Equiday 13 okt 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 07:14

Ik ga zo ook met mijn moeder :)

Ik maak ook altijd zelf een schema, dit jaar ziet dat er zo uit:


Afbeelding

AvanKol

Berichten: 958
Geregistreerd: 05-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 07:50

liespower94 schreef:
Ik ga zo ook met mijn moeder :)

Ik maak ook altijd zelf een schema, dit jaar ziet dat er zo uit:


[ [url=m/zGmjaX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oehh leuk dan kom je bij ons kijken!! :) de demo obstakeltraining in hal C om 15.45!

Houding & zit lessen met de Joker Rijsimulator op jouw locatie!
Ramira (20 jaar) - Suppie (24 jaar) - Galoppy (18 jaar)

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 08:08

AvanKol schreef:
liespower94 schreef:
Ik ga zo ook met mijn moeder :)

Ik maak ook altijd zelf een schema, dit jaar ziet dat er zo uit:


[ [url=m/zGmjaX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oehh leuk dan kom je bij ons kijken!! :) de demo obstakeltraining in hal C om 15.45!


Super leuk! Tot straks!

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Equiday 13 okt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 08:10

Veel plezier allemaal! Ik ga voor het eerst niet en vind het nu al jammer :+

Volgend jaar ben ik er weer bij!

IG: @arabierjoep

Leo

Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Equiday 13 okt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:54

Het was weer een leuke dag :j veel gezien en rondgesnuffeld. Er was weer een breed aanbod!

Jammer was dat de audiostreaming niet goed werkte bij ons. Eerst kreeg ik nergens verbinding, uiteindelijk de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, toen werkte hij wel, maar steeds maar kort.
Jammer want je kon het een stuk beter volgen via de stream :j nu had ik veel last van pratende mensen om me heen op de tribune terwijl ik het wel graag wilde volgen. Maar het mocht de pret verder niet drukken, we hebben een erg leuke dag gehad en het was goed georganiseerd +:)+
Lunchen op het terras in de zon maakte het natuurlijk helemaal compleet :D

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

xLiez

Berichten: 1891
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Equiday 13 okt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 18:23

Wij hebben ook een superleuke dag gehad! Weer veel geleerd. De extra lange demo’s waren erg interessant. Zijn om half 3 weggegaan omdat er bij ons op stal waarschijnlijk droes is. Pony had verschijnselen van droes dus eerder weggegaan.

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Equiday 13 okt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 18:27

Ik ben alleen de ochtend geweest, vriend was mee en die ga ik niet een hele dag clinics laten zien :Y)
Wel goed geslaagd voor een zadel, kwam voor info maar toch een zadel meteen meegenomen bij buitenzinnig <3

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Equiday 13 okt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 18:42

Leuke dag gehad. Vond de trailerlaaddemo wel erg tegenvallen. Zijn kwartier voor tijd weggegaan. Iemand nog gehoord wat haar redenering was dat ie de trailer niet in gegaan is?

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

Kayleigh__

Berichten: 1071
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:17

Misschien dat het niet helemaal ‘mijn’ event is, maar ik vond het eigenlijk best tegenvallen. Vond het teveel van hetzelfde, voornamelijk veel paarden die los door de bak oefeningen deden. Absoluut heel knap, maar vond er over de gehele dag geen diepgang inzitten die ik wel verwacht had.
De demo van stal Mireille vond ik wel interessant, maar helaas slecht te verstaan. Ook de equisimulator vond ik erg boeiend. Ga ik zeker nog wat mee doen in de vorm wat een les/workshop volgen!
Gelukkige wel geslaagd voor een leadrope en stick. Sfeer vond ik wel erg leuk en gemoedelijk. Hoewel het niet aan mijn verwachtingen voldeed vind ik het echt top dat er een event is dat zich richt op paardvriendelijkheid.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Equiday 13 okt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 19:28

Ik was er pas tegen 12 uur.

