instructieweken 2016

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scarpati

Berichten: 347
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Istanbul (TR)/Weustenrade (NL)

instructieweken 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 17:53

Sorry als het niet goed staat :o

Hallo bokkers,

ik doe in mei mijn eind examen en heb dus langer vakantie dit jaar. Het leek me daarom leuk om ergens naar een instructieweek te gaan met mijn eigen paard.
Ik heb al vaker gehoord van de KNHS instructieweken maar kan er niet heel veel informatie over vinden van dit jaar. Iemand die mij misschien kan helpen en misschien nog tips heeft voor bepaalde instructieweken?

Ter info: Ik ben 18 jaar en spring op wedstrijd bij de B paarden met winstpunten. Want ik neem aan dat niveau ook wel mee zal spelen.

Alvast bedankt!
Groetjes Emma

Scarpati

Berichten: 347
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Istanbul (TR)/Weustenrade (NL)

Re: instructieweken 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 21:59

Niemand?

Sanne96

Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Re: instructieweken 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:38

ik lees mee, wil zelf ook graag!

Marie111
Berichten: 4670
Geregistreerd: 15-07-10

Re: instructieweken 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:49

Misschien ook oproep plaatsen in "Manegepraat"?

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: instructieweken 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:06

Op de site van de KNHS staat altijd de nodige informatie over de instructieweken vanuit de KNHS.
Ik wacht de prijzen af en wil dan ook graag weer mee op de instructieweken :)


Scarpati

Berichten: 347
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Istanbul (TR)/Weustenrade (NL)

Re: instructieweken 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 18:13

Thanks! In Ermelo lijkt me echt heel leuk en leerzaam maar moet dan natuurlijk wel vervoer hebben ernaar toe want het is helaas niet naast de deur.
En inderdaad de prijzen even afwachten.

JuliaKamm

Berichten: 1373
Geregistreerd: 19-10-11
Woonplaats: Noord-Holland

Re: instructieweken 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:14

Ik wil ook graag naar een KNHS Instructieweek! Allround dan :D
Ik ben 16 jaar en rijd nu L1 met mijn paard (zondag ons debuut) en met springen ben ik 3 keer bb gestart wat hij heel goed oppakt!

Scarpati

Berichten: 347
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Istanbul (TR)/Weustenrade (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 18:46

JuliaKamm schreef:
Ik wil ook graag naar een KNHS Instructieweek! Allround dan :D
Ik ben 16 jaar en rijd nu L1 met mijn paard (zondag ons debuut) en met springen ben ik 3 keer bb gestart wat hij heel goed oppakt!


Allround lijkt mij ook heel leuk, maar weet nog niet precies wat de eisen zijn om in zo een week mee mogen te doen.

JuliaKamm

Berichten: 1373
Geregistreerd: 19-10-11
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:45

EmmaxxxChica schreef:
JuliaKamm schreef:
Ik wil ook graag naar een KNHS Instructieweek! Allround dan :D
Ik ben 16 jaar en rijd nu L1 met mijn paard (zondag ons debuut) en met springen ben ik 3 keer bb gestart wat hij heel goed oppakt!


Allround lijkt mij ook heel leuk, maar weet nog niet precies wat de eisen zijn om in zo een week mee mogen te doen.


Die weet ik ook niet precies, volgens mij niet zulke hele hoge want ik ken een meisje die is vorig jaar heen geweest en die was B+1 dressuur

Kim_Asterix

Berichten: 1195
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Onna / Havelterberg

Re: instructieweken 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:06

De data komen ergens deze maand online.
Je hoeft geen klassering te hebben met je paard om mee te mogen doen, tenzij je met de M/Z dressuur & springen pony's wil meedoen. Maar dat geldt dus alleen voor pony's. Jij mag meteen meedoen met je paard aan de allround, dressuur of Eventing paarden weken.

Er zal wel een nieuw topic online komen van de instructieweken zodra de data bekend zijn. Voor nu kun je nog eens een kijkje nemen in het topic van vorig jaar (KNHS instructieweken paarden 2015).

Het is wel een erg leuke en leerzame week! Elke dag 1 a 2 lessen met je paard. Elke les heb je een andere instructeur dus je krijgt heel veel nieuwe inzichten op je afgeworpen die week. De paarden hebben erg ruime luxe stallen en lekker veel stro en hooi. Savonds is er steeds een clinic (eventing/dressuur proeven rijden/springen/ruiterfitheid) of anders een avondspel.
Je slaapt zelf op een kamer met ongeveer 17 anderen, maar als je niet van drukte houdt en dan de meer rustige kamer uitzoekt merk je echt niet dat je met zo veel op een kamer zit. 'S ochtends heb je altijd een uitgebreid ontbijt en daar kun je zelf voor kiezen wanneer je gaat. Overdag hang je rond op je kamer, in de stallen of rond de rijbakken.

Ik vind het altijd erg leuke weken. Ik krijg er vaak zo'n vakantiegevoel van ipv een kampgevoel omdat je met een groepje optrekt ipv met het hele kamp. Je ziet de hele groep alleen tijdens de avondactiviteiten.

Ik wil deze keer waarschijnlijk naar een paardenweek die niet tot 20 jaar is. Vorig jaar ben ik nog in een week tot 20 geweest maar daar is de leiding toch wat strenger (vroeg naar bed en meteen slapen, geen drankje voor de gezelligheid enz). Dat is natuurlijk heel begrijpelijk bij de jongere kinderen maar dat is voor mij wel een reden om dit jaar naar een niet leeftijdsgebonden week te gaan. Dan zal de gm leeftijd dus ook wat hoger liggen dan 15 jaar :)

Scarpati

Berichten: 347
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Istanbul (TR)/Weustenrade (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 00:24

Bedankt voor de antwoorden! *\o/*
Ik ga het thuis eens overleggen wat mijn ouders ervan vinden.

Suprice_Iris

Berichten: 1854
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: instructieweken 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:26

De data zijn bekend!

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: instructieweken 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:48

Ik stel mijn vraag even hier, misschien weet iemand het :)

Ik wil misschien ook mee gaan doen! Ik ben net 18 jaar (afgelopen november) maar ik rijd nog wel met een pony. Moet ik dan wel gewoon meedoen met de paarden of toch bij de pony's?

Scarpati

Berichten: 347
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Istanbul (TR)/Weustenrade (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 19:37

Ik heb de data's gezien en kom dan maar meteen met een vraag binnenvallen.
Vanwaar is het prijsverschil bij de allround paarden van week 4/8B en week 12B?
Laatst bijgewerkt door Scarpati op 13-01-16 19:39, in het totaal 2 keer bewerkt

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Re: instructieweken 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:39

Ik wil mij opgeven voor de allround paarden maar ben nog een beetje aan het twijfelen. Ik heb een groen paard ze is nog maar kort onder het zadel en heb nog niet gesprongen met der

Suprice_Iris

Berichten: 1854
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:21

Robin_Rikkie schreef:
Ik stel mijn vraag even hier, misschien weet iemand het :)

Ik wil misschien ook mee gaan doen! Ik ben net 18 jaar (afgelopen november) maar ik rijd nog wel met een pony. Moet ik dan wel gewoon meedoen met de paarden of toch bij de pony's?


Het jaar dat je 18 wordt mag me uitrijden bij de pony's. Dit was voor jou dus 2015. Je zal dus bij de paardenweek moeten :)

LiS
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-08-12
Woonplaats: Bavel

Re: instructieweken 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:33

Wij gaan ook weer dit jaar! (Als het lukt met inschrijven, sommige weken zijn erg snel vol) Vorig jaar de Dressuur Paarden week gedaan en we hebben het super gehad. Ook springles en crossles gereden en dat vonden we heel erg leuk als afwisseling.

Let op: voor de week Dressuur Paarden moet je op het moment van inschrijven L1 met 5 winstpunten hebben. Als je dus met die week mee wilt doen, moet je misschien nog even wat winstpunten gaan scoren (dat hebben wij vorig jaar gedaan).

LiS
Berichten: 128
Geregistreerd: 08-08-12
Woonplaats: Bavel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:36

Suprice_Iris schreef:
Robin_Rikkie schreef:
Ik stel mijn vraag even hier, misschien weet iemand het :)

Ik wil misschien ook mee gaan doen! Ik ben net 18 jaar (afgelopen november) maar ik rijd nog wel met een pony. Moet ik dan wel gewoon meedoen met de paarden of toch bij de pony's?


Het jaar dat je 18 wordt mag me uitrijden bij de pony's. Dit was voor jou dus 2015. Je zal dus bij de paardenweek moeten :)


Je kan met de paarden week meedoen Robin. Ik heb vorig jaar ook met mijn D pony tussen de paarden gereden en er waren er meer. Ook met de springles was het geen probleem.

Kim_Asterix

Berichten: 1195
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Onna / Havelterberg

Re: instructieweken 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:45

Ik denk dat ik naar week 6b ga als het lukt met inschrijven. Ik wil graag naar de Eventing paardenweek. Afgelopen 2 jaar heb ik meegedaan aan de leeftijdsgelimiteerde Eventing week, maar dat lukt dit jaar niet met de datum. Daarom dan bij week 6 dit jaar. Ik ben dan 19 :)

lina1998

Berichten: 1898
Geregistreerd: 15-02-11

Re: instructieweken 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:55

Ik heb het ook in overweging, lijkt me wel leuk.
Hier ook vroeg zomervakantie vanwege examens. Alleen dan welke week, welk paard.. en wat zijn de mogelijkheden voor de paarden om buiten te komen? En is het eventueel mogelijk om twee paarden mee te nemen?

JuliaKamm

Berichten: 1373
Geregistreerd: 19-10-11
Woonplaats: Noord-Holland

Re: instructieweken 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:22

Ik heb de data gezien! Ik wil naar week 8b als het lukt met inschrijven! Het is de allround paarden week.

Suprice_Iris

Berichten: 1854
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:24

JuliaKamm schreef:
Ik heb de data gezien! Ik wil naar week 8b als het lukt met inschrijven! Het is de allround paarden week.


Ik ook!

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:26

lina1998 schreef:
Ik heb het ook in overweging, lijkt me wel leuk.
Hier ook vroeg zomervakantie vanwege examens. Alleen dan welke week, welk paard.. en wat zijn de mogelijkheden voor de paarden om buiten te komen? En is het eventueel mogelijk om twee paarden mee te nemen?

Twee paarden is wel mogelijk als de week niet vol is volgens mij of met goed overleg van te voren. Ze hebben twee logeerkralen waar ze even los in kunnen en rollen. Verder kan je op een aantal stukken aan de hand grazen.

Ik ben dit jaar ook weer van de partij. In een eventing week 6 waarschijnlijk!

IwanLuver
Berichten: 1880
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: instructieweken 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:44

Zijn er ook deelnemers boven de 30?? Ik zou het ook erg leuk vinden om mee te doen aan 1 van de weken, maar wil dat graag doen met leeftijdsgenoten.