Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ColinPoisson
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-07-20

Pensionstal of manege, te koop of te huur gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-20 17:01

Beste mensen,
Momenteel heb ik mijn Hbo management opleiding afgerond en wil ik graag een eigen pensionstal realiseren. Nu ben ik een tijdje opzoek naar een mooie locatie, dit helaas nog zonder succes. Ik zoek een pensionstal of manege te koop of te huur in omgeving: Noord-Brabant, Gelderland, Utrecht, Zuid-Holland, Noord-Holland en evt, Overijssel of Flevoland. Met minimaal plaats voor 15 paarden. Inclusief of zonder pensionklanten.
Aangezien ik als beginnend ondernemer wil starten kan ik me nog geen hoofdprijs realiseren maar heb wel enig startkapitaal. Nu vroeg ik me af of iemand misschien iets weet?

Alvast heel erg bedankt, groetjes
Colin :)



ColinPoisson
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-20 18:00

Bunn schreef:
Pand & Paard Makelaardij is denk ik een goede makelaar voor je om in de armen te nemen. :)

Dank voor je reactie, super mooie site, helaas starten de prijzen van een bedrijf rond de €1.000.000,00. Dit is helaas wat te hoog gegrepen.
Maar toch heel erg bedankt, ik hou hem in de gaten

ColinPoisson
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-20 18:21

jaime_andrea schreef:
SP stables in Oudehoorn ZH staat te koop,Maar je wilt geen hoofdprijs betalen maar wat is geen hoofdprijs?

Geen idee wat jouw budget is om uit te willen/kunnen geven om dit te realiseren?

Oh en stal Nieuw land in vierpolders.

Maar beide zit een prijskaartje aan. Is dit ook jouw budget?

Beste Jaime,
Dank voor de snelle reactie, sp stables kan ik helaas niet vinden, en stal Nieuw land is zeker een stak waar ik meer informatie over wil opvragen, het budget is max €500.000,00- ik ben me er bewust van dat dat geen hoofdprijs is.

Heel erg bedankt en groetjes!!!

ColinPoisson
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-20 18:27

paramuse schreef:
Wat is het budget waar je aan zit te denken?
Je zult toch een aardig startkapitaal nodig hebben aangezien je behoorlijk wat grond en opstallen nodig hebt om een pensionstal te realiseren.

Beste Paramuse,
Dank voor je reactie, mijn budget is maximaal €500.000,00- alles hieronder is meer dan welkom
Groetjes

ColinPoisson
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-20 18:28

poes schreef:
Daar vinden wij in Gent nog geen huis voor dat echt goed op orde staat...

Beste Poes,
Ik zoek geen huis in Gent, ik zoek een stal in Nederland
Toch bedankt :)

ColinPoisson
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-20 10:47


ColinPoisson
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-20 11:00

superpony schreef:
Eigenlijk vind ik het best slecht dat iemand van een dergelijke opleiding komt en zulke onrealistische wensen heeft.

Heb je al ergens gewerkt en of stage gelopen??

Die 5 ton heb je dus cash? Of is dat je max hypotheek? Dan is dat je max hypotheek voor een woonhuis neem ik aan en geen bedrijfspand of heb je dat laten uitrekenen?

15 stallen verhuren is echt te weinig voor een inkomen, zeker als je een hoge hypotheek hebt. En bij de oudere huizen heb je echt flinke woonlasten nog.

Als je normaliter een bedrijf wil starten vraagt een bank minimaal 3 positieve jaar cijfers en een flinke som eigen geld. Dan moet je dus eerst huren en je bedrijf opzetten. En dat is echt pittig. Er zijn best leuk lopende bedrijven die ergens huren en bij lange na geen hypotheek kunnen krijgen.

Kan je als particulier 5 ton krijgen, zoek dan een huis met wat extra ruimte en doe het erbij. Evt nog nevenactiviteiten zoals training.

Er zijn wel leuke huizen te koop met wat grond voor een paar paardjes. Hebben we zelf ook gekocht vorig jaar. Maar wij kunnen geen 15 paarden kwijt. Wel als je de oude standaard hanteert, maar dat wil niemand meer.
En in onze omgeving zijn de pensionkosten laag, dus kan geen stallen voor 300/400 verhuren. ( wij hebben geen stallen, maar een pp, dus weer anders )
Dus reken maar uit; Hier een huis van 5 ton en dan rondkomen van 15 pension paarden gaat nooit lukken.

En ja, wij hebben 2x een bedrijfsplan gehad om een stal te beginnen. 1x ergens waar enorm veel vraag was, maar de gemeente hele strenge regels had en 2e keer om iets over te nemen wat verloedert was.

Duitsland en dan met veel grond is leuk als je dus een soms eigen geld hebt, verder geen baan in Nederland en dichtbij de grens zit. Dan kan je iets als opfok, bejaardenhuis of revalidatie opzetten zodat mensen niet dagelijks hoeven te komen. En levert vaak langdurig een net vast bedrag op voor relatief weinig investeringen zoals een dure rijbak.

Dit staat te koop https://www.funda.nl/koop/hollandscheve ... aande-105/
, weinig grond, maar ha bij te huren. Ligt hoger dan je zoekt en ook daar zullen de pensionprijzen niet torenhoog zijn en veel mensen een eigen plek hebben.


Beste Superpony,

Na veel ervaring met het werken, lesgeven, groomen op het topniveau van nederland ( groomen van de wereld) heb ik besloten dat ik na mijn opleiding ga proberen een bedrijf voor mijzelf te realiseren, ik vraag hierin niet of dit realistich is, of ik dit kan betalen, en of het winstgevend is. dit heb ik zelf al berekend. tips zijn natuurlijk altijd welkom, alleen om een oordel te geven over het beperkte aantal informatie wat ik geef is niet aar ik om vraag.
P.S. bedankt voor het huis wat je toestuurd. dit is misschien ook iets wat ik kan overwegen
groetjes Colin

ColinPoisson
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-20 11:03

Daphara schreef:
Jeetje, TS heeft een vraag en dat zijn locaties, niet of zijn idee werkbaar is of niet. Misschien heeft hij een partner/ouders met geld, flink kunnen sparen, een erfenis of wat dan ook. Misschien is hij wel een onwijs goede ruiter en wil hij daarmee inkomsten genereren. Het gaat niemand wat aan hoe hij het gaat financieren en wat zijn ondernemersplan is, want hij heeft niet gevraagd aan bokt om daarover mee te denken.

Wat kan Bokt toch onwijs negatief doen soms.


Dankje!
Jij snapt wat ik bedoel,
Een heele fijne dag toegewenst!

ColinPoisson
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-20 11:27



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Riviera87 en 54 bezoekers