Workshop van Bertie Prinsen Overijssel.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Workshop van Bertie Prinsen Overijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:27

Mijn vriendin Liselot kwam met het idee om een clinic aan te vragen van Bertie hier op bokt. Nou dat leek mij een goed idee en veel mensen in het ARD-topic waren ook erg enthousiast, en Bertie ook!!!! Maar het mag van Bertie geen clinic heten maar een workshop :D Hier alle informatie. Aanmelden via pb aan mij!!

Feitjes:
- De workshop gaat(onder voorbehoud) gehouden worden in Geesteren. Ik moet daar nog even wat afspraken over maken maar ik verwacht dat het goed gaat. Stalverhuur zou mogelijk kunnen zijn, ook dat horen jullie zsm.
- De mensen uit het Almelose ruiterdagen topic hebben voorrang op deelname.
- 6 combinaties max. (Liselot en ik rijden mee, 4 plekken over)
- 2 dagen achter elkaar rijden.
- kijkers zijn toegestaan, graag zelfs!

Kosten: €55.- per combinatie voor het hele weekend. Dit is incl lunch en excl. bakhuur. Dit komt er nog bij, dit horen jullie zsm.
Voor de kijkers is het mogelijk om mee te lunchen, kosten zijn €5.- voor het weekend.

Mogelijke data:
19-20 juli
2-3 augustus
9-10 augustus
20-21 september
27-28 september
Ik moet op stal vragen wat er mogelijk is, maar ook hier gezamenlijk in overleg.

Hoe gaat Bertie te werk:
Citaat:
Een workshop van Bertie is géén clinic.

Het is géén eenmalige les van een guru, en je weet vervolgens niet meer hoe je thuis verder kunt.
Bertie zorgt ervoor dat je naar huis kunt met iets waar je aan kunt werken, en je weet ook hoe. En waarom.

Het thema is dressuur. Wat is zo mooi aan dressuur, en wat maakt het zo fijn en speciaal. Voor het paard vooral. Want daar gaat het bij Bertie om. Dressuur kan alleen mét blij paard.

Deelnemers

Tijdens een workshop blijven alle deelnemers tijdens de hele workshop betrokken. Dat is ook een voorwaarde. Je bent erbij, en je blijft erbij. Gedurende de workshop: twee dagen.

Het is de toegevoegde waarde, voor alle deelnemers.

Steeds rijdt één combinatie, en de overige deelnemers blijven daarbij in de bak aanwezig. Iedereen wordt betrokken bij het kijken, benoemen, en het aandragen van suggesties. Natuurlijk staat de rijdende combinatie op zo'n moment centraal.

Alle niveaus zijn welkom. Deelnemers ervaren de workshops als het leukst en het spannendst als de samenstelling van de groepjes divers is: van western tot FEI, van recreant tot Z. Er wordt serieus gewerkt, waarbij veel gelachen wordt, en ook plaats is voor emotie.
Tijdens de workshop merk je dat problemen met rijden voor iedereen herkenbaar kunnen zijn, ongeacht niveau.
Alles kan, de sfeer is positief. Ook al roept Bertie soms dat iets 'héél fout' is, dan is dat met een lach. De sfeer van herkenning is voor de deelnemers bevrijdend.

Organisatie

Alle deelnemers rijden beide dagen individueel gedurende 45 minuten.
De eerste dag begint met een voorbespreking. De deelnemers kunnen hun ideeën, wensen en dromen over rijden kenbaar maken, en we kunnen een persoonlijk doel voor de workshop zoeken.
Verwacht geen wonderen - wel een stap in de goede richting.

Bij het rijden op de eerste dag kijken we, met alle deelnemers, wat er te paard te zien en te merken is van wat we op de voorbespreking gehoord hebben. We zoeken interactief in welke richting een oplossing ligt.

Lijkt het raar dat mensen over jouw rijden meedenken? Jij denkt en praat zelf ook mee over de andere combinaties!

Tijdens de tweede dag borduren we voort op waar we mee bezig zijn geweest. De nadruk ligt op de bevestiging van wat de dag ervoor is bereikt. Zo kun je naar huis met iets dat beklijft. Ook de tweede dag volledig interactief met alle deelnemers.

Toeschouwers

Niet-deelnemende toeschouwers zijn natuurlijk welkom!
Gezien het interactieve aspect met de deelnemers in de bak kan Bertie niet gegarandeerd ingaan op vragen van het publiek. Wel zal ze proberen de vragen in de workshop te verwerken.
De interactie met de deelnemers is heel intensief, en Bertie heeft haar momenten van rust nodig.

De link met jureren

Een workshop van Bertie gaat vooral over fijn, blij rijden.
Dressuur rijden heeft vanzelfsprekend raakvlakken met jureren. Wat wil een jurylid nou eigenlijk zien? Ook dat komt tijdens een workshop aan de orde. Want jureren is niet anders dan een check op fijn, dressuurmatig rijden.
Helemaal in overeenstemming met het DOEL VAN DE DRESSUUR.


Aanmelden:
Meldt je bij mij aan via pb, dan gaan we kijken hoe we de deelnemers gaan selecteren. Het lijkt me leuk om zoveel mogelijk verschillende combinaties aan bod te laten komen. Je mag je dus opgeven, ongeacht de discipline maar wel met uitgangspunt om dressuurmatig meer te leren. Zoals gezegd hebben mensen uit het ARD topic voorrang.Vermeld je naam, boktnaam, niveau en waar je vandaan komt.

De data en locatie worden zsm bevestigd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-07-14 10:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Casca
Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: Workshop van Bertie Prinsen Overijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:44

Ik wil wel graag mee doen, stuur je een PB :)

paardenmiep

Berichten: 1100
Geregistreerd: 13-10-04

Re: Workshop van Bertie Prinsen Overijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:00

Van mij heb je ook een pb :D

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: Workshop van Bertie Prinsen Overijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:07

Ik zou de laatste 3 datas wel kunnen maar zat mij af te vragen buiten het rijden om moet paard dan de rest vd dag dan op de trailer staan? Is het niet handiger groep rijders in 2 op te splitsen? Ene dag rijden en andere dag deelnemen als kijker?

Anoniem

Re: Workshop van Bertie Prinsen Overijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:10

Nee het is echt de insteek van Bertie om 2 dagen te rijden. Maar er zijn nog stallen vrij op stal, ik zal vragen of deze voor de dag gehuurd kunnen worden.

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: Workshop van Bertie Prinsen Overijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:11

@jolien dat zou tof zijn dan zou ik ook erg graag willen een bonte pony tussen de paarden levert ook vaak verschillend commentaar op wat niet zou mogen

Anoniem

Re: Workshop van Bertie Prinsen Overijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:13

Ik heb nog even een toevoeging, kon het bericht niet meer aanpassen.

Indeling van de dag
- iedere combinatie rijdt 45 min.
- er worden 2 combinaties verreden voor 12 uur, daarna zal er 1,5 uur pauze zijn en volgen de volgende 4 combinaties
- er is een kwartier om om te schakelen per combinatie.
- nadien zullen we nog napraten.

Joyce, stuur me even een pb.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Workshop van Bertie Prinsen Overijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:22

Is 1,5 uur pauze niet een beetje lang? Als het toch zo blijft rij ik graag voor de pauze, kan ik dan mijn paard terug brengen :)

Zal straks thuis even kijken wanneer ik kan

Anoniem

Re: Workshop van Bertie Prinsen Overijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:24

Ik wilde mensen in de pauze ook de kans kunnen om hun paard op te halen of weg te brengen. Maar dit kunnen we altijd nog even uiteindelijk overleggen!

MercuryDream
Berichten: 239
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Workshop van Bertie Prinsen Overijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:43

Het lijkt me ook een geweldige ervaring om mee te kunnen doen. Ik heb me aangemeld per PB

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:40

Dit lijkt me echt geweldig!! Ik zou ontzettend graag mee willen doen.. Helaas wel erg ver weg voor ons (+/- 3 uur enkel met de trailer)
En ik denk dat jullie ook al vol zitten hihi, gaat hard!

Mocht dit weekend een succes zijn is het dan wellicht ook mogelijk om zoiets een keer in Brabant/Limburg te organiseren? Iig meer naar het zuiden :).

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: Workshop van Bertie Prinsen Overijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:00

Lijkt me erg gaaf. Stille meelezen v Almelose ruiterdagen topic mocht er nog plek zijn (voor 2) geef ik me graag op (samen met vriendin)

Anoniem

Re: Workshop van Bertie Prinsen Overijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:44

Stuur me even een pb als je mee wilt doen!
Patty paard dat vast wel, dan kun je het beste Bertie even een mailtje sturen via haar site!

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:04

Dit topic was oorspronkelijk gesloten, omdat dit type clinics niet thuishoort op BM (temeer daar er inschrijfgeld gevraagd owrdt), na overleg wordt het verplaatst naar EV.

BM -> EV

Anoniem

Re: Workshop van Bertie Prinsen Overijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:05

Dank u! :D

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Workshop van Bertie Prinsen Overijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:07

Gelukkig maar :D.
Heb je al veel aanmeldingen Jolien?

Anoniem

Re: Workshop van Bertie Prinsen Overijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:09

We zitten nu op 12 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:09

Wat een enorm goede workshop en wat enorm jammer dat Geesteren vanuit Brabant wel erg ver is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:10

vonneke schreef:
Wat een enorm goede workshop en wat enorm jammer dat Geesteren vanuit Brabant wel erg ver is!

Overnachten is mogelijk... :D Misschien mag je wel een tentje meenemen en op stal overnachten... :P :') Zou ik dan wel even moeten overleggen :P

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:10

Wauw, 2 weekenden organiseren!

Anoniem

Re: Workshop van Bertie Prinsen Overijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:12

Haha zou bijna kunnen ja, maar laten we maar met 1 weekend beginnen :')

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Workshop van Bertie Prinsen Overijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:13

Misschien over een paar maanden nog een keer

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Workshop van Bertie Prinsen Overijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:15

Mocht 't zo zijn dat je niet wordt uitgekozen, kan je dan alsnog komen meekijken? :)

joysjuh1987

Berichten: 2843
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: Hoge Hexel (overijssel)

Re: Workshop van Bertie Prinsen Overijssel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:17

Ik trek mij terug Jolien hoe jammer ik het ook vind maar vind het te prijzig worden 2 dagen incl stalling

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:18

badeendje schreef:
Mocht 't zo zijn dat je niet wordt uitgekozen, kan je dan alsnog komen meekijken? :)


Uiteraard! En voor 5 euro kan je ook gezellig met ons meelunchen :)