Paardenmarkt Hedel 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:34

bzquinto schreef:
Ja daarom vind ik t dus een vreemd verhaal. Ben al zolang opzoek naar haar. Wil gewoon een keer langsgaan.

Echt vervelend voor je. Zo dichtbij en toch ook weer niet.

Barbabientje

Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:36

Dustinlover schreef:
Als ze nog maar een maand heeft en zoveel pijn enzovoort heeft wees dan zo goed en laat ze inslapen maar nee daar komt straks een verhaal dat hun voor een wonder hebben gezorgd..


Dit dus!

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:48

Sowieso vind ik dat hele gedoe maar een raar en apart clubje. Ik probeer het niet teveel te volgen :x dan moet ik op mijn handen zitten

Paardenfann4
Berichten: 1333
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:55

Barbabientje schreef:
Dustinlover schreef:
Als ze nog maar een maand heeft en zoveel pijn enzovoort heeft wees dan zo goed en laat ze inslapen maar nee daar komt straks een verhaal dat hun voor een wonder hebben gezorgd..


Dit dus!



Op de filmpjes draven ze beide gewoon door het weiland. Dus echt op sterven na dood zijn ze blijkbaar niet.

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:03

Inderdaad en wat dustin zegt ! Precies dat, waar zijn nu die filmpjes van de paarden?

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:16

Als je nou echt zoveel verstand van dieren en ziektes hebt, dan ben je wel knap onnozel om zulke zieke dieren bij de rest te zetten, te laten draven door het weiland, en noem maar op.

Tuurlijk hebben ze beide snot, ik denk dat bijna elk paard met snot van de markt af komt. Mijn Zuidlaarder aanwinst kwam er ook met wat snot vanaf. Dag er na gecheckt, spuit gehad, hielp niet, en nu heeft ze er net een flinke kuur opzitten. Zo gaat dat.

Toen mijn paard met peesblessure bij de overbuurman op stal kwam te staan, had ie ook snot van het verhuizen. En na het oversteken naar ons weer. Zo gaat dat.

Het plekje onder de kin kan ik ook nog wel verklaren, had de mijne ook. De strotouwtjes die van het halster achter de oren gaan, die veroorzaken wrijving. Mijne had 2 dezelfde wondjes.

Maar droes? Eerst zien en dan geloven.. en ze laten niks concreets zien.

Paardenfann4
Berichten: 1333
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:18

Die filmpjes staan gewoon op haar site op fb. Die pony die zo slecht op is gaat zelfs in keiharde galop en lijkt er weinig problemen mee te hebben.

bzquinto

Berichten: 233
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:24

Ik bericht haar over 3 weken wel weer hoe het gaat. Kan me niet voorstellen dat ze dus bijna doodgaat. En zoals iedereen al zegt ze rende in galop door de wei. Cherry heeft altijd al een beetje een probleem met de hoeven gehad en had ook franse stand. Tevens ook al eerder hoefbevangen geweest. De uitslag laboratoriumonderzoek (droes) is van 07/11 en de test is gedaan op 06/11

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:31

Ik vraag het me af die test. Ik heb er deze zomer ook eentje verdacht. Swab werdt genomen en moest natuurlijk nog bezorgd worden want ze kunnen dit zomaar op een simpele kliniek. Ik moest er 3 a 4 dagen op wachten. Kon spoed doen dan zou ik het met 2 dagen hebben. Zoiets moet toch op kweek gezet worden als ik het goed heb.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:55

Als je op maandag de swab laat afnemen dan gaat op dinsdag pas de teller lopen met het aantal werkdagen.
Ik moest ook 3 a 4 werkdagen wachten.
Stel dat het met 2 dagen kan, dan is de dag erna nog steeds bijzonder snel.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 15:06

Ik ben vannacht op stap geweest, heb nu ook snot :+

Nee zonder gekheid, het wordt allemaal zo gruwelijk opgeblazen. Ik kan niet eens meer op haar Facebook pagina kijken, ben ooit een discussie aangegaan (gewoon een nette discussie, vanuit mijn kant dan) met een van haar volgers en ben zonder pardon geblokkeerd 8)7

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 15:10

Ze blokkeerd iedereen die een andere mening heeft, of een vraag heeft vanaf de andere kant!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:57

Ik vraag me ook af wie dit grapje allemaal betaald..het klopt allemaal van geen kant blijkt wel.

Paardenfann4
Berichten: 1333
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:20

Dat zullen de donateurs mogen ophoesten vermoed ik. Maar inderdaad, het hele verhaal klopt van geen kant. Paarden die op sterven na dood zijn en vrolijk door de wei draven en galopperen. Iedereen die maar 1 kritische vraag stelt wordt meteen overladen door boze reacties en geblokkeerd. Ik vind het nogal wat als je van het geld van andere mensen dieren opvangt en op deze manier te werk gaat.

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:27

lekker professioneel dan, evenals die tandarts. Zou het om de aandacht gaan?

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 20:17

Ze hebben uiteindelijk toch wat ze willen.... Aandacht. Daar gaat het om, goed of kwaad.

Ach lekker links laten liggen en door. Hoe meer praten, hoe meer aandacht.


Gelukkig gaat het met onze aanwinsten prima! Ze vermaken zich prima en kunnen het goed vinden met ons veulen.!
Ze vinden het al niet meer zo spannend om gepoetst te worden en eten makkelijk brokjes uit de hand. Het zwarte is ook heel makkelijk te pakken en aan te halen, het shetje met een beetje geduld ook

Afbeelding
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 20:22

Wat leuk met die witte beentjes!

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 20:46

loulou schreef:
Als je op maandag de swab laat afnemen dan gaat op dinsdag pas de teller lopen met het aantal werkdagen.
Ik moest ook 3 a 4 werkdagen wachten.
Stel dat het met 2 dagen kan, dan is de dag erna nog steeds bijzonder snel.


Ik heb zelfs 10 werkdagen op de uitslag van de bloedtest voor droes moeten wachten(niet dat mijn paard er van verdacht werd maar staleigenaar wil bij alle nieuwe paarden een bloedtest om dragers en geïnfecteerde paarden op te sporen)..neusswab duurt inderdaad met spoedaanvraag ongeveer 2 werkdagen..

Lovebirds
Berichten: 71
Geregistreerd: 01-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 22:25

Vind het ook een vreemd verhaal van die fries van Norma,en zo als je zo dieren op moet vangen.
Droes paarden bij de rest zetten,erg dom.
Onze tinker mankeert,tot nu toe nog niks.
We houden hem in de gaten,en ook dat ze zei over die fries;).
Beest heeft veel voetpijn,tja wat doe je dan aan zoiets te beginnen.
Ik vind het meer,de penny held uithangen.
Heb foto gezien,waarin ze zo wat in een astronauten bak stond,hoe belachelijk!!.
Maar ja ze moet het zelf maar zien hoor,ze was zelfs blij dat der moeder dood was!!.
Je maakt mij niet wijs,dat dat beest binnen een aantal uren al droes had.
Dat heeft dat dier,gewoon meegenomen naar de markt.

Lovebirds
Berichten: 71
Geregistreerd: 01-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 22:28

StalNollie schreef:
Na aanleiding van de filmpjes die rondgaan hier de andere kant van het verhaal.


Verklaring:


Stal Scheerhoorn herkent zich niet in de berichten die onlangs op Facebook zijn verschenen met betrekking tot de toestand van twee door ons op de paardenmarkt te Hedel verkochte paarden, een Fries en een pony. De niet nader bij naam te noemen koper heeft berichten met beeldmateriaal op Facebook geplaatst waaruit zou moeten blijken dat er door ons (ernstig) zieke paarden zouden zijn verkocht, voor bovendien een te hoge prijs. Die informatie is onjuist. Wij zijn bij de verkoop van paarden, schapen en ezels altijd eerlijk over de leeftijd en toestand van het betreffende dier. Dat zijn wij in dit geval ook geweest. De koper heeft ook de mogelijkheid gekregen om de paarden te onderzoeken, maar dat bleek niet nodig te zijn.

Wij zien ons genoodzaakt om met deze verklaring te komen omdat de kopers van de Fries en pony voor eigen gewin ons in een kwaaddaglicht proberen te zetten. Wij kunnen daar geen andere redenen voor verzinnen dan het verkrijgen van aandacht en donaties voor de dierenopvang. Dat is op zich een nobel streven, maar in dit geval wordt onze naam ten onrechte beschadigd en dat kunnen we niet laten gebeuren.

Als u benieuwd bent hoe Stal Scheerhoorn met dieren omgaat, dan bent u altijd welkom om eens een kijkje te komen nemen. Dan kunt u met eigen ogen zien dat wij altijd het beste voor hebben met onze dieren.



Typische zij die Norma,altijd andere aan het beschuldigen.
Ja inderdaad weer veel bedelacties.
Als je meerdere foto's bekijkt op haar fb,dan vindt ik het echt een puinzooi daar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 22:34

MAar ze heeft toch een compleet nieuwe locatie gekregen na de brand? Is het nu al een puinzooi dan?
Dit offtopic trouwens..

Sowieso vreemd dat ze de paarden gewoon bij de rest zet. Dan loop je bijna moedwillig het risico.
En zo snel de uitslag weten is ook dubieus.

Lovebirds
Berichten: 71
Geregistreerd: 01-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 22:43

Ja zo ik aan de foto's zie wel.
Inderdaad paarden,gelijk bij die andere zetten,is en no go.
Het is haar eigen verantwoordelijkheid,niemand heeft haar immers verplicht die beesten te kopen.
Nu schooit ze om donaties,hmm als je zo nodig de reddende engel wilt zijn.
Dan hoest je alle kosten ook maar zelf op,kan ik ook wel vragen steun onze stal.
Denk dat veel mensen dat ook wel zouden willen,maar ik betaal liever alles uit eigen zak.
Omdat het mijn verantwoording is!!!.

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 00:42

Ladygiroc schreef:
ST staat erop. Reageerde eerder iemand in het topic die dacht dat dat voor slacht transport stond :j


Is dat niet van stijn uit belgië

Caesar
Berichten: 9302
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 07:37

Norma is laatst nog gefilmd voor het programma van Gordon in Wonderland.
Ik heb met verbazing gekeken naar wat voor dieren daar rond lopen of beter... rondrijden. Feit is dat de meest zielige verhalen het beste "verkopen". Ik hoop dat beide dieren opknappen ondanks alles.

Amber_anne

Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 09:29

Heb ook Gordon in wonderland gekregen en mijn mond viel open. Had nog nooit van haar gehoord maar dit verhaal met de paarden verbaast mij allerminst
Onprofessionele zooi daar die als het iets anders was dan een opvang nooit had kunnen bestaan