Paardvriendelijke stalling omgeving rotterdam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Paardvriendelijke stalling omgeving rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 10:13

Hoi bokt,

De komende paar jaar komt er nog geen paard, maar ik was benieuwd wat nou de bekende paardvriendelijke stallingen zijn in Rotterdam en omgeving? Uit verveling in deze tijd was ik me alvast gaan orienteren.

Tot zo ver heb ik gevonden:
- Vossenburg Rhoon
- Neville stables
- Stal groenemeer
- Iron horse ranch
- Lekweide
- Country stables (uitloopstallen, geen idee hoe groot)
- Fair to horses
- Stal Anna's Hoeve (halve dagen in een groepspaddock, geen idee hoeveel uur...)

Misschien dat dit lijstje ook andere mensen helpt die nu opzoek zijn naar een stalling in de omgeving :) Als mensen nog meer stallen weten of ervaringen willen delen, please do!

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Paardvriendelijke stalling omgeving rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 21:39

Hoever zou je er voor willen rijden vanuit Rotterdam?

Goed om dit soort stallingen op een rij te hebben. Je hebt er al een heel aantal. Hier kun je er ook vinden: [ED] Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

De uitloop stallen van Country Stables zijn niet heel groot, exacte afmetingen weet ik niet maar ze zijn kleiner dan de reguliere boxen. De uitlopen zijn wel mooi formaat, helaas wel alleen verhard.

Je hebt ook Four Star Stables in Leidschendam, waar twee 24/7 ruinen groepen zijn.

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 16:51

Leo schreef:
Hoever zou je er voor willen rijden vanuit Rotterdam?

Goed om dit soort stallingen op een rij te hebben. Je hebt er al een heel aantal. Hier kun je er ook vinden: [ED] Stalling met buitengang winter 079/071/070/0172/010/0180

De uitloop stallen van Country Stables zijn niet heel groot, exacte afmetingen weet ik niet maar ze zijn kleiner dan de reguliere boxen. De uitlopen zijn wel mooi formaat, helaas wel alleen verhard.

Je hebt ook Four Star Stables in Leidschendam, waar twee 24/7 ruinen groepen zijn.


Dankje! Ik ga die lijst even bekijken. Ik zocht eigenlijk zo'n soort lijstje maar kon het niet vinden (ben al eeuwen niet op bokt geweest...) Hetnieuwepaardenhouden heeft wel een mooie horse friendly lijst maar deze stelt zulke hoge eisen dat er in mijn omgeving beperkte keuze is.

Er zouden toch stallen moeten zijn die niet persee 24/7 buite bieden (het ene uiterste), niet de hele dag stal en max 4 uur buiten bieden (het andere uiterste), maar bijvoorbeeld 6 uur+ buiten bieden in de winter met binnen/buiten zetten en zomer's 24/7 wei. Dus iets 'er tussen in'.

Ik ben bereid max. 30 min. te rijden vanaf Rotterdam zuid. Het liefst ook nog binnen 45 min. van leidschenveen (werk)

Four star stables ziet er goed uit en kende ik nog niet, ik zet m in mijn lijstje. Ietsjes te ver, maar dichtbij werk.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Paardvriendelijke stalling omgeving rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 17:00

Ik sta in Bergen Op Zoom en rijd vanaf Barendrecht zo'n 38minuutjes erop. Ben erg tevreden over de stal en hoe de paarden gehouden worden. Sta hier nu 3 jaar en zeker niet de behoefte om te verhuizen. Mijn merrie doet het hier super en dat is wat telt.

Je mag altijd een PB sturen voor informatie - maar aangezien je voor iets over een paar jaar zoekt weet ik niet wat er dan nog bestaat natuurlijk. Er kan een hoop gebeuren ...

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 17:00

Ik denk dat Iron Horse Ranch van het lijstje kan, stal is recent verkocht en begreep van een facebookbericht dat de paddock paradise gaat verdwijnen. (Al weet ik dit niet zeker, maar zeg het toch maar.)

Verder sta ik op de Vossenburg en tot nu toe is het een geweldig plekje voor mijn pony! Jammer dat de wachtlijst zo lang is. :)

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 00:27

xDenies schreef:
Ik sta in Bergen Op Zoom en rijd vanaf Barendrecht zo'n 38minuutjes erop. Ben erg tevreden over de stal en hoe de paarden gehouden worden. Sta hier nu 3 jaar en zeker niet de behoefte om te verhuizen. Mijn merrie doet het hier super en dat is wat telt.

Je mag altijd een PB sturen voor informatie - maar aangezien je voor iets over een paar jaar zoekt weet ik niet wat er dan nog bestaat natuurlijk. Er kan een hoop gebeuren ...


Helaas te ver weg. Ja in een paar jaar kan een hoop gebeuren, stiekem hoop ik er dat er tegen die tijd meer paardvriendelijke stallen te vinden zijn. Of dat nou nieuwe stallen of bestaande stallen zijn die zich aanpassen.

Ik ben blij dat ik ver van te voren ga kijken naar stallen. Het aanbod in stallen weegt namelijk mee in mijn beslissing om uiteindelijk wel of niet een paard te nemen... So far so good :)

Anoniem

Re: Paardvriendelijke stalling omgeving rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 00:30

De stal waar ik sta In [***] is misschien te doen. Onderling binnen en buiten zetten, zomer hele dag het land op (div. Groepen) winter dagdeel in de paddock met hooi.

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 00:34

Britt_xxx schreef:
Ik denk dat Iron Horse Ranch van het lijstje kan, stal is recent verkocht en begreep van een facebookbericht dat de paddock paradise gaat verdwijnen. (Al weet ik dit niet zeker, maar zeg het toch maar.)

Verder sta ik op de Vossenburg en tot nu toe is het een geweldig plekje voor mijn pony! Jammer dat de wachtlijst zo lang is. :)


Wat jammer zeg, hier was ik bang voor. Zag een paar dagen terug toen ik de website bezocht dat de pension pagina eruit lag met het nieuws 'verkocht'. Stond op nr 2 bij mij, 25 minuutjes rijden.

Vossenburg, super. Die staat op nr 1 op dit moment O:) Enige minpuntjes zijn geen binnenbak en (volgens mij) geen (verwarmde) kantine en degelijke poetsplaatsen. Ben graag bezig met tutten en ben echt een koukleum :o Maar perfect voor het paard en maar 18 minuutjes rijden.

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 00:36

Jorienn schreef:
De stal waar ik sta In Maasland is misschien te doen. Onderling binnen en buiten zetten, zomer hele dag het land op (div. Groepen) winter dagdeel in de paddock met hooi.


Onderling geregel vind ik persoonlijk niks! Heb het liefst dat binnen/buiten (tegen betaling) gedaan word of dat het niet nodig is vanwege 24/7. Toch bedankt ;)

Anoniem

Re: Paardvriendelijke stalling omgeving rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 00:38

Dat snap ik hoor. In mijn omgeving (ik zoek wat minder reistijd) is dat helaas niet te vinden met veel buitenstaan, maar ik snap je goed.

Zorry
Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 00:38

Ik sta op een stal in Nieuwerkerk aan den IJssel, hier staan ze van 8 tot 8 buiten en in de nacht op stal. Zomer op het land en winter in de paddock met hooi in slowfeeder. Alles word gedaan je hoeft niks zelf te doen alleen je paard.

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 00:58

Zorry schreef:
Ik sta op een stal in Nieuwerkerk aan den IJssel, hier staan ze van 8 tot 8 buiten en in de nacht op stal. Zomer op het land en winter in de paddock met hooi in slowfeeder. Alles word gedaan je hoeft niks zelf te doen alleen je paard.


Dit klinkt supergoed, lekker dichtbij ook. Om welke stal gaat dit? PB mag ook hoor

Duran123
Berichten: 1075
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 06:54

Jorienn schreef:
De stal waar ik sta In Maasland is misschien te doen. Onderling binnen en buiten zetten, zomer hele dag het land op (div. Groepen) winter dagdeel in de paddock met hooi.


Zou je mij wat meer kunnen vertellen over deze stal?

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Paardvriendelijke stalling omgeving rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 07:02

Ik stond op Iron horse ranch en de stal is verkocht. De nieuwe eigenaren gaan compleet verbouwen en helaas is dat ( vind ik) niet in het voordeel van de paarden.
De paddock paradise gaat helemaal weg.

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Paardvriendelijke stalling omgeving rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 07:26

Ik sta op Vossenburg, het klopt inderdaad dat er geen binnenbak of kantine is, maar er is wel een keuken en je kunt er gebruik maken van waterkokers. Er zijn bij de hit wel poetsplaatsen en er zijn 2 (wen)boxen.

Ik kom er nu al 4 jaar met heel veel plezier, de sfeer is heel gezellig. :D

Neville zou ik niet doen, de hygiëne in de hit laat daar helaas te wensen over.

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 07:31

Ik sta op een prive stal waarbij mijn paard in een schuilstal staat met zijn kuddetje, verhard en met zand. Verwarmde matten in de schuilstal voor de winter. Szomers weidegang, binnen en buiten zetten en voeren etc wordt gedaan. Rijbak, longeersingel, molen en op 5 min stappen het Bentwoud.

Hier heb ik zeker 3 jaar naar gezocht en toevallig kwam ik het tegen. Paard doet het er ontzettend goed en ik heb het ook ontzettend naar mijn zin. Ik prijs mezelf nog steeds elke dag gelukkig dat ik dit plekje tegen gekomen ben.

helaas nemen ze geen pensionklanten voorlopig meer aan, maar wellicht over een tijdje wel. Je kunt mij altijd een PB sturen tegen die tijd. Dan kan ik het altijd eens vragen.

Zorry
Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:52

ebi_tempura schreef:
Zorry schreef:
Ik sta op een stal in Nieuwerkerk aan den IJssel, hier staan ze van 8 tot 8 buiten en in de nacht op stal. Zomer op het land en winter in de paddock met hooi in slowfeeder. Alles word gedaan je hoeft niks zelf te doen alleen je paard.


Dit klinkt supergoed, lekker dichtbij ook. Om welke stal gaat dit? PB mag ook hoor


Stal zit aan de Zuidplasweg. Bestaat uit 2 gedeeltes voorste gedeelte met bak en achterste gedeelte, ik sta op het achterste gedeelte.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Paardvriendelijke stalling omgeving rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:55


Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:55

Wat zoek je precies en heb je een budget?

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 12:02

Daihyo schreef:
De Peerdegaerdt in Strijen heeft ook een plekje vrij. Overdag buiten (wei of paddock) 's nachts op stal. Kleinschalige stal, super fijne accommodatie.
https://www.facebook.com/peerdegaerdt/p ... 2381908562


Wauw dankje, ik was al heel erg lang op zoek naar informatie over deze stal. Hoorde het steeds voorbij komen op bokt maar kon geen website vinden met info betreft stalling... Ziet er héél goed uit. Qua tijd net aan: 40 min. van werk en 30min. van huis. Maar dit is natuurlijk als het verkeer mee zit... Zet m toch op me lijstje, thanks _/-\o_

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Paardvriendelijke stalling omgeving rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:03

Ze hebben niet zo vaak plek omdat er heel weinig verloop is. Goed teken denk ik dan maar :j :D

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 12:08

Zonnebloem92 schreef:
Wat zoek je precies en heb je een budget?


- max +/- 30min. vanaf Rotterdam zuid
- Winter: Minimaal 6 uur buiten, of 24/7 paddock
- Zomer: minimaal 6 uur buiten, of 24/7 paddock of wei
- Binnen buiten zetten word (tegen betaling) gedaan
- Goeie buitenbak
- Budget maakt niet uit

extra:
- poetsplaatsen
- paarden staan in groepsverband buiten

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:39

ebi_tempura schreef:
Daihyo schreef:
De Peerdegaerdt in Strijen heeft ook een plekje vrij. Overdag buiten (wei of paddock) 's nachts op stal. Kleinschalige stal, super fijne accommodatie.
https://www.facebook.com/peerdegaerdt/p ... 2381908562


Wauw dankje, ik was al heel erg lang op zoek naar informatie over deze stal. Hoorde het steeds voorbij komen op bokt maar kon geen website vinden met info betreft stalling... Ziet er héél goed uit. Qua tijd net aan: 40 min. van werk en 30min. van huis. Maar dit is natuurlijk als het verkeer mee zit... Zet m toch op me lijstje, thanks _/-\o_


Als je daadwerkelijk geïnteresseerd bent, moet je gelijk toehappen want er komt zelden een plekje vrij.

Ik heb er 8 jaar gestaan, heel fijne plekje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:58

Duran123 schreef:
Jorienn schreef:
De stal waar ik sta In [***] is misschien te doen. Onderling binnen en buiten zetten, zomer hele dag het land op (div. Groepen) winter dagdeel in de paddock met hooi.


Zou je mij wat meer kunnen vertellen over deze stal?

Ik heb je een pb gestuurd :)

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Re: Paardvriendelijke stalling omgeving rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 10:53

Weet iemand toevallig hoelang de 'box' paarden bij vossenburg buiten komen in de winter?

Aangezien de wachtlijst lang is, is het tegen die tijd misschien wel handig om in ieder geval alvast het paard in de box te hebben tot er een plek vrij komt. Mits de box stalling ok is...