Van vinden "niet minimensen" nu van de mini's?

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

LadyMadonna

Van vinden "niet minimensen" nu van de mini's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 10:39

Op verzoek van het bokt team even een los topic gestart.
Afgelopen weekend tijdens HE werd het jaarlijkse EK voor amerikaanse minipaarden gehouden. Mensen en paardjes uit heel europa die hun paarden in de diverse halter en performance klasse aan het oordeel van een kundige, amerikaanse jury voorstellen.
Normaal gesproken wordt dit event bezocht door mensen die in welke vorm dan ook "wat" met minipaarden hebben.
Nu tijdens HE waren er natuurlijk ontzettend veel bezoekers die geen idee hadden wat er uberhaubt plaats vond. Of die vaag een idee hadden, die het geweldig vonden, die het niks vonden, etc.

Dus mijn vraag aan met name de "niet mini mensen"

Wat vonden jullie ervan?

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:43

Ik vond de paardjes zelf erg leuk, maar snapte niet waarom ze oogschaduw opdeden bij die paarden. Verder vond ik het soms ook wel een beetje onvriendelijk. Sommige paarden hadden er echt geen zin in, en sommige voorbrengers konden daar niet zo goed mee omgaan. Die bleven maar aan hun benen zitten en aan de ketting trekken.

Over het algemeen viel dit wel mee hoor, heb dat maar bij één of twee personen gezien in het uur dat ik er gezeten heb.

Maar waarom gebruiken de "wel minimensen" make-up voor hun paarden?

Nee

troi

Re: Van vinden "niet minimensen" nu van de mini's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:45

Das amerikaans, en niet alleen oogschaduw gok ik maar vermoedelijk ook babyolie, hoevenlak, glansspray, hairspray etc etc. Om die dieren maar zo mooi mogelijk uit te laten komen. Kan het ze niet kwalijk nemen, je wilt toch zo mooi mogelijk voor de dag komen?

fotoshoot van mijn knappe ventje !!

[ITP] hop hop hop quarter in galop, dankzij emdr!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 10:47

In principe idd geen oogschaduw, maar highlights, zodat de ogen mooier uitkomen. Zie idd de post van Troi ;)

Bellatrix
Correspondent Shadowhunter
Always & Forever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:48

Dat doen ze ook bij de Paints en Quaters voor de Halter wedstrijden. Is heel normaal. :j

En ik heb een klein kwartiertje staan kijken en vond het vooral heel schattig. :+ Ik heb er geen idee van hoe dat allemaal in zijn werking gaat en wat de regels zijn etc. Vond het wel erg leuk om te zien. (ik heb de mini's voor de sulky (?) gezien)

Fotoshoot boeken? http://www.marliestrapfotografie.weebly.com
Op zoek naar een fijne trainer omgeving Ede? Marlies Maathuis kan je helpen!
http://www.mmhorsetraining.nl --> Zadelmak maken, western en dressuurles, coaching en meer!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 10:49

Een cart, maar maakt niet uit :P
Voor mensen die bekend zijn met de western (halter) is het idd wat minder "vreemd" dan voor engelse ruiters

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:51

Het hele showgebeuren hoeft van mij niet, voor geen enkel ras. Maar de mini's op zich zijn zo ontzettend Penny <3
Sani en ik hadden bijna Zoë op schoot, zo schattig, zo klein, zo koetsiewoetsiewoetsie.

Heerlijk :+:

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:53

Ik heb ook staan kijken, en vond ze verschrikkelijk schattig. Die pooooootje en die hoefjes, dat ze het zo klein breien, echt lief. Goed, het zijn echte paardjes met echte karaktertjes uiteraard, maar het Penny knuffelgehalte is wel heeeeel errug hoog :D .

De make-up is aan mij dus totaal niet besteed, maar dat is het ook niet als het bij een Arabier gedaan wordt, ik vind dat helemaal niks. Paard is paard, en geen Barbie.

In the end what matters most, how well did you love, how well did you live, how well did you learn to let go...
Dag zwart monster, dag Hare Zwarte Zwaaiestaart, dag Bregheltje.....het vrouwtje mist je verschrikkelijk..16 maart 2000-04 december 2012
[IM] De enige echte Originele HangBuikFries is niet meer...

Bellatrix
Correspondent Shadowhunter
Always & Forever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:55

Een cart dus. :') Weer wat geleerd. :+
Ze leken het ook allemaal makkelijk te trekken...alsof het niets was.

Fotoshoot boeken? http://www.marliestrapfotografie.weebly.com
Op zoek naar een fijne trainer omgeving Ede? Marlies Maathuis kan je helpen!
http://www.mmhorsetraining.nl --> Zadelmak maken, western en dressuurles, coaching en meer!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:56

Ik kan als niet mini-mens eigenlijk maar één ding zeggen :')

Ik wil er ook één... :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:56

Ik vond het net een brede rolstoel :+
Maar het zag er wel leuk uit :j

Haha Roane

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 10:56

die wegen ook niet zoveel, geloof 35 kilo ofzo (en dan de persoon erbij nog). Maar je hebt wel een verschil. Een halterpaard is over het algemeen geen driving paard. (of, niet per difinitie, laat ik het zo zeggen).

kijk Roane, das positief :P

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:57

Ik vind het helemaal niks. Fokken op puur uiterlijk.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:58

Lolacabana schreef:
Ik vond de paardjes zelf erg leuk, maar snapte niet waarom ze oogschaduw opdeden bij die paarden. Verder vond ik het soms ook wel een beetje onvriendelijk. Sommige paarden hadden er echt geen zin in, en sommige voorbrengers konden daar niet zo goed mee omgaan. Die bleven maar aan hun benen zitten en aan de ketting trekken.

Waarom is het gelijk onvriendelijk als jij je paard zo best mogelijk wilt presenteren en daarom dus juist de benen in de juiste positie neerzet????

Met het 'make-up' kan je inderdaad veschillene dingen doen :j Zelf heb ik bij het paardje dat ik presenteerde ietsjes zwart boven en onder de ogen gedaan en wat uitloop naar beneden om een wat meer stamboek typisch hoofd te creeeren :j

@ Kugger: elk stamboek fokt op uiterlijk ;) Elk stamboek heeft nml. een fokdoel ;)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:58

Ik heb het gezien.

Ik heb een aantal keer een shetlandkeuring gezien, maar dit leek er totaal niet op.

Wat een leuke ervaring om te zien. ik kende het ras van foto's, maar niet in het echt.
(wat een oerlelijke dieren :') het spijt me)

wat ik wel leuk vond is de ere ronde van de kampioen tijdens de rassen parade.

Ik wil er absoluut niet een, maar het was wel leuk om mee te maken

(en we laten de oogschaduw, mascara, glitters en opgeschoren manen even achterwege :') )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 10:59

Verklaar je nader Kuggur? Elk paard wordt toch naar zijn rasstandaard, en dus op uiterlijk gefokt? Of bedoel je dat niet?

ben ff werken trouwens, dus reageer vanavond weer ;) (ah, ik zie dat Kaisa het overneemt :P)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:59

Alles word gefokt op uiterlijk :+ niemand wil immers een paard met een holle rug en een hertenhals.

Dat showen zou ik eigenlijk best leuk vinden O:) maar de prijs voor zo'n beessie vind ik op het moment ook een beetje hoog :)) maar dat mooi maken, ring in... vind het stiekem best wel wat hebben O:)

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:00

Wij stonden met onze stand naast de amerikaanse mini's in de fokkerijwereld..
En jeetje wat waren ze schattig zeg, maar je moet er volgens mij wel een echte liefhebber van zijn, want goedkoop is het niet :+

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:00

Schattig hoor, maar dinnetje en ik zijn na twee keuringen weggegaan. (bonte merrie's en solid colour merrie's)

We konden dat getrek aan die hoofdjes niet meer aanzien.
Laatst bijgewerkt door Abeltje77 op 13-09-10 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:01

Ik vind ze superschattig!! En leuk om eens te zien, maar verder heb ik er eerlijk gezegd niet veel mee.
Ik heb wel iets gezien waar ik een beetje van schrok. Wij hebben een stukje staan te kijken dat er kinderen met die ponys een behendigheidsparcours af moesten leggen. Dit was echt suuuuuuuuuuuperschattig natuurlijk, maar er was een vrouw en die dochter moest met de pony lopen, maar die pony steigerde wat en bokte wat, en de dochter had er ontzettende schrik voor, maar ze moest, pony werd in haar handen geduwd en huppaa gaan en niet zeuren. Dit vond ik echt ontzettend triest, het meiske had er heel veel schrik voor en volgens mij liep ze met tranen in haar ogen, toen ging het ook nog eens niet perfect, was ze klaar duwt ze de pony terug in haar moeders handen en rent huilend weg. Dat vond ik zooo sneu

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:02

Over de prijzen: elk ras heeft zijn top prijzen en laagste prijzen. Ik zeg altijd maar: je hebt KWPN paarden van 1000 euro, maar ook van 100.000 euro.... En zo is het maar net met de minis :) Dit was een EK, dus de prijzen van de paarden die hier gepresenteerd werden liggen inderdaad hoger :j

snater

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:03

Ik heb ook even staan kijken, maar vond het geen tof gezicht. Ik kreeg het idee dat de mensen hun dieren daar als poppen behandelden, ze stonden hartstikke kort vast aan de dranghekken en iedere beweging werd afgestraft, want straks zit de voorpluk scheef. Had imo weinig met dierenliefhebberij te maken en het leek me een beetje een hobby voor wie graag nog met Barbies speelt. Heb later nog iemand gezien die een poging tot longeren deed met zo'n mini, maar dat zag er ook niet uit als iemand die met paarden kon omgaan...

Mijn indruk is alleen gebaseerd op een kwartiertje kijken, dus misschien heb ik het helemaal mis. :)

Wel heb ik zo mijn twijfels over de gezondheid en hardheid als je op zulke kleine maat gaat fokken. Kunnen die pony's nou ook gewoon in de wei en een beetje spelen met elkaar of gaan ze dan al meteen kapot? Staat daar wat over in het fokbeleid?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:04

Roane schreef:
Alles word gefokt op uiterlijk :+ niemand wil immers een paard met een holle rug en een hertenhals.

Onzin; Je wilt geen paard met holle rug of hertenhals omdat het zijn functie belemmerd, dat is dus geen fokken op uiterlijk.
Als je fokt op puur cosmetische eigenschappen ben je slecht bezig, halterpaarden met body builder figuur en héle kleine hoefjes bijvoorbeeld, omdat iemand dat zo´n mooi plaatje vind... :roll:

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:06

Ik heb dan ook nog maar gelijk een vraag, wij stonden gister eventjes te kijken naar een mevrouw die waarschijnlijk aan het oefenen was met haar paardje. Hij moest op stand staan en toen ging ze constant 'sissend' langs zijn hoofd heen, heel typisch gezicht :)). Waar is dat voor?

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:07

ik heb samen met vriendinnen 5 minuten gekeken en toen weer weg gegaan. Ik vond er persoonlijk niet zo heel veel aan omdat je er ook niet echt in betrokken werd.
het was schattig maar als het niet op horse event had gestaan had ik het ook niet gemist.