Spaans paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Helene18
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-04-20

Spaans paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-20 21:53

hallo iedereen!

ik mag een paard uitzoeken van mijn ouders en ik kwam langs een prachtig, beleerd paard, maar ik heb mn twijfels...

Ik heb namelijk geruchten gehoord over dat het niet verstandig is om een Spaans paard te kopen. In het paspoort staat gewoon caballo, wat paard betekend in het spaans. of is 'spaans paard' zelf een ras?

Heeft iemand hier ervaring in of wat tips/informatie?

alvast heel erg bedankt!!! *\o/*



Anoniem

Re: Spaans paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:56

Caballos betekend paard.

Maar mijn persoonlijke ervaring is ga je voor een Spanjaard, zorg dat het via een vertrouwelijk iemand loopt. Voor meer info mag je een pb doen.

Ik heb vorig jaar een Cruzado gekocht met een nieuw Nederlands paspoort. Niks bekend, gaan zoeken en kom nu zoveel aparte dingen tegen, klopt helemaal niets van.

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Spaans paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:05

Maar hoe is het paard?

Ik kan een hoop zeggen over Spaanse paarden, maar zoals er in Nederland ook mensen op zeer verschillende manieren met hun paard omgaan, zo is dat hier in Spanje ook. Dat is echt niet over een kam te scheren of te generaliseren.

Als er 'caballo' staat in het paspoort is het waarschijnlijk een kruising. Er zit vast Spaans bloed in, maar het kan een mix van vanalles zijn. Daar is in principe niks mis mee.

Staat het paard dat je gezien hebt in Spanje, of in Nederland?

Helene18
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-20 22:10

Castellon schreef:
Maar hoe is het paard?

Ik kan een hoop zeggen over Spaanse paarden, maar zoals er in Nederland ook mensen op zeer verschillende manieren met hun paard omgaan, zo is dat hier in Spanje ook. Dat is echt niet over een kam te scheren of te generaliseren.

Als er 'caballo' staat in het paspoort is het waarschijnlijk een kruising. Er zit vast Spaans bloed in, maar het kan een mix van vanalles zijn. Daar is in principe niks mis mee.

Staat het paard dat je gezien hebt in Spanje, of in Nederland?



Het paard is geboren in spanje en heeft een spaans paspoort, verder qua karakter lief en betrouwbaar en is 7 jaar. ze is vanaf 2016 in nl

Helene18
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-04-20

Re: Spaans paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-20 21:52

Hai,

helaas is ze verkocht de dag dat ik zou komen kijken...
maar alsnog heel erg bedankt iedereen!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers