Waar paard zetten als je zelf niet voor hem kunt zorgen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Waar paard zetten als je zelf niet voor hem kunt zorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 08:29

Hallo bokkers,
ik loop nu in het ziekenhuis en het gaat er helaas naar uitzien dat ik een ongeneeslijke ziekte of hele vervelende chronische ziekte heb.....
Nu sta ik op een stal waar ik o.a. zelf moet mesten en is de ruimte te beperkt als je helemaal niet meer gaat rijden/longeren.
Dus mijn vraag, als je zelf niet meer kunt zorgen voor je paard, waar is de beste plek voor je paard?
Waar ze veel/altijd buiten staan en goed onbeperkt voer krijgen?

Ik had al online een aantal plekjes gezien maar hoor graag echte ervaringen!

Iemand ervaring met de zilverdas / de wildtshof / costerhoeve?

troi
Berichten: 17006
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:32

Als je een sociaal paard hebt zou ik zoeken naar een paddock Paradise achtige oplossing die volledige verzorging aanbied. Bijvoorbeeld via hetnieuwepaardenhouden.nl Daar staan goede adressen

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:32

Als je even de regio erbij zet kunnen mensen je gerichter helpen. Volpension lijkt mij het meest ideale. Ik ga ook weer volpension staan o.a ook vanwege chronische klachten.

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Waar paard zetten als je zelf niet voor hem kunt zorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:44

Ik ben chronisch ziek en mijn paard staat op volpension. Ik hoef niet dagelijks te komen, als ik mij niet goed voel kan ik met een gerust hart een paar dagen thuis blijven. hij krijgt zn natje en droogje en staat veel buiten.
As vrijdag wordt ik geopereerd en stalgenootjes houden hem dan een beetje in de gaten en gaan er zo nu en dan met een borstel overheen.
Vind dat een hele fijne gedachte

Anoniem

Re: Waar paard zetten als je zelf niet voor hem kunt zorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:51

Volpension, of een betrouwbare verzorgster/ bijrijder lijken mij de beste opties. Een paddock-paradijs is natuurlijk helemaal ideaal, al is dat niet overal te vinden en moet het ook bij je passen.

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Re: Waar paard zetten als je zelf niet voor hem kunt zorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 11:16

Omgeving midden Nederland

Popstra
Berichten: 13745
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Waar paard zetten als je zelf niet voor hem kunt zorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:18

Volpension..PP.. en iemand die je paard ook eens wil verzorgen wanneer jijzelf mindere dag/dagen hebt.

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:19

Stalgenoot heeft haar paard naar de lindehoeve in Emst gebracht ivm een blessure. Zij is daar heel tevreden over.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Waar paard zetten als je zelf niet voor hem kunt zorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:22

De Wildtshof is een fantastische plek, als je de mogelijkheden hebt om daarheen te gaan zou ik het enorm aanraden.

Yvette81

Berichten: 462
Geregistreerd: 29-08-15

Re: Waar paard zetten als je zelf niet voor hem kunt zorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:27

Misschien bij iemand thuis erbij als gezelschap?
Vastigheid voor je paard qua verzorging en kudde. De zoektocht naar zo'n plekje is lastiger. Financieel misschien gunstiger. Rustiger voor jou en je paard.
Wat past bij je paard?

0000
Berichten: 5475
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Waar paard zetten als je zelf niet voor hem kunt zorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:27

Het lijkt me heel erg afhankelijk van wat je wil dat er met je paard gebeurt en wat jij er zelf nog mee wil (kan) doen. Enkele voorbeelden:

- paard enkel voor gezelschap, word niet meer gereden. Dan lijkt een fijne paddock paradise achtige setting me zeer geschikt. Afhankelijk van hoe vaak jij zelf wil en kan komen wel een plek waar hij dagelijks even in de hand komt en gecheckt word en waar de verzorging rondom enten, smid etc voor je bijgehouden word.
- paard waar je zelf nog mee wil rijden maar enkel de verzorging uit handen wil geven: volpension met goede faciliteiten. Ergens waar je paard er genoeg uit komt in de wei en eventueel in de molen oid zodat jij je enkel hoeft te focussen op je rijden. Genoeg faciliteiten om dit voor jouzelf ook comfortabel te maken.
- paard waarmee je zelf nog rijd maar dit beperkt kan of maar met perioden: Volpension, of met bijrijder of ergens waar de mogelijkheid bestaat je paard te laten rijden. In dat geval kan je namelijk op de momenten dat je zelf wel kan rijden zonder problemen (en zonder extra risico van paard wat stil heeft gestaan) opstappen en blijft hij ook fijn in een basisconditie.

Zomaar wat opties nav de verschillende scenarios, uiteraard zijn er nog veel meer. Ik zou vooral goed nadenken over wat jij nog wil en wat je daarvoor nodig hebt. En dan naar mijn mening liever iets te luxe voor jezelf dan net niet genoeg faciliteiten zodat je als je er bent nog niet kan doen wat je graag zou willen. Ik kan niet voor jou oordelen maar ziek zijn kost veel energie en ik denk dat het zorgen dat je zo min mogelijk extra energie kwijt raakt aan niet ideale omstandigheden of stress voor jezelf zeker de moeite waard kan zijn.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:31

Pistasche schreef:
De Wildtshof is een fantastische plek, als je de mogelijkheden hebt om daarheen te gaan zou ik het enorm aanraden.


Ik sluit mij aan bij mijn collega moderator :j

Ik heb zelf twee paarden op pensioen gehad bij de Wildtshof, echt helemaal prima :-)

Ik weet dat er ook regelmatig jongere revalidatiepaarden staan. Ik weet niet of ze ook paarden hebben waarvan de eigenaar in de lappenmand zit.

Ooit, voordat ik een eigen paard had, heb ik ruim een half jaar een paard gereden/verzorgd van iemand die door gezondsheidsproblemen helemaal niets mocht doen met haar paard. Het paard is toen ook op stalling gekomen dicht bij mij, wij hadden een contract opgesteld over de kosten en toen de eigenaresse weer zelf kon rijden is het paard weer terug gegaan.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:33

Vol pension waar de pensionhouder het paard dagelijks, minstens 8 uur in de winter, samen met andere paarden buiten zet.
Uiteraard ook zorgt voor voldoende eten en een schone stal.
Dan kun je met een gerust hart eens over slaan.

Een verzorger die die taken over moet nemen omdat je half pension staat zou ik niet doen.
Als die dan af laat weten sta je er weer zelf voor.

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:40

Ik heb mijn pony's in volpension in Doetinchem staan op een kleinschalige stal aan het bos. Ze staan lekker 24/7 buiten (mogelijkheid voor een stal had ik ook, maar ik heb buitenpaarden) met hun clubje, krijgen zo goed als onbeperkt hooi (veel voermomenten per dag) en ze krijgen brokken. De wei wordt bijgehouden, er is toezicht en er wordt top voor ze gezorgd! Ik hoef me geen zorgen te maken als ik een lange werkdag heb gehad en ik niet naar stal kan. Ik ben zelfs een aantal maanden op reis geweest en heb geen moment zorgen gehad om mijn dieren. En ik betaal er zeker niet de hoofdprijs voor (maar zit ook aan de 'goede' kant van het land wat dat betreft).
Wellicht is er ook zo'n plek bij jou in de buurt te vinden?

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 14:28

Pistasche schreef:
De Wildtshof is een fantastische plek, als je de mogelijkheden hebt om daarheen te gaan zou ik het enorm aanraden.


Ik denk dat het beter is om hem zo'n soort pensioen stal neer te zetten. Ik ben nu in afwachting van diverse onderzoeken, maar grote kans dat ik weer aan de chemo en bestraling moet...
Vandaar dat ik ergens wil staan waar ik gerust een tijdje niet hoef/kan komen, maar dat alles wel goed geregeld en verzorgd is.

Kan jij mij de prijs van de wildtshof doorgeven? Kan dat niet terugvinden op de site.

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Waar paard zetten als je zelf niet voor hem kunt zorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:35

Ik stuur je een pb!

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:48

TS: alleerst heel veel sterkte met je persoonlijke situatie.

Mijn paard heeft 4 jaar bij paarden met plezier in helvoirt gestaan. Grote pp en vlak bij de loonse drunense duinen. Was daar erg tevreden over, je kan daar met een gerust hart maanden niet komen.

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:52

In de buurt van Achtersloot, Nieuwegein is volgens mij een Paddock Paradise idee. Vroeger heette het stal Ponderosa of zo iets. Ik ken het verder niet in de nieuwe setting, maar via via. HIT-actief in Hilversum evt nog een optie. En in de buurt van Leersum zitten ook wat stallen met veel buiten en volledige verzorging.

Edit:
:knuffel:

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:56

Ten eerste sterkte met je persoonlijke situatie; behoorlijk zwaar allemaal.

Mijn paard staat in Zuid-Frankrijk met Pensioen; dit moet je uiteraard maar net willen. Echter staat hij wel nu op heel wat hectare grond en is hij weer echt paard. Er is dagelijks toezicht en hooi, schuilplaatsen etc. als ze willen. Die van mij staat echter altijd met 7 andere paarden midden in het bos daar.

Mocht je meer info willen stuur maar een bericht.

sarablack

Berichten: 97
Geregistreerd: 19-08-20

Re: Waar paard zetten als je zelf niet voor hem kunt zorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:15

Wij hebben ook pensioen paarden staan waar eigenaren weinig of niet van komen. We hebben 5 ha weide met een track er om heen met diverse hooiplekken en grote schuilstallen. sommige betalen een half jaar van te voren ,sommige storten iedere maand hun stalling.
Als er een dierenarts nodig is nemen we even contact op...

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Waar paard zetten als je zelf niet voor hem kunt zorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:39

Heel veel sterkte met je persoonlijke situatie.

Waar ik sta met mijn haflingers zijn ook nog plekjes vrij.
Heerlijke plek waar je paard lekker paard kan zijn.
Hele fijne sfeer is er ook. De eigenaar woont op het terrein dus er is veel toezicht.
Daarnaast zijn er genoeg mensen die onderling ook nog wat voor elkaar doen.
Mocht je je toch goed genoeg voelen om naar je paard te gaan, kun je daar ook lekker in het bos wandelen.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Re: Waar paard zetten als je zelf niet voor hem kunt zorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 20:58

Dank jullie wel, als iemand nog goede adresjes weet... dan hoor ik het graag

OpzoeknaarD
Berichten: 1
Geregistreerd: 26-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 23:50

Hallo allemaal, het is misschien niet gepast om dit hier te plaatsen maar ik ben nieuw hier..

Een paar jaar geleden is mijn (verzorg) pony plots verkocht.. heb 7 jaar lang voor haar gezorgd. Ik zou haar graag nog een keer willen zien maar ik weet niet waar ze is:(. Ik wil graag ergens iets plaatsen zodat iemand mij hopelijk kan vertellen waar ze is! Het gaat om Donna, ze is nu denk ik rond de 10 jaar, rond de 1,45 hoog. Ze heeft dr achtervoetjes wit en een witte bles. Ze heeft de kleur van een koffie vos. Ik hoop dat iemand weet waar ze is!!! Ze heeft ook een donkerbruin vlekje op haar schouder

( zou iemand mij ook kunnen vertellen waar ik dit het beste kan plaatsen?) Afbeelding

bren979
Berichten: 211
Geregistreerd: 18-09-11

Re: Waar paard zetten als je zelf niet voor hem kunt zorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 07:45

Ik heb een moderator getipt, daar moet je een eigen topic voor maken....

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Waar paard zetten als je zelf niet voor hem kunt zorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 07:51

Heb je geen vriendelijke stalgenoot die je kan helpen? Volpension is ook beduidend duurder dan halfpension. Moet je wel kunnen betalen ;)