Eper paardenvierdaagse 2018

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Suzan_bobar

Berichten: 4247
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:28

marije1109 schreef:
Na 2 jaar zomerplek, dit jaar seizoensplek op jagerstee.
Marie staat op de Charles hoeve.....zal het "ponykamp" gevoel wel missen. Goede reden om overal te gaan buurten, dat wel!


GEZELLIG!!!

Equine Lymfe Drainage Therapeut
Myofacial Equine Therapeut
Paardensportmasseur
Hirudotherapie (bloedzuigers)
http://Www.suzanabbink.nl


marije1109

Berichten: 1131
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Eper paardenvierdaagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:56

Goesje ik sta ook op jagerstee (bontewei) en Marie op de Charles hoeve. Echte aanrader....
Is aan de overkant van de tongerenseweg dus 5 minuten.

Life is good, Marie mijn topper!

goesju

Berichten: 238
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:38

marije1109 schreef:
Goesje ik sta ook op jagerstee (bontewei) en Marie op de Charles hoeve. Echte aanrader....
Is aan de overkant van de tongerenseweg dus 5 minuten.


O leuk! Mijn ouders staan het hele jaar op de Wallekant, het tweede veld vanaf de hoofdweg. Ik heb de Charles hoeve ook een mail gestuurd, dat is inderdaad mooi dichtbij en makkelijk te fietsen.

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Re: Eper paardenvierdaagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:51

Zo jammer dat dit niet in een schoolvakantie valt, voor schoolgaande jeugd van verderweg helaas zo niet te doen.

Brainless

Berichten: 29662
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:53

Morniclum schreef:
Zo jammer dat dit niet in een schoolvakantie valt, voor schoolgaande jeugd van verderweg helaas zo niet te doen.

Er is anders genoeg jeugd die meerijdt.
Zij starten dan later op de middag (na schooltijd).
Er zijn ook volwassenen die pas na werktijd starten.

Ik ben wel blij dat het niet (vaak) in de schoolvakantie valt (1 x viel het wel met pinksteren).
Dan betaal je ook (flink) de hoofdprijs voor je accommodatie en is er veel minder plek omdat heel Nederland op vakantie gaat/wilt.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

ingaa

Berichten: 1160
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 10:08

Hier ook weer ingeschreven!
Nog even afwachten of ik ook daadwerkelijk ga want het groepje waarmee ik altijd reed reed twijfeld erg dit jaar ivm nieuwe paarden.

Zelf heb ik 4 jaar meegereden toen ik nog school had. 1 jaar na schooltijd gestart en stond de pony al in epe gestald. De andere keren kon ik op stage regelen dat ik die week vrij mocht en langer door ging.

Dinkytoy's Elisabeth
Lini Louise

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:07

Brainless schreef:
Morniclum schreef:
Zo jammer dat dit niet in een schoolvakantie valt, voor schoolgaande jeugd van verderweg helaas zo niet te doen.

Er is anders genoeg jeugd die meerijdt.
Zij starten dan later op de middag (na schooltijd).
Er zijn ook volwassenen die pas na werktijd starten.

Ik ben wel blij dat het niet (vaak) in de schoolvakantie valt (1 x viel het wel met pinksteren).
Dan betaal je ook (flink) de hoofdprijs voor je accommodatie en is er veel minder plek omdat heel Nederland op vakantie gaat/wilt.

klopt dat met pinksteren en hemelvaarts scheelde mij toen een hoop vrije dagen

Bix
Berichten: 678
Geregistreerd: 05-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:59

Hier ook weer ingeschreven! Helaas vorig jaar niet mee kunnen doen, omdat we de sleutel van ons nieuwe huis verwachtte. Werd achteraf pas juli. Balen dus.

Meegedaan in 2014 en 2016. Allebei de keren bij Livonia gestaan. En ook nu alweer contact met hen gehad. Ze hebben ons op de lijst gezet en ik moet zodra de tweede loting geweest is even laten horen hoe en wat. Dus, duimen maar! Ook als we niet mee mogen doen gaan we wel die kant op.

:¨·.·¨:
`·. Pinkeltje en Reus ❤

Rivjenn

Berichten: 4020
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Eper paardenvierdaagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 18:38

Zelf doe ik niet mee maar ga wel weer met de paardjes op vakantie naar Epe. 1 onder het zadel en 1 voor de wagen.
Wij verblijven dan bij de Renderklippehoeve.
Weet niet of ze tijdens de vierdaagse nog plek hebben. Verder weet ik stal de Sprengen en de Verloren Beek. Dus voor diegene die nog niks hebben wie weet daar nog.. veel plezier en succes allemaal!

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

Morniclum
Berichten: 217
Geregistreerd: 13-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:42

Brainless schreef:
Morniclum schreef:
Zo jammer dat dit niet in een schoolvakantie valt, voor schoolgaande jeugd van verderweg helaas zo niet te doen.

Er is anders genoeg jeugd die meerijdt.
Zij starten dan later op de middag (na schooltijd).
Er zijn ook volwassenen die pas na werktijd starten.

Ik ben wel blij dat het niet (vaak) in de schoolvakantie valt (1 x viel het wel met pinksteren).
Dan betaal je ook (flink) de hoofdprijs voor je accommodatie en is er veel minder plek omdat heel Nederland op vakantie gaat/wilt.


Als je van verderweg komt, is het toch niet te doen om heen en weer te rijden? Daarom willen jullie toch ook graag een accomodatie ter plaatse?

Ik zal wel iets missen in jullie beredenering maar tot 16 uur school, dan twee uur auto, dan de rit rijden en dan weer terug lijkt me verre van ideaal zoniet onmogelijk. Als er tenminste op school ook nog gepresteerd moet worden.

Edit: typo

Erres

Berichten: 331
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:58

quote="Brainless"]
Morniclum schreef:
Zo jammer dat dit niet in een schoolvakantie valt, voor schoolgaande jeugd van verderweg helaas zo niet te doen.

Er is anders genoeg jeugd die meerijdt.
Zij starten dan later op de middag (na schooltijd).
Er zijn ook volwassenen die pas na werktijd starten.

Ik ben wel blij dat het niet (vaak) in de schoolvakantie valt (1 x viel het wel met pinksteren).
Dan betaal je ook (flink) de hoofdprijs voor je accommodatie en is er veel minder plek omdat heel Nederland op vakantie gaat/wilt.[/quote]

Als je van verderweg komt, is het toch niet te doen om heen en weer te rijden? Daarom willen jullie toch ook graag een accomodatie ter plaatse?

Ik zal wel iets missen in jullie beredenering maar tot 16 uur school, dan twee uur auto, dan de rit rijden en dan weer terug lijkt me verre van ideaal zoniet onmogelijk. Als er tenminste op school ook nog gepresteerd moet worden.

Edit: typo[/quote]
Nee, idd, als je kinderen tot 16u naar school moeten, gaat het niet lukken. Zeker niet als je ook nog 2 uur moet rijden. Dat zou stressen worden, lijkt me.
Mijn dochter rijd ook mee, maar zit op het voortgezet onderwijs en hoeft niet tot zo laat naar school. Daarbij wonen wij dichtbij, dus we zijn er in 20 minuten met trailer.

be the best me I can be

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Eper paardenvierdaagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:10

Ik heb altijd school laten schieten, maar dat was zeker niet handig altijd omdat ik altijd net ervoor of net erna examenweek had. Na 3 jaar kreeg ik er ook wel problemen mee :+
Nu op het HBO valt het altijd samen met de tentamenweek en die gaat toch echt voor. Als scholier/student die niet in de buurt van Epe woont is het dus inderdaad bijna niet te doen.

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Eper paardenvierdaagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:17

Mijn eerste jaar was het precies de week tussen tentamen en hertentamens, daarna kon ik inderdaad een paar keer niet door tentamenweek. Nu kan ik gelukkig op mijn werk vrij vragen :) .

Volgens mij zijn er wel andere meerdaagses in een vakantieperiode?

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

marije1109

Berichten: 1131
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Eper paardenvierdaagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:22

Hihi nou ik zal wel een superontaarde moeder zijn, maar ik vind het wel lekker. Noem het voor de lol vaak ponykamp voor volwassenen. Ben zelf blij dat ik 1 week per jaar zonder kinderen heb :o

Life is good, Marie mijn topper!

Otti1977

Berichten: 3039
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Eper paardenvierdaagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 08:05

Mijn man neemt de hele week vrij. Ideaal. Vaak op woensdagmiddag gaan de kids mee op de menwagen van mn vriendin.

Brainless

Berichten: 29662
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:11

marije1109 schreef:
Hihi nou ik zal wel een superontaarde moeder zijn, maar ik vind het wel lekker. Noem het voor de lol vaak ponykamp voor volwassenen. Ben zelf blij dat ik 1 week per jaar zonder kinderen heb :o

Vind ik ook wel hoor.

Helemaal als je verder weg woont en een overnachting moet hebben, wordt dat een ramp in een schoolvakantie (naast de veel hogere kosten).
Daarnaast zijn er voldoende ponykampen voor kinderen in de vakanties.
Ook waar je met voor kinderen met eigen paard/pony en waar ze veel buitenritten maken.

De minimale leeftijd voor Epe is 12, en zitten zij meestal al op voortgezet.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Eper paardenvierdaagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:10

Ik vond het ook altijd heerlijk dat het buiten de schoolvakanties was, maar nu ik in het onderwijs werk wordt het voor mij een stukje lastiger. Nu heb ik na schooltijd gelukkig geen verplichtingen en is het voor mij zo'n drie kwartier rijden naar Epe, dus ik start gewoon later op de middag :o

Enige nadeel is dan het heen en weer gereis. Ik probeer nog te regelen of ik een dagje of twee vrij kan krijgen


Casanova en Penny <3
Instagram: @dravercasanova

daffodil

Berichten: 10429
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Eper paardenvierdaagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:46

En ik zal nog eerlijker zijn, als het gros van de deelnemers uit jeugd bestaat, denk ik niet dat ik zo lang meegereden had. Uiteraard mag je niet iedereen over 1 kam scheren maar als je door de jaren heen al ziet hoeveel moeite het sommige volwassenen kost om zich te gedragen of hun paard in bedwang te houden.......nee beter van niet.

Er gaan nog steeds elk jaar mensen van start die zich niet realiseren wat het inhoudt, wat je tegenkomt en hoeveel conditie je paard moet hebben. Mensen die zich onvoldoende verdiepen in de gezondheid van hun eigen paard, of zichzelf ruimschoots overschatten.

marit2403
Berichten: 439
Geregistreerd: 01-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 18:44

Ik heb me ingeschreven, afwachten maar. Het lijkt me zooooo gaaf! Zou mijn eerste keer zijn op mijn nieuwe bijrijdpaard.

Spoiler:
kiekeboe

marije1109

Berichten: 1131
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Eper paardenvierdaagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 19:47

Iemand een idee wanneer de mail komt, de 15e laat?

Life is good, Marie mijn topper!

Dayanara

Berichten: 2375
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:11

marije1109 schreef:
Iemand een idee wanneer de mail komt, de 15e laat?


Volgens mij had ik hem vorig jaar op een normale tijd

Edit: was 2e loting en ontvangen om 20.36

Otti1977

Berichten: 3039
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:46

marije1109 schreef:
Iemand een idee wanneer de mail komt, de 15e laat?

Dat is elke keer weer een verrassing Marije..

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Eper paardenvierdaagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:50

Ruim 400 inschrijvingen volgens Facebook, vind ik nogeen wel meevallen.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Jets

Berichten: 3543
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Eper paardenvierdaagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:57

Het gaat om 400 aanmeldingen voor de eerste loting, dus deelnemers die vorig jaar ook mee hebben gedaan :) Het totaal aantal aanmeldingen ligt hoger :D

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Eper paardenvierdaagse 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:17

Ja toen ik het net nog eens las viel dat kwartje ook :') .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers