Zuidlaardermarkt 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 20:42

Onze tweede (welsh D pony) fokmerrie was ook gratis, het hoeft dus niet altijd fout te lopen. Wel ontzettend sneu dat er nog steeds mensen zijn die het vertrouwen van "de weggevers" zo moeten beschamen...


SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:33

Tja naïef is het ergens wel, maar anderzijds.. Wij zaten 2 jaar geleden met de handen in het haar toen wij plots een gehuurde wei kwijt raakten. Dan komt er een bekende (!) die 3 veulens in één keer wil kopen om op te fokken en de beste aan te houden. De mindere zouden dan na 2/3 jaar een keer verkocht worden. En wat denk je? De beste, de mooiste en onze grootste trots stond binnen een week op de Zuidlaardermarkt.. Om vervolgens ook nog niet aan ons te willen vertellen waar hij hem naar verkocht had. Dan kun je zeggen: "Had je ze maar niet moeten verkopen" en een risico is het altijd, maar niet altijd heb je keus en helaas doen mensen zich anders voor dan ze zijn.

Kleine kans, maar wie weet vindt ze hem..

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:13

SaraViavia schreef:
Tja naïef is het ergens wel, maar anderzijds.. Wij zaten 2 jaar geleden met de handen in het haar toen wij plots een gehuurde wei kwijt raakten. Dan komt er een bekende (!) die 3 veulens in één keer wil kopen om op te fokken en de beste aan te houden. De mindere zouden dan na 2/3 jaar een keer verkocht worden. En wat denk je? De beste, de mooiste en onze grootste trots stond binnen een week op de Zuidlaardermarkt.. Om vervolgens ook nog niet aan ons te willen vertellen waar hij hem naar verkocht had. Dan kun je zeggen: "Had je ze maar niet moeten verkopen" en een risico is het altijd, maar niet altijd heb je keus en helaas doen mensen zich anders voor dan ze zijn.

Kleine kans, maar wie weet vindt ze hem..

JA dat is altijd zo, maar ik doel meer op t feit dat ie kapot is en waarschijnlijk al gezond verkocht wordt.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:18

SaraViavia schreef:
Tja naïef is het ergens wel, maar anderzijds.. Wij zaten 2 jaar geleden met de handen in het haar toen wij plots een gehuurde wei kwijt raakten. Dan komt er een bekende (!) die 3 veulens in één keer wil kopen om op te fokken en de beste aan te houden. De mindere zouden dan na 2/3 jaar een keer verkocht worden. En wat denk je? De beste, de mooiste en onze grootste trots stond binnen een week op de Zuidlaardermarkt.. Om vervolgens ook nog niet aan ons te willen vertellen waar hij hem naar verkocht had. Dan kun je zeggen: "Had je ze maar niet moeten verkopen" en een risico is het altijd, maar niet altijd heb je keus en helaas doen mensen zich anders voor dan ze zijn.

Kleine kans, maar wie weet vindt ze hem..


Wat afschuwelijk!
Heb je ze wel weer terug kunnen vinden?

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:30

Maureen_M schreef:
SaraViavia schreef:
Tja naïef is het ergens wel, maar anderzijds.. Wij zaten 2 jaar geleden met de handen in het haar toen wij plots een gehuurde wei kwijt raakten. Dan komt er een bekende (!) die 3 veulens in één keer wil kopen om op te fokken en de beste aan te houden. De mindere zouden dan na 2/3 jaar een keer verkocht worden. En wat denk je? De beste, de mooiste en onze grootste trots stond binnen een week op de Zuidlaardermarkt.. Om vervolgens ook nog niet aan ons te willen vertellen waar hij hem naar verkocht had. Dan kun je zeggen: "Had je ze maar niet moeten verkopen" en een risico is het altijd, maar niet altijd heb je keus en helaas doen mensen zich anders voor dan ze zijn.

Kleine kans, maar wie weet vindt ze hem..


Wat afschuwelijk!
Heb je ze wel weer terug kunnen vinden?


Nee helaas! Ik google nog vaak op zijn naam, maar tevergeefs. Het was het beste hengstveulen in jaren bij ons gefokt (misschien wel de beste ooit) en hebben nog altijd spijt dat we hem aan die bekende verkocht hebben. Enigste wat hij ons kon vertellen was dat hij naar Duitsland is verkocht.. Nou, fijn om te weten. Als je alles van tevoren weet...

