Knhs instructieweken 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Knhs instructieweken 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:57

Weet iemand hier nog leuke trainingskampen?


Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:46

Hmm ik baal eigenlijk wel dat het lange weekenden worden... tis voor mij een end reizen en vond 5 dagen perfect

Dame de Florencio 14-06-2008 ( v. Florencio): Z1+9
Radetski 07-06-2021 ( v. Glamourdale x Florencio)
Sadira 10-06-2022 ( v. Kjento x Florencio )

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Knhs instructieweken 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 20:47

Ik ben wel blij met lange weekenden. Dat is voor mij lang genoeg

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 21:21

mavantos schreef:
Ik lees mee ter oriëntatie :)
Eindelijk weer een paard dat wat ouder is. Week vind ik veel te intensief, maar als het echt een (lang) weekend is zou het wel leuk zijn misschien eens mee te doen.


Leuk! Hoe oud? Ik ga mijn 24 jarige meenemen := maar hij is topfit.

EllyC

Berichten: 8118
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Knhs instructieweken 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:07

Als de zondag er maar niet bij zit, want anders wordt het hier onmogelijk

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:10

Ik volg ook! Ik wil dit jaar namelijk ook meedoen! :D

MonteKarlo schreef:
mavantos schreef:
Ik lees mee ter oriëntatie :)
Eindelijk weer een paard dat wat ouder is. Week vind ik veel te intensief, maar als het echt een (lang) weekend is zou het wel leuk zijn misschien eens mee te doen.


Leuk! Hoe oud? Ik ga mijn 24 jarige meenemen := maar hij is topfit.


Oeh leuk! Ik heb een 23 jarige *\o/*

[o]

mavantos

Berichten: 3583
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Knhs instructieweken 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 23:46

5 jaar is die van mij, maar eerst had ik alleen 3-4 jarigen en dat is wel echt te jong. 5 kan net vind ik

Kilimanjaro
@puppy_freek

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:05

Hier het gesprek:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:13

odilekk schreef:
EllyC schreef:
het wordt toch op leeftijd ingedeeld en niet op stokmaat?


Bedoel je de weken of de lesgroepen?
Wat betreft de weken wordt er niet iets 'ingedeeld'. Je hebt ponyweken, paardenweken en gemengde weken (vaak paarden t/m 21).
Lesgroepen worden ingedeeld op niveau. Hierin kan je ook voorkeuren aangeven.

Cioccolato schreef:
Ik vind dat je niet zo zeer veel leert met een paard dat L of M loopt. Met geluk hoor je een aantal tips die je nog niet wist. Dus het kán wel. Maar ik doe het persoonlijk dus om die reden niet.
Cross terrein vind ik leuk om mee te beginnen. Voor officieel B en L al niet meer. Voor het M zijn er vast wel enkele lijnen en leuke hindernissen maat zoals ik me herinner vind ik het niet zo, tenzij er nu veel is veranderd.
Het is vooral de gezelligheid en iemand die wat minder fanatiek lest zal er heel veel aan hebbem.
En at k zeg misschien die andere kijk.

Maar. Dat is persoonlijk.


Voor een 14 jarige vind ik het een onwijs leuke ponykamp. Inclusief ontzettend veel informatie uit verschillende lessen. Vooral de gezelligheid er om heen. Daarbij leer je er erg veel als je nog niet zo lang mee loopt in de wereld!


Dat hangt er een beetje vanaf, maar ben het wel met je eens dat dat niet de enige reden zou moeten zijn om naar kamp te gaan (M/Z weken evt. wel, heb daar geen ervaring mee).
Crossterrein is inderdaad op BB/B niveau, maar er zijn ook zeker wel een aantal uitdagende hindernissen (trakener, heg, brug af en dan een dikke boomstam etc.). Daarnaast zouden ze ook een aantal hindernissen kunnen verplaatsen om moeilijke lijntjes te maken, maar dit wordt volgens mij niet veel gedaan.


