Equitana Indoor 2019

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Equitana Indoor 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 07:31

Hallo iedereen,
In 2019 is het weer zover. EQUITANA, een internationale paardensportbeurs. Maak in negen dagen kennis met de complete paardenwereld. En als ze compleet zeggen, bedoelen ze compleet. Grof gezegd, hebben ze het niet bij Equitana, dan bestaat het (nog) niet!

Elke 2 jaar te vinden in de beurshallen van Essen, Duitsland. Een enorm grote evenement waarbij alle takken van de paardensport vertegenwoordig zijn. Ook zijn er elke dag zeer veel shows en demonstraties te bekijken die zijn verdeeld over alle hallen.

Maar voor de shop-a-holics onder ons. Er zijn ook ontzettend veel kraampjes te vinden waar producten, diensten, paarden en vakanties worden verkocht. In 2017 waren er ruim 750 bedrijven uit 30 landen. Persoonlijk; het voelt aan als 3.000 kramen.

Maar goed, wanneer is dit nu?
Zaterdag 9 maart tot en met zondag 17 maart 2019.
Elke dag van 10.00 tot 19.00.

Parkeren kan vlak bij de hallen van Essen, maar deze zitten al heel snel vol (meestal al rond 9 uur) Daarna wordt je via goed aangegeven borden verwezen naar parkeerterrein buiten de stad. Er zijn pendelbussen die rijden, deze zijn gratis. Parkeren is meestal tussen de 5 a 10 euro per auto. Vorig editie werd er gezegd 9 euro op de site, maar aan de kassa werd er 5 gerekend.

De link hieronder geeft alle parkeerterrein aan. De grootste is hierbij P10.
https://www.equitana.com/en/Car/62/

LET OP: Essen ligt in een mileu zone. De groene sticker is dus verplicht!!!
Mocht er in maart nog sneeuw en ijs liggen in Duitsland dan zijn winter en all seasonbanden verplicht. Wordt erop gecontroleerd kan je een boete krijgen.

In dit topic gaan we genieten van de voorpret, wachten we het programma af (oktober) en gaan we plannen met wie we gaan, wanneer we gaan en vragen we tips en tricks. En achteraf natuurlijk even de aankopen showen.

En wie weet, dit jaar een bokt meeting? Op de dag dat de meeste bokkers komen? Of zou bokt.nl eens gek doen en een kraampje nemen? Bokt.nl goes international!
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 08-06-18 20:02, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: OP op verzoek aangepast


xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 08:39

_Alarm_wlkp schreef:
Ik acht de kans groot dat ik ook minstens 1 dag aanwezig ga zijn.
Vorige keer 2 dagen met overnachting, was heel gezellig!


Waar hebben jullie overnacht? Wij zoeken een hostel/hotel in Essen zelf omdat we met de trein komen.

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 09:27

Jet schreef:
Meestal is er een echte beginpost van het indoortopic, xLiez, wil je hier even kijken en zien of je dat nog kan aanpassen? [EV] Equitana 2017 .

Wel leuk hoor, nu alvast een topic over de indoor.


Kan hem niet meer aanpassen!

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-18 18:18

Dallista schreef:
Eerste keer ben ik een dag heen en weer geweest. Vorig jaar nachtje overnacht in noorden van Essen (helaas vergeten op tijd weer te boeken, nu geen kamer meer te krijgen), was ideaal want gratis parkeren, in de buurt van een shopping center en de metro die helemaal naar de Messe ging.
Nu heb ik een hotel geboekt van donderdag tot zondag in het centrum, dus dan ga ik waarschijnlijk met de trein i.p.v. de auto. Drie keer is scheepsrecht, wil nu ook wat van Essen zelf zien. ;-)


Dit gaan wij inderdaad ook doen! Wij gaan een dagje beurs en een dagje shoppen. Zijn alleen nog op zoek naar een goed en niet al te duur hotel :)

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-18 18:20

chamion schreef:
Potvolkoffie je bent me te vroeg af. Was net bezig een heel starttopic te tikken. Nouja het is zoals het is.

FHE, eens maar nooit weer. Binnen 2 uur uitgekeken. Het gerekt naar 3,5 uur aanwezig. Nope, te klein naar mijn smaak, en ook niet de goede aanbiedingen.

Ik ga doordeweeks, welke dag? Waarschijnlijk dinsdag, donderdag of vrijdag. Dat zijn (voor nu mijn vrije dagen) Ik ga in januari een oproep plaatsen op mijn werk en waar mijn paard staat. Of meerdere auto's rijden of busje (met chauffeur, die mag ook mee! ;) ) bij meer dan 10 mensen krijg je weer korting hahahah


Ik moet de startpost nog aanpassen. Dus als je daar mee wil helpen graag! Ik typ op telefoon en dat is niet zo handig met alle linkjes etc.

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-18 07:30

chamion schreef:
Zullen we trouwens een meeting houden? En dan bedoel ik voor equitana ;) Of is dat onmogelijk omdat we te ver weg wonen van elkaar?


Oeh lijkt me wel leuk! Ik woon wel helemaal in friesland haha. Heb pb gestuurd naar een mod voor aanpassing openingspost.

Wij gaan nu 11 t/m 13 maart naar Essen, de 12e dan waarschijnlijk naar de beurs. Andere dagen shoppen in Essen.

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Equitana Indoor 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-18 08:51

Wij hebben gisteren ons hotel geboekt. 11 - 13 maart zijn wij in Essen. De maandag gaan we in Essen zelf winkelen en de dinsdag de hele dag naar de beurs! Heb er nu al zin in maar het duurt helaas nog wel even _O-

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-18 22:12

chamion schreef:
Ik sta ook te stuiteren al. Belachelijk natuurlijk. Maar ik voor mij echt een dagje uit. Geen regels, geen gedoe, gewoon doen waar je zin in hebt en lekker even niks moet, alles mag.


Haha heerlijk! Ik wil nu al dingen gaan plannen maar het duurt gewoon nog erg lang. Hotel is in ieder geval geboekt nu alleen Equitana zelf en de trein. *\o/* Nu kunnen we extra lang genieten van de voorpret!

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 12:57

Banyu schreef:
Ik wil ook gaan. Kom nabij Breda. Wordt eerste keer, iemand tips oid qua reizen/ parkeren e.d?


Goede schoenen aandoen je moet veel lopen. En niet al te warme kleding aandoen want het is er erg warm!

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Equitana Indoor 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 21:55

Ik vind de prijs ook nog wel meevallen. Horse Event vind ik qua evenement echt te duur. 30 euro en dan moet je nog parkeren wat altijd drama is. Dan ga ik liever naar Equitana en spaar ik nu elke maand wat centjes.

Momenteel ben ik allemaal overbodige dingen aan het verkopen en dat gaat in een spaarpot voor Equitana. Ben al heel wat spulletjes kwijt, en de spaarpot zit nu al op ongeveer 70 euro!

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-18 20:14

Volgens mij kunnen er al pre-sale tickets gekocht worden voor de Equitana!

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-18 20:18

chamion schreef:
xLiez schreef:
Volgens mij kunnen er al pre-sale tickets gekocht worden voor de Equitana!


Klopt al een maand. Maar volgens mij niet heel veel goedkoper.


Mm dat is jammer! Zal binnenkort even tickets bestellen, dan hebben we bijna alles geregeld. Alleen de trein dan nog *\o/*

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Equitana Indoor 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-18 05:45

Wij zitten in een hotel naast het station (am handelshof heet ie geloof ik). Gaan de dinsdag naar de beurs, maar komen maandag al aan.

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-18 22:22

Gypsy schreef:
Ik heb zo'n zin dat het echt belachelijk is. :')


Same :') Ik heb ondertussen zoveel paardenspullen verkocht dat ik over de 100 euro aan briefgeld heb. En ik ben in februari nog jarig dus shoppen komt wel goed op de Equitana. *\o/*

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Equitana Indoor 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-18 20:43

Ik wacht inderdaad ook op een aanbieding voor kaartjes haha!

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Equitana Indoor 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-18 08:59

Wij hebben de treintickets geboekt voor 11 maart! Nu alleen nog de tickets voor de beurs zelf *\%/*

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 13:12

chamion schreef:
Ik hield me een beetje stil in dit topic omdat ik waarschijnlijk net op de moment aan het verhuizen zou zijn. Echter is het allemaal in een stroomversnelling gekomen. En ga ik eind deze maand, begin komende maand verhuizen *\o/*

Dus ik kan toch kijken welke dag ik wil en wie er dan allemaal mee kunnen (heb nogal wat mensen die er nu heel graag heen willen na mijn verhalen :Y) )

Het oorspronkelijke plan was donderdag, maar met mijn huidige rooster kan dit niet (of ik moet vrij vragen als de rest wel kan) Zoals het nu uitziet wordt het dinsdag. Ik rij heen en terug. Lange dag maar ik vind het zelf niet erg om lange afstanden te rijden.
Dus dat wordt tussen half 8 en 8 uur wegrijden en dan zijn we er rond half 10 (10 uur gaat de hal open) Ik rij waarschijnlijk gelijk naar P10 (iemand de coördinaten of adres daarvan?) Dan lekker totdat we het zat worden of dat de boel dicht gaat rondlopen en genieten en shoppen en dan weer terug.


Leuk!! Wij gaan ook de dinsdag! :D

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-18 21:56

Brainless schreef:
Joure ri Essen is via de N50 (langs Kampen).
Of via de A32 (Heerenveen-Zwolle).


Klopt!
Wij gaan de maandag al naar Essen, met de trein. En dan woensdagmiddag weer terug :j

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Equitana Indoor 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-18 22:12

Same, ik neem ook contant mee. Heb afgelopen maanden voor meer dan 100 euro aan spulletjes verkocht dus dat geld neem ik mee. Probeer niet aan mijn pinpas te komen haha. _O-

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 18:53

MissYvette4u schreef:
Jjjjaaaa het is bijna zover *\o/* *\o/* nog maar 2 maanden, 3 weken en 2 dagen *\o/* *\o/*


Wij zijn ook al aan het aftellen! *\o/*

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Equitana Indoor 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-18 22:09

Wij moeten ook nog dagkaarten kopen voor de Equitanan, wacht inderdaad ook op een aanbieding!

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-19 22:19

Perryx schreef:
Ipsilonka schreef:
Maar even serieus met een lijstje koop je dan alleen dat? Of is het meer een eerste opzet van de grote koopjesberg? Ik loop gewoon als kip zonder kop rond en koop wat ik mooi vind O:)



_/-\o_ dat laatste dus precies


Same _/-\o_

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Equitana Indoor 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-19 23:41

Was anders een goed plan geweest maar wij hebben in juni al hotel geboekt in Essen zelf ;(

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Equitana Indoor 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-19 17:52

Weet iemand wanneer er vorig jaar kortingsacties waren voor dagtickets? Anders bestellen we deze week gewoon tickets via Equitana zelf

xLiez

Berichten: 1884
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Equitana Indoor 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-19 20:36

Ik wacht nog wel even met kaartjes bestellen misschien kom ik nog een fijne actie tegen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 4 bezoekers