Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:30

Trouwens, jullie zijn geen van 2en gevallen toch?
Heb van jullie niets voorbij zien komen, dus ging er vanuit dat jullie alle bokkesprongen uitgezeten hebben :)

:wave:


Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:36

Psydoxy schreef:
In de ochtend van dag 9 moest ik heel snel van een paard afrollen, anders lag ik eronder. Stapte op, paard deed een stap naar achteren in een marmottenhol en zakte zover weg dat ie z'n evenwicht niet kon houden en achterover viel.

Verder alles goed kunnen uitzitten :D

Oww dat is wel wat minder :=

Gelukkig verder geen vallen gehad.

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:47

Djilna schreef:
Volgens mij wemelt het daar van die marmotten(holen)!Zie zo nog die ene foto van de organisatie voor me met al die kopjes boven de grond :')

Je zou maar net je hoofd eruit steken als marmot, heb je ineens een hoef op je hoofd :=

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:52

Ayasha schreef:
Dilan93 schreef:
Je zou maar net je hoofd eruit steken als marmot, heb je ineens een hoef op je hoofd :=

Ken je dat spelletje whack-a-mole niet? :D

_O-

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 19:07


:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 08:58

Ik word nog dagelijks wakker met nieuwe, mooie foto's van de Derby :D

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 15:59

elnienjo schreef:
Mooi artikel van life after Mongol Derby van een deelnemer van vorig jaar:
https://practicalhorsemanmag.com/lifest ... ngol-derby

Ben benieuwd of de Nederlandse deelnemers dit ook zo ervaren na thuiskomst.

Wat een goed stuk. Was hier idd heel benieuwd naar, de 'life after' ervaring

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 10:25

Dat lijkt me zeker idd :j

Ik moet na een vakantie altijd al omschakelen naar het 'echte leven' :')
Na zo'n ervaring, even helemaal weg van social media en contact met familie. En gefocused op 1 ding, wellicht al maanden (een jaar) lang :j

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:41

Psydoxy schreef:
Over 1.5 week de 3 daagse Endurance Marathon Someren organiseren. Nu ik veilig en in one-piece terug ben besloot een andere organisator te gaan stunten. Die ligt zwaar gehavend in het ziekenhuis. Denk dat 't zwarte gat hier nog wel even gaat duren :Y)

Oww dat klinkt niet best, wat is er gebeurd? :=

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:27

Psydoxy schreef:
Laat ik het er maar op houden dat je niet aan de Mongol Derby mee hoeft te doen om 10 botten te breken, dat kan ook gewoon in Nederland :(:)

Zo dan :oo Beterschap voor haar :(:)


Ga je een boek over de Derby schrijven ja? Dan heb ik in ieder geval leesvoer in het vooruitzicht :D

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:17

Ik ben eigenlijk ook best benieuwd naar hoe de deelnemers trainen voor de Derby.

Snap dat je veel kilometers te paard moet maken. Maar vraag me af of er ook gedaan wordt aan fitness, valtraining, mentale training en zo :)

Is daar toevallig een boek/blog van bekend?

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:35

Prrrr schreef:
Het blog van Apple hier op Bokt :) Mike is in elk geval ook gaan rennen, naast endurancetraining.

Ah ik ga zo eens kijken :)

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:33

Ik lees net in de blog dat lenzen geen optie zijn :=

Daar had ik dus helemaal niet over na gedacht. :o Draag zelf daglenzen, dus dat zou in mijn geval toch een probleem worden :=

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:41

elnienjo schreef:
Dilan93 schreef:
Ik lees net in de blog dat lenzen geen optie zijn :=

Daar had ik dus helemaal niet over na gedacht. :o Draag zelf daglenzen, dus dat zou in mijn geval toch een probleem worden :=

Ik zag op de foto's wel wat mensen met een soort skibril/stofbril rijden. Wellicht nog een optie?

Zoiets zou idd een optie zijn. Ik heb namelijk een (foeilelijke) bril die ik in de avond thuis op zet als ik vermoeide/ geïrriteerde ogen heb. Maar die valt zegmaar al af als ik een keer voorover buig :') Niet zo geschikt voor paardrijden, zelfs niet op mijn brave rooie :))

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:59

Hilli schreef:
Maar dat is vast niet de enige bril op deze wereld ;-)

Ook dat is proberen wat het fijnste is, of 'gewoon even' je ogen laten laseren...

haha nee vast niet, maar zo lomp als ik ben, is de gemiddelde bril vrij snel kwijt tijdens het rijden :')

Laseren lijkt me aan de ene kant heel fijn, aan de andere kant eng :=

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 12:44

Psydoxy schreef:
Dilan93 schreef:
Ik lees net in de blog dat lenzen geen optie zijn :=

Daar had ik dus helemaal niet over na gedacht. :o Draag zelf daglenzen, dus dat zou in mijn geval toch een probleem worden :=


Gewoon met harde lenzen gereden. Geen enkel probleem. :o

Hou je die dan tijdens het slapen in?

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 14:16

Apple schreef:
Wij hebben een maand of 8 (?) elke maand een blog hier op Bokt gehad over de voorbereidingen :-)

Voor de MD is het vooral belangrijk dat je basis fitness goed op orde is. Deelnemers doen dus vaak aan hardlopen/fietsen/zwemmen oid. Daarnaast trainen van specifieke spiergroepen (balans, core-stability). Uren in het zadel zijn handig om te kijken of je uitrusting werkt zoals je wilt, maar uiteindelijk zijn de paarden en is het rijden in Mongolië zo totaal niet te vergelijken met hier dat uren in het zadel niet zo nodig zijn.

Tenzij je uiteraard in een omgeving woont zoals Bob of Frank, dan komt je eigen omgeving overeen met waar je terecht komt in Mongolië, dan heeft het nog wat zin.

Heb de blogs gelezen :j Zowel die van jullie als die van Esther.

Zelfs achteraf is het leuk om die te lezen :D

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:31

Was volgens mij nog niet gepost idd :)

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:24

Hier ook snel droge ogen met de airco. Ik draag enkel daglenzen :j Ben ik op over gestapt sinds mijn maandlenzen iedere keer na een obstacle run zo smerig waren dat ik ze weg kon gooien :')

Beetje banketstaaf dat je dokter zo makkelijk over paardrijden denkt :n Helaas is dat nog steeds met veel mensen zo... 'Paardrijden is alleen maar zitten en een beetje sturen toch?'

Geniet van je vrije tijd nu. Je dochter is zeker ook heel erg trots dat haar mama zo'n rit uitgereden heeft :D

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:01

Psydoxy schreef:
Dilan93 schreef:
Hou je die dan tijdens het slapen in?


Nee, gewoon iedere avond uit en schoonmaken. Ik ben oude stempel dus nog braaf met water. Maar dat gaat daar niet. Heb nog nooit zoveel vloeistof gebruikt, flesje van 50 ml was helemaal leeg op de laatste dag. Schoonmaakspray en dan een hele plons inzet vloeistof erover. Ging perfect. Heb nergens last van gehad.

Heb btw wel heel veel verschillende (soms tot belachelijk toe) advies gekregen van opticiens. Uiteindelijke voor mijzelf een beslissing genomen en achteraf volledig de juiste geweest. Iets met 10 jaar ervaring met backpacken in hassiebassie landen waar de hygiëne ook niet altijd top is. :Y)

Zo leer je wel het beste wat voor jou werkt idd :j

Ik deed nooit heel netjes wat de opticien zij. :o
Nu is het makkelijk, ik open het pakje in de ochtend en gooi de lenzen 's avonds weg. Lijkt me ook ideaal op vakantie, waar de hygiene niet optimaal is. Moet ik wel een zakje meenemen voor de verpakkingen, want die gaan natuurlijk niet de natuur in.

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:54

Hanafubuki schreef:
De mensen op de steppe lijken me zo leuk hè, wil echt een keer rondreizen in Mongolië. Heb al eens gekeken naar wat het kost maar georganiseerd met overnachtingen in een Ger is het niet goedkoop.

Had ik ook al eens naar gekeken.

ZIt ook wat te zoeken op werkvakanties (USA/ Australië/ Canada), maar zelfs dat is wat prijzig

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:00

Linda_Fleur schreef:
Ja die nachtrust is wel een dingetje... ik kan voor mijn gevoel nu nog 12 uur per dag slapen. Had in mijn voorbereiding wel wat meer kunnen oefenen met slapen op harde ondergronden, maar als je overal spierpijn hebt valt dat niet mee. Ohh en voortdurend blaffende honden bij de gers, oeff..

Die honden ben ik wel gewend :') Hond van de buren vind het leuk om soms om 4u in de ochtend een half uur lang door te blaffen

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 12:19

En een brandende vraag: 'willen jullie de derby nog eens rijden?'

:wave:

Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 07:38

Ik ben nu wel benieuwd wie het zijn :j

:wave:


Sherivey
Berichten: 8487
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:27

Ik wil je boek zeker ook lezen. :j

:wave:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers