Inspiratie gezocht open dag opvang.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Team_Sublime

Berichten: 1283
Geregistreerd: 27-08-09

Inspiratie gezocht open dag opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-18 19:54

Hallo!

Zoals elk jaar gaan we in onze dierenopvang (opvangcentrum weidedieren) weer een open dag houden.
Dit jaar gaan we er hoogstwaarschijnlijk een themadag van maken 'Middeleeuwen'

Nu is echter onze inspiratie op wat wij kunnen doen op deze open dag.

Doel van deze dag is: Informeren,entertainen en donaties & vrijwilligers werven
Doelgroep : inwoners nieuwegein, Famillies e.d

Dit hebben we nu
Ringsteken te zadel en te wagen
pas de deux
Van angstig opvangpaard naar bomproof rijpony( rijden met neckrope, met vlaggen e.d)
Vrijheidsdressuur show, met oude opvang pony ( inmiddels herplaatst)
Demo van onze hoefsmid & tandarts
Knuffelcorner ( kinderboerderij hoekje)
Infostand met flyers en info over onze info

Broodjes bakken op een kampvuurtje
Bbq & drinks
Ranja Koe ( een houten koe, gevuld met ranja die de kids kunnen melken)

De dag zal zijn van 12:00 - 17:00 dus 5 uur in totaal zal dit dan genoeg programma zijn? of zien jullie graag ook een rondleidingen op vaste tijden of voorlichting over hoe wij een mager paard weer op gewicht krijgen e.d?

Dieren die we in de opvang hebben zijn : paarden,varkens,kippen en geiten

Ik hoor graag of jullie leuke ideen hebben !


bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Inspiratie gezocht open dag opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:02

Moet het persé met jullie dieren?

Anders zou je een ganzenhouder met ganzen kunnen huren, die de ganzen van a naar b laat gaan.
Of misschien een showtje schapen drijven met bv een koppeltje schapen.

Of misschien iets maken in de zin van een speurtocht voor kinderen, dat er overal antwoorden staan en dat ze met behulp van een vragenlijst over jullie terrein op zoek moeten naar de antwoorden.

Of nog wat oud hollandse spelen, zoals hoefijzer gooien, lasso werpen of een wedstrijdje voor de allerjongste met een stokpaardje over een hindernis baantje. Als de kinderen zoet zijn, hebben de ouders het ook naar hun zin.
Je zou er ook nog iemand kunnen zetten die kan schmincken in de vorm van een boerderij dier.

Misschien nog een rodeo stier, zo'n ding op een luchtkussen en een wedstrijd wie er het langst op kan blijven zitten voor de stoere mannen.

Voor de rest weet ik niks meer....

Team_Sublime

Berichten: 1283
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-18 20:10

bridgetF schreef:
Moet het persé met jullie dieren?

Anders zou je een ganzenhouder met ganzen kunnen huren, die de ganzen van a naar b laat gaan.
Of misschien een showtje schapen drijven met bv een koppeltje schapen.

Of misschien iets maken in de zin van een speurtocht voor kinderen, dat er overal antwoorden staan en dat ze met behulp van een vragenlijst over jullie terrein op zoek moeten naar de antwoorden.

Of nog wat oud hollandse spelen, zoals hoefijzer gooien, lasso werpen of een wedstrijdje voor de allerjongste met een stokpaardje over een hindernis baantje. Als de kinderen zoet zijn, hebben de ouders het ook naar hun zin.
Je zou er ook nog iemand kunnen zetten die kan schmincken in de vorm van een boerderij dier.

Misschien nog een rodeo stier, zo'n ding op een luchtkussen en een wedstrijd wie er het langst op kan blijven zitten voor de stoere mannen.

Voor de rest weet ik niks meer....


Leuke ideeën ! ik ga die even opslaan.
het hoeft niet persee alleen met onze eigen dieren te zijn maar willen deze uiteraard wel het meeste tonen gezien donaties naar deze dieren toe gaan.


zo'n rodeo stier heb ik aan gedacht, echter hebben wij geen stroom en zal dit dus met een aggregraat gerealiseerd worden wat weer centjes kost. Dus deze staat op back up list indien we genoeg budget hebben

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Inspiratie gezocht open dag opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:12

Ik mag op dergelijke evenement graag kijken naar een demo met politiehonden :j

Supervixen

Berichten: 12746
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Inspiratie gezocht open dag opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:26

Een roofvogelshow?

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 22:21

Ik zou toch ook iets bedenken dat met de varkens, kippen en geiten te maken heeft. Die vangen jullie ook op, maar nu zie ik daar eigenlijk nog niet echt iets mee gedaan.

Je kan het verschil laten zien van een legbatterijkip en een kip in jullie opvang ( met een video ofzo), van varkens is zoiets vast ook in elkaar te zetten en qua geiten: wat is het verleden van de geiten die jullie opvangen? Ook daar is vast iets van een uitleg van te maken.

Die speurtocht vind ik echt super verzonnen van bridgetF, dat zou ik zeker doen en goed uitwerken met jullie dieren( diersoort) als onderwerp.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker