759e Paardenmarkt Elst

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Kayleigh__

Berichten: 1071
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:57

Anoniem schreef:
Stripe000 schreef:
Oh waw die fjorden <3
Enig idee wat ze daar nog voor vragen?

Géén idee sorry. Ze stonden er lekker Hollands welvaren bij. Onverstoorbaar. Nou, op z'n Fjords dus.

Heeft iemand die witte percheron (?denk ik dat het was) gezien? Rond 10.00 werd hij aan de kant van de exportkeuring ingeladen door een handelaar in een groen/wit shirt. Die vond ik machtig.



Afbeelding
Deze? Ik dacht ook dat het een Percheron was. Helemaal verliefd op! Machtig dier en zo ontzettend lief en rustig. <3


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:59

Ja die. Die had gewoon echt iets aparts.

Afbeelding

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: 759e Paardenmarkt Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:11

Is idd pecheron.
Veel grote paarden dit keer, wel minder handel dan bemmel

Temeraire

Berichten: 3520
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:35

Kayleigh__ schreef:
Voor het eerst op een paardenmarkt geweest en echt blij verrast. Wat stonden er veel leuke dieren!
Vond de grote schimmel echt helemaal leuk. Wat een lief dier!
Paar plaatjes gemaakt;

[ [url=m/NK85Cz.jpg]Afbeelding[/url] ]



Die appaloosa's vind ik altijd zo leuk <3 zeker ook aardig aan de prijs tegenwoordig?

This is my design

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:45

BarbaLala schreef:
[ [url=m/ejOMyS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rest volgt als ik thuis ben

Leuk dier was van een kennis

CharmFaith

Berichten: 894
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Castricum

Re: 759e Paardenmarkt Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:53

Appaloosas zijn zeker duur voor mini merrie veulen betaal je al zo 700 a 800 Ook voor normale maat shetlander merrie appaloosa. Hengst veulens zijn meestal rond de 350 a 400 mooi gestipt. Grote paarden appaloosas vragen ze zo 2500 voor op de markt

Faith ~ 10-05-2010 ~ Dreamcatcher X Gribaldi(Drachtig van White Dream GF 2024)
Bailey ~ ( Silverdapplebonte Breton) (Drachtig van White Dream GF 2024)
Phylano ~ 26-04-2020 ~ Just Wimphof X Dreamcatcher
Temptation ~ 28-03-2023 ~ Glock's Energy X Dreamcatcher

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:54

Anoniem schreef:
Kuddes met tienermeisjes met emmers water en appels.


Ze hebben leerlingen van de plaatselijke VMBO school gevraagd om als maatschappelijke stage de paarden van hooi en water te voorzien, las ik :)

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:02

Blijheid schreef:
Anoniem schreef:
Kuddes met tienermeisjes met emmers water en appels.

Ze hebben leerlingen van de plaatselijke VMBO school gevraagd om als maatschappelijke stage de paarden van hooi en water te voorzien, las ik :)

Klopt :j

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:09

Blijheid schreef:
Anoniem schreef:
Kuddes met tienermeisjes met emmers water en appels.


Ze hebben leerlingen van de plaatselijke VMBO school gevraagd om als maatschappelijke stage de paarden van hooi en water te voorzien, las ik :)

OOOO wat leuk!

EmptyWords

Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: 759e Paardenmarkt Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:10

Super slim bedacht!

Tienermeisjes blij, actievoerders ook blij

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:12

Blijheid schreef:
Anoniem schreef:
Kuddes met tienermeisjes met emmers water en appels.


Ze hebben leerlingen van de plaatselijke VMBO school gevraagd om als maatschappelijke stage de paarden van hooi en water te voorzien, las ik :)

+:)+ groot succes wat mij betreft.
Ze waren heel goed bezig, overal aan het kroelen, water geven en appels (uit)delen, touwtjes uit de knoop halen.
Paarden blij, meisjes blij, handelaren blij, top toch?
Ik heb deze foto gemaakt, met toestemming van het meisje.
Afbeelding

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: 759e Paardenmarkt Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:16

Ik was er geweest. Een hele leuke kruising fjord in een bonte uitvoering gezien. Merrie van 13 jaar. Ik durfde niet daar te kopen zonder uit te proberen. Ik heb wel mijn nummer aan de handelaar gegegeven, mocht ze hem niet verkopen dan wil ik wel bij ze thuis komen uit proberen. Maar rond 12 uur zag ik de merrie niet meer staan. Was wel een hele leuke ervaring om mee te maken. Ik had verwacht veel zielig gedoe te zien, maar dat viel eigenlijk wel mee. Meeste zagen er goed verzorgd uit, hier en daar wat dieren die wel wat voller mochten zijn, maar kan ook de leeftijd zijn. Ik zag ook geen slechte hoeven bij.

GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:20

Ik ben nog nooit bij zoiets geweest en ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig! Iemand enig idee wanneer de volgende paardenmarkt is? En waar? :D

Anoniem

Re: 759e Paardenmarkt Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:23

Ik dacht dat Zuidlaren 15 oktober de eerstvolgende grote is?

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: 759e Paardenmarkt Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:32

Zuidlaren dinsdag 15 oktober
Hedel maandag 4 november
:j

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-19 15:41

Leuke foto's allemaal! En leuke aankoop Charmfaith!

Paar schatjes gezien maar wat een prijzen inderdaad.
Dat vosbont merrieveulen van die Appaloosa moeder hierboven had ik
interesse in, maar zonder papier, paspoort en zonder chip vroeg hij 375. :=
Later nog bij een simpel maar leuk vosje gestaan en die was nog 100 duurder terwijl er ook niks bij zat. :wow:
Hengstveulens zonder papier heb ik niet voor minder dan 150 zien weggaan en dat was al rond 13.00 toen de meesten gingen laden.
Heel verschil met voorgaande jaren waarin je voor 50 euro al een pony had, met paspoort :+

Ik ergerde me wel dood aan al die irritante blagen die de markt zagen als kinderboerderij. Paar keer bijna mis zien gaan met kinderen die wilden aaien en ponies die sloegen.
En een pony die vast stond met de benen over een touw over een ander heen. Waar 8 man bij stond en niemand wat deed. Toen ik vroeg waarom helpen jullie hem niet kwam er ook geen reactie dus heb ik het gedaan en vervolgens liepen ze snel door. Sukkels.

Liepen veel tieners rond in dierverzorger-hesjes die water en hooi rond brachten aan alle dieren. Netjes van de organisatie!

Heb 3 half blinde ponies gezien, wat hobbel ruggen en brokkelhoeven, gekke beenstanden, maar niks schokkends. Hoorde dat er een aantal de markt niet opgekomen zijn ivm verwondingen/ ziek, dus wederom goede controle.

Mijn foto's staan in het fb evenement inmiddels (heb een schurfthekel aan boktupload namelijk O:) ) hier; https://www.facebook.com/events/286997888864245/?ti=cl

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:52

Ik heb je gezien. :D

Wat was hiermee? Wat een druktemakertje. Elastieken beentjes ook. Ik heb er meerderen op zien bieden, maar liep telkens op niets uit.
Afbeelding

Kayleigh__

Berichten: 1071
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 16:39

BarbaLala schreef:
Leuke foto's allemaal! En leuke aankoop Charmfaith!

Ik ergerde me wel dood aan al die irritante blagen die de markt zagen als kinderboerderij. Paar keer bijna mis zien gaan met kinderen die wilden aaien en ponies die sloegen.


Dit viel ons ook al op ja. Veel op slippers tussen en achter de paarden langs. Ook bij het aanvoeren met een kinderwagen tussen de paardenvrachtwagens 8)7

Vond de verzorging door de scholieren ook erg netjes!
En ook fijn om te zien dat er bij de aanvoer een geweigerd werd die echt te lastig was.

Hoop dat het met de opgezadelde Fries (vlakbij een monsterbaan) een beetje leuk is afgelopen. Vond die wel een beetje sneu, constant opgezadeld en maar rondjes draaien. Vond dat niet heel handig, vooral toen ie ook omhoog kwam.
Overigens stonden daar bij die monsterbaan ook een aantal mooie paarden. Goed gevuld, ingevlochten en mooi glimmend. Prettig gezicht.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:17

Zullen de prijzen nog zakken naarmate de winter dichterbij komt?

Ik denk er over een shet erbij te kopen omdat mijn fjord semi alleen staat. En de markt lijkt mij wel een mooie plek om wat uit te zoeken. Fjord komt ook van de markt. Maar ik wil er niet teveel voor uitgeven.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

MallyBelly

Berichten: 3522
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:29

Cowgirl schreef:
Zullen de prijzen nog zakken naarmate de winter dichterbij komt?

Ik denk er over een shet erbij te kopen omdat mijn fjord semi alleen staat. En de markt lijkt mij wel een mooie plek om wat uit te zoeken. Fjord komt ook van de markt. Maar ik wil er niet teveel voor uitgeven.

Met heel veel mazzel misschien maar de prijzen liggen echt nog steeds heel hoog en denk dat dat ook nog even zo blijft.

[KS-MK] Lot's Zaïra Liz. en Mallow Baby's 3.0
Lot's Zaïra Liz. x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024
Lot's Mallow x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: 759e Paardenmarkt Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:29

Prijzen blijven stijgen

CharmFaith

Berichten: 894
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:51

BarbaLala schreef:
Leuke foto's allemaal! En leuke aankoop Charmfaith!

Paar schatjes gezien maar wat een prijzen inderdaad.
Dat vosbont merrieveulen van die Appaloosa moeder hierboven had ik
interesse in, maar zonder papier, paspoort en zonder chip vroeg hij 375. :=
Later nog bij een simpel maar leuk vosje gestaan en die was nog 100 duurder terwijl er ook niks bij zat. :wow:
Hengstveulens zonder papier heb ik niet voor minder dan 150 zien weggaan en dat was al rond 13.00 toen de meesten gingen laden.
Heel verschil met voorgaande jaren waarin je voor 50 euro al een pony had, met paspoort :+

Ik ergerde me wel dood aan al die irritante blagen die de markt zagen als kinderboerderij. Paar keer bijna mis zien gaan met kinderen die wilden aaien en ponies die sloegen.
En een pony die vast stond met de benen over een touw over een ander heen. Waar 8 man bij stond en niemand wat deed. Toen ik vroeg waarom helpen jullie hem niet kwam er ook geen reactie dus heb ik het gedaan en vervolgens liepen ze snel door. Sukkels.

Liepen veel tieners rond in dierverzorger-hesjes die water en hooi rond brachten aan alle dieren. Netjes van de organisatie!

Heb 3 half blinde ponies gezien, wat hobbel ruggen en brokkelhoeven, gekke beenstanden, maar niks schokkends. Hoorde dat er een aantal de markt niet opgekomen zijn ivm verwondingen/ ziek, dus wederom goede controle.

Mijn foto's staan in het fb evenement inmiddels (heb een schurfthekel aan boktupload namelijk O:) ) hier; https://www.facebook.com/events/286997888864245/?ti=cl


Dankje wel !

Er gingen rond 10 uur wel al hengstveulens weg voor 100 euro volgens mij ook met papier en bonte kleurtjes

Het is ook echt soms wie er voor ze staat maar ze zijn absoluut duurder geworden als voorheen.
En misschien dat hedel eind van de dag goedkoop wordt want dat is natuurlijk de laatste markt en dan moeten de boeren en handelaren bij gaan voeren als ze weer mee naar huis gaan en dat doen ze dan niet zo graag.
Laatst bijgewerkt door CharmFaith op 02-09-19 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Faith ~ 10-05-2010 ~ Dreamcatcher X Gribaldi(Drachtig van White Dream GF 2024)
Bailey ~ ( Silverdapplebonte Breton) (Drachtig van White Dream GF 2024)
Phylano ~ 26-04-2020 ~ Just Wimphof X Dreamcatcher
Temptation ~ 28-03-2023 ~ Glock's Energy X Dreamcatcher

Escada

Berichten: 3832
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:54

Ik had bijna een grullobont veulentje gekocht, baal wel dat ik hem niet gekocht had.
Volgens mij hoorde hij bij Stal Vissershof ofzo. Weet iemand of die ook verkocht was?

Volg ons! @purarazavalerio

CharmFaith

Berichten: 894
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 18:09

Escada schreef:
Ik had bijna een grullobont veulentje gekocht, baal wel dat ik hem niet gekocht had.
Volgens mij hoorde hij bij Stal Vissershof ofzo. Weet iemand of die ook verkocht was?


Die heb ik gekocht klopt van vissershof met stamboekpapier

Faith ~ 10-05-2010 ~ Dreamcatcher X Gribaldi(Drachtig van White Dream GF 2024)
Bailey ~ ( Silverdapplebonte Breton) (Drachtig van White Dream GF 2024)
Phylano ~ 26-04-2020 ~ Just Wimphof X Dreamcatcher
Temptation ~ 28-03-2023 ~ Glock's Energy X Dreamcatcher

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 18:10

StalNollie schreef:
Prijzen blijven stijgen


Tot Zuidlaren wel, Hedel is al een stuk minder.

Zuidlaren kan je goede zaken doen, Hedel is de laatste grote markt en wil/moet je wat kwijt dan is dat de laatste manier om er vanaf te komen voor de winter.

Hedel bieden ze al een stuk korter.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 3 bezoekers