals is rontgen van genomen?



Mijn merrie schudde enorm tijdens rijden. Na een enorm lange zoektocht op mijn aandringen foto's en echo van de hals laten maken, bleek ze een zware ontsteking te hebben. Zelfs al beginnende artrose.

Als ik je een tip mag geven laat foto's en of een echo maken!

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 16:39

Hoofd omhoog gooien vind ik eerder een C6/c7 verhaal in de hals.

Nee ik geloof er niks van. Iedereen heeft Google en iemand kan zo jouw topic op bokt vinden bijvoorbeeld. En hoppa je hebt een mooi verhaal.

Kunga

Berichten: 325
Geregistreerd: 09-06-14

Re: Fotoreading van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 17:01

Rug en hals zijn al foto's van genomen. Was een afwijking te zien, maar de DA kon zich niet voorstellen dat het daardoor kwam. Toch voor de zekerheid tijdje met pijnstilling gereden, maar dat maakte geen verschil. Dus daar ligt het niet aan.

Reggledoos
Berichten: 217
Geregistreerd: 19-05-07

Re: Fotoreading van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:18

Heb twee keer een reading laten doen van mijn paard door verschillende personen. De eerste sloeg echt nergens op en dan werd er nog gezegd dat als het nu niet klopte dat het dan een soort van waarschuwing voor de toekomst kon zijn.
De tweede liet ik doen door een medestudente van me die hier een opleiding/cursus voor had gedaan.
Mijn paard was de eerste die ze deed voor iemand anders op aanvraag en het was bizar...
Echt zó raak. Over een ruigharig vriendje (IJslander) die weg was tot de kleur van de drinkbak
Heel bijzonder

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:19

Kunga schreef:
Rug en hals zijn al foto's van genomen. Was een afwijking te zien, maar de DA kon zich niet voorstellen dat het daardoor kwam. Toch voor de zekerheid tijdje met pijnstilling gereden, maar dat maakte geen verschil. Dus daar ligt het niet aan.


Op een foto is een ontsteking niet te zien..

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:17

Er zijn natuurlijk altijd dingen die je terug kunt vinden op bokt, facebook of zo. Maar er kwamen ook dingen uit die ik ( en dochter) nergens gemeld hadden, die diegene niet kon weten, maar ons wel haarfijn kon vertellen.

Dochter heeft ook een reading van de poes laten doen en ook van haar hond. Poezen zijn doorgaans heel lastig met zoiets, maar die van haar wilde haar zegje wel doen. Dat was heel bijzonder, want degene die de reading deed kon de hele geschiedenis van de poes vertellen. Deze poes kon zo ineens naar je lopen blazen zonder reden. het bleek dat zij heel gevoelig was voor de energie van mensen. En als jij binnen kwam en je had een rotdag gehad op je werk, deed ze heel boos. En zo had die poes nog meer gekke trekjes die verklaard werden door de reading. Hond idem. Die komt uit de broodfok uit Hongarije ( dochter heeft hem overgenomen van iemand anders, zij heeft hem niet zelf opgehaald, maar gered). Dat verhaal dat uit de reading kwam was ook heel bijzonder en ook met details die niemand kon weten. Het is natuurlijk altijd wel de eigen interpretatie van degene die de reading doet. Dieren communiceren met plaatjes.

crow
Berichten: 2427
Geregistreerd: 12-05-07

Re: Fotoreading van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:48

Ik heb het recent nog gedaan en was positief verrast. Heb bewust geen informatie gegeven, behalve naam, leeftijd, geslacht maar geen concrete vraag waar ik die wel heel duidelijk had. Opvallend dat precies die vraag beantwoord is terwijl ik absoluut geen hint in die richting heb gegeven. Ook is mijn facebook niet openbaar dus daar kan ook geen info uit gehaald zijn. Ook over het verleden veel treffende dingen. Hoewel ik ook sceptisch was heeft deze foto reading mij absoluut geholpen. Ik kan eventueel per pb info geven.

Wolfwomen

Berichten: 116
Geregistreerd: 24-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:35

Ik heb ook ooit een reading laten doen, maar mijn paard kwam er niet zo mee overeen. Toch al zou iemand mij hier een goede aan kunnen raden, sta ik zeker wel open voor weer een reading.

Je moet net de juiste persoon treffen denk ik.