Ervaring met hooi van Souman

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Ervaring met hooi van Souman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 14:44

Hi,

Ik wil midibalen (=voordroog) bestellen bij souman agro. Heeft iemand hier ervaringen mee? Zou jammer zijn als ik een grote partij bestel en het blijkt niet geschikt.
Het is te ver voor mij om een proefbaaltje op te halen.

Iemand tips?

Betty62

Berichten: 69
Geregistreerd: 06-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:52

Ik heb vorig jaar de baaltjes besteld. Correcte levering, prijs wat hoger vanwege thuisbezorgen. Geen enkele baal bevatte schimmels of was kapot.
Het is wel voordroog, iets vochtig, dus geen droog hooi. Donkere kleur, geen onkruid. De baaltjes wegen ongeveer 120 kg en zijn met enige moeite weg te rollen door 1 persoon.
Mijn paard eet het goed, ik bestel het alleen niet meer omdat het voor haar te rijk aan voeding is (wordt ze te dik van)

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Ervaring met hooi van Souman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 17:15

Dank voor je ervaring! Ik heb er ook 1 die wel dik wordt van suikerrijk hooi en helaas hadden we laatst een aantal suikerrijk hooi gekocht (wisten we pas achteraf). Dit zat echt in het donker rood qua suiker.

Het is nu wel weer wat bijgetrokken.
Ik merk dat het hooi en de midibalen overal duur zijn dus realitief valt souman mee qua kosten.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Re: Ervaring met hooi van Souman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:46

wij zijn al jaren klant bij souman voor strokorrels, dat gaat altijd goed. We hebben er ook wel eens grote balen droog hooi gekocht. Daarvan was de kwaliteit wisselend (in 1 partij overduidelijk verschillend hooi van zeer grof naar heel fijn), en er werd een beetje gemakkelijk om hoog afgerond in de hoeveelheid die geleverd werd zodat we meer dan een hele ton meer geleverd kregen. Dat konden we maar net kwijt en de factuur was dus ook een fors stuk hoger. Dat hebben ze wel netjes opgelost naderhand.

Als je zeker wil zijn an de voedingswaarde zou je naar een analyse kunnen vragen bij je leverancier.

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 18:16

Sprintje schreef:
wij zijn al jaren klant bij souman voor strokorrels, dat gaat altijd goed. We hebben er ook wel eens grote balen droog hooi gekocht. Daarvan was de kwaliteit wisselend (in 1 partij overduidelijk verschillend hooi van zeer grof naar heel fijn), en er werd een beetje gemakkelijk om hoog afgerond in de hoeveelheid die geleverd werd zodat we meer dan een hele ton meer geleverd kregen. Dat konden we maar net kwijt en de factuur was dus ook een fors stuk hoger. Dat hebben ze wel netjes opgelost naderhand.

Als je zeker wil zijn an de voedingswaarde zou je naar een analyse kunnen vragen bij je leverancier.


Ik merk dat bij veel 'hooiboeren' je nog net niet wordt uitgelachen als je hierom vraagt. Bij mn eigen hooileverancier hadden ze dit wel maar die is helaas uitverkocht en wat ze nog hebben staan eten mijn paarden niet. :( dus wil nu voor de winter groot inslaan en dit leek me een goede optie. Ik heb nog een optie die kan komen leveren. Daar ga ik maandag een proefbaal halen.