Pensionstalling omgeving Arnhem noord gezocht (oriëntatie)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Pensionstalling omgeving Arnhem noord gezocht (oriëntatie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 14:56

:wave:

Omdat wij op termijn plannen hebben om naar Arnhem te verhuizen wil ik nu alvast op zoek naar fijne pensionstallingen rond Arnhem (noord). Omdat we twee paarden hebben die er het liefst tegelijk zouden verhuizen is het fijn als we ons nu eventueel al op de wachtlijst kunnen laten zetten.

Wat we zoeken:
- Volpension.
- Onbeperkt ruwvoer (hooi of kuil, lichte voorkeur voor hooi).
- Het jaar rond naar buiten. Of op de wei, of in de paddock. Bij beiden voldoende toegang tot ruwvoer.
- 's nachts op stal of mogelijkheid voor de paarden om 'binnen' te staan... Merries met een hekel aan vies weer.. :D
- Goede uitrijmogelijkheden. We willen het liefst niet een kwartier langs de weg moeten stappen voor we in het bos zijn.
- Liefst een binnenbak (helemaal perfect is 20x60), anders een buitenbak met goede bodem en verlichting.

We horen graag jullie opties!

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:03

Wij staan zelf met de merries al jaren op de Henriettehoeve in Wolfheze. Direct aan het bos, altijd overdag op de weide het hele jaar door, 2 buitenbakken, longeerbak, losgooibak, binnenbak en volpension. En er is een fijne sfeer op stal :)

Aan de andere kant van Arnhem heb je nog Midden Heuven waar ze ook volpension aanbieden. Kan misschien ook een optie zijn, weet verder de ins en outs niet (is wel 500 per paard per maand, wat duurdere pensionstal in de omgeving).

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Pensionstalling omgeving Arnhem noord gezocht (oriëntatie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 15:06

Dat klinkt goed Nessie! Zijn de prijzen te vinden op de website?

Midden Heuven is inderdaad iets boven budget, we willen nog graag eten in de koelkast kunnen schuiven aan het eind van de maand.. :')

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Pensionstalling omgeving Arnhem noord gezocht (oriëntatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:07

Dat snap ik :+ 290 is het bij ons, staat ook op de site inderdaad :)

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Pensionstalling omgeving Arnhem noord gezocht (oriëntatie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 15:20

Oh, dat valt me enorm mee! En hoe zit het met ruwvoer? :P

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Pensionstalling omgeving Arnhem noord gezocht (oriëntatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:29

Ze krijgen tweemaal per dag goede kwaliteit voer, wijzelf voeren alleen s'avonds als we weggaan nog wat bij (van onszelf of wat we apart hebben gelegd in de middag).

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Pensionstalling omgeving Arnhem noord gezocht (oriëntatie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 15:37

Klinkt okee! Ik zal eens bellen of we een keer mogen komen kijken! :)

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:43

Mariahoeve in Renkum?
Volgens mij hebben ze er nu alleen nog maar paddock paradise (met onbeperkt ruwvoer), maar kunnen ze ook s avonds op stal. Ligt direct aan het bos, je hoeft geen weg te zien! En hebben zowel binnen als buitenbak.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:14

Mariahoeve in Renkum raad ik echt af. Laatste plek waar je wilt staan..

Mariahoeve in Heteren is wat verder en op de uitrijmogelijkheden na sluit het aan bij jouw eisen.
Snippervlucht in Doorwerth is wel aan het bos en heb ik ook fijn gestaan. Tikt ook een hoop eisen af.
Hij verhoogd alleen de prijzen dus weet niet wat het nu kost :)

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Pensionstalling omgeving Arnhem noord gezocht (oriëntatie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 16:18

Vanwaar is de Mariahoeve een afrader? Slecht stalbeleid?

Uitrijmogelijkheden zijn voor ons wel echt belangrijk. :) Anders blijven we liever op de stalling waar we nu staan.

Snippervlucht ga ik eens googelen!

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:32

upendo schreef:
Vanwaar is de Mariahoeve een afrader? Slecht stalbeleid?

Uitrijmogelijkheden zijn voor ons wel echt belangrijk. :) Anders blijven we liever op de stalling waar we nu staan.

Snippervlucht ga ik eens googelen!


Over de Mariahoeve is heel veel te vinden en dan bedoel ik voornamelijk negatief.
Stal staat in de omgeving echt niet bekend als een goede stal, op bokt is daar ook wel het een en ander over te vinden..

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Pensionstalling omgeving Arnhem noord gezocht (oriëntatie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 16:37

Ik las het ja.. :=

Strepen we die af. :P

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:06

Kom je nog een keer bij ons kijken? Stal heeft geen site geen facebook maar bestaat echt 8-)

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Pensionstalling omgeving Arnhem noord gezocht (oriëntatie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 17:10

Jaaaaa! Ik zal je meteen even appen!

xNicolx

Berichten: 1195
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:20

Snippervlucht heeft geen super uitrijmogelijken hoor. Je zit wel aan het bos maar het veel stappen, slechte (in de winter soms onbegaanbare) paden. Voordat je in een lekker stuk bos zit ben je half uur verder (en dan ben je ong bij de henriette hoeve die al genoemd is).

Verder wel super stal, goed beleid, paarden krijgen meer dan voldoende te eten. Bakken worden goed onderhouden. Fijne sfeer! Overigens in de wintermaanden (ca 4 maanden) geen ruwvoer op de wei overdag, overige maanden staat er altijd gras omdat ze heel goed wisselen van weides, bemesten, opnieuw inzaaien na de winter etc.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Pensionstalling omgeving Arnhem noord gezocht (oriëntatie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 17:28

Ai.. Dat is voor de mijne wel een dingetje. Gevoelig op haar buik (maagzweren), ik merk dat ze in de winter sowieso wat pittiger is met zadelen omdat ze dan minder ruwvoer binnenkrijgt, hier staan ze ook "alleen" op de wei overdag.

xNicolx

Berichten: 1195
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:13

Ja dat is dan 6 uurtjes zonder. Zodra ze op stal staan krijgen ze zoveel dat je het haast als onbeperkt kan beschouwen.
Alleen wat ik in de winter niet doe is uit de wei halen en direct gaan rijden. Dan laat ik haar eerst eten, dat is soms wel lastig.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Pensionstalling omgeving Arnhem noord gezocht (oriëntatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 22:04

Ik heb op de Mariahoeve in Renkum gestaan. Paard per direct daar weggehaald. Paard werd in kudde volledig kapot getrapt. Ik had gevraagd of paard dan alleen kon, ergste geval op stal. Was niet mogelijk. Paard wat niet veel gras mocht, stond wel alleen. Paard zelfde dag nog opgehaald.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Pensionstalling omgeving Arnhem noord gezocht (oriëntatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 22:54


JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Pensionstalling omgeving Arnhem noord gezocht (oriëntatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 09:18

Ncpg manege in het Bio bos biedt ook pensionstalling aan. Denk dat dat ook aardig aan je eisen voldoet. Geen idee of zij plek hebben en wat de kosten zijn maar zeker de moeite waard om even te bellen!

ilse46

Berichten: 280
Geregistreerd: 26-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 09:46


ilse46

Berichten: 280
Geregistreerd: 26-12-12

Re: Pensionstalling omgeving Arnhem noord gezocht (oriëntatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 09:53

Waar in Arnhem noord? je zou dan ook is richting Rheden kunnen kijken of boven Velp...Marktplaats even op zoeken zetten in die hoek..er zijn ook veel paddock paradise stallen.
Denk dat je t beste hier en daar kan aanbellen en vragen (waar je paarden ziet staan)

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 10:48


Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:03

Kitty_ schreef:
ilse46 schreef:

Ongeveer 20 minuten rijden vanaf Arnhem Noord: http://www.pferdehof-montferland.de/Pen ... NL/mobile/

20 minuten? .tegenwoordig staan er zoveel file,s dat de reistijd langer zal zijn


Yep, beter om buiten de spitsuren te gaan :)[/quote]
Maar wel een superstal voor de paarden!

Myfairytale
Berichten: 5385
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:17

Nessie schreef:
Wij staan zelf met de merries al jaren op de Henriettehoeve in Wolfheze. Direct aan het bos, altijd overdag op de weide het hele jaar door, 2 buitenbakken, longeerbak, losgooibak, binnenbak en volpension. En er is een fijne sfeer op stal :)

Aan de andere kant van Arnhem heb je nog Midden Heuven waar ze ook volpension aanbieden. Kan misschien ook een optie zijn, weet verder de ins en outs niet (is wel 500 per paard per maand, wat duurdere pensionstal in de omgeving).


Wij hadden ook eventueel interesse i deze stal, maar begrepen dat ze maar heel kort buiten kwamen per dag?
En in de zomer zelfs weer om 17 uur op stal gaan?

Klopt dit nog?