Bokt op Horse Event 2009

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Bokt op Horse Event 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 13:37

Het zal weinig mensen ontgaan zijn: het afgelopen weekend heeft de achtste editie van het Horse Event in Deurne plaatsgevonden. En Bokt was erbij, samen met een groot deel van jullie. Wij hebben genoten van de shows, de clinics en zoveel mensen bij elkaar die dezelfde passie delen. En natuurlijk hebben we de kans gegrepen om veel mensen te ontmoeten die we normaal gesproken alleen als gebruikersnaam en avatar op de forumlijst voorbij zien komen, erg leuk. We hopen dat dat wederzijds geweest is :)

Boktshows

Jullie hebben gekozen welke bokkers je op Horse Event wilde gaan zien, en elke dag was er een Boktshow ingeroosterd tussen de vele beroemde clinicgevers. Op vrijdag werd de spits afgebeten door Motje11. Marieke gaf met haar paard Otto een 'Onbeteugelde show'. De show begon met een stukje dressuur waarbij de combinatie alsof het de normaalste zaak van de wereld was door de baan ging. Daarna werd er een tweetal hindernissen opgebouwd en liet Marieke zien dat je geen hoofdstel of zadel nodig heb om over de 1.10 te gaan. Absoluut erg indrukwekkend om te zien, met aan de kant reacties die varieerden van 'Toch eens uitproberen' tot 'Ik durf het niet eens met zadel!'

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zaterdag was de beurt aan Amable met haar friese ruin Jauke. Met ontelbare fototopics op Bokt heeft deze combinatie weinig uitgebreide introductie nodig... Omdat Jauke het weekend wat baldadig was had Daniëlle bokker Licorne gevraagd om de show van uitleg te voorzien - al heeft de zichtbare band tussen Jauke en Daniëlle eigenlijk geen ondertiteling nodig. Met kleine aanwijzingen en zonder enige vorm van dwang liet het tweetal een show zien waar alle bekende en vele minder bekende oefeningen uit de vrijheidsdressuur aan bod kwamen. En na de show was er tijd voor Jaukes favoriete onderdeel: knuffelen met het publiek.

Afbeelding

Afbeelding

Zondag was de beurt aan de laatste bokker, Natascha, op Bokt bekend als StableEnable. Zij zou met vier ruiters die uitkomen in de aangepaste sport een clinic geven. Eén van de combinaties was er helaas niet bij: het paard Mozart van Ineke de Groot is de ochtend van 13 september overleden aan koliek. Het team besloot toch op te treden, maar met gemengde gevoelens. In de show zelf was dit niet te zien: Natascha vertelde gedreven over de verschillende grades van de aangepaste sport en daarna was de beurt aan de ruiters die zich van hun beste kant lieten zien. Eerst reed de amazone Frederike Sleurink, die door een zeldzame ziekte nog maar 3% ziet, een deel van een proef. Vrijwilligers uit het publiek namen de rol van 'caller' op zich en riepen hardop de naam van de letters zodat Frederike op het gehoor haar proef kon rijden. Daarna reden Demi Vermeulen met Luca en Yvette van Geenen met BMC Uzarro een korte kür op muziek. Dat grenzen enkel in je hoofd bestaan, was na afloop van de clinic glashelder. Op verzoek van Natascha wil ik nog melden dat Frederike op zoek is naar een vrijwilliger om haar op wedstrijden te begeleiden..

Afbeelding
van links naar rechts: Frederike met Melody, Natascha, Yvette met Uzarro en Demi met Luca

Afbeelding

Afbeelding

De Boktlounge

Dit hele weekend was de Bokt Lounge de plek waar interessante discussies gevoerd werden, waar je andere bokkers kon ontmoeten of gewoon even uitrusten en de buit-tot-nu-toe kon bespreken. Sommige discussies waren erg rustig, waardoor de aanwezigen de kans kregen om bijna één-op-één in gesprek te gaan met de clinicgevers. Bij andere discussies stond ook het gras voor de Lounge vol met geïnteresseerden. Wij hebben in ieder geval veel geleerd (en vaak gelachen) en we hopen dat dat voor de andere aanwezigen ook het geval geweest is. :)

De nieuwsquiz is naarmate het weekend vorderde steeds vaker ingevuld, maar er waren weinig mensen die alle vragen goed hadden. En dat terwijl alle antwoorden toch steeds te vinden zijn geweest op de Nieuwspagina van Bokt. Hier nogmaals onze felicitaties voor de winnaars, gefeliciteerd met de shirts en polo's! :) Sowieso vinden we het leuk dat er al aardig wat bokkers zijn langsgeweest voor de nieuwe merchandise. We zien de foto's in Bokt tenue natuurlijk graag tegemoet op de ITP fora ;) Wij gaan ons bezinnen over hoe we de merchandise in de toekomst online kunnen gaan aanbieden.

De zondag was het het drukst in de lounge: na een drukbezochte discussie met Annemarie van der Toorn waarop uitgebreid ingegaan werd op Javi en andere probleempaarden, volgde een interessante discussie met Machteld van Dierendonck. Zij gaf duidelijk uitleg over de natuurlijke behoeftes van het paard en wat je kan doen om hieraan tegemoet te komen, zonder hierbij de 'uitersten' op te zoeken die je in veel discussies over paardenwelzijn wel hoort terugkomen. Deze twee discussies werden gevolgd door een workshop waarin Marian Tulp, de hoofdredactrice van paardenblad Bit, samen met twee osteopaten uitleg gaf over verschillende bitloze optomingen en waar deze druk gaven op het hoofd. Dat het ideale hoofdstel niet bestaat werd al snel duidelijk, maar het publiek kreeg wel aanwijzingen over waar ze op kunnen letten bij de aanschaf van een hoofdstel wat voor hun paard het beste is.

Afbeelding
In discussie met Lammert Haanstra

Afbeelding
Drukte in de Lounge bij Annemarie van der Toorn

Afbeelding
Jauke fungeert als model voor de bitloze hoofdstellen

Bokkers op HE

Als je keek naar de lijst van bokkers die op HE acte de présence gaven, kon je al bijna een weekend vullen met enkel Bokkers... Leuk om zoveel mensen op een landelijk evenement 'aan het werk' te zien, top! :) Voor alle verslagen en foto's hoef je niet verder te kijken dan dit forum. We hopen dat jullie net als wij een leuke dag / leuk weekend achter de rug hebben, en wellicht tot volgend jaar!

StableEnable

Berichten: 870
Geregistreerd: 13-10-07
Woonplaats: Etten/Arnhem

Re: Bokt op Horse Event 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 13:56

Wat een prachtige foto's en verslagen!
Ondanks de verdrietige start van de dag hebben we met heel veel plezier in de piste gereden. Het was ook heel leuk dat de mensen uit het publiek zo enthousiast kwamen callen voor Frederike!
Alles was ook super geregeld. Bedankt Bokt en bedankt alle stemmers voor deze bijzondere gelegenheid iets van onze sport te laten zien!

Groetjes, Team Stable Enable

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Bokt op Horse Event 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:25

Ik heb een super weekend gehad! De discussies waren erg leuk :j Bij Annemarie was het lekker druk zoals jullie zien op de foto.. Dat heb je eigenlijk niet echt door als je naast haar op de kruk zit en alleen oog hebt voor wat zij allemaal verteld :D

Kortom, het was een geslaagd weekend, vond het leuk om iedereen te meeten en op naar volgend jaar!

delabas
Berichten: 5
Geregistreerd: 05-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:30

Erg leuk om dit terug te lezen.
Demi geniet er erg van om te laten zien wat haar mogelijkheden zijn. en ook die van Luca, onze ontzettende lieve en super pony!
Bedankt voor alle aandacht voor onze sport! :wave:

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Bokt op Horse Event 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:35

Wat leuk zeg! Ik vond de bokt lounge ook erg leuk! Op naar
volgend jaar!

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:41

Ah ziet er tof uit! jammer dat ik er dit jaar niet bij kon zijn.

@ Olympia ik dacht die gooit nu vast groen door haar haar nu haar naam van kleur 'verschoten' is, ik dacht haar haar doet vast mee. Maar jij bent voor een hele andere kleur gegaan zo te zien? :+

Jolliegirl

Berichten: 32967
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:41

Leuk verslag!!
Vond het super!!!

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:42

Maartje1990 schreef:
Ah ziet er tof uit! jammer dat ik er dit jaar niet bij kon zijn.

@ Olympia ik dacht die gooit nu vast groen door haar haar nu haar naam van kleur 'verschoten' is, ik dacht haar haar doet vast mee. Maar jij bent voor een hele andere kleur gegaan zo te zien? :+


Helaas..Het is nu donkerbruin :D

Ik had een groen naambordje op, dat is toch wel genoeg groen O:)

PaardenJij
Berichten: 36
Geregistreerd: 25-03-09

Re: Bokt op Horse Event 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:50

Goed verslag, bedankt! En duidelijke foto's.

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:01

Mooi verslag!!

Ik vond dit jaar de Bokt tent er een stuk gezelliger uitzien als vorig jaar, mijn complimenten daarvoor +:)+ . Ben er niet binnen geweest, maar dat was omdat ik samen met me moeder was en die dat soort dingen niet heel leuk vind ;) .
Maar naarmate de dag vorderde(zaterdag), kwam ik meer en meer Bokt-shirts tegen, was heel grappig ;-).

Als jullie er volgend jaar weer staan, kom ik zeker langs!!

Marijee

Berichten: 6532
Geregistreerd: 07-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:17

Erg leuk verslag om te lezen zeg!
Erg jammer dat ik deze keer er niet bij heb kunnen zijn, misschien de volgende keer! :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Bokt op Horse Event 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:41

Was de bokttent groter dit jaar?
Volgend jaar zijn wij terug van de partij :j

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Bokt op Horse Event 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:02

Wat een ontzettend gaaf topic zo met al die foto's !

Jammer dat je niet bij Fjordy kon kijken zaterdag :D
Hopelijk volgend jaar met een show haha

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Bokt op Horse Event 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:38

Geen foto van Lammert Haanstra op de grond? :P

Leuk verslag! Het was ook echt weer super Horse Event!!!
Heb je btw nog meer Jauke foto's O:)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Bokt op Horse Event 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:53

Leuk leuk! Ik had de show van StableEnable graag willen zien, maar ik was er alleen zaterdag :D

TE5

Berichten: 4362
Geregistreerd: 12-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:02

Eline schreef:
Als je keek naar de lijst van bokkers die op HE acte de présence gaven, kon je al bijna een weekend vullen met enkel Bokkers...


Kunnen we niet gewoon een keer een Bokt Event doen? :+

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Bokt op Horse Event 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:09

Mooi verslag :-) Zo te zien ook 3 heel verschillende shows door de bokkers en alledrie een groot succes :-)

Ziet er heel gezellig uit :-)

liiisette
Berichten: 2885
Geregistreerd: 22-10-08

Re: Bokt op Horse Event 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:00

Mooi verslag!! Wij waren er ook helaas niet de clinics gezien en aan het einde even langs gelopen maar toen was er bij niemand meer bij de stant. wel even de t-shirts bekeken ;)

potverdikkie
Berichten: 5906
Geregistreerd: 01-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:10

StableEnable schreef:
Wat een prachtige foto's en verslagen!
Ondanks de verdrietige start van de dag hebben we met heel veel plezier in de piste gereden. Het was ook heel leuk dat de mensen uit het publiek zo enthousiast kwamen callen voor Frederike!
Alles was ook super geregeld. Bedankt Bokt en bedankt alle stemmers voor deze bijzondere gelegenheid iets van onze sport te laten zien!

Groetjes, Team Stable Enable



Wat ging er mis met de start??? Als ik dat mag vragen :o

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Bokt op Horse Event 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:12

Dat staat in het verslag van Eline :-) Er zouden eerst 4 ruiters komen, maar 1 paard is helaas overleden aan koliek.

potverdikkie
Berichten: 5906
Geregistreerd: 01-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:17

OMG :oo , sorry sorry dat ik niet goed gelezen heb...... excuses. Heb inderdaad alleen snel de teksten (te snel dus) gelezen, en de linken met foto's bekeken.

-O-

_Noraly

Berichten: 5477
Geregistreerd: 27-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:19

potverdikkie schreef:
StableEnable schreef:
Wat een prachtige foto's en verslagen!
Ondanks de verdrietige start van de dag hebben we met heel veel plezier in de piste gereden. Het was ook heel leuk dat de mensen uit het publiek zo enthousiast kwamen callen voor Frederike!
Alles was ook super geregeld. Bedankt Bokt en bedankt alle stemmers voor deze bijzondere gelegenheid iets van onze sport te laten zien!

Groetjes, Team Stable Enable



Wat ging er mis met de start??? Als ik dat mag vragen :o


lezen! ;)

potverdikkie
Berichten: 5906
Geregistreerd: 01-07-07

Re: Bokt op Horse Event 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:20

-O- -O- Nogmaals excuses -O- -O-

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:53

Hihi wat grappig. Luca (de vosse pony van Demi Vermeulen) staat nu bij ons op de manege :D