No Stirrup november!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimwilliam

Berichten: 1165
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

No Stirrup november!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 13:55

Het is weer november en dat betekend No stirrup november!

Doe jij mee met deze maand of doe jij gebruikelijk al af en toe zonder beugels rijden? In de maand november rijden sommige ruiters extra zonder beugels en gaan ze de uitdaging met zichzelf aan!
Doe jij mee en dagen we elkaar uit of wie weet kunnen we leuke afwisseling aan elkaar doorgeven!


Zelf rijdt ik regelmatig zonder beugels of op een dikke pad, dit omdat ik mezelf wil controleren en behouden op mijn zit. Ook op vakantie gaan wij geregeld op pad met een dikke pad en enkel een leren bitje... heerlijk!


Laat de spierpijn maar komen met No stirrup november!

Poekkie

Berichten: 7350
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: No Stirrup november!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 14:36

Grappig… ik heb 2 paarden, rij 6x per week maar eigelijk zelden zonder beugels. Ga er na deze post deze maand wel wat op letten

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: No Stirrup november!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 14:48

Ik twijfel een beetje omdat wij net zijn begonnen met opbouwen na blessure (beetje sneu als ze geen spieren meer heeft en ik er op loop te bonken :'))

Vorige jaren wel altijd meegedaan :D

kimwilliam

Berichten: 1165
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 15:26

Poekkie schreef:
Grappig… ik heb 2 paarden, rij 6x per week maar eigelijk zelden zonder beugels. Ga er na deze post deze maand wel wat op letten


Leuk wat voor paarden rij je?

Zelf rij ik een tuigpaard :D

kimwilliam

Berichten: 1165
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 15:27

JudithGigi schreef:
Ik twijfel een beetje omdat wij net zijn begonnen met opbouwen na blessure (beetje sneu als ze geen spieren meer heeft en ik er op loop te bonken :'))

Vorige jaren wel altijd meegedaan :D


begrijpelijk. misschien als afwisseling zonder zadel stappen en oefeningen rijden in stap?

Poekkie

Berichten: 7350
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 15:30

kimwilliam schreef:
Poekkie schreef:
Grappig… ik heb 2 paarden, rij 6x per week maar eigelijk zelden zonder beugels. Ga er na deze post deze maand wel wat op letten


Leuk wat voor paarden rij je?

Zelf rij ik een tuigpaard :D


Een ouderwets gebouwde haflinger en een hypermobiel smal KWPN tuigertje van 1m62 (Larix afstamming). Twee verschillende typjes dus :)

JudithGigi

Berichten: 4202
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 15:42

kimwilliam schreef:
JudithGigi schreef:
Ik twijfel een beetje omdat wij net zijn begonnen met opbouwen na blessure (beetje sneu als ze geen spieren meer heeft en ik er op loop te bonken :'))

Vorige jaren wel altijd meegedaan :D


begrijpelijk. misschien als afwisseling zonder zadel stappen en oefeningen rijden in stap?


Dat zou ik wel kunnen doen ja! :D

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: No Stirrup november!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 15:49

Ja wil ik graag aan mee doen!! Vorige week alvast stiekem begonnen en is dan toch wel confronterend! Voelde ineens heel goed hoe erg mijn paard mij naar buiten zet, wat ik normaal automatisch al compenseer in mijn beugels blijkbaar. Lekker bewust worden van mijn houding de komende weken! :D

kimwilliam

Berichten: 1165
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: No Stirrup november!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 15:55

nog even spierpijn lijden en calorieën verbranden voordat de feestmaand aanbreekt O:)

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 17:31

Ik heb de afgelopen paar maanden alleen maar met een barebackpad gereden, omdat we moesten wachten op onze afspraak bij de zadelmaker en ik mijn zadel écht niet meer op mijn paard wilde. :D Dat wende best snel, eigenlijk.
Inmiddels een nieuw zadel aan laten meten, maar ik ben van plan om minstens eens in de week een barebackpad-ritje erin te houden. Ik vind het inmiddels fijn om net dat beetje extra paard onder me te kunnen voelen en daarop in te kunnen spelen. Voor mij dus een voortzetting in wat we al deden!
Oh ja, en ik rijd een hypergevoelige bonte KWPN'er van 167 met aardig beenwerk :')

Cambionn

Berichten: 767
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 20:03

We doen het sowieso af en toe in de les als oefening. Denk niet dat we speciaal voor deze maand het extra gaan doen, maar 't kan dus zomaar langskomen :) .

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: No Stirrup november!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 20:36

Nee, ik doe niet mee. Maar knap van iedereen die het wel doet +:)+

MyWishMax

Berichten: 25305
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 20:40

Ineke2 schreef:
Nee, ik doe niet mee. Maar knap van iedereen die het wel doet +:)+


Ik ook niet. :') Vaak genoeg gedaan tijdens houding en zit les wel.

Vaak gaan mensen al anders zitten zonder beugels en al helemaal zonder zadel waardoor je houding eigenlijk helemaal niet verbeterd.
Het heeft vooral nut als er iemand bij is die je meteen ook corrigeert op houding en zit. Anders is het een leuke afwisseling, maar niet echt een goede manier om aan houding te werken.

Melzazu
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 21:13

MyWishMax schreef:
Ineke2 schreef:
Nee, ik doe niet mee. Maar knap van iedereen die het wel doet +:)+


Ik ook niet. :') Vaak genoeg gedaan tijdens houding en zit les wel.

Vaak gaan mensen al anders zitten zonder beugels en al helemaal zonder zadel waardoor je houding eigenlijk helemaal niet verbeterd.
Het heeft vooral nut als er iemand bij is die je meteen ook corrigeert op houding en zit. Anders is het een leuke afwisseling, maar niet echt een goede manier om aan houding te werken.


Wat jij zegt MWM ben ik het wel mee eens. Het kan ook helemaal averechts werken volgens mij voor je houding.

Paardjes101
Berichten: 258
Geregistreerd: 11-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 15:05

Omg sorry dat ik nog reageer op deze oude topic, maar no stirrup november was dat al vergeten. Deed hier elk jaar aan mee vanaf kleins af aan tot aan me vrorige paard. Op me vorige stal deed iedereen hier dan aan mee. We hebben echt van alles toen gedaan naar het strand, springen en bosritjes allemaal zonder stijgbeugels/zonderzadel. Durf het helaas niet meer, omdat mijn huidige paard, omdat die snel dingen eng vind en ik er een paar keer hard vanaf ben gevallen . Daarom ben ik niet meer zo zeker als vroeger. Maar wat leuk om te horen dat de echte dyhard ruiters dit nog doen en durven respect!