Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:02

randie schreef:
Precies, dat voorstukje vond ik ook niet flauw. Daarom had ik ook op ze gestemd.


Waar kun je dat stukje nog terugvinden?


nononsense
Berichten: 51
Geregistreerd: 19-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 12:03

Aan Aelenderink ; ga je nog 'n verslag maken en op Bokt zetten ? Hoeft niet meteen, neem je tijd. Ik denk dat het allemaal best veel indruk gemaakt heeft en dat 't gewoon nog moet bezinken.
Omdat je paard zo'n extreem geval is/was ben ik erg benieuwd naar de afloop, wat je als tips/huiswerk hebt meegekregen. Ik vind NH super interessant.

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:04

nononsense schreef:
Teveel mensen doen hun paard weg als er problemen ontstaan (zelfs relatief kleine), maar als je kinderen hebt, en er is wat, doe je ze toch ook niet weg.
die vergelijking met kinderen vind ik niet correct. Een paard weegt 600 kg en kan heel wat meer schade aanrichten dan een kind!
Ik kan me heel erg goed voorstellen dat mensen dit soort paarden wegdoen, die paarden zijn staatsgevaarlijk. Klopt dat de mensen waarschijnlijk zelf het probleem hebben veroorzaakt maar sommige paarden zijn zo sterk qua karakter dat je daar echt wel heel goed in je schoenen moet staan en heel veel kennis en kunde moet hebben om daar mee om te kunnen gaan.
Maar als je niet weet dat je het niet weet, hoe moet je het dan weten? Kortom je koopt niet bewust een paard met een dergelijk karakter, daar kom je pas later achter en dan is het kwaad vaak al geschied.

Ik heb respect voor dr dat ze nu hulp heeft gezocht en ik hoop dat die hulp ook 'aankomt' want je angst kwijtraken zul je nooit helemaal en zo'n paard is dan veel te slim.....

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:06


:)ddd Wie laat zich niet koeioneren :)ddd

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:06

dank!

Anoniem

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:13

Ik ben ook wel erg benieuwd naar een verslagje

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 16:39

Ik vind het een beetje vreemd om paarden met kinderen te vergelijken. Of kopen we kinderen ook al bij een handelaar of particulier? Maar als kinderen inderdaad staatsgevaarlijk zijn gaan ze ook vaak uit huis om even ergens anders in de correctie te gaan.

Ik ben echt heel benieuwd naar een verslag van Akribat.

Come over to the dark side, we have cookies!

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 16:56

paarden en kinderen zijn niet te vergelijken. Zelfde dat honden ook honden blijven en je nare situaties krijgt als ze die als kindjes gaan zien..

Citaat:
Ik weet niet of ik dit paar zou hebben gehouden, Balou was ook zo alleen niet zo erg.. Trapte ook erg gericht en heeft ook mensen flink te pakken gehad (trap tegen het hoofd, trap in de maag trap overal..)
Bijten heeft hij echter nooit gedaan..
Durde de rug naar hem niet toe te draaien bij wijze van..
Echter is het lekkerlijk spontaan verbeterd..

Niet beledigend bedoeld..maar ik heb aantal topics van jou gevolgd. En Balou is een heel anders soort kaliber paard dan Akribat! Balou is gewoon een brutaal paard die te veel r uimte heeft gekregen. Akribat heeft haar bijna twee keer om zeep geholpen..

Balou_k

Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:51

Balou is zeker brutaal, maar Balou heeft ook al eens een persoon, ohh en een hond om zeep geholpen :)
Vooral heel jammer van de hond..

Nou ik hoop in ieder geval op verslag over Akribat

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Carline
Berichten: 127
Geregistreerd: 08-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:08

Heb dit jammer genoeg ook niet gezien, we zijn de zaterdag geweest. Ik hoop vooral dat ze haar angst kan overwinnen, anders komt het niet goed. En als ze dat niet kan, dat ze dan een goede thuis of bijrijder vindt voor dit paard, iemand die zijn probleem kent en ermee om kan gaan. Als zo'n paard bijvoorbeeld bij een handelaar belandt, dan vrees ik ook dat ie een vogel voor de kat is. Ikzelf zou niet snel een probleempaard doorverkopen, eerder hulp inroepen, want ik geloof niet in kwaadaardige of hopeloze paarden, alleen kan ik me wel voorstellen dat je een bepaald moment helemaal het vertrouwen kwijt bent, en dat je van heel ver moet terugkomen. Ik heb hier ook een merrie gekocht omdat ze aanviel, en ik niet wou dat ze in verkeerde handen zou vallen. Maar het was niet levensgevaarlijk (hoewel, toch pijnlijk), en achteraf bleek ook dat ze rugproblemen had. Ik voel me wel nog altijd veiliger als ik een zweep of touw in mijn handen heb bij haar, al heeft ze nu toch al enkele maanden niet meer aangevallen (en heb haar maar eind juni gekocht). Heb vandaag toch weer een grens verlegd: doordat ze haar mond vaak nogal gespannen houdt, heb ik haar lippen wat "gemasseerd", wat ze eerst niet leuk vond, maar toen begon ze toch wat aan mijn handen te knabbelen, iets wat ik niet zou aangedurfd hebben een maand geleden denk ik.

