Paardenmarkt Hedel 2018

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kymalin

Re: Paardenmarkt Hedel 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:27

Precies. Zijn vaak de initialen

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 21:24

Er zijn volgens mij altijd 3 kanten aan een verhaal als dit. Het verhaal van de ene en het verhaal van de andere en als derde de werkelijke toedracht.
Ten eerste vond ik het nogal naïef om 2 paarden rechtstreeks van een markt tussen een stel oude en kwetsbare dieren te zetten waarbij ze ook nog in contact met elkaar kwamen. Maar dat je 2 van die oude beestjes een mooie oude dag gunt vind ik ook wel weer heel mooi.

Dat alle paarden bij handelaren op de markt slecht behandeld worden is ook niet waar. Probleem is vaak dat de paarden vaak (bij grotere handelaren) een dag van tevoren verzameld worden. Soms rechtstreeks van de klei, soms zo bij de moeder weg en soms uit eigen weides. Dat ze daarom niet allemaal even tam mee lopen aan een touwtje is logisch. En dat ze daarom soms zo tekeer gaan of uitglijden zal thuis inderdaad niet anders gelopen zijn.

Maar..... uit de verklaring hierboven begrijp ik dat de pony en de Fries bij dezelfde handelaar vandaan kwamen. En ze hebben beiden droes. Dan moet de handelaar dat geweten hebben. Die zijn ook niet achterlijk. Dan snap ik dus niet dat je zulke paarden op de markt brengt. Dat vind ik niet oké.

Verder vindt ik paardenmarkt in de huidige opzet niet meer van deze tijd. De markten zijn zoveel drukker dan vroeger en de feesten er omheen zoveel langer en luider dat het niet meer past. Ik zou er voor willen pleiten de Kermis en de warenmarkt apart te houden van de paardenmarkt. En dan een apart terrein voor de paarden met een monsterbaan, centrale water en voerplek. En dan direct naast het paarden gedeelte het parkeerterrein voor vrachtrijders en trailers. Ben je ook meteen van het gesleep met die beesten door de mensenmassa af.

Tot slot zouden ze die slacht transporten naar zuid Europa moeten verbieden. Paarden slachten oké, m aar bespaar ze die lange stressvolle reis.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 08:58

Maar als een paard droes heeft gehad dan kan ie het toch niet opnieuw krijgen? Ik vraag dit omdat ik het verhaal gewoon wat feitelijker probeer te krijgen.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 09:11

Ja dat ze dan nog positief testen dat geloof ik wel ja. En dat direct tussen de andere paarden zetten snap ik ook niet. Vooral niet met al die oudjes die daar staan. En het is inderdaad wel apart dat er nu geen foto's worden geplaatst van de droes.

Noem me naïef maar aan de andere kant geloof ik ook niet dat ze alleen maar dieren hebben voor de donaties. Net zo min dat ik geloof dat alle handelaren slecht zijn. Ik heb zelf jaren gereden bij een handelaar en een hele goede vriend van me was handelaar. Die is helaas veel te vroeg overleden.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 09:17

bzquinto schreef:
De pony in de desbetreffende videos was mijn oude verzorgpony genaamd Cherry. Ik schrok me werkelijkwaar dood toen ik dit filmpje zag. Ik ben al 6jaar opzoek naar haar. Ze was verkocht naar een zorgboerderij met de afspraak dat ze haar terug zouden doen als ze van plan waren om haar weer te verkopen. Uiteindelijk was ze toch verkocht naar een meisje van 4 als wandelpony. Jullie kunnen vast begrijpen hoe verdrietig ik nu ben als ik dit zo zie.. heb contact gehad met de opvang waar ze nu staat en het gaat dramatisch slecht, dat ik helaas ook niet meer langs kan komen..
[ [url=m/WYZkeb.png]Afbeelding[/url] ]

Vervelend voor je. Maar je weet nu in ieder geval waar de pony is en misschien dat je er over een week of wat alsnog een keertje heen kunt.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 10:34

bzquinto schreef:
Ja daarom vind ik t dus een vreemd verhaal. Ben al zolang opzoek naar haar. Wil gewoon een keer langsgaan.

Echt vervelend voor je. Zo dichtbij en toch ook weer niet.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie