Equiday 13 okt 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:23

gr_roos schreef:
Ik heb een leuke dag gehad, maar miste wel de rijtechnische clinics/demo’s. Daar had ik meer van verwacht en vond ik een gemiste kans.
Was speciaal voor Lotte van Houtert gekomen en het was jammer dat zij haar clinic met vrijheidsdressuur vulde en niet met haar rijden.

Wat ik wel vervelend vond was een deelneemster die d’r paard met een zweep op de kop tikte. Als je dat in de wedstrijdsport doet en een jury ziet het dan kan ie de kar op.


Hoi Roos, hier wilde ik even op reageren. Mijn rij demo en vrijheidsdressuur demo waren apart van elkaar. Met de bedoeling om eerst het nut en de noodzaak van afwisseling voor je paard te vertellen aan de hand van het grondwerk en vrijheidsdressuur wat we doen.

Na die demo was een korte pauze waarna ik heb opgezadeld en de kur op muziek heb gereden.
Jammer dat je hebt gemist waar je (o.a.) voor gekomen was. Als je nog persoonlijke vragen hebt kan je altijd een PB sturen!

lovelance

Berichten: 2017
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 09:24

Dit najaar kon ik eindelijk weer eens naar Equiday. Toen er een oproep voorbij kwam van Josien dat ze combinaties zocht om te gaan rijden met neckrope leek mij dat wel heel leuk om te proberen. Ik had geen idee of mijn merrie oké zou zijn met het geluid en publiek en alles eromheen, maar aangezien ze altijd wel zacht en aanspreekbaar blijft, ook tijdens spanning, wilde ik het graag proberen. Wel mijn Shetlander merrie mee, zodat ze de hele dag samen kon zijn met een maatje.
Ik heb jarenlang veel spanning gehad en durfde amper te rijden, ook niet thuis. Het afgelopen jaar hard aan mijzelf gewerkt en gemerkt dat door positieve ervaringen in enge dingen doen mijn vertrouwen in het zadel terug komt. Dus naast dat ik benieuwd was hoe ik het rijden met neckrope aan kon pakken, was het ook een stap die ik voor mijzelf wilde nemen.

Ruperta stond samen met Rosie erg fijn in de paddocks. Tijdens het stappen in de buitenbak vond ze de mensen die langsliepen interessant, maar ik voelde weinig spanning bij haar. Toen deze spanning bij mij weg viel begon ze flink te proesten en waren mijn twijfels of het oké voor haar was gelijk weg.

De bak in achter Rosie aan en dat gaf iets spanning. Maar ze bleef zacht.
Helaas was het bakje eigenlijk net even te klein. Ik had graag even een stukje rechtuit gedraafd en lekker alles los gemaakt, maar het publiek en de kleine volte remde erg af. Ik kreeg dus helaas de handrem er niet af.
Geeft niet, halthouden deed ze super en een rem hebben is dan misschien wel fijner.

Afbeelding

Josien legde alles aan het publiek en mij uit, met de microfoon was t voor mij soms lastig om haar echt goed te verstaan, maar het ging.
De opbouw bestond uit rijden met 2 teugels, sturen met je navel en focus en gebruik binnen- en buitenbeen. Daarna de neckrope in mijn buitenhand erbij tot de neckrope in beide handen en zo min mogelijk teugel.

Helaas wilde Ruperta niet graag van het publiek af buigen, dus om mijn binnenbeen heen buigen ging lastig, maar eigenlijk vond ik haar zo ontzettend dapper verder. De opbouw was voor mij wel duidelijk en we gaan daar gewoon thuis eens mee verder.

Uiteindelijk zijn we een paar rondjes zonder hoofdstel geëindigd.
Ik ben zo ontzettend trots op mijn merrie, ze heeft het echt geweldig gedaan. Rijden we dan voor het eerst op neckrope, zonder hoofdstel op vreemd terrein met publiek <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gr_roos
Berichten: 7573
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:45

stitchlover schreef:
gr_roos schreef:
Ik heb een leuke dag gehad, maar miste wel de rijtechnische clinics/demo’s. Daar had ik meer van verwacht en vond ik een gemiste kans.
Was speciaal voor Lotte van Houtert gekomen en het was jammer dat zij haar clinic met vrijheidsdressuur vulde en niet met haar rijden.

Wat ik wel vervelend vond was een deelneemster die d’r paard met een zweep op de kop tikte. Als je dat in de wedstrijdsport doet en een jury ziet het dan kan ie de kar op.


Hoi Roos, hier wilde ik even op reageren. Mijn rij demo en vrijheidsdressuur demo waren apart van elkaar. Met de bedoeling om eerst het nut en de noodzaak van afwisseling voor je paard te vertellen aan de hand van het grondwerk en vrijheidsdressuur wat we doen.

Na die demo was een korte pauze waarna ik heb opgezadeld en de kur op muziek heb gereden.
Jammer dat je hebt gemist waar je (o.a.) voor gekomen was. Als je nog persoonlijke vragen hebt kan je altijd een PB sturen!



Dank je voor je reactie, helaas was het ons niet duidelijk dat je eerste deel uit vrijheidsdressuur zou bestaan. Heb wel van je genoten hoor, maar ik vind het jammer dat de meeste clinics aan de hand waren en dan de demo's onder de man.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:01

gr_roos schreef:
Dank je voor je reactie, helaas was het ons niet duidelijk dat je eerste deel uit vrijheidsdressuur zou bestaan. Heb wel van je genoten hoor, maar ik vind het jammer dat de meeste clinics aan de hand waren en dan de demo's onder de man.


Sorry, wij hadden ook niet door dat Lotte's eerste demo vanaf de grond zou zijn.

Hopelijk heb je de andere rij-demo's (de donkerblauwe blokken) wel allemaal kunnen volgen :-) Er was inderdaad meer grondwerk (en uitleg-vanaf-de-grond) dan rijden deze keer.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:07

Leo schreef:
Het was weer een leuke dag :j veel gezien en rondgesnuffeld. Er was weer een breed aanbod!

Jammer was dat de audiostreaming niet goed werkte bij ons. Eerst kreeg ik nergens verbinding, uiteindelijk de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, toen werkte hij wel, maar steeds maar kort.
Jammer want je kon het een stuk beter volgen via de stream :j nu had ik veel last van pratende mensen om me heen op de tribune terwijl ik het wel graag wilde volgen. Maar het mocht de pret verder niet drukken, we hebben een erg leuke dag gehad en het was goed georganiseerd +:)+
Lunchen op het terras in de zon maakte het natuurlijk helemaal compleet :D


In hal a viel om de haverklap de verbinding weg of vervormde, opnieuw inloggen op de app en het werkte weer even.
De stroom voorzieningen gelegd langs de bak bij A voor de opladers was gewoonweg gevaarlijk, lading stekkerdozen aan elkaar doorgekoppeld met tyrips bevestigd aan de stalen hekken en verward met speaker-draden op de grond.

Hal c was nog het stabielste kwa verbinding, en ook wel nodig, want met de aanwezige bose zooi wordt het een fikse galmbak.., veel mid-laag in de stem wat totaal niet nodig is bij spraakweergave.
Hier gaat het betreffende geluids bedrijf de mist in; spraakweergave kun je vrij eenvoudig inregelen.
Bij Yvet was het ietwat beter te volgen zonder oortjes.

Geluidsversterking is deels mijn vakgebied, maar begrijp dus niet echt dat het jarenlang niet beter wordt op deze locatie.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:23

Peetstap schreef:
In hal a viel om de haverklap de verbinding weg of vervormde, opnieuw inloggen op de app en het werkte weer even.
De stroom voorzieningen gelegd langs de bak bij A voor de opladers was gewoonweg gevaarlijk, lading stekkerdozen aan elkaar doorgekoppeld met tyrips bevestigd aan de stalen hekken en verward met speaker-draden op de grond.

Hal c was nog het stabielste kwa verbinding, en ook wel nodig, want met de aanwezige bose zooi wordt het een fikse galmbak.., veel mid-laag in de stem wat totaal niet nodig is bij spraakweergave.
Hier gaat het betreffende geluids bedrijf de mist in; spraakweergave kun je vrij eenvoudig inregelen.
Bij Yvet was het ietwat beter te volgen zonder oortjes.

Geluidsversterking is deels mijn vakgebied, maar begrijp dus niet echt dat het jarenlang niet beter wordt op deze locatie.


Ben je naar de mensen achter de mengpanelen toe gegaan?

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:26

Leo schreef:
Het was weer een leuke dag :j veel gezien en rondgesnuffeld. Er was weer een breed aanbod!

Jammer was dat de audiostreaming niet goed werkte bij ons. Eerst kreeg ik nergens verbinding, uiteindelijk de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, toen werkte hij wel, maar steeds maar kort.
Jammer want je kon het een stuk beter volgen via de stream :j nu had ik veel last van pratende mensen om me heen op de tribune terwijl ik het wel graag wilde volgen.


Ben je naar de mensen van het geluid geweest? Welk advies/oplossing hebben ze jou kunnen geven?

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Equiday 13 okt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:31

Ik vond het een super leuke dag.
Ik had het wel moeilijk met de kleine Shetlanders te kijken omdat sommige mij zo deden denken aan mijn eigen pony die vorige week maandag is overleden.

Ik heb mooie touwen gekocht voor het werken aan de lange lijnen en een neusbontje die daar geborduurd is voor mijn andere shet :)

Ik vond Lucy ook heel leuk, ze heeft handvatten gegeven die ik kon gebruiken.
Ook horseboarding was erg leuk.
Ik heb een leuke dag gehad :)

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:22

callippo schreef:
Ben je naar de mensen achter de mengpanelen toe gegaan?


Nope, had niet veel nut, want een vrouw naast ons was er al geweest en ze konden er niets aan doen.
regelmatig opnieuw verbinding maken was hier de oplossing.


En mbt tot hal C: ik ga een betaalde techneut met een A&H SQ5 voor zijn neus niet staan uitleggen hoe ie spraak moet inregelen. ;)
Was allang tevreden dat de oortjes het wat beter deden daar.
En het was ook niet zo makkelijk en netjes om op de tribune je ertussen door te wurmen terwijl ze al waren begonnen......

gr_roos
Berichten: 7573
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:42

callippo schreef:
gr_roos schreef:
Dank je voor je reactie, helaas was het ons niet duidelijk dat je eerste deel uit vrijheidsdressuur zou bestaan. Heb wel van je genoten hoor, maar ik vind het jammer dat de meeste clinics aan de hand waren en dan de demo's onder de man.


Sorry, wij hadden ook niet door dat Lotte's eerste demo vanaf de grond zou zijn.

Hopelijk heb je de andere rij-demo's (de donkerblauwe blokken) wel allemaal kunnen volgen :-) Er was inderdaad meer grondwerk (en uitleg-vanaf-de-grond) dan rijden deze keer.


Ik miste wel het werken aan de hand, vond het wel erg veel vrijheidsdressuur.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:47

Voor wie het leuk vindt, op mijn kanaal hebben we een mooie sfeer video geplaatst *D


lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 22:55

Amable schreef:
Voor wie het leuk vindt, op mijn kanaal hebben we een mooie sfeer video geplaatst *D

[ Video ]


Heel leuk!

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 23:50


eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Equiday 13 okt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 00:59

Enquete ingevuld!!!

Als iemand toevallig nog foto’s heeft van de demo’s van Marijke Groos, dan hou ik me aanbevolen!

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:51

Ingevuld..

Maar vindt wel dat er wat weinig response hier op bokt komt.
Moeten toch tientallen bokkers zijn geweest en hoewel kritiek vaak makkelijker is om te geven als een pluim :P , zit de organisatie natuurlijk te springen :)* om reacties en input.

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Equiday 13 okt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:56

Ik heb de enquête uitgebreid ingevuld met tips en tops, kritiek en complimenten.

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:01

MyChoice schreef:
Ik heb de enquête uitgebreid ingevuld met tips en tops, kritiek en complimenten.


Ik ook ! :)

gr_roos
Berichten: 7573
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Equiday 13 okt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 15:58

Ik heb de enquête ook ingevuld.

LivinHorseSh

Berichten: 8
Geregistreerd: 01-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:57

Hier nog een leuke video voor de liefhebbers!:


AvanKol

Berichten: 958
Geregistreerd: 05-08-15

Re: Equiday 13 okt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 07:37


YoRien

Berichten: 267
Geregistreerd: 12-05-11
Woonplaats: Ede

Re: Equiday 13 okt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 21:45

Ah was jij dat! Ik heb je wel gezien, maar de demo niet. Ik was veel te druk met mijn eigen dingen ;-)

Jouw pony stond toch met hoefschoenen in de paddock? Ik vroeg me af waarom ze die had. Want met de show waren ze uit toch?

AvanKol

Berichten: 958
Geregistreerd: 05-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 22:05

YoRien schreef:
Ah was jij dat! Ik heb je wel gezien, maar de demo niet. Ik was veel te druk met mijn eigen dingen ;-)

Jouw pony stond toch met hoefschoenen in de paddock? Ik vroeg me af waarom ze die had. Want met de show waren ze uit toch?


Hahaha ja wij stonden vooraan in de paddocks idd! Met d'r sloffen aan :') Ze was wat gevoelig op 1 van haar hoeven en liep gevoelig op het harde :( in de bak ging het goed en 3 dagen later was alles weer in orde gelukkig!

YoRien

Berichten: 267
Geregistreerd: 12-05-11
Woonplaats: Ede

Re: Equiday 13 okt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 05:39

Oh tijdelijke oplossing dus. Fijn dat het over is :-)

AvanKol

Berichten: 958
Geregistreerd: 05-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:00

YoRien schreef:
Oh tijdelijke oplossing dus. Fijn dat het over is :-)


Gelukkig wel! Al stonden ze haar wel leuk :+ #pantoffels

Mandyy

Berichten: 30480
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Equiday 13 okt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 08:51

Ik heb de demo en show gezien.
Leuk dier heb je. :j