Dus aan de eigenares zou ik zeggen: probeer je erover te zetten, hou je goed aan de richtlijnen, neem na de begeleiding door Anne Marie ev. nog verder NH lessen, want de voldoening en de band met je paard zal des te groter zijn als je dit voor elkaar krijgt. Voor mij was het in ieder geval een enorme boost voor mijn zelfvertrouwen.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 00:06

Ik ben ook ontzettend benieuwd naar een verslag over hoe het verder is gegaan. Vond het erg aangrijpend om te zien, vooral omdat je de angst van de eigenaar gewoon zelfs ver op de tribune kon zien/voelen. Vond het heel mooi om te zien hoe veel moeite het haar kostte om de cirkel binnen te stappen, maar dat ze het toch maar even deed. Kippenvel dit, echt kippenvel :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 01:49

Ik vond dit een interessante clinic! Vorig jaar met die merrie (naam ontglipt me) zag je ook duidelijk dat die zich afsloot, maar die merrie sloot zich in die mate af, dat er simpelweg weinig te zien was, ook al werd er zeer goed werk verzet in de round pen.

Bij akribat vond ik het veel duidelijker hoe zijn eerste reactie was (bokken, slaan, even flink uit zijn plaatje, heel kort), hoe snel hij zag waarmee hij moest dealen en zich daaraan aanpaste, hoe dit paard dit duidelijk ergens leuk vond ('hij wil braaf zijn' :j ) en hoe de eigenaresse ook haar deel van het verhaal meedroeg!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 06:26

Balou_k schreef:
Balou is zeker brutaal, maar Balou heeft ook al eens een persoon, ohh en een hond om zeep geholpen :)
Vooral heel jammer van de hond..

Nou ik hoop in ieder geval op verslag over Akribat



Wat een enorm domme en rare reactie. Je paard heeft een persoon en een hond doodgeslagen en je vind het alleen jammer van die hond?
Je komt zo enorm over alsof je stoer wil doen. Kijk eens hoe gevaarlijk mijn brutale paard is. Heeft iemand dood geslagen en ook een hond vermoord.

Als jouw paard echt zo erg is dat hij een ander dier en een mens opzettelijk dood geslagen heeft snap ik echt niet dat het paard nog leeft.
Let wel als je verhaal waar is en klopt. Daar heb ik nml zeer mijn twijfels bij

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Balou_k

Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:46

Hond doodgeslagen exuse me ?
Dat haal jij er uit, maar flinke trappen gegeven ja, hond viel paard aan paard is vrij mans..

Het ging erover dat niemand mijn paard hier kent, of vrij weinig dus niemand er echt een mening over kan hebben ;)

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:51

Balou_k schreef:
Hond doodgeslagen exuse me ?
Dat haal jij er uit, maar flinke trappen gegeven ja, hond viel paard aan paard is vrij mans..

Het ging erover dat niemand mijn paard hier kent, of vrij weinig dus niemand er echt een mening over kan hebben ;)


Het gaat hier niet om jouw paard, dus ik snap uberhaupt niet waarom je er over begint

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

_Inga
Berichten: 2796
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 16:51

Om zeep helpen is in mijn beleving nog steeds iemand vermoorden..

Maar ontopic, ik ben ook erg benieuwd naar een verslag van de eigenaresse en vooral ook hoe zij het ervaren heeft.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 09:37

Balou_K: http://www.onzetaal.nl/advies/zeep.php

Dus wellicht zelf even beter je woordkeuze zoeken ;)

Ben nog erg nieuwsgierig naar een verslag.

Moet zeggen dat ik het ook raar vind dat er hier niks staat aangezien ze aan bokt te danken heeft dat ze daar heen kon met dat paard.

<3 Galanto <3

Tancreda4

Berichten: 23962
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:13

Balou_k schreef:
Hond doodgeslagen exuse me ?

Paar posten geleden zeg je het zelf ;)

Vind het ook jammer dat er niets over te lezen is, en dat het om een bokker gaat die 0 posts op het forum heeft... had er graag meer over gehoord.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 10:48

Ik wil eigenlijk ook heel graag een verslagje hoe zij het heeft ervaren

Balou_k volgens mij ben je stik jaloers!
Dit is niet het topic van jou of jou paard maak daar gewoon een eigen topic over dan ?

Freedom's Total Eclipse S dressuur (DE)
Freedom's Shadow2 S dressuur (DE) Z2+17
Freedom's Alona avalon B dressuur
Freedom's Gentlegiant's Lancelot

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:51


Balou_k

Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Is er 'n verslag van Akribat van eigenaar Aelenderink ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 18:38

Het was eigenlijk een vergelijking, ik ga het verslag lezen :D

23-12-2018, Soms lacht het leven even.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 1 bezoeker