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

Anoniem

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:33

Wel eens in de database van horsetelex gekeken? Dat is zeker balen, zo'n goed veulen niet meer terug vinden.

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:37

Joolien schreef:
Wel eens in de database van horsetelex gekeken? Dat is zeker balen, zo'n goed veulen niet meer terug vinden.


Nu meteen gedaan nu je het zegt, maar ook niet.. Toch bedankt!! Hij heeft ook nog de naam van een DJ dus moeilijk op internet te vinden. We hebben het ook echt los moeten laten, maar als je er dan aan denkt of zo'n verhaal hoort vraag je jezelf toch weer af: "Waar zou hij nu zijn?" en "Hoe zou hij er nu uit zien als bijna 3-jarige hengst".. Juist daar zijn we zo benieuwd naar, maar ik denk niet dat we hem ooit nog vinden helaas...

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 00:03

SaraViavia schreef:
Joolien schreef:
Wel eens in de database van horsetelex gekeken? Dat is zeker balen, zo'n goed veulen niet meer terug vinden.


Nu meteen gedaan nu je het zegt, maar ook niet.. Toch bedankt!! Hij heeft ook nog de naam van een DJ dus moeilijk op internet te vinden. We hebben het ook echt los moeten laten, maar als je er dan aan denkt of zo'n verhaal hoort vraag je jezelf toch weer af: "Waar zou hij nu zijn?" en "Hoe zou hij er nu uit zien als bijna 3-jarige hengst".. Juist daar zijn we zo benieuwd naar, maar ik denk niet dat we hem ooit nog vinden helaas...


Wat erg voor jullie. Ik hoop van harte dat hij ooit ergens opduikt nu met alle krachten van social media!!

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

pvdbosch
Berichten: 491
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 01:02


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110627
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 07:11

Djoena schreef:
Onze tweede (welsh D pony) fokmerrie was ook gratis, het hoeft dus niet altijd fout te lopen. Wel ontzettend sneu dat er nog steeds mensen zijn die het vertrouwen van "de weggevers" zo moeten beschamen...


Maar die liep toch ook niet goed? :P (de palomino). Als je die bedoelt vind ik dat niet te vergelijken.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Anoniem

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:05

Ik vind het een beetje naïef om een 26 jarig paard nog weg te geven, sorry maar in mijn ogen vraag je er dan ook wel om.
Die kans is zo klein dat je iemand dan op zn blauwe ogen kan geloven.
Als een paard die leeftijd heeft moet je zelf je verantwoording nemen voor het beestje, ze wist dat hij niet helemaal gezond meer is en oud, wat verwacht je dan?
Dat is dus precies de reden waarom mijn 25 jarige nooit meer weg gaat, ze is niet geschikt voor beginners, kan niet meer op concours wegens eerdere blessures en haar leeftijd, de kans is groot dat ze bij de slager of erger nog op de markt verkocht word als gezond paard.
Nee hoor als het zo ver is dat ik haar om geen reden meer kan houden of als ze zelf op is dan breng ik haar liever zelf naar de slager of laathaar inslapen, weet ik zeker dat ze niet de handel inkomt.

Alja

Berichten: 25577
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:20

Idd ik vind het ook erg naïef vooral in deze zieke wereld.
Toch hoop ik dat ze hem terug vind.

ONDERSCHRIFTLOOS

Elisa2

Berichten: 37026
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:24

Romy1234 schreef:
Ik vind het een beetje naïef om een 26 jarig paard nog weg te geven, sorry maar in mijn ogen vraag je er dan ook wel om.
Die kans is zo klein dat je iemand dan op zn blauwe ogen kan geloven.
Als een paard die leeftijd heeft moet je zelf je verantwoording nemen voor het beestje, ze wist dat hij niet helemaal gezond meer is en oud, wat verwacht je dan?
Dat is dus precies de reden waarom mijn 25 jarige nooit meer weg gaat, ze is niet geschikt voor beginners, kan niet meer op concours wegens eerdere blessures en haar leeftijd, de kans is groot dat ze bij de slager of erger nog op de markt verkocht word als gezond paard.
Nee hoor als het zo ver is dat ik haar om geen reden meer kan houden of als ze zelf op is dan breng ik haar liever zelf naar de slager of laathaar inslapen, weet ik zeker dat ze niet de handel inkomt.


Dit was ook precies mijn idee, sowieso een ongezond paard wegdoen/ verkopen is vragen om problemen. Desondanks vind ik het wel triest en heb ik het daarom toch maar gedeeld..

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Zerena

Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:42

Romy1234 schreef:
Ik vind het een beetje naïef om een 26 jarig paard nog weg te geven, sorry maar in mijn ogen vraag je er dan ook wel om.
Die kans is zo klein dat je iemand dan op zn blauwe ogen kan geloven.
Als een paard die leeftijd heeft moet je zelf je verantwoording nemen voor het beestje, ze wist dat hij niet helemaal gezond meer is en oud, wat verwacht je dan?
Dat is dus precies de reden waarom mijn 25 jarige nooit meer weg gaat, ze is niet geschikt voor beginners, kan niet meer op concours wegens eerdere blessures en haar leeftijd, de kans is groot dat ze bij de slager of erger nog op de markt verkocht word als gezond paard.
Nee hoor als het zo ver is dat ik haar om geen reden meer kan houden of als ze zelf op is dan breng ik haar liever zelf naar de slager of laathaar inslapen, weet ik zeker dat ze niet de handel inkomt.


Mee eens!
Voor mij dus ook gelijk de reden dat mijn 7 jarige (met een ziekte) nooit meer weg gaat!

Net als Elisa vind ik het ook wel triest, voornamelijk voor het paard.

Anoniem

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:53

Ik vind het zeer zeker heel triest voor het paard, hoop ook oprecht dat ze hem terug vind en alsnog hem het beste kan geven, harde leerschool dit.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:56

Cayenne schreef:
Djoena schreef:
Onze tweede (welsh D pony) fokmerrie was ook gratis, het hoeft dus niet altijd fout te lopen. Wel ontzettend sneu dat er nog steeds mensen zijn die het vertrouwen van "de weggevers" zo moeten beschamen...


Maar die liep toch ook niet goed? :P (de palomino). Als je die bedoelt vind ik dat niet te vergelijken.

Die liep prima en zag je niks aan. Alleen als er op gereden zou worden trok ze met haar been en in de winter zag je het meer als je het wist. Dus net zo onzichtbaar als in bovenstaande post. Daarbij ging het om het feit dat er een paar hufters een ongezond paard als gezond doorverkocht hebben en dat paard met leugens mee hebben gekregen en ik zeg dus dat het niet altijd zo hoeft te lopen. Ik zou dus niet weten wat er hier te vergelijken valt?

MizzMontana

Berichten: 5675
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:22

Wij hebben een 25 jarige gekregen als gezelschaps pony en voor de kinderen om te kammen. Mag hier blijven tot hij dood gaat. Ik ben juist blij met zo’n oudje, zag een jonge pony echt niet zitten. Er wordt echt super voor hem gezorgd!
Oude eigenaren hebben wel navraag naar ons gedaan bij gemeenschappelijke kennis die we bleken te hebben (begrijpelijk). Ze hebben hem ook zelf hier naar toe gebracht. Het kan dus wel om je oudje nog ergens een goede dag te geven.

Happinez

Berichten: 8365
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:50

Gaan jullie niet een beetje off-topic ?

<3 Follow your dreams ....
[HTT] Van bouwval tot landgoed

Lariisz1
Berichten: 54
Geregistreerd: 08-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 00:11

Hoii,

Werd volgens mij meerdere malen gevraagd wie degene was met de spaanse paarden, dat weet ik :)

Ze zijn nl een week eerder al in Nederland aangekomen met 26 stuks, ben zelf wezen kijken op de stal, uiteindelijk 1 uitgekozen (met volledig papier) en bij DA naar keuze volledig op de foto laten zetten. Had ook verwacht dat er wel wat mis mee moest zijn. Maar gelukkig op de foto uitstekend, geen bemerkingen, DA gaf complimenten voor zn goede voeten, die zag hij niet vaak bij de pre’s. Je begrijpt het wel, deze is mee naar huis gegaan!
Ze zijn met wat nog over is idd naar de markt gegaan, ze gingen nl 2 dagen later ook alweer terug naar Spanje.
Heb nog steeds contact met ze over de Pre die ik nu heb staan.

