Hoefsmederij van Nassau

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

QuarterSpook

Re: Hoefsmederij van Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:40

Jaren geleden zijn 2 paarden van mij beslagen door van Nassau. Ik vind het de beste hoefsmid voor als je speciaal beslag nodig hebt. :)
Ik hoop hem nooit meer nodig te hebben, maar als ik weer problemen heb, weet ik hem te vinden!

VitoSpook

"If your horse says "no", you either asked the wrong question, or asked the question wrong." - Pat Parelli -

QuarterSpook

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:04

Romy1234 schreef:
Waar ik wel eens benieuwd naar ben:
Zijn er ook ervaringen van paarden waar de broers van nassau hebben gezegd, niet meer aan beginnen, laat maar inslapen?

Ik lees alleen maar positieve verhalen en dat ze elk paard kunnen helpen, maar kan mij dat eerlijk gezegd niet voorstellen.

Het heeft bij beide paarden idd niet hun leven gered... er was meer aan de hand. Met een speciaal beslag was het helaas niet opgelost.

VitoSpook

"If your horse says "no", you either asked the wrong question, or asked the question wrong." - Pat Parelli -

QuarterSpook

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:49

Er wordt snel naar speciaal beslag gegrepen als paarden onregelmatig zijn. Maar bij beide ging het onderzoek verder, omdat ze niet rad bleven.
En de hoeven waren dus een onderdeel van de onregelmatigheid.

VitoSpook

QuarterSpook

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:08

Nee, van nassau kan dat niet opmerken. De arts stelt een diagnose en geeft advies voor speciaal beslag. Van nassau beslaat het paard en komt daarna weer terug bij de arts.

Heb je zelf een paard wat beslagen is of moet worden?

VitoSpook

QuarterSpook

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 09:59

Ik betaalde bij mijn normale smid voor breakover met zooltje 95 euro voor 2 hoeven.

Maar dan zonder dat plaatje? Waar is dat voor?

VitoSpook

QuarterSpook

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:04

Wat ik had was siliconen tussen de hoef en zooltje in. Had jij boven het zooltje nog een extra siliconen pad?

VitoSpook

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie