[VOLG]Europees Kampioenschap Traditionele Working Equitation

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [VOLG]Europees Kampioenschap Traditionele Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 06:29

Succes *\o/*

Make us proud en vooral veel plezier

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen


sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 06:34

Heel veel succes en plezier gewenst!! *\o/* :)F
Ik kijk uit naar de verslagen :D

Kawendy (v. Eye Catcher) PsG + 3 -
Magente (v. Regente x Rubi AR) ZZL + 2
Madelivia (v. Ferdinand) Z2 + 1
Orthello (v. For Final) - zadelmak

lideli

Berichten: 2434
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 06:34

Gaaf zeg! Heel veel plezier en succes :)F

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: [VOLG]Europees Kampioenschap Traditionele Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 06:53

Ik volg ook en heel veel succes en zet hem op! Have fun. :)F

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Re: [VOLG]Europees Kampioenschap Traditionele Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 07:47

Succes!

kionasuppie

Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Re: [VOLG]Europees Kampioenschap Traditionele Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 08:39

We zijn onderweg!! Trailer volgeladen en gaan...
Afbeelding

Pony vond t wel jammer dat ze uit de wei moest Maargoed... We hadden haar extra vroeg op t land gezet omdat ze de komende dagen niet meer los komt behalve op stal.. dus kon ze nog even genieten...

Nieuwe halster en touw even showen...

Afbeelding

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: [VOLG]Europees Kampioenschap Traditionele Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:14

Goede reis!! Ik kijk alvast uit naar de updates :D

kionasuppie

Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 21:26

Dag 1: woensdag aankomst

Rond 12 u kwamen we aan in Eersel. Eerst lekker pony op stal gezet en voorzien van eten en drinken. Daarna gelijk door naar teambespreking. Hoe wat waar en of er nog vragen waren.

Afbeelding

In de middag lekker gekeken naar de training van andere ruiters en een beetje bijkomen. Gevolgd door een tripje naar Eersel met Wendy


Afbeelding

Daarna heerlijk gegeten en Mare gelongeerd. Ze had er zin in!

Nu even gezellig zitten en morgenochtend soundcheck, vetcheck en openingsceremonie


Afbeelding

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

Foreverkliek

Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: [VOLG]Europees Kampioenschap Traditionele Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:42

Succes!!

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

kionasuppie

Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-18 22:59

Dag 2: donderdag

Vanochtend ruim voor de wekker wakker. Want ja je slaapt in een vreemd bed en het gordijn voor het raam was niet effectief genoeg (lees: een handdoek...)

Eerst ontbijten en rustig wakker worden om vervolgens even bij paardje wezen kijken. Mevrouw zat nog onder de poepvlekken en voor de vetcheck kan dat niet. Dus we zijn eerst gaan wassen.

Daarna even een dekentje opgedaan en spulletjes klaar gelegd. Om half twee begon de vetcheck in de landenvolgorde. Dus eerst Duitsland daarna Nederland gevolgd door Frankrijk en als laatste Italië.

Bij de vetcheck is het gewenst (niet verplicht) om in tenue te komen en je paard te laten zien zoals je ook in de ring verschijnt. Dus ik heb anderhalfuur gevlochten en daarna goed gepoetst.

Vetcheck ging soepel. Mare had er zin in en draafde als een halve hengst weg .. gek dier heerlijk.

Afbeelding

Na de vetcheck gelijk het stijltrailparcours gelopen. Het is een mooi parcours. Enkele fijne lijnen en enkele tricky lijnen maar erg leuk neergezet. Morgen loop ik hem nog een paar keer.
Na het parcours lopen heb ik ervoor gezorgd dat ik even rust had. Heerlijk aan de kant van de bak weer andere ruiters bekijken voor we om 5 uur verder gingen met de openingsceremonie.

Eerst per land de ruiters voorstellen en daarna een praatje. Het was niet te paard dus dat scheelde veel voorbereidend werk.

Afbeelding

Na de foto's die na de openingsceremonie van het team zijn gemaakt ben ik even gaan trainen. Gister had mare een rustig dagje en vandaag wou ik even kort wat doen om te kijken hoe ze aanvoelde.
Ze deed het erg braaf ookal was ze wat onder de indruk van 4 camarque pony s en nog 2 grote paarden. Vond ze wat veel in de baan maar eigenlijk was ze snel aangepast. Nog even heerlijk kunnen trainen.

Daarna met veel deelnemers bij elkaar gekomen om te kletsen. Gevolgd door een team bespreking en direct daarna het avond eten.

Na het avondeten heb ik nog pony gewandeld en verzorgt voor de nacht. Gevolgd uiteraard door even gezellig samen zitten.

Morgen om 7u de wekker. Om 10:08 start ik de dressuur! We hebben er zin in!


Afbeelding

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: [VOLG]Europees Kampioenschap Traditionele Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 00:40

Succes morgen!

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG]Europees Kampioenschap Traditionele Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 05:51

Succes vandaag! En vergeet niet het vooral ook leuk te hebben :D

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Re: [VOLG]Europees Kampioenschap Traditionele Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 06:05

Succes straks! Zet hem op!

Kawendy (v. Eye Catcher) PsG + 3 -
Magente (v. Regente x Rubi AR) ZZL + 2
Madelivia (v. Ferdinand) Z2 + 1
Orthello (v. For Final) - zadelmak

kionasuppie

Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-18 21:22

Dat was de dag weer!

Dag 3: vrijdag dressuur.

Vanochtend om 10.08 begon ik met mijn dressuurproef. Tijdens het losrijden ging het heerlijk!
Toen de 1e ruiter begon was ik echter direct gespannen. Wat oversloeg op Mare. Hierdoor miste ik losgelatenheid en dat heeft effect op je hele proef.

Voor mijzelf ben ik ontzettend tevreden. Helaas in het klassement als laatste geëindigd maar we hebben nog 3 onderdelen te gaan!

De rest van de dag gekeken naar de dressuur, teamgenoten geholpen, Voor pony gezorgd en nogmaals parcours gelopen.
Morgenochtend om 9.08 startten we de stijltrail dus dat betekend om 6:15 de wekker! We hebben er weer zin in!


Afbeelding

Afbeelding

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:39

Wat een leuke verslagen. Gaaf om zo met je mee te kunnen beleven.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG]Europees Kampioenschap Traditionele Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:48

Ik volg ook in stilte. Jammer van de dressuur. Je weet gelukkig waar het aan ligt

Rockes <3

kionasuppie

Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-18 14:02

Hoi iedereen! Helaas niet elke dag kunnen updaten.. het was zo ontzettend druk!
dus hierbij komen de updates gewoon iets later :D

Zaterdag, de dag van de stijltrail en speedtrail.

Om 9.08 moest ik startten met mijn stijltrail. dus vroeg op stal om te voeren, een vlechtje opnieuw te doen en stiften te draaien in haar ijzers voor.
Het miezerde wat en ik heb dus tot ik het parcours in ging met jas rondgelopen...

Omdat ik het idee had dat lang inrijden een negatief effect had stapte ik om kwart voor negen op mare. We hebben tot 9u gestapt en daarna nog even een stukje rechts en linksom gedraafd en gegaloppeerd.

Net zoals gisteren tijdens het inrijden voelde ze erg fijn en ik ging dus vol vertrouwen mijn stijltrail in!

Ik ben echt 100% tevreden over de stijltrail. We hebben de hele tijd ontspanning kunnen behouden en alle onderdelen correct uitgereden. dus ons doel om niet gedisqualificeerd te worden is nog in de race!

Vanmiddag plaats ik de video van mijn stijltrail zodat jullie mee kunnen gaan genieten!


Daarna kijken bij de rest van de deelnemers. helaas onze andere young rider uitgebeld in het parcours maar dat zijn dingen die kunnen gebeuren..

Daarna de stijltrail van de Senioren! erg gaaf altijd weer om te zien hoe andere landen zo'n parcours door komen en waar je zelf nog verbeterpunten hebt liggen.



Dan 's middags om 16:15 de start van de speedtrail voor de young riders. Man man wat was dit gaaf!

Om 16.00 nog snel parcours lopen omdat deze compleet anders was dan het stijltrail parcours. paardje wakker maken en gaan!

Ik ben zelden zo hard gedaan met dr. Helaas na hindernis 1 even miscommunicatie waardoor ze van voren wat omhoog kwam. dit kost uiteraard tijd maar is ook niet iets waar je even doorheen rijd. dus even seconde rust en doorrijden.

Na het ringsteken was ik mijn beugel kwijtgeraakt waardoor ik bij het hek losliet en daarna enkele seconden stil moest staan om de beugel terug te vinden voor de sprong.


Al met al ontzettend tevreden met een tijd van 2.51


In de stijltrail ben ik 6e van de 12 geworden en in de speed 7e van de 12 en heel netjes resultaat voor een EK!

's avonds was er een feestavond. zelf heb ik hier weinig van meegekregen want ik was ontzettend moe van de dagen.. dus ben ik vrij optijd mijn bed in gekropen.

ook de video van de speed komt vanmiddag hier in het topic!

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

kionasuppie

Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-18 16:32

De Video's!

Stijltrail:
Helaas is alleen de laatste hindernis de waterpassage niet geflimd.



Speedtrail:
Hier zijn de eerste 2 hindernissen niet geflimd.. de bel achterwaarts en de brug..


Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:57

Zo jullie zijn goed op dreef in de speed. Lekker

Geweldig om mee te mogen rijden

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG]Europees Kampioenschap Traditionele Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 07:56

Ziet er lekker uit! Zeker met Normaal met Deurdonderen op je speedtrail... gaaf

Rockes <3

Ansie

Berichten: 1229
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:38

Knap gedaan! Jammer dat je je beugel kwijt was, wij stonden langs de kant en hoorden je bij het aanrijden op het hek zeggen; ben m'n beugel kwijt! haha
Vond het erg leuk om de stijl en speed trail te zien. Heb genoten van de rijkunst en goed getrainde paarden die dag.

kionasuppie

Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-05-11
Woonplaats: vledder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 20:20

Dankjewel!
Ja ik vond normaal wel erg leuk. wou tussen alle liedjes toch een echt nederlandse hebben. dat is gelukt hiermee!

Ansie: Tjsa… :')
Normaal kan ik redelijk tijdens het rijden de beugel weer vinden. maar op dat moment is zoveel adrenaline dat het gewoon even onmogelijk was... vond t zelf op dat moment niet zo grappig maar achteraf hilarisch... en als ik niet hoefde te springen was ik doorgereden.. maar nu,... hahah :+

Dan nu even het verslag van de laatste dag! De Zondag!
Sorry dat deze zo laat kwam maar ik heb echt even moeten bijkomen van deze week..

Het runderwerk:
Om half elf begon het runderwerk voor de junioren. Zowel voor de speed als het runderwerk rijd ik niet lang los. Maar omdat ik wel dacht dat Mare wat spierpijn van de dag ervoor kon hebben zat ik er om 10 u al op om vervolgens een dikke 25 minuten te stappen. puur om haar spiertjes lekker warm te maken.

Toen nog even een paar korte bochten en goed reactie aan mijn been. We waren er klaar voor!

De eerste koe stond er opzich prima voor. Helaas voor mij had hij 2 goede vriendjes. Eerst had ik alle 3 over de lijn. en toen rende mijn koe de linkerhoek in en de andere twee naar de andere... mijn koe bleef rennen en de andere rustig staan. ik moest die dus noodgedwongen terug brengen en zo was de tijd zo voorbij.. eerste run geen koe.

Dit was onze aller eerste wedstrijd waarbij we niet 2 tijden hadden.. dus dat was wel echt even goed balen. Ookal doe je mee voor de lol en ervaring je blijft goed fanatiek. dus even bijkomen.

Dan de 2e run. Weer twee koeien over de lijn inclusief de goeie. De andere rende terug en toen heb ik mijn koe geblokkeerd. En ja hoor! Het was me toch gelukt!

Met mijn ene tijd helaas niet hoger dan eenalaatste kunnen worden maar ach.
Wel erg leuk: Mijn teammaatje en dus andere jeugdruiter Daniqe Vos had een exequo 2e plaats! Zilver dus voor Nederland! Met twee hele snelle tijden een koe gepent!

Bij de prijsuitreiking was het dus ook dikke lol. Want wie had gedacht dat we dit jaar een jeugdruiter op het podium zouden hebben!

Ongeveer 100x alle volksliederen gehoord dit weekend van Italie, Duitsland en Frankrijk..

Uiteindelijke landenuitslagen:
Young riders: 1e Italie, 2e Duitsland, 3e Frankrijk
Senioren: 1e Frankrijk, 2e Duitsland, 3e Italie


Voor volgendjaar is gezegd dat het EK gehouden word in Italië, Rome!! Hier gaan we dus hard voor trainen en sparen om hier te kunnen deelnemen!


Alle vragen die er nog zijn naar aanleiding van dit topic beantwoord ik met veel liefde, dus brand los! Mag over alles gaan :D

EDIT: Voor de mensen die veel foto's en filmpjes willen zien: Amanda Melchior en Mary van den Boogaard hebben foto's gemaakt.
De rest kan je vinden op Facebook bij: FITE EK Traditionele Working Equitation Eersel 2018


En als afsluiting:
Het Nederlandse jeugdteam en een foto van mare en mij na de wedstrijd... Trotse ik <3


Afbeelding

Afbeelding

Mare: Trec T2
Working Equitation Klasse Z (Master)

Maflinger_S
Berichten: 12140
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Europees Kampioenschap Traditionele Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 21:07

Leuk ook je laatste verslag. Je hebt het zo te lezen enorm naar je zin gehad en bent - terecht - trots op Mare. Op naar Rome!

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

lynneke23
Berichten: 53
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 22:40

Bedankt voor de tip met de schilderstape voor het ringsteken, zocht nog een oplossing om dit morgen te oefenen!


Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: [VOLG]Europees Kampioenschap Traditionele Working Equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:50

Leuk verslag weer! Balen van die ene koe, maar dat mag de pret niet drukken. Supertof dat je hebt meegedaan en volgend jaar naar Rome! :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker