5 Sept Paardenmarkt Elst (GLD)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 07:28

SaraViavia schreef:
Vond de sfeer rustig, paarden OK en vanuit organisatie echt hun best gedaan (paarden op dik pak stro, hooi, water, eerder eindigen ivm warmte). Paar wat dunnere paarden (soms duidelijk van één eigenaar) maar echt hele zielige gevallen heb ik niet gezien.. Om 1245 stonden er nog een stuk of 30 paarden, die vlak voor 13 uur verdeeld werden over 2 vrachtwagens en leeg was de markt :D


Wat ouderwets nog zo'n markt, bijna als of je een voorwerp of voedsel gaat kopen ipv van een dier.
Wat gebeurd er dan met de paarden die over zijn die op 2 vrachtwagens geladen werden?


Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 08:09

Faelynn schreef:
SaraViavia schreef:
Vond de sfeer rustig, paarden OK en vanuit organisatie echt hun best gedaan (paarden op dik pak stro, hooi, water, eerder eindigen ivm warmte). Paar wat dunnere paarden (soms duidelijk van één eigenaar) maar echt hele zielige gevallen heb ik niet gezien.. Om 1245 stonden er nog een stuk of 30 paarden, die vlak voor 13 uur verdeeld werden over 2 vrachtwagens en leeg was de markt :D


Wat ouderwets nog zo'n markt, bijna als of je een voorwerp of voedsel gaat kopen ipv van een dier.
Wat gebeurd er dan met de paarden die over zijn die op 2 vrachtwagens geladen werden?


Die gaan gewoon naar hun stal toe bij de handelaren van wie ze zijn. Dus gaan niet zoals mensen bang zijn met bosjes de vrachtwagen op naar Italië voor salami :o

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 08:13

Wat kijken die paarden zielig. Allemaal oren naar achter, ik zie zelfs opgetrokken neusgaten. :(

Leef en laat leven.

Twiggy2008
Berichten: 21236
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 08:16

Art_Ificious schreef:
Wat kijken die paarden zielig. Allemaal oren naar achter, ik zie zelfs opgetrokken neusgaten. :(


Blijft een trieste bedoening, zo'n markt....

SaraViavia

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:36

Afbeelding

@Elisa2 jaa wat Spanjaarden denk ik, heb geen paspoorten gezien maar grote kans dat het uit Spanje of ander land kwam. En dat witte spul waren allemaal Arabier(-achtigen). Vond ze er niet heel fraai bij staan qua conditie. Zuidlaren stonden ook drie Arabier(-achtige) schimmels en die vielen me toen ook op. Weet zo goed als zeker dat die van dezelfde handelaar waren.

Heb er trouwens niet aan gedacht wat meer foto's te maken, want ik vond er echt veel paarden netjes bij staan.
Laatst bijgewerkt door SaraViavia op 06-09-22 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

SaraViavia

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:39

Spaansepony schreef:
Faelynn schreef:

Wat ouderwets nog zo'n markt, bijna als of je een voorwerp of voedsel gaat kopen ipv van een dier.
Wat gebeurd er dan met de paarden die over zijn die op 2 vrachtwagens geladen werden?


Die gaan gewoon naar hun stal toe bij de handelaren van wie ze zijn. Dus gaan niet zoals mensen bang zijn met bosjes de vrachtwagen op naar Italië voor salami :o


Klopt inderdaad. Ik had geholpen met laden van een van die twee vrachtwagens en er stonden weer de nodige leken omheen die zeiden: "oh wat zielig die gaan allemaal naar de slager".. Uhu, dat denk ik ook, Shetlanders in allemaal leuke kleurtjes voor €600-€1200 per stuk, ja ik denk ook dat die naar de slager gaan. Zal duur stukje vlees zijn dan pfff _/-\o_

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Re: 5 Sept Paardenmarkt Elst (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:53

ik was er ook, ben op zoek naar een shetje en hoeft van mij niks te kunnen.
heb 2 keer een prijs gevraagd maar schrok er echt van.
1 jarige shet voor 650 omdat ie mooie kleur had...
En een grote maat shet die er niet zo goed uit zag voor 1100 vond ik ook aardig veel.

Vond dat de markt prima geregeld, alleen die 1 of half jarige shetjes die dan van alles moeten en in paniek raken vind ik echt sneu. word dan ook geen geduld geboden helaas.

https://milavpphotography.mypixieset.com/
Instagram @hannover.biko of @milavp.photographynew :)

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 10:58

freedomshet schreef:
ik was er ook, ben op zoek naar een shetje en hoeft van mij niks te kunnen.
heb 2 keer een prijs gevraagd maar schrok er echt van.
1 jarige shet voor 650 omdat ie mooie kleur had...
En een grote maat shet die er niet zo goed uit zag voor 1100 vond ik ook aardig veel.

Vond dat de markt prima geregeld, alleen die 1 of half jarige shetjes die dan van alles moeten en in paniek raken vind ik echt sneu. word dan ook geen geduld geboden helaas.


Ik heb er nog wel één voor een normale prijs (vind ik) te koop :Y)

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-22 12:00

Ondanks de lage aanvoer (rond de 600 las ik in de Gelderlander) was het een prima editie.

Geen extreem sneue gevallen inderdaad.
De reacties hier vanuit over-emotioneel denken vind ik dan ook overdreven.
Ga zelf eens kijken, denk ik dan.
Want zoals het er 20 jaar terug aan toe ging is niet meer te vergelijken met nu.

Leuke foto's Sara!

Ik heb ook een rits foto's gemaakt, zal ze morgen hier posten.

De prijzen zijn vergelijkbaar met MP vind ik.
Goed zoeken en je vindt een koopje. Beetje lief lachen wil ook nog wel eens helpen ;)

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

SaraViavia

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 12:17

BarbaLala schreef:
Ondanks de lage aanvoer (rond de 600 las ik in de Gelderlander) was het een prima editie.

Geen extreem sneue gevallen inderdaad.
De reacties hier vanuit over-emotioneel denken vind ik dan ook overdreven.
Ga zelf eens kijken, denk ik dan.
Want zoals het er 20 jaar terug aan toe ging is niet meer te vergelijken met nu.

Leuke foto's Sara!

Ik heb ook een rits foto's gemaakt, zal ze morgen hier posten.

De prijzen zijn vergelijkbaar met MP vind ik.
Goed zoeken en je vindt een koopje. Beetje lief lachen wil ook nog wel eens helpen ;)


Eens hoor. Als mijne met de warmte op de wei in de schaduw staan te slapen (lees: chillen) hangen ze ook met t hoofd omlaag en staan de oren niet spits naar voren. Ze zijn echt niet allemaal sneu en zielig.

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 14:13

freedomshet schreef:
ik was er ook, ben op zoek naar een shetje en hoeft van mij niks te kunnen.
heb 2 keer een prijs gevraagd maar schrok er echt van.
1 jarige shet voor 650 omdat ie mooie kleur had...
En een grote maat shet die er niet zo goed uit zag voor 1100 vond ik ook aardig veel.

Vond dat de markt prima geregeld, alleen die 1 of half jarige shetjes die dan van alles moeten en in paniek raken vind ik echt sneu. word dan ook geen geduld geboden helaas.


Toevallig bonte merrie? Die is nog verkocht ook voor 600,-

Stonden ook nog wat Hongaren tussen niet alleen spaans. Haflingers, fjord, shetten, bels, Appaloosas, Arabieren een rijtje en wat ezeltjes. Werd op gegeven moment gewoon omgeroepen wegens hitte moeten paarden zolaat van de markt af en de wagen op zijn.


Zullen we er verder geen discussie topic van maken. Dat geroep toeter vanaf een foto


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 3 bezoekers