Hoefsmederij van Nassau

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 08:32

Ik ben in 2010 op aanraden van bokkers naar kliniek visdonk gegaan waar de broers aan verbonden zijn. Mijn shet was al een poos bevangen en ik had van alles geprobeerd. Van nassau was mijn laatste redmiddel. Ze is toen eenmalig beslagen met breakover beslag en daarna ging ze zo snel de goede kant op dat het daarna enkel met bekappen kon. Daarna nog een jaar lang iedere 8weken de lange reis gemaakt en daarna weer naar mijn smid gegaan die mijn andere pony's ook gekapte. Rob neemt geen blad voor de mond, is stront eigenwijs, maar heeft het belang van het paard voorop staan. Ik heb onwijs veel vertrouwen in die man.

Vorig jaar raakte mijn shet weer bevangen en toen ben ik naar de lingehoeve gegaan omdat dat veel dichter bij is vanuit ons. Mijn vader rijdt altijd mee en ik wilde hem niet belasten met al die reistijd naar roosendaal. Maar daar heb ik nooit dat vertrouwde gevoel gehad als ik bij Rob had. Dus toen de smid daar adviseerde om in te slapen als ze binnen 2 weken niet beter ging lopen twijfelde ik aan dat advies. Ik had het gevoel dat hij iets over het hoofd zag. Dus na 2 weken twijfelen wat te doen heb ik besloten naar roosendaal te gaan voor een second opinion. Als Rob hetzelfde zou zeggen had ik er vrede mee om haar in te laten slapen.

Hij was echter ontstemd over het advies inslapen. Hij zag een voet die niet goed bekapt was. Op de terugweg naar de trailer had ik een dribbelende pony naast me lopen.

Ze heeft nu ook nog wel wat mindere dagen. Ze wordt ouder en stijver dus sindskort voer ik haar Glucosamine en msm bij en ik heb het idee dat dat haar helpt. Ze heeft haar levenslust en streken weer terug sinds we weer iedere keer naar roosendaal rijden om haar te laten bekappen. En ik weet zeker dat Rob het me recht in mijn gezicht zegt als hij denkt dat ze op is.

Dus hier ook enkel positieve ervaringen.

capopjekop

Re: Hoefsmederij van Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 13:25

Rob is de drukke. Nors vind ik hem overigens niet, je moet hem 'kennen. Maar hij is wel recht door zee.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:39

Het is dinsdag, dan had je gok ik Antoon? Dat is de rustige van de 2 :')

Edit: Ja dus. Dan moet je voor de grap Rob eens treffen. Ik denk dat je dan verschiet :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:47

Ja, maar het is in het verleden ook weleens voorgekomen met vakanties dat ik Antoon een keer had. Maar in principe altijd donderdags bij Rob

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 05:22

Romy1234 schreef:
Waar ik wel eens benieuwd naar ben:
Zijn er ook ervaringen van paarden waar de broers van nassau hebben gezegd, niet meer aan beginnen, laat maar inslapen?

Ik lees alleen maar positieve verhalen en dat ze elk paard kunnen helpen, maar kan mij dat eerlijk gezegd niet voorstellen.

Ik had er laatst met Rob over. Maar dat gebeurt idd. Hij had laatst bijvoorbeeld mensen over de vloer met een paard met ernstige hoefkanker. Hij had ze met klem geadviseerd niet met het paard verder aan te modderen en het dier in te laten slapen omdat er geen goede prognose was.

Daar zijn ze heel fel op vind ik juist. Belang van het dier staat op 1.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 08:37

4 uur is ver idd. Fijn dat je nu ook een fijne smid hebt gevonden.

Voor ons is het zonder spits 1.5 uur enkele reis en het is een heel geregel om te plannen. Ook loopt het geregeld uit als de kliniek niet goed gepland heeft dus we zien het tegenwoordig maar als een uitje. Eten en drinken mee want we zijn er bijna een dag aan kwijt

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie