Paard en ruiter instructieweken 2017

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
marielle98

Berichten: 45
Geregistreerd: 09-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 21:24

xcaro schreef:
marielle98 schreef:
ik ga week 33 :D


Leuk! Ga je alleen of met anderen?



alleen... samen met m'n paardje dan *D


xcaro

Berichten: 841
Geregistreerd: 06-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:08

marielle98 schreef:
xcaro schreef:

Leuk! Ga je alleen of met anderen?


alleen... samen met m'n paardje dan *D

Ah oke, ik ook ! :)

Hoe hebben de mensen het gehad die al geweest zijn?

Courage is trusting your horse to get you there.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Paard en ruiter instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:13

Ik ben ook nieuwsgierig naar de ervaringen van dit jaar? Ik ben 3 jaar geleden geweest in Drachten en toen heb ik het erg naar mijn zin gehad. Sinds een kleine week nu mijn eigen paard en volgend jaar zit ik te denken om weer te gaan, vond het gewoon erg leuk en gemoedelijk :)

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Paard en ruiter instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:02

Ik heb het geweldig gehad. Er werden helaas niet zo veel foto's gemaakt als vorig jaar, maar ik heb wel meerdere video's van vrijdag bij het proefje rijden.
Ik vond het er beter uit zien dan in drachten, de appartementen zijn heel groot, schoon en fijn dicht bij de stallen. Alles kan in overleg en niks hoeft, hing een enorm ontspanne sfeer overal (meisje met een stress kip had haar paard nog nooit zo ontspannen gezien) Leuke instructie en workshops, buiten rij gebied is enorm en heeft goede afwisseling.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Paard en ruiter instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:32

Dat is fijn om te horen. De nieuwe locatie is voor mij ook iets dichterbij dus dat vind ik ook wel heel prettig. Worden ze dan nog wel gesponsord door Epplejack? Aangezien hun hoofdkantoor in Drachten zit, wij gingen toen daar een avondje shoppen.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

MyWup

Berichten: 2521
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Paard en ruiter instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 18:41

Ja hoor, je gaat daar nog steeds een middag shoppen

voor portretten: http://www.marianstenekes.webklik.nl
Aprose (Wup x Zelhem) Z2 dressuur

xcaro

Berichten: 841
Geregistreerd: 06-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:31

maava schreef:
Ik heb het geweldig gehad. Er werden helaas niet zo veel foto's gemaakt als vorig jaar, maar ik heb wel meerdere video's van vrijdag bij het proefje rijden.
Ik vond het er beter uit zien dan in drachten, de appartementen zijn heel groot, schoon en fijn dicht bij de stallen. Alles kan in overleg en niks hoeft, hing een enorm ontspanne sfeer overal (meisje met een stress kip had haar paard nog nooit zo ontspannen gezien) Leuke instructie en workshops, buiten rij gebied is enorm en heeft goede afwisseling.


Fijn dat het leuk was !
Hoe gaat dat met het buitenrijden? Wordt er veel gegalopeerd of is het meer stappen of eigen keuze? Mijn paard kan namelijk een beetje wispelturig zijn en met buitenrijden sta ik nog niet heel zeker in mijn schoenen. Gaat laatste tijd wel beter, maar zou niet willen dat het hierdoor verpest wordt of dat er ongelukken gebeuren.

Courage is trusting your horse to get you there.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Paard en ruiter instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:42

Wij hadden twee groepen, een snelle en een langzame. Ze gaan beide wel in galop maar wij hadden wel dat als we gingen galopperen of draven dat er dan wel gevraagd werd of we het willen, zeker als je van tevoren aan geeft hoe het zit.
We hadden in onze week wel een meisje die alleen western reed, en 0 comfort in ene Engels zadel en met galop, maar ze kwam (mede door het veel overleggen) met een grijns van de buitenrit terug.

xcaro

Berichten: 841
Geregistreerd: 06-01-13

Re: Paard en ruiter instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:18

Ah, dat zou wel super fijn zijn. Ben benieuwd!

Courage is trusting your horse to get you there.

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:29

Iemand hier die naar het instructieweekend gaat eind oktober?

DaisyHope

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-03-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:59

Ik! Heb me van de week opgegeven. Heb nu sinds 2 weken mijn nieuwe paard op stal staan die ik meeneem. Hoop dat ze het leuk gaat vinden want het is madam stress in een nieuwe omgeving haha. Maar eens moet de eerste keer zijn. Wilde een aantal jaar geleden ook gaan maar mijn toenmalige paard had een blessure waardoor ik heb moeten afzeggen.

Lieve Sara.. Veel te vroeg afscheid genomen maar voor altijd in mijn hart.
Welkom lieve Fame!

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Paard en ruiter instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 07:48

In de week waar ik ging was er ook een meisje met een enorm stress paard gekomen. Twee dagen later was het paard de rust zelve. In mijn ervaring is er altijd een super ontspannen sfeer die ook overslaat op de paarden. :)

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:56

DaisyHope schreef:
Ik! Heb me van de week opgegeven. Heb nu sinds 2 weken mijn nieuwe paard op stal staan die ik meeneem. Hoop dat ze het leuk gaat vinden want het is madam stress in een nieuwe omgeving haha. Maar eens moet de eerste keer zijn. Wilde een aantal jaar geleden ook gaan maar mijn toenmalige paard had een blessure waardoor ik heb moeten afzeggen.