Ik had het inderdaad niet over de M/Z weken. Goed om dat onderscheid even te maken. Had het over de allround weken en de eventing week.
De 4 jarigen hebben ook altijd een volle 5 daagse week makkelijk vol kunnen houden met kundige beslissingen om eens een halve les te rijden of niet.

Maar dat het nu weer lange weekenden worden ipv de 5 daagse vind ik alweer jammer..


meagen

Berichten: 952
Geregistreerd: 22-12-07
Woonplaats: deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 00:13

jeetje dat is ook geen doen meer
als ze dat zo willen gaan doen

[RIJ-ITP] op haar oude dag nog zo fit
chico B+12 L1+1 helaas het eindstand
[RIJ-ITP] van begin tot nu
cella vie einderlijk B+1 op 31 mei 15 M1+1 2019 02-03-2020 R.I.P

ChiniChar
Berichten: 29
Geregistreerd: 06-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 15:43

Ben benieuwd hoe ze dat dan met de planning voor 2/3/4 dagen willen doen, wil namelijk wel graag allround bezig zijn, dus alleen dressuur heb ik eigenlijk niet zo veel zin in :=

Kan ik al weer terug naar bed?

xHoefijzer

Berichten: 191
Geregistreerd: 20-11-13

Re: Knhs instructieweken 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:14

Ben heel benieuwd wat het gaat worden vorig jaar ingeschreven voor de week op naar de top toen helaas af moeten melden van wegen een blessure van mijn paard. Dus hoop dat deze er wel weer tussen zit.

Uitmest service met miniloader
Geen zin of tijd om dagelijks te mesten? of word dit te zwaar? Wij kunnen voor u mesten met onze Sherpa miniloader
https://www.bokt.nl/markt/ad/508286/uitmest-service-met-miniloader

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:27

ChiniChar schreef:
Ben benieuwd hoe ze dat dan met de planning voor 2/3/4 dagen willen doen, wil namelijk wel graag allround bezig zijn, dus alleen dressuur heb ik eigenlijk niet zo veel zin in :=


Vorig jaar met het 4 dagenkamp hadden we standaard 2 springlessen en 1 crossles, en dan had je op de laatste dag de keuzeles.

0101
Berichten: 184
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:40

Change3x schreef:
Weet iemand hier nog leuke trainingskampen?


Zijn de Paard & Ruiter Instructieweken van PMO misschien iets?

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Knhs instructieweken 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 09:41

Ik wil dit jaar ook naar de instructie weken.. allround paarden! Helaas moet ik deze week mijn zomervakantie invullen en nog steedsss geen datums bekend :(

Ché ( Hemmingway x Gervantus) ~ Dressuur M2+11 Springen 1.30+2 ~SGW L+2

DaniqueH12
Berichten: 24
Geregistreerd: 12-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:44

Hoii
Ik ben 2 jaar geleden ook geweest naar de allround pony week... het was echt heel leuk! Je hebt verschillende slaap plekken. Je rijdt 2x per dag 1 uur. Daarna hoe je je echt niet te vervelen je kan een stukje wandelen op een grasveldje en ook kan je paard/pony in een zandpadock... maar vaak is dat niet nodig want je pony krijgt genoeg beweging.. ook is het ontbijt/avond eten niet slecht! De sweer is heel gezellig! En als je alleen gaat je vind gauw aanhang bij anderen! Dit jaar ga ik zeker weer heen!! Het is echt ontzettend leuk! Wel heel trainingsgericht maar daar merk je niet veel van! Ik hoop dat je genoeg info hebt

Nelie~ L springen 11y/o
Sundance~ B springen 5y/o
Kado~ B springen 5y/o
Babbel~ #knuffelpony
Be proud of how far you have come and trust in how far you can come.❤

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:45

DaniqueH12 schreef:
Hoii
Ik ben 2 jaar geleden ook geweest naar de allround pony week... het was echt heel leuk! Je hebt verschillende slaap plekken. Je rijdt 2x per dag 1 uur. Daarna hoe je je echt niet te vervelen je kan een stukje wandelen op een grasveldje en ook kan je paard/pony in een zandpadock... maar vaak is dat niet nodig want je pony krijgt genoeg beweging.. ook is het ontbijt/avond eten niet slecht! De sweer is heel gezellig! En als je alleen gaat je vind gauw aanhang bij anderen! Dit jaar ga ik zeker weer heen!! Het is echt ontzettend leuk! Wel heel trainingsgericht maar daar merk je niet veel van! Ik hoop dat je genoeg info hebt


Verschillende slaapplekken? Je slaapt gewoon met 18 mensen op een kamer in stapelbedden van 3 hoog.. :')

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

DaniqueH12
Berichten: 24
Geregistreerd: 12-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:49

Ihashe schreef:
Is het ook leuk om als 14-15 jarige bij een paardenkamp te zitten of is het vooral 21+?

Jaa je hebt ook speciale pony dagen!

Nelie~ L springen 11y/o
Sundance~ B springen 5y/o
Kado~ B springen 5y/o
Babbel~ #knuffelpony
Be proud of how far you have come and trust in how far you can come.❤

Nessie

Berichten: 8574
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:50

Ik houd dit even in de gaten! Ik kan niet te lang meer vrij zijn dus 2 dagen zou perfect zijn :j

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Mies

Berichten: 3988
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:06

xLeoniee schreef:
DaniqueH12 schreef:
Hoii
Ik ben 2 jaar geleden ook geweest naar de allround pony week... het was echt heel leuk! Je hebt verschillende slaap plekken. Je rijdt 2x per dag 1 uur. Daarna hoe je je echt niet te vervelen je kan een stukje wandelen op een grasveldje en ook kan je paard/pony in een zandpadock... maar vaak is dat niet nodig want je pony krijgt genoeg beweging.. ook is het ontbijt/avond eten niet slecht! De sweer is heel gezellig! En als je alleen gaat je vind gauw aanhang bij anderen! Dit jaar ga ik zeker weer heen!! Het is echt ontzettend leuk! Wel heel trainingsgericht maar daar merk je niet veel van! Ik hoop dat je genoeg info hebt


Verschillende slaapplekken? Je slaapt gewoon met 18 mensen op een kamer in stapelbedden van 3 hoog.. :')


Je kon er ook voor kiezen om in een hotel te slapen.

Anoniem

Re: Knhs instructieweken 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:19

Wat leuk, ik hou dit ook even in de gaten! Moet je tijdens de inschrijving lid zijn van de KNHS? Ik moet dat nog worden maar wil hier begin volgende maand mee bezig, mijn paard moet eerst nog geent worden :)

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:26

Mies schreef:
xLeoniee schreef:


Verschillende slaapplekken? Je slaapt gewoon met 18 mensen op een kamer in stapelbedden van 3 hoog.. :')


Je kon er ook voor kiezen om in een hotel te slapen.


Oooh zo! Ja dat kon idd

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:35

Amy schreef:
Wat leuk, ik hou dit ook even in de gaten! Moet je tijdens de inschrijving lid zijn van de KNHS? Ik moet dat nog worden maar wil hier begin volgende maand mee bezig, mijn paard moet eerst nog geent worden :)


Je moet lid zijn inderdaad, maar je paard heeft niets met jouw eigen lidmaatschap te maken he :)

Anoniem

Re: Knhs instructieweken 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:41

Nee, oké, maar ik vind het nu nog een beetje nutteloos om lid te zijn :o Maar dan ga ik dat voor elkaar maken.
Wat zijn trouwens ongeveer de tarieven van zo'n weekend? 300/400 euro?

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:14

Amy schreef:
Nee, oké, maar ik vind het nu nog een beetje nutteloos om lid te zijn :o Maar dan ga ik dat voor elkaar maken.
Wat zijn trouwens ongeveer de tarieven van zo'n weekend? 300/400 euro?


Haha dat is waar.
Tussen de 3- en de 400 voor een allround week, dressuurweken en eventing weken zijn duurder, tussen de 4- en de 500 ongeveer.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers