DE Zuidlaardermarkt 2017!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:17

Die shetveulens is mijn inziens niks mis mee. Ontwormspuit erin en klaar.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!


Kaatastrof

Berichten: 6245
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:52

Misschien interessant om hier een apart topic over te maken? :)

Vind het een leuke discussie. :j

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:17

welmoed__ schreef:
Haha ja, die man vond ik nog wel het “ergste”. Dat moet de zogenaamde baas/handelaar zijn? :')

Ik volg ze ook op Facebook, maar vind het maar een vreemde organisatie.


Ben het niet met jullie eens. Die man, de vader van een van de meisjes, kun je echt geen handelaar noemen. Hij, zijn dochter Calijn, en een heel stel vrijwilligers, zetten zich enorm in om paarden en pony's die het slecht hebben, of hebben gehad, een goed huis te bezorgen. Het gaat om verwaarloosde dieren, om mishandelde dieren en om dieren waar een eigenaar geen raad mee weet. In beslag genomen dieren worden bij hun afgeleverd.
Ik ben bijna een jaar geleden bij hun geweest omdat ik een pony wilde hebben die zij aanboden. Het hele gebeuren komt heel professioneel over en er wordt heel hard gewerkt door alle betrokkenen. De stallen zijn ruim en schoon, op elke deur hing een weideschema (wie met wie wanneer in welke wei), voerschema's bij het voer, alles schoon en goed onderhouden en een quarantaineafdeling voor zieke of erg verzwakte dieren. Paarden en pony's die weer min of meer in orde zijn, worden tegen een lage-redelijke prijs aangeboden. Alle geld wordt onmiddellijk weer in de opvang gestopt.

Ik heb een shetlanderruin daar opgehaald. Ik mag hem nooit verkopen en heb verzorgingsplicht (contract). Dat lijkt me alleszins redelijk. Lukt het niet, of klikt het niet dan kan het dier terug naar de opvang en gaan zij weer op zoek naar een nieuwe baas.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

mooney

Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:23

Lous schreef:
Hierbij nogmaals graag het verzoek ontopic te blijven. Discussies over handelswijzes van bepaalde stichtingen horen hier niet thuis.

Er was niet voor niets een hulk gepost.

Ik vind het leuk om de gekochte dieren te volgen en zou het jammer vinden als het topic door steeds offtopic gaan op slot gaat.

Waren er trouwens minder Welshjes dan normaal of zijn die gewoon minder op de foto gezet?


welmoed__

Berichten: 6540
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:25

Ja, jij “adopteert” het dier en betaald er (veel) geld voor. Als het niet meer lukt breng je hem terug, maar krijg je vast en zeker het geld niet meer terug en zij kunnen daarna voor hetzelfde geld weer een ander baasje vinden. Makkelijk verdienen.

Daarbij zie ik op het filmpje als de pony’s van de wagen afkomen, allemaal andere pony’s rondlopen die ze ook gewoon aan elkaar laten neuzen, waarbij ziektes zo doorgegeven kunnen worden. Erg professioneel ogen vind ik dat niet.

Ze zullen vast het beste met de dieren voor hebben, maar beetje vreemd vind ik het allemaal wel.

Maar goed, ik ga er niet meer verder over in, aangezien dit topic daar niet voor bedoeld is.

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:34

Kan een mod deze discussie over paard zoekt baas niet even afsplitsen in een nieuw topic over paardzoektbaas ? Dan gaan de posts hierover niet verloren en mee naar t nieuwe topic.

Ook ik vind deze discussie interessant, maar idd offtopic.

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:38

Hevonen schreef:
welmoed__ schreef:
Haha ja, die man vond ik nog wel het “ergste”. Dat moet de zogenaamde baas/handelaar zijn? :')

Ik volg ze ook op Facebook, maar vind het maar een vreemde organisatie.


Ben het niet met jullie eens. Die man, de vader van een van de meisjes, kun je echt geen handelaar noemen. Hij, zijn dochter Calijn, en een heel stel vrijwilligers, zetten zich enorm in om paarden en pony's die het slecht hebben, of hebben gehad, een goed huis te bezorgen. Het gaat om verwaarloosde dieren, om mishandelde dieren en om dieren waar een eigenaar geen raad mee weet. In beslag genomen dieren worden bij hun afgeleverd.
Ik ben bijna een jaar geleden bij hun geweest omdat ik een pony wilde hebben die zij aanboden. Het hele gebeuren komt heel professioneel over en er wordt heel hard gewerkt door alle betrokkenen. De stallen zijn ruim en schoon, op elke deur hing een weideschema (wie met wie wanneer in welke wei), voerschema's bij het voer, alles schoon en goed onderhouden en een quarantaineafdeling voor zieke of erg verzwakte dieren. Paarden en pony's die weer min of meer in orde zijn, worden tegen een lage-redelijke prijs aangeboden. Alle geld wordt onmiddellijk weer in de opvang gestopt.

Ik heb een shetlanderruin daar opgehaald. Ik mag hem nooit verkopen en heb verzorgingsplicht (contract). Dat lijkt me alleszins redelijk. Lukt het niet, of klikt het niet dan kan het dier terug naar de opvang en gaan zij weer op zoek naar een nieuwe baas.



Het idee is inderdaad zo, maar helaas vragen ze niet een klein bedrag. 800 voor een oudere kleine Tinker met eczeem vind ik niet een kleine adoptiebijdrage meer.

'Change is never easy, you fight to hold on, and you fight to let go'

welmoed__

Berichten: 6540
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:40


n_i_c_a_evey

Berichten: 117
Geregistreerd: 08-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:11

Froukje schreef:
En hoezo opgeknapt?! De meeste paarden is niks mis mee en met een beetje ontwormingspasta kunnen ze zo door naar een "adoptant"..
Kortom, je word opgelicht waar je bij staat. En mensen betalen er nog voor ook.

ik vind het geen oplichting ik vind at je te snel oordeeld. ik volg ze al bijna 2 jaar en er komen echt gevallen van mishandeling en verwaarloozing binnen. deze shetjes zouden anders naar de slacht gaan want ze konden ze niet kwijt wss. er komen heus wel gwn normale paarden binnen hoor! dan zegge ze ook "afgestaan wegens priveredenen" ze doen echt veel goeds!

Ook al ben jij ergens waar ik niet weet waar,
In onze gedachten zijn we bij elkaar...

Froukje
Forever young

Berichten: 10827
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:14

Tuurlijk, alle shetlanders gaan naar de slacht :j

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

welmoed__

Berichten: 6540
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:59

Haha ja echt wel, want daar zit ook zoveel vlees aan. Vooral die kleine veulentjes. :')

Calimero_

Berichten: 4013
Geregistreerd: 25-12-07
Woonplaats: In het hoge noorden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:16

n_i_c_a_evey schreef:
Froukje schreef:
En hoezo opgeknapt?! De meeste paarden is niks mis mee en met een beetje ontwormingspasta kunnen ze zo door naar een "adoptant"..
Kortom, je word opgelicht waar je bij staat. En mensen betalen er nog voor ook.

ik vind het geen oplichting ik vind at je te snel oordeeld. ik volg ze al bijna 2 jaar en er komen echt gevallen van mishandeling en verwaarloozing binnen. deze shetjes zouden anders naar de slacht gaan want ze konden ze niet kwijt wss. er komen heus wel gwn normale paarden binnen hoor! dan zegge ze ook "afgestaan wegens priveredenen" ze doen echt veel goeds!


Denk echt niet dat de shetlanders naar de slacht gaan hoor. Als je ziet wat shetlanders nu waard zijn. Veel handelaren verkopen ze dan naar het buitenland, daar schijnen shets nog meer waard te zijn.

Behalve als ze dan wat mankeren, zoals mijn lieve Pitha met haar misvormde voorbeentjes :o

'Change is never easy, you fight to hold on, and you fight to let go'

Happinez

Berichten: 8352
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:22

Dames , er is daar een nieuw topic voor geopend.
Dit topic gaat over zuidlaren en niet over wat wel en niet goed is aan die stichting !

<3 Follow your dreams ....
[HTT] Van bouwval tot landgoed

Marcella

Berichten: 36586
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:49

welmoed__ schreef:
Haha ja echt wel, want daar zit ook zoveel vlees aan. Vooral die kleine veulentjes. :')

Nee maar wel zacht mals vlees. :')

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Janinevv

Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:50

Afbeelding
Afbeelding

Zien jullie ook iets ezels er in?

[o]

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:50

Janinevv schreef:
[ [url=m/0E68iV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vp5GUd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zien jullie ook iets ezels er in?

Nee :o

[o]

xPearl

Berichten: 3272
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:51

Nou.. Nee.. Eigenlijk niet :')

Marcella

Berichten: 36586
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:52

Eh nee, maar die van mij werd vandaag voor lama uit gemaakt. :') Zie wel een knappe fries dame, :j <3

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:54

Nee geen ezel hoor. :')

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Janinevv

Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:54

Haha t was meer vraag vanwege de oren die zijn groot :o

Maar me pa maakte er grap over en dan wil ik graag bevestiging dat het niet zo is anders word ik onzeker van straks was de paps wel een ezel. :oo

Maar dan had ik een leuk muildier. Haha of hoe noemen ze dat?

[o]

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:06

Whahaha muildier of muilezel, ligt eraan of de vader of moeder ezel was. Maar dat is dit niet hoor, ik heb een kwpn merrie gehad die grotere oren had. :j

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Janinevv

Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:07

Suzanne F. schreef:
Whahaha muildier of muilezel, ligt eraan of de vader of moeder ezel was. Maar dat is dit niet hoor, ik heb een kwpn merrie gehad die grotere oren had. :j


Oh gelukkig haaha :+

[o]

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-17 17:24

Janine scheld jij je paard nu uit voor ezel? _O-

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Janinevv

Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:30

antje_vip schreef:
Janine scheld jij je paard nu uit voor ezel? _O-


Haha nee alleen haar oren.
Ze is veel te lief voor een ezel _O-

Ezels zijn koppig zeggen ze toch altijd?

[o]

Shirjolyne

Berichten: 54
Geregistreerd: 02-09-17
Woonplaats: Ijmuiden

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:41

https://1037againstanimalcruelty.com/418-2/

Ik kom net dit tegen op fb.
Ik vind dit een leuk topic leuk ook om al jullie paardjes te zien. Toch gaat het een beetje tegen mijn gevoel in die markt. Ik ben er nog nooit geweest dus mag geen oordeel hebben. Volgend jaar toch maar eens heen

Your beauty is beyond compare
With flaming locks of auburn hair
With ivory skin and eyes of emerald green
Your smile is like a breath of spring
Your skin is soft like summer rain
And I can not compete with you, Jolyne


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers