Reitsportmesse Niederrhein, 9 t/m 11 nov. 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 21:32

Jammer Rayoow, vrijdag was het onwijs rustig, we stonden vooraan geparkeerd op het terrein zelf en hadden overal ruim plek om in alle stands te neuzen. Nergens dringen of iets. Wij waren met Horse Event op zondag, nou, dat nooit weer. Sowieso vond ik HE niet zo geweldig, maar die drukte.... Afgrijselijk!
Wij hebben besloten om als we naar een evenement gaan, dat hoe dan ook doordeweeks te doen en niet meer in het weekend. Tenzij het maar 1 dag is en alleen in het weekend, dan bekijken we per evenement of we gaan of niet.

Phonix
Berichten: 1092
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:46

Ik was er ook vandaag en vondt het minder geslaagd dan vorige jaar. Ik vondt dat het voraal veel duurder was geworden. Vorige jaar was er veel meer aanbiedingen. Vondt het ook vreselijk druk.

Was gelukkig in de buurt anders zou ik het zonde voor mijn tijd vinden.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 14:50

Het was wel weer gezellig (vonden dochter en ik in ieder geval). We hebben niet veel shows gezien, maar wat we zagen was veel het zelfde (vrijheidsdressuur). Maar wel leuk. Parkeren vind ik helemaal geen ramp. Achterin was plek genoeg. Klein stukje lopen, even wachten op de shuttlebus en je wordt voor de deur afgezet. Het viel ons ook op dat er niet veel aanbiedingen waren. Ik had niets nodig, behalve nieuwe rijschoenen die ik idd ook gekocht heb. s Morgens was het nog niet zo druk, ergens in de middag was het kneiterdruk. We konden wel goed bij de kraampjes kijken.
Dochter had meer gekocht:een lamswollen onderlegger, een sidepull met bijpassende teugels, een emmer paardensnoepjes geschept. En we hebben beide een lage flexi-emmer gekocht.
En ik heb aardig wat boekjes meegenomen bij de verschillende voer-kramen.

Josien_

Berichten: 8999
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Reitsportmesse Niederrhein, 9 t/m 11 nov. 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:28

Wij waren er ook al op tijd, werd langzaam drukker inderdaad.
Parkeren was geen probleem.
Inderdaad weinig aanbiedingen en veel soortgelijke shows.
Waren halverwege de middag rond en zijn naar huis gegaan.

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Reitsportmesse Niederrhein, 9 t/m 11 nov. 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:55

De dekens die ik daar heb gehaald zijn helaas te groot. Dus die gaan weer de verkoop in -O-

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:19

Ik ben gisteren met mijn dochter geweest. Een prachtig naambordje laten maken bij Hotti Klamotti, een rijbroek en Casco Champ cap (50% korting) en handschoenen gekocht. Mijn dochter wilde graag een setje roze; rijbroek, dekje en handschoenen. Wij vonden het gezellig. Met parkeren stonden we bijna vooraan op het harde, klein stukje lopen.
Je doet er altijd weer ideeën op. Twee jaar geleden contact gehad met Stresan en die bodem ligt nu sinds een half jaar in mijn buitenbak.
Scheelt ook dat het voor ons maar een half uurtje rijden is.

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 22:28

Oei Suffie, dan woon jij er lekker dichtbij. Ik vond sommige dingen ook best innovatief, die zie je in Nederland niet. En die stand van Hotti Klamotti vond ik ook leuk. Stalgenoot heeft een bordje laten maken en een andere stalgenoot zag al weer mogelijkheden voor een bixie-evenement met allerlei snuisterijtjes voor de Shleich-paardjes.

Die ene stand met die biothane halsterhoofdstel-bitlooshoofdstel en weet ik wat er allemaal niet mee kon was ook leuk vond ik. En dan dat idee met die halsters met twee kopstukken om de druk beter te verdelen leek me op zich ook een goed idee.
En ik vind het geweldig dat er zoveel keuze is in goed voer, dat is hier toch wel weer anders naar mijn idee.
Wel viel het me op dat er toch ook nog best wat Nederlandse stands waren.

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Reitsportmesse Niederrhein, 9 t/m 11 nov. 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:39

Nederlandse stands kwamen vooral uit de regio langs de grens. Dat halster heb ik ook gezien, zo ideaal zijn bij een paard dat bekend staat om het hangen. Bij Hotti Klamotti hadden ze idd ook erg leuke aanvullingen voor Schleich, die hindernissen bijv. geweldig!!

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 09:27

Suffie, dat snap ik hoor, dat de meeste Nederlandse stands uit de buurt kwamen. Dat vond ik juist ook weer leuk, dan zie je vaak nog weer iets anders dan het standaard gebeuren. Ja, die hindernissen waren zeker gaaf!

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:23

Weet iemand nog vergelijkbare paardenbeurzen voor de rest van het jaar en volgend jaar? :=

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 12:31