Het kan dus gelukkig wel!
Mocht iemand meer willen weten over de mensen die er stonden, stuur maar even een berichtje :)

Afbeelding

Afbeelding

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:25

Is er iemand die toevallig deze nrps merrie voorbij heeft zien komen op de zuidlaarder markt?
Chipnummer 528219000050844

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 01:22

SaraViavia schreef:
Joolien schreef:
Wel eens in de database van horsetelex gekeken? Dat is zeker balen, zo'n goed veulen niet meer terug vinden.


Nu meteen gedaan nu je het zegt, maar ook niet.. Toch bedankt!! Hij heeft ook nog de naam van een DJ dus moeilijk op internet te vinden. We hebben het ook echt los moeten laten, maar als je er dan aan denkt of zo'n verhaal hoort vraag je jezelf toch weer af: "Waar zou hij nu zijn?" en "Hoe zou hij er nu uit zien als bijna 3-jarige hengst".. Juist daar zijn we zo benieuwd naar, maar ik denk niet dat we hem ooit nog vinden helaas...


Heet ie tiësto en is hij bont?

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:06

SaraViavia schreef:
Joolien schreef:


Nu meteen gedaan nu je het zegt, maar ook niet.. Toch bedankt!! Hij heeft ook nog de naam van een DJ dus moeilijk op internet te vinden. We hebben het ook echt los moeten laten, maar als je er dan aan denkt of zo'n verhaal hoort vraag je jezelf toch weer af: "Waar zou hij nu zijn?" en "Hoe zou hij er nu uit zien als bijna 3-jarige hengst".. Juist daar zijn we zo benieuwd naar, maar ik denk niet dat we hem ooit nog vinden helaas...


Heet ie tiësto en is hij bont?[/quote]

Ah nee helaas!! Het is een palomino hengst of ruin A-welsh met paspoortnaam Destiny's Ran-D...

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 11:03

Oh jammer :n

Ik ga het in de gaten houden in ieder geval

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:27

Wat Romy1234 zegt inderdaad.
Daarnaast verbaas ik me nog steeds over hoe achteloos mensen dieren van de hand doen in 2018.
Jan en alleman wordt maar op de blauwe ogen geloofd, niks wordt nagetrokken of goed overdacht.
En dan verbaasd zijn als een dier foetsie is?!
Mijn eigen dieren gaan hier enkel voor de dood weg, maar ik ben een tijd opvang geweest voor straathonden en wij screenden uitgebreid. Snelle koop (adoptie is en blijft een koop) was uitgesloten. Niemand die hier direct na de eerste kennismaking met een hond naar huis ging. En een gedegen contract met huisbezoeken is een must. Dan vallen er vaak al heel wat mensen af met slechte bedoelingen.
Mijn zusje heeft op die manier ook 2x een paard verkocht en ondanks dat ik het niet zou kunnen emotioneel gezien zou ik het ook op die manier aanpakken áls ik het zou doen. Ja het kost meer energie, tijd en moeite, maar je wil verdomme toch het beste voor je dier lijkt mij.
Helaas ken ik ook zat mensen die wel achteloos hun dier verkochten, en dieren die daardoor nu spoorloos zijn waarover ze achteraf zeiken.... kan ik erg slecht tegen!
Een oud paard met blessures hoor je sowieso niet meer van de hand te doen als je er niet meer voor kunt of wil zorgen. Dan heb je naar het dier toe wat mij betreft de verplichting te euthanaseren want de markt wordt overspoeld met dergelijke dieren.
En ja natuurlijk, zelfs als je een uitgebreide screening etc. doet kan het fout gaan want je kunt mensen enkel voor de kop kijken en niet er in, maar je beperkt de risico's toch wel voor een groot deel.
Waarom dat in paardenland niet vol op gedaan wordt is voor mij een groot raadsel.
Die mensen heb ik dan ook geen medelijden mee, maar met de dieren des te meer want zij zijn het slachtoffer.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

N4N4
Berichten: 1106
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 16:01

Amen _/-\o_

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 29 bezoekers