Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Linda_Fleur
Blogger

Re: Mongol Derby 2019 (kletstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:53

Hier ook jetlag... 3 kamers verderop :=

Het nieuws van Pip is schrikken ja, we hadden het er vanmiddag maar over, ongeacht of je hem uitrijdt of niet, dat iedereen maar een mooie ervaring op mag doen en er geen ernstige ongelukken gebeuren.

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 00:53

Ik heb Esther haar nachtdienst over genomen :’) , als een blok in slaap gevallen en vanaf 4 uur ogen wagenwijd open. Conclusie: dit is geen jetlag, maar gewoon spanning, en vooral excitement.

Zie jullie over 2 weken :D

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 10:20

Wat een geweldig grandioze maar ook pijnlijke ervaring! Nu aan het genieten van een Caramel Macchiato in Ulaanbaatar om dinsdag weer terug te komen in Nederland.

Bob heeft de herder van het paard geld gegeven om goed voor hem te zorgen en hoopt dat de finisher van volgend jaar zijn/haar laatste leg op hetzelfde paard mag rijden :D

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:26

Call of nature :oo

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:46

Ik had daglenzen mee en mijn maandlenzen. Uiteindelijk alle 9 dagen mijn maandlenzen in gedaan, zonder ze schoon te maken :oo normaal gesproken best wel last van droge ogen maar geen airco op de steppe dus ging perfect!

Omdat ik ook gewoon zorg voor mijn dochter en mijn baan heb heb ik voornamelijk getraind in de sportschool/thuis/op straat. Heb getraind naar een halve marathon (helaas nooit gelopen, de CPC was gecancelled), maanden met een personal trainer en thuis veel ab/core oefeningen. De weekenden heb ik vooral paardgereden.

Helaas begon ik voor de race al een blessure te krijgen aan mijn knieën, voornamelijk door het opbouwen van het aantal uur in het zadel. En dan ga je naar je huisarts die zegt: dat kan toch niet van paardrijden komen, daar zit je toch alleen maar op? Dus ibuprofen was de enige oplossing. Heb ik tijdens de race ook veel last van gehad maar door de pijn nog wel heel gereden.

Dat zwarte gat? Geen idee of dat gaat komen, ik ben nu nog ruim een week vrij om tijd te spenderen met mijn dochter die nog schoolvakantie heeft. Daarna staat er een masterscriptie op mij te wachten, niet erg leuke vooruitzichten. Maar ik vind wel weer nieuwe hobby’s om mijn tijd aan te spenderen :j

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:29

Mijn maandlenzen zijn van Hans Anders. Voor daglenzen ben ik naar een lokale (dure) opticiën geweest, leek me wel zo fijn ivm hygiëne op de steppe. Ze moesten lachen toen ik zei dat mijn maandlenzen bij HA vandaan kwamen en ik af en toe last heb van droge ogen, daar viel met hun kwaliteit lenzen wel wat winst te behalen. Nou 6 merken uitgeprobeerd en vanaf het moment dat ik ze in had bij allemaal een droog gevoel. Ik had inmiddels zoveel proefpakketjes gekregen dat ze allemaal meegingen naar de steppe, en uiteindelijk heel gelukkig gebleven bij mijn maandlenzen van de goedkope opticiën :’) blijkt maar weer, voorkeuren zijn heel persoonlijk.

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 10:48

foxytoffee schreef:
Ik ben nog steeds hard opzoek naar een paperback versie van Missie Mongolië.. overigens is Frederique niet de enige die een boek heeft geschreven over haar reis; ook Lara Prior Palmer heeft een boek geschreven over de Mongol Derby dat heet Rough Magic. Zij was 19 toen ze mee deed en de eerste vrouw ooit die hem won!

Ik heb de paperback versie liggen, heb hem uitgelezen en hoef hem niet te bewaