Grasbaan Draverij Leek 30/8

Moderators: balance, Ymor, Melissa0304, RianneH, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Licor

Re: Grasbaan Draverij Leek 30/8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:54

Ik ben er! *\o/*

[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:03

InekeN schreef:
Leuk! Heb je zelf 'iets' met dravers?
Edit: gespiekt in je profiel: ja dus! Heb je zelf weleens meegedaan aan zo'n draverij?

Ik loop sinds kort mee op een trainingsstal wat ik erg leuk vind! Daar rij ik wel dravers voor de sulky.. en ook mijn eigen uitgekoerste draver heb ik regelmatig voor de sulky.. maar om mee te mogen doen met de koersen heb je een licentie nodig geloof ik..

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 03:16

InekeN schreef:
Helaas hadden 2 amateur pikeurs een botsinkje.. Gelukkig maken paarden en pikeurs het weer goed hoorde ik. Raar trouwens dat paarden zonder stiften of zelfs blootsvoets mee mogen doen op het gladde gras! Vragen om moeilijkheden toch?
In de eerste koers werd volgens mij behoudender gereden of zie ik dat verkeerd als drafleek?

In de eerste koers ging ook al een paard onderuit.. gelukkig lag het 3 lengtes voor op de rest waardoor de rest kon ontwijken en kon het paard zelf weer overeind komen en verder koersen.. dat paard had overigens wel gewoon ook stiften.. maar het gras zat aan het hoofdstel vast door de schuiver.. de rijder kon echt nog maar net blijven zitten..

Ik snap niet dat ze toen alsnog de 2e koers van start hebben laten gaan.. eerlijk gezegd denk ik dat ze sochtends al hadden moeten afblazen.. de eerste bocht kwamen de paarden goed doorheen.. maar de 2e was zo glad als een spiegel..

Licor

Re: Grasbaan Draverij Leek 30/8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:57

Ik had de organisatie absoluut iets anders gegund!
Maar ik denk ook dat juist door die emoties onnodig risico's zijn genomen en dat vind ik heel jammer.. niet alleen omdat het weer negatieve reclame voor de sport is.. maar ook omdat er nu 2 rijders en 2 paarden gewond zijn geraakt.. en dat vind ik echt heel erg.. natuurlijk kan een ongeluk overal gebeuren.. maar in dit geval vond ik zeker dat er risico's genomen zijn die niet hadden gehoeven

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie