Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Moderators: Dyonne, Amaryllis, Apple, Coby, petraaken, C_arola

Vleddertje1

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:47

Stal steenoven misschien een optie? Er zijn best veel mogelijkheden in die omgeving...anders gewoon eens rondrijden..

M_V_1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:52

Vleddertje1 schreef:
Stal steenoven misschien een optie? Er zijn best veel mogelijkheden in die omgeving...anders gewoon eens rondrijden..

Heb je daar ervaring mee toevallig?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:15

Ik sta in ulvenhout op een kleine stal op de lijst.
Stal heeft bij mijn weten geen naam.
Ik ga nog wel in het hooikoortsseizoem heen om te voelen of het acceptabel is. Er staan 3 mensen voor me op de lijst.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:31

xLianneeee schreef:
ik sta zelf op stal van Gils in Dorst/Rijen. Daar komen ze zo'n 6 uur per dag buiten, ook met slecht weer. Helaas geen weides, maar (ruime) paddocks. Wel hebben ze echt ruime en lichte stallen, een grote binnenbak, overdekte longeercirkel en buitenbak. Boswachterij dorst is vlak bij. Wel jammer van de weidegang.

Noem jij dat ruim? Ik noem het nauwelijks groter dan een stal :o

Ik was vandaag bij Decurion Stables, zij zitten in het oude pand van Hippisch Centrum Hulten. Hele vriendelijke mensen, 4x per dag ruwvoer, dekens wisselen etc ook mogelijk. Misschien een toevoeging voor dit topic.

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:39

Vleddertje1 schreef:

Hier had ik ook laatst heen gebeld. Ze hebben geen verloop, nemen op het moment dus geen nieuwe pensionklanten aan en aan een wachtlijst doen ze niet.

Nies_ schreef:
xLianneeee schreef:
ik sta zelf op stal van Gils in Dorst/Rijen. Daar komen ze zo'n 6 uur per dag buiten, ook met slecht weer. Helaas geen weides, maar (ruime) paddocks. Wel hebben ze echt ruime en lichte stallen, een grote binnenbak, overdekte longeercirkel en buitenbak. Boswachterij dorst is vlak bij. Wel jammer van de weidegang.

Ik was vandaag bij Decurion Stables, zij zitten in het oude pand van Hippisch Centrum Hulten. Hele vriendelijke mensen, 4x per dag ruwvoer, dekens wisselen etc ook mogelijk. Misschien een toevoeging voor dit topic.

Een paddock met de grootte van een bak noem ik groter dan een stal ja.

Decurion stables had ik ook al opgezocht tijdje geleden. Volgens mij was dat erg duur en kwamen paarden ook niet echt buiten.

- Ik kijk nu op de site: "Wij zorgen ervoor dat uw paard enkele uren per dag naar buiten komt. In de zomer op de wei, in de winter in een zandpaddock, afhankelijk van het weer." En dan 390 euro per maand... Sorry maar dan betaal ik liever 290 zoals nu en dat ze tenminste 6 uur per dag buiten komt

❤ ᴀɴᴏᴜᴋ ❤ ʙᴏɴ﹣ᴀᴘᴀʀᴛᴇ ❤

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:53

raket schreef:
Ik ga nog wel in het hooikoortsseizoem heen om te voelen of het acceptabel is. Er staan 3 mensen voor me op de lijst.

Is dat bij Toon toevallig?

Volg onze dagelijkse updates op ons insta-account Rogan_Fonz

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:50

Nee. Een vrouw.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 19:07

Ja v.icky miss? Dat is de vriendin van t. on. Is dat die paddock Paradise?
Of sta je aan de overkant op de wachtlijst?
Heerlijke plek daar, zou soms graag weer terug willen (heb er gestaan toen heel het concept nog anders was, zoals het nu is, is het top), maar wil ook mijn pony’s niet van hun vriendinnetjes wegtrekken

Ik ken niet zoveel moet ik eerlijk zeggen, hoor wel eens wat via via. miss dat de roosberg nog plek heeft, maar zou best eens buiten je budget kunnen vallen. Ik sta oo een doe het zelf stal en bevalt prima (maar soms is het idd wel wat veel werk, zeker met dit soort weer)

Je hebt ook het beekdal in Chaam, maar zal te ver weg zijn. Of een advertentie zetten/marktplaats in de gaten houden. Zie regelmatig advertenties voorbij komen van particulieren

casperzazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 19:11

Nies_ schreef:
xLianneeee schreef:

Zit hier Morten Djupvik niet in? Zou m'n stalling niet willen delen met een professionele springruiter die zoveel paarden op een dag rijdt etc

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 20:05

Ruitersportcentrum Breda? Ik sta daar nu iets langer als 2 jaar en bevalt prima! In de zomer weidegang, ‘s winters op de paddock. Prima binnenbak, prima buitenbakken, dicht bij het bos en een gezellige kantine!

Glamour Girl de mooiste schimmel <3 B+0
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 20:10

Ik hoor altijd dat het daar wel heel druk is in de binnenbak, vanwege de lessen.

Ben benieuwd hoe jij dat ervaart

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 22:37

casperzazoe schreef:
Nies_ schreef:

Zit hier Morten Djupvik niet in? Zou m'n stalling niet willen delen met een professionele springruiter die zoveel paarden op een dag rijdt etc

Ik heb er geen last van gehad. Ze worden niet allemaal tegelijk getraind, kan ook juist een voordeel zijn. Beter dan op spitsuur de bak met 10 man moeten delen in ieder geval. Maargoed ik deel m’n stal sowieso niet dus wat dat betreft geef ik je gelijk :')

De nieuwe eigenaren rijden zelf WE. Dat hadden we hier in de buurt nog niet.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 00:03

Dayanara schreef:
raket schreef:

Is dat bij Toon toevallig?

Ken twee Toonen maar dat is Strijbeek.

Denk dat dat ook te ver is?

Sinterklaas kapoentje, gooi wat in mijn schoentje
http://www.concertplus.nl https://www.facebook.com/#!/concertmeteenplus

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 04:19

Je hebt gelijk Percy

Volg onze dagelijkse updates op ons insta-account Rogan_Fonz

M_V_1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 15:20

Veraaaaah schreef:
Ruitersportcentrum Breda? Ik sta daar nu iets langer als 2 jaar en bevalt prima! In de zomer weidegang, ‘s winters op de paddock. Prima binnenbak, prima buitenbakken, dicht bij het bos en een gezellige kantine!

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe je dat met de binnenbak ervaart . Op zich vind ik het namelijk mooie stal en goede zorg voor de paarden. Maar de rijmogelijkheden twijfel ik over. Vind de bak rechts en longeerbak er veelal modderig uitzien en hoorde dat de goede bak langs de kantine altijd hindernissen erin heeft? En in de binnenbak zijn veel lessen.
Hoe ervaar jij dat?

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 17:49

Ik ervaar het zelf niet als een hinder. De ‘goede’ buitenbak is de springpiste en daar staan inderdaad altijd hindernissen in. Maar dit vind ik persoonlijk niet vervelend. De andere 2 buitenbakken zijn op dit moment echt te nat/blubberig om fijn te rijden.

Ik heb zelf wisselend werk dus er is altijd wel een gaatje om binnen te rijden (of ‘s morgens of begin van de middag, of eind van de avond na de manegelessen).

Glamour Girl de mooiste schimmel <3 B+0
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 22:09

Ik sta op Zeggezicht in Terheijden en ben daar meer dan tevreden over!

Christian ♥
"Love, Language, Leadership" Pat Parelli
[PP] [VOLG] Op naar een nieuw avontuur...