Leuk Wat rij je met je paard?

Mijn paard is heel relaxed dus ik verwacht geen problemen. Ik ben benieuwd wat ik kan verwachten. Ik ben een beetje bang dat het vooral op recreatie is gericht maar ik ga er zelf vooral heen om te leren, en dan vooral op het gebied van springen. We zullen zien Heb er iig wel zin in.

DaisyHope

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-03-12
Woonplaats: Almere

Re: Paard en ruiter instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:33

Ik heb haar nu 2,5 week op stal staan en het gaat echt de goede kant op. In de training is ze al best ver, zij gangen en wissels zitten erop maar de combinatie moet nog even vormen. Een vriendin van me zei al dat ik veel te vroeg al zo'n uitje ga doen maar ik dacht eens moet de eerste keer zijn en ik ben wel van plan om veel op pad te gaan met haar. Dus we zien waar het schip strandt haha. Plezier en ontspanning is daarentegen het belangrijkste voor mij. Ben zelf erg fan van de crossen en tripalons dus vind het ook leuk dat dat aan bod komt.

Lieve Sara.. Veel te vroeg afscheid genomen maar voor altijd in mijn hart.
Welkom lieve Fame!

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Paard en ruiter instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 06:05

Klinkt goed Is wel een ouder ervaren paard dus? Dan zeker zou zoiets toch niet snel teveel moeten zijn.
Hier gisteren met die van mij gemerkt dat in andere situaties oefenen toch wel heel belangrijk is. Er was klappend publiek en muziek en dat vond paard toch niet zo gezellig

DaisyHope

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-03-12
Woonplaats: Almere

Re: Paard en ruiter instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:37

Ze is in juli 7 jaar geworden. Nog vrij jong en de lastigere oefeningen hoeft ze voor mij nog lang niet te doen. Mijn doel is om de basis te verbeteren en vanuit de ontspanning verder te gaan. Die ontspanning is nu dan ook nog ver te zoeken, met rijden is het het eerste half uur klungelen want ze hoort en ziet van alles en is zo snel afgeleid. Ze moet zich op mij focussen, mijn instructrice is maandag gelukkig weer terug van vakantie en dan kan ik lekker gaan lessen. Het moet vooral leuk blijven, dat Fame ook plezier heeft ik het werken.

Lieve Sara.. Veel te vroeg afscheid genomen maar voor altijd in mijn hart.
Welkom lieve Fame!

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:31

Klinkt goed :) Basis mist bij ons ook nog wat. Wss komen we bij elkaar in de les? Of heeft iedereen ongeacht niveau sowieso tegelijk in dezelfde groep les?
Ik ben benieuwd of er nog meer bokkers hier komen die naar het instructieweekend gaan :j

DaisyHope

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-03-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:16

Gisteren spontaan mee geweest met een buitenrit. Ze was echt super braaf! Was zo trots op d'r. Hier een fotootje.

Afbeelding

En een van de dame alleen.
Afbeelding

Lieve Sara.. Veel te vroeg afscheid genomen maar voor altijd in mijn hart.
Welkom lieve Fame!

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:22

Leuk :) Mooi paard. Eerste keer dat je met haar op buitenrit ging?

Ik heb nog niks gehoord over het weekend. Ik hoop wel dat het doorgaat! Ik kan me voorstellen dat ze het annuleren als er te weinig deelnemers zijn.

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Paard en ruiter instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:32

Lijkt wel door te gaan want ik heb al een programma gekregen *\o/* vrijdag half 11 aanwezig zijn daar.

DaisyHope

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-03-12
Woonplaats: Almere

Re: Paard en ruiter instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 18:50

Ja! Heb ook de mail ontvangen. Heb er super veel zin in. Rijden ging vandaag echt super goed dus daar kan ik weer even op teren. Haha. Ik ga bijtijds weg uit Naarden, vorige keer ging het trailer laden niet zo vlot dus ik wil ruim de tijd nemen.

Lieve Sara.. Veel te vroeg afscheid genomen maar voor altijd in mijn hart.
Welkom lieve Fame!

DaisyHope

Berichten: 189
Geregistreerd: 29-03-12
Woonplaats: Almere

Re: Paard en ruiter instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:57

Werd vanmorgen gebeld of ik nog ging omdat ik in de aanmelding had gezegd dat het vanwege werk misschien niet ging lukken. Heb meteen gevraagd hoeveel aanmeldingen er zijn en we zijn met 13 deelnemers! Dame aan de telefoon zei ook dat het een leuke groep zal worden. Ben benieuwd.

Lieve Sara.. Veel te vroeg afscheid genomen maar voor altijd in mijn hart.
Welkom lieve Fame!

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:17

13 is een mooi aantal ik begreep dat er verschillende lesgroepen gemaakt zijn - ik word ingedeeld in een iets latere omdat ik iets later ga aanhaken vanwege werk. Ik mis oa de kennismaking maar hopelijk heb ik daar later nog tijd voor.
Ben ook erg benieuwd naar de groep en de instructrices

MisticRider

Berichten: 2756
Geregistreerd: 06-03-09

Re: Paard en ruiter instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:43

Leuk, ik ben er komend weekend ook bij *\o/*

Ruim assortiment tweedehands merk zadels te koop! :-)

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 18:54

Was leuk *\o/* leuke paarden hebben jullie.

Paard is nu wel moe :Z Morgen krijgt ze een dagje vrij :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers