Paardenmarkt 2022 - Heenvliet!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Paardenmarkt 2022 - Heenvliet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 08:44

Jaja, morgen vanaf ZES UUR in de ochtend is het weer zover! De jaarlijkse paardenmarkt in Heenvliet, Zuid-Holland (Voorne-Putten)

Welke bokkers gaan? (en wie niet??) Ik ga wel, come rain or shine! (Duurt tot 1 uur, daarna gaan de dieren weer weg volgens de agenda...)

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18126
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 15:19

We verwachten natuurlijk wel een verslag, CoonArt! <<)

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 16:04

balance schreef:
We verwachten natuurlijk wel een verslag, CoonArt! <<)

Meneer de Bokt-reporter in de regen op stap... :')

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 16:36

balance schreef:
We verwachten natuurlijk wel een verslag, CoonArt! <<)


En uiteraard veeeeeeeeeel foto's. :o :o

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 16:52

yvje86 schreef:
balance schreef:
We verwachten natuurlijk wel een verslag, CoonArt! <<)


En uiteraard veeeeeeeeeel foto's. :o :o

Ohhh dat zéker! Maar question remains: WIE GAAT ER OOK NAARTOE?

prompter

Berichten: 11094
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Paardenmarkt 2022 - Heenvliet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 17:32

Nee Coon, ik niet , ik vind dat soort markten niet meer van deze tijd :)

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Re: Paardenmarkt 2022 - Heenvliet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 18:19

Wij gaan ook even kijken. Ik ben benieuwd wat voor dieren -en hoe ze erbij staan.
Ik dacht dat het om 7 uur begon? Dat staat op de website in ieder geval :j

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 18:21

Joysieee schreef:
Wij gaan ook even kijken. Ik ben benieuwd wat voor dieren -en hoe ze erbij staan.
Ik dacht dat het om 7 uur begon? Dat staat op de website in ieder geval :j

Ja, aanvoer van de paarden, stopt om 1 uur.

Annefleur200

Berichten: 1663
Geregistreerd: 20-09-12

Re: Paardenmarkt 2022 - Heenvliet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 07:54

Ik ben net geweest. Al weer onderweg naar huis. Stonden nu zo'n 30 paarden dus snel gezien. Weet niet of er nog meer bijkomen maar nu was het echt niks.

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 08:10

Annefleur200 schreef:
Ik ben net geweest. Al weer onderweg naar huis. Stonden nu zo'n 30 paarden dus snel gezien. Weet niet of er nog meer bijkomen maar nu was het echt niks.

OK, voor mij beter iets dan niets...

Happy_Hippie

Berichten: 874
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Re: Paardenmarkt 2022 - Heenvliet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:02

heeft er iemand foto's van wat er allemaal stond?
Wilde eigenlijk vanmiddag na mijn werk gaan kijken maar ben bang dat dan alles al weg is (kan er pas om 16:00uur zijn)...

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 12:08

Happy_Hippie schreef:
heeft er iemand foto's van wat er allemaal stond?
Wilde eigenlijk vanmiddag na mijn werk gaan kijken maar ben bang dat dan alles al weg is (kan er pas om 16:00uur zijn)...

De afbraak was alweer begonnen maar er waren nu echt meer dan 30 paarden, schat zo'n 60 nu, ook EEN ezel haha

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Paardenmarkt 2022 - Heenvliet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:32

Ik ben ook benieuwd naar foto's en of er nog mensen zijn hier die iets gekocht hebben :j

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 12:41

idylle schreef:
Ik ben ook benieuwd naar foto's en of er nog mensen zijn hier die iets gekocht hebben :j

Jaaaa jaaaa ze komen straks!

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:42

Ik ga niet naar paardenmarkten. Ik vind paardenmarkten niet meer van deze tijd en ze mogen van mij per direct verboden worden.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Paardenmarkt 2022 - Heenvliet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:42

Hier in het dorp hebben ze tegenwoordig om nostalgische/educatieve redenen weer een paardenmarkt ingesteld, een jaarlijkse.

Met een boerenmarktmarkt. Een en al cultuur en folklore.

Er staan gedurende een paar uurtjes in de ochtend hooguit 50 paarden aan een touw vastgebonden te soezen. Met (medisch) toezicht, eten en drinken.

Dat soort evenementen zijn niet te vergelijken met de echte paardenmarkten.
Ik denk dat dat marktje van CoonArt ook zoiets is.

Ik ben voorstander van paardenwelzijn. Maar dergelijke kleine, kortdurende evenementen heb ik geen moeite. De markt hier is op geen enkele manier belastend voor de paarden.

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 14:02

Nou heb wel goed opgelet, paarden werden wel steeds gevoerd, water werd ook steeds bediend, stonden op een goede afstand en niet op een kluitje. Alleen dat weer hè?Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En het is ook een jaarlijkse traditie die ze in stand wordt gehouden. Ook staat er op het pleintje een beeldje van een trekpaard vanwege de paardenmarkt. Nee, de paardenmarkt in Heenvliet is niet zomaar van de agenda af te krijgen.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Paardenmarkt 2022 - Heenvliet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 14:07

Sommige tradities zouden ze nog eens onder de loep moeten houden. En die zouden ook veranderd moeten worden.

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 14:10

purny schreef:
Sommige tradities zouden ze nog eens onder de loep moeten houden. En die zouden ook veranderd moeten worden.
Deze markt is zeer netjes, ook politie was aanwezig (en kletsnat door de buien!) Duur van 6 tot 1 en daarna echt weer over voor de rest van het jaar. Dus zo'n disaster als Heenvliet is het niet. En het was heel druk.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 14:32

CoonArt schreef:
Nou heb wel goed opgelet, paarden werden wel steeds gevoerd, water werd ook steeds bediend, stonden op een goede afstand en niet op een kluitje. Alleen dat weer hè?[ [url=m/M0gmdl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CpeOyV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TSQrSO.jpg]Afbeelding[/url] ]

En het is ook een jaarlijkse traditie die ze in stand wordt gehouden. Ook staat er op het pleintje een beeldje van een trekpaard vanwege de paardenmarkt. Nee, de paardenmarkt in Heenvliet is niet zomaar van de agenda af te krijgen.


Haha, hier staat een bronzen beeld van de markante (hoef)smid van ooit :)

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 14:33

purny schreef:
Sommige tradities zouden ze nog eens onder de loep moeten houden. En die zouden ook veranderd moeten worden.


Dat zijn ze.

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 14:44

Haf-veulen was helemaal wég van me! :wow: _O- Afbeelding
Afbeelding

En er MOEST en ZOU gekriebeld worden!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 14:48

CoonArt schreef:
Nou heb wel goed opgelet, paarden werden wel steeds gevoerd, water werd ook steeds bediend, stonden op een goede afstand en niet op een kluitje. Alleen dat weer hè?[ [url=m/M0gmdl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CpeOyV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TSQrSO.jpg]Afbeelding[/url] ]

En het is ook een jaarlijkse traditie die ze in stand wordt gehouden. Ook staat er op het pleintje een beeldje van een trekpaard vanwege de paardenmarkt. Nee, de paardenmarkt in Heenvliet is niet zomaar van de agenda af te krijgen.


Toch is het iets waar de organisatie wel rekening mee houdt. Las van de week een interview met iemand uit de organisatie en die gaf aan dat ze er echt wel rekening mee houden dat de paardenmarkt als evenement over een aantal jaar zonder daadwerkelijke paarden verder gaat.
Zo lang het nog kan doen ze er wel zo veel mogelijk aan om dierwelzijn zo veel mogelijk te waarborgen. Zoals je al zei de dierenpolitie was de hele tijd aanwezig en er zou ook continu een veearts aanwezig zijn.

Ik ben als kind bij de paardenmarkt geweest en de laatste keer voor Corona. Was als kind heel erg onder de indruk van paarden die met wonden, lange hoeven en ingegroeide halsters stonden. Gelukkig was er van dat laatste vorige keer niets meer terug te vinden en liepen ze toen ook al van de dierenpolitie rond.

Behalve de echte paardenmarkt is er natuurlijk ook de kermis, braderie en nog heel veel andere activiteiten dit weekend die voor de omgeving ook onder de noemer paardenmarkt vallen, dat zal natuurlijk wel door blijven gaan.

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-22 14:50

moi22 schreef:
CoonArt schreef:
Nou heb wel goed opgelet, paarden werden wel steeds gevoerd, water werd ook steeds bediend, stonden op een goede afstand en niet op een kluitje. Alleen dat weer hè?[ [url=m/M0gmdl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CpeOyV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TSQrSO.jpg]Afbeelding[/url] ]

En het is ook een jaarlijkse traditie die ze in stand wordt gehouden. Ook staat er op het pleintje een beeldje van een trekpaard vanwege de paardenmarkt. Nee, de paardenmarkt in Heenvliet is niet zomaar van de agenda af te krijgen.


Toch is het iets waar de organisatie wel rekening mee houdt. Las van de week een interview met iemand uit de organisatie en die gaf aan dat ze er echt wel rekening mee houden dat de paardenmarkt als evenement over een aantal jaar zonder daadwerkelijke paarden verder gaat.
Zo lang het nog kan doen ze er wel zo veel mogelijk aan om dierwelzijn zo veel mogelijk te waarborgen. Zoals je al zei de dierenpolitie was de hele tijd aanwezig en er zou ook continu een veearts aanwezig zijn.

Ik ben als kind bij de paardenmarkt geweest en de laatste keer voor Corona. Was als kind heel erg onder de indruk van paarden die met wonden, lange hoeven en ingegroeide halsters stonden. Gelukkig was er van dat laatste vorige keer niets meer terug te vinden en liepen ze toen ook al van de dierenpolitie rond.

Behalve de echte paardenmarkt is er natuurlijk ook de kermis, braderie en nog heel veel andere activiteiten dit weekend die voor de omgeving ook onder de noemer paardenmarkt vallen, dat zal natuurlijk wel door blijven gaan.

Bij de énigen waar ik WÁT wondjes zag zitten was bij de drie haflingers.

Oh wat een heerlijk kroelbeest was dat, wel 10 minuten zo gestaan... <3 If I only had the MONEY... Hoofdje kriebelen, woordjes murmelen, profit!
Afbeelding

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Paardenmarkt 2022 - Heenvliet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 15:09

Leuke foto's coonart, ziet er uit als een hele geslaagde dag