Kleuter paardrijles omgeving Rijsbergen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Kleuter paardrijles omgeving Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 21:19

Wie o wie weet een leuke plek?

Stal Huijbregts kennen we al maar die zitten helaas snel/altijd vol.
Stal Sintels vind ik vrij duur (17.50 voor 30min).

Het gaat om mijn 4 jarige dochter. Het zal gaan om 1-2 lesjes per maand.

Wij hebben zelf paarden aan huis en daar hobbelt en doet ze ook wat mee maar ze vindt het stukje manege/andere paarden en kinderen ook erg leuk dus dat zou ik haar graag gunnen.

Groetjes Karin

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Re: Kleuter paardrijles omgeving Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:26

Stal t sander in Etten leur heeft peuter en kleuter lessen ik dacht 1x in de 2 weken op zondag.

elsyie
Berichten: 66
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:35

Volgens mij hebben ze bij Galderzicht ook kabouterlessen eens in de 2 weken voor kinderen vanaf 2,5 jaar. Die zitten aan de Rijsbergsebaan.

menfan
Berichten: 65
Geregistreerd: 06-08-11

Re: Kleuter paardrijles omgeving Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:31

Volgens mij kun je terecht bij de volgende bedrijven:
De Roosberg
Stal t Sander
Huijbregts
Manege Galderzicht
Manege Sintels

Het is maar net wat je wil, geen bedrijf is hetzelfde en allemaal berekenen ze een andere prijs. Maar wat krijg je er voor terug? Bij de een is het enkel een half uur rijden, bij de ander mogen de kinderen ook poetsen en is er per kind een begeleider bij met een instructeur. Ik zou gaan rondmailen en kijken wie er reageren.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Kleuter paardrijles omgeving Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 05:05

Karin waar ga jij naar toe?
Toevallig heb ik deze post ook gesteld in mijn topic stalling ik ga van weekend kijken bij Galderzicht

pien_2010

Berichten: 43274
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 06:29

elsyie schreef:
Volgens mij hebben ze bij Galderzicht ook kabouterlessen eens in de 2 weken voor kinderen vanaf 2,5 jaar. Die zitten aan de Rijsbergsebaan.


Aan Galderzicht zat ik ook te denken. Hadden indertijd scherpe prijzen en de kinderen en ik hebben er een gouden tijd gehad.

brakke

Berichten: 213
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 07:15

Mijn zoontje heeft bij Galderzicht bij de kabouters gereden, belangrijkste daar is echt dat de kinderen lol hebben.
Het is het een half uur en er moet een ouder bij zijn om de pony vast te houden. Als je zelf kan poetsen en zadelen, mag je dat zelf doen en als het goed weer is is het meestal buiten wandelen in het bos of naar de Galderse meren.

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 07:43

tita schreef:
Karin waar ga jij naar toe?
Toevallig heb ik deze post ook gesteld in mijn topic stalling ik ga van weekend kijken bij Galderzicht


Nog geen besluit genomen al wilde ik wel een proefles gaan plannen bij Galderzicht haha.
Kon alleen niet vinden welke data en tijden het bij Galderzicht zijn (maar heb ook nog niet heel goed gezocht).

@brakke, doen ze alleen "hobbelen" of ook wat dingentjes oefenen en draven ed?
Bij Huijbregts doen ze bijvoorbeeld oren van het paard/staart/tenen van jezelf aanraken, achterstevoren zitten, armen opzij als een vliegtuig, tussen balkjes door sturen en een rondje draven etc.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Kleuter paardrijles omgeving Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:11

Huijbregts zou ik niet doen Karin ga daar maar eens kijken op stal kinderen rijden langs de weg en komen ze langs “onze” bak die ponies zie ik elke zaterdag

Galderzicht lijkt me leuk vooral dat we mogen wandelen
Ze hoeft niet te leren nog gewoon paardenkennis op doen

brakke

Berichten: 213
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:11

Eigenlijk mag er veel en moet er weinig op Galderzicht. Er is begeleiding maar heel losjes. Draven mag zeker. Eerste keer is Jonas via de kont van de pony gegleden. Ik heb daarna maar uitgelegd dat dat alleen mag als de juf het zegt :o
Kabouter is op zaterdag om 13u dacht ik. Je kan gemakkelijk contact opnemen via facebook/messenger
Is wel meer hobbelen dan echt leren rijden, dat komt later, eerst plezier maken en vertrouwd raken met pony's

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Kleuter paardrijles omgeving Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:14

Ik ben toevallig vandaag langs geweest.

Lijkt me hele gezellige manege maar heb niet gekeken hoefde paarden erbij staan.
In Prinsenbeek is ook manege maar ik vind die paarden er zo slecht bijstaan dat ze daar nooit mag rijden

brakke

Berichten: 213
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: meer

Re: Kleuter paardrijles omgeving Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:50

Denk dat de paarden het best goed hebben. Ze staan regelmatig op de paddock, er wordt rekening gehouden met hoeveel ze rijden op een dag. Stallen zijn netjes opgestrooid. Zal er zaterdag nog eens extra op letten.

crow
Berichten: 2426
Geregistreerd: 12-05-07

Re: Kleuter paardrijles omgeving Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:57

Ik heb vroeger heel veel op Galderzicht gereden, daar stond toen ook mijn paard. Echt een leuke, gezellige manege!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:09

Karin_deB schreef:
Stal Sintels vind ik vrij duur (17.50 voor 30min).
Het gaat om mijn 4 jarige dochter. Het zal gaan om 1-2 lesjes per maand.


Ik reageer even namens Sintels, ik ben de eigenaar. De lessen zijn inderdaad 17.50 euro, echter zijn ze in totaal een uur bezig, naast rijden gaan ze ook zelf poetsen. Ieder kind heeft een eigen begeleider. Rijden is meestal een ruim half uur, naast stappen en diverse gymoefeningen doen we ook draven en spelletjes. Deze lessen zijn voor ons de opstap naar de echte beginnerslessen. Inschrijven is altijd vrijblijvend.

We doen ook altijd mee met de sportintroductie in de gemeente Breda en Zundert, wellicht kan ze daar eens aan mee doen, de lessen zijn dan 10 euro.

En wat wij ook altijd zeggen, neem overal eens een les en kijk dan wat het beste bij je past.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:45

17.50€ is gewoon veel te duur..... voor beetje poetsen en half uurtje rijden.
En ik persoonlijk ben er liever zelf bij denk dat ik met mijn 26 jaar paarden ervaring mijn dochter beter kan begeleiden dan uw “kinderen”
Bovendien is voor mij moeder-dochter momentje daarom ga ik er niet kijken

Nou Galderzicht contact loopt ook niet echt lekker met die Kim... stuur me app met bericht mail me
Tja denk ik geef ff antwoord op de app want je typt al een bericht
Mail gestuurd geen reactie
Laatst bijgewerkt door tita op 11-10-20 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

brakke

Berichten: 213
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: meer

Re: Kleuter paardrijles omgeving Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:20

Oei, dat is niet zo best, normaal reageert ze best snel. Heb je gisteren gestuurd? Want met de ponyclub les is het misschien even over het hoofd gezien? Ik zou zeggen ik stuur even in jou plaats, maar ik kan moeilijk zeggen 'tita van Bokt' wacht nog op reactie :o

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Kleuter paardrijles omgeving Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:21

Hahaha brakke mag hoor graag zelfs want ik ben niet zo tactisch
Ik wacht hooguit deze dag

brakke

Berichten: 213
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: meer

Re: Kleuter paardrijles omgeving Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:30

Bericht is verstuurd, hopelijk helpt het.
Mijn zoontje kwam gisteren blinkend maar moe uit zijn privé lesje. Lichtrijden, voeten laag, handen laag, recht zitten, hard werken, maar hij vindt het zo leuk <3

brakke

Berichten: 213
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:30

Bericht is verstuurd, hopelijk helpt het.
Mijn zoontje kwam gisteren blinkend maar moe uit zijn privé lesje. Lichtrijden, voeten laag, handen laag, recht zitten, hard werken, maar hij vindt het zo leuk <3

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:39

Brakke heb jij zelf ook nog een eigen paard of rij je zelf ook nog

Oja bedankt hopelijk helpt het lijkt me leuk daar dat wel
Karin ga je dan mee?

brakke

Berichten: 213
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: meer

Re: Kleuter paardrijles omgeving Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:49

Ik heb zelf een eigen paard, maar sinds de jongste is geboren amper nog gereden. Kan geen ritme vinden in rijden (man werkt in shiften) en dan vind ik het niet eerlijk naar haar toe om er op te gaan zitten, al zou ik heel graag willen. Ik zeg altijd dat ze op pré pensioen staat.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Kleuter paardrijles omgeving Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:52

Staat die van jou ook daar?
Of waar heb je um gestald

Jouw zoontje zit op de ponyclub?
Tenminste dat hebben ze ook daar geloof ik paar uurtjes op stal zijn incl rijden

brakke

Berichten: 213
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: meer

Re: Kleuter paardrijles omgeving Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:01

Nee, mijn merrie staat thuis, althans bij mijn schoonouders. (helpt ook niet om vaak rijden -O-)

Jonas zit nog niet op de ponyclub. Hij moet in november nog 6 worden en ik vind dat wat jong om een hele voor of namiddag 'alleen' op de manege rond te lopen. Hij wilde wel 'echt' leren rijden, dus volgt nu privé les bij Ruud. Half uurtje en leert super veel bij. Kost 15€, vind ik heel schappelijk.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Kleuter paardrijles omgeving Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:02

Ja klinkt iid beter dan 17,50€ maar moet ik wel contact krijgen met Kim

brakke

Berichten: 213
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:08

Ik moet misschien zeggen dat ik zelf ook op Galder heb leren rijden, heb er ruim 15 jaar elke zaterdag gereden en heel fijne herinneringen aan. Wij hadden een vast manege paard, dus je kon echt wel een beetje iets opbouwen, of is dat gewoon heel penny van mij?

Rij jij zelf tita? Eigen paard ?