De demo van Mireille gelijk gekeken. Ik vond hem wel goed te verstaan.

Daarna de demo van Feather Light Horsemanship. Die was wel leuk, maar geen nieuwe dingen geleerd.

Iets eerder weggegaan om de zadeldrukmeting te kijken.

Daarna even rondje stands gedaan. Vond het erg tegenvallen. Komen steeds meer informatie standjes. Die vind ik niet zo leuk :+ zeker niet als de mensen er achter zitten en niet actief zijn.

Toen de show van Feather Light gekeken. Blijven zitten om Equi Unity te kijken. Die laatste vond ik erg leuk. Heb meerdere demo's van haar gekeken en heb ook een weekend cursus van haar gevolgd. En dit was weer nieuw. Natuurlijk weet ik wel hoe en wat met stemhulpen, maar toch leuk om te zien en toch wel wat bijgeleerd.

Doorgegaan naar Bobby True. Maar vond het erg tegenvallen en wat saai. Na een kwartier ben ik weggegaan en gekeken naar Amable.

Gekeken naar de presentatie van de pasohoeve. Erg leuk om te zien.

De show van parelli die daarna volgde vond ok echt beetje suf.

Be The Light leuk om te zien. Maar veel van hetzelfde. Jaar in en jaar uit ook. Zit geen vooruitgang in, ook niet met de shet. Vind het knap wat ze doet hoor. Maar ze kan er echt meer uithalen. Lekker gaan trainen.

Al met al heb ik wel een leuke dag gehad. Wat nieuwe dingen geleerd. Maar ook veel hetzelfde gezien.

Mireille en equi unity blijven voor mij de top. Heb trouwens bij Mireille ook een dagcursus longeren gevolgd :+

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

quincydesi
Berichten: 251
Geregistreerd: 09-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:30

Vandaag weer een onwijs leuke dag gehad op equiday! Weer veel geleerd en leuke dingen gekocht! Leuks shows en stands. Volgendjaar ben ik er weer zeker bij!

Mandyy

Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 00:28

Ik heb ook een leuke dag gehad. Had een kaartje gewonnen via Design dekjes en kussens. Bij die stand best een tijdje staan praten ook. :)
Leuk om er een gezicht bij te hebben.

Vond de shows veel hetzelfde als vorig jaar, zoals bijv Be The Light. Wel leuk weer gezien te hebben, maar niet vernieuwend.
Dagmar de Graaff vond ik het vooral heel leuk doen. :j was voor mij onbekend, maar op een hele leuke manier bezig.

eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 01:36

Ik vond het weer een geslaagde dag. Heb geen gebruik gemaakt van het audio systeem. Ik heb weinig demo’s gezien, stond bij de stand van “be the better horse”, en alleen die demo’s gekeken. Op zich is het altijd best wel te verstaan als je je focus op de demo’s houdt.

Ik stoor me wel wat aan het geluid. Meer dat je bij de stand soms amper met de mensen kan praten omdat het geluid uit de ringen zo hard staat. Ik zou liever bijvoorbeeld 1 hal zien met de demo’s en shows uit halA, en een hal met bv uitsluitend stands.

De lezingen ring in hal B was wel heel leuk gedaan, maar een beetje een klein weggedrukt hoekje naar mijn idee.
Ik ga me ook steeds meer storen aan de honden die mee zijn. Vind dit sowieso geen evenement om een hond mee naar toe te nemen, maar het geblaf door de demo’s is irritant. Zat toevallig een demo te kijken naast iemand met een hond, dus toen viel het extra op. Heb zelf ook een hond die altijd mee gaat naar clinics enzo, maar zon druk evenement is naar mijn idee geen plek voor een hond.

Verder heb ik echt weer een super leuke dag gehad! De show met de dressuur schimmel uit ring A was ook echt tof! Dat zie ik liever meer. Zoals bv het horse boarden. Meer paardensport, dan al niet op recreatie ruiters gericht, maar minder show met kunstjes met paarden die veel boos kijken en gestresst en zenuwachtig hun riedeltje afdraaien.
Gelukkig wordt dat denk ik wel steeds meer, paarden die serieus en met een correct frame aan het werk zijn. En veel stands met goede informatie en producten, i.p.v. vrijwel uitsluitend parelli zoals het enkele jaren terug was.
Een goede trend organisatie van Equiday!!!
Had ook het idee dat het een wat ouder publiek was, minder jonge meiden. Wellicht door het ontbreken van Nalanta op deze dag? Maar ik vond het daardoor wel rustiger en een fijnere sfeer.

Mijn complimenten sowieso aan de organisatie, ookal miste ik de poffertjeskraam, haha!

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

AmableJarig

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 07:50

Ik heb een erg leuke dag gehad gisteren. Vond het niet enorm druk maar daardoor wel echt de tijd om met mensen te praten. Hele leuke en fijne gesprekken gevoerd met mensen die ook oprecht geïnteresseerd waren. Ook mijn demo ging goed. Best een flink publiek die (wederom) echt geïnteresseerd waren in wat ik vertelde. Jauke vond het duidelijk wel lekker dat hij deze demo alleen mocht doen, vond hooguit dat ik wat teveel tegen de mensen praatte en daardoor te weinig met hem bezig was :') de mensen die ik na mijn demo nog sprak waren ook allemaal positief, dus dat is altijd super tof om te horen.

Aan het eind van het event lekker met mijn hele clubje nog wat gaan eten in het restaurant (sorry voor de vrijwilligers die de paddocks al af wilde breken, gelukkig vermaakt jauke zich ook prima in een stal :D ) en voor we daadwerkelijk zelf richting huis gingen nog even geholpen om 2 paardjes op de trailer te zetten die al 3 uur weigerde om weer naar huis te gaan. Gelukkig beide in een half uurtje kunnen laden dus niet eens zo heel veel vertraging. Begint wel vaste prik te worden om aan het einde van een evenement te helpen de parkeerplaats leeg te krijgen :+
Uiteindelijk half 10 's Avonds weer op stal, met een tevreden gevoel over deze toffe dag!

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

gr_roos
Berichten: 7570
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Equiday 13 okt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:50

Ik heb een leuke dag gehad, maar miste wel de rijtechnische clinics/demo’s. Daar had ik meer van verwacht en vond ik een gemiste kans.
Was speciaal voor Lotte van Houtert gekomen en het was jammer dat zij haar clinic met vrijheidsdressuur vulde en niet met haar rijden.

Wat ik wel vervelend vond was een deelneemster die d’r paard met een zweep op de kop tikte. Als je dat in de wedstrijdsport doet en een jury ziet het dan kan ie de kar op.

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:55

gr_roos schreef:
Ik heb een leuke dag gehad, maar miste wel de rijtechnische clinics/demo’s. Daar had ik meer van verwacht en vond ik een gemiste kans.
Was speciaal voor Lotte van Houtert gekomen en het was jammer dat zij haar clinic met vrijheidsdressuur vulde en niet met haar rijden.

Wat ik wel vervelend vond was een deelneemster die d’r paard met een zweep op de kop tikte. Als je dat in de wedstrijdsport doet en een jury ziet het dan kan ie de kar op.


Die klap op de kop met de zweep gebeurde voor onze neus.. mijn bloed ging er van koken. Dat je paard nerveus is en dat het frustrerend is dat weet ik uit persoonlijke ervaring maar je mag NOOIT en te nimmer dat op je paard botvieren.. En slaan in het gezicht van het paard is in mijn ogen wel het laagste wat je kan doen.

Maar zei was ook al fiks met het touw aan t zwiepen en meppen.. En begrijp me niet verkeerd. Uit ervaring weet ik hoe lastig het is een demo te geven met een nerveus paard, maar dit is niet "for the horse" of laat staan de paard vriendelijkheid die Equiday uit wil stralen. Heel jammer om dat dan toch op zo'n evenement tegen te komen. Want van dat gefrustreerde gezwiep met het touw kalmeert het paard echt niet.. ( paard liet ook duidelijk zien dat ie dat geruk aan zijn touwhalster niet zo prettig vond)

Verder trouwens wel een ontzettend leuke dag gehad, wel warm haha. Maar genoten van lucy haar lange demo over de masterson methode , zei kan altijd zoo ontzettend leuk vertellen! En klein stukje van danielle (amable) nog kunnen zien omdat zei voor ons haar demo gaf, vond ik ook erg leuk van wat ik er van gezien heb! :D En verder nog wat geshopt, wel vond ik dat er veel minder aanbod was van kraampjes waar je producten kon kopen dit keer. Het waren veel diensten en ook veel van hetzelfde.

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Equiday 13 okt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:06

Tja, het trailerlaadpaard had ook aardig te verduren onder de wapperende lijnen in haar gezicht, tikken op de schouders ermee en een carrotstick waar ze tikken mee kreeg. In mijn ogen was dit ook niet geheel paardvriendelijk.....

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

Leo

Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Equiday 13 okt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:14

Bij het trailerladen ben ik idd weggelopen, dat vond ik geen prettige vertoning.. :n

Klinkt niet fijn met die zweep, niet waar Equiday voor staat :n

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:20

Ik ben ook totaal geen fan van trailer laden op evenementen in het algemeen. Paard wat laden al spannend vind, onbekende mensen voor hem, vreemde hele spannende omgeving met veel lawaai en mensen + de tijdsdruk van de demo die maar een bepaalde tijd duurt. Ik ben van mening dat dat ook niks met het "voor het paard" te maken heeft om dat op een evenement te doen, dat gaat meer om een methode of de kunde van iemand te showen.

Trailer laden hoort gewoon in alle rust, op een vertrouwde plek te gebeuren. Maar dat is mijn mening hahaha. Er zijn zat mensen die het geweldig vinden op een evenement te zien. Maar ik zet altijd mijn vraagtekens bij of het wel zo "leuk" is voor het paard dit op een evenement te moeten doen of dat het voor het publiek "leuk" is om te zien. Is geen kritiek naar iemand dus vat het aub niet verkeerd op haha.

Nee niet mijn ding, dus ga daar bij voorbaat al niet eens kijken.

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Equiday 13 okt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:34

Bedoelen jullie de demo van Roos van Kappel? Trailer laden?

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Equiday 13 okt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:48

Ik heb geen idee hoe ze heet en van welk bedrijf ze is. Het is na te zoeken op de website van equiday.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Equiday 13 okt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:03

Volgens mij was dat de enige trailerlaaddemo. Ik heb er nog geen minuut van gezien, want die stond niet op mijn planning. ;)

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Equiday 13 okt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:52

Heb uiteindelijk toch nog de teugels kunnen vinden die ik zicht. Bij Kifra (?) als ik het me goed herinner.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 06:33

Och jeetje amable,dat die mensen al 3 uur lang bezig waren. Super dat jullie geholpen hadden.

Vond dat paardje er wel heel rustig onder bij het trailer laden. Denk dat de mijne allang het touw uit haar handen had getrokken.
Wat ik niet helemaal snap is waarom het paard er zelf in moest lopen en niet samen met haar. Dat geeft toch wat meer vertrouwen naar het paard?

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 08:14

Hylkje schreef:
Och jeetje amable,dat die mensen al 3 uur lang bezig waren. Super dat jullie geholpen hadden.

Vond dat paardje er wel heel rustig onder bij het trailer laden. Denk dat de mijne allang het touw uit haar handen had getrokken.
Wat ik niet helemaal snap is waarom het paard er zelf in moest lopen en niet samen met haar. Dat geeft toch wat meer vertrouwen naar het paard?


Je mag gerust het aan Roos zelf vragen :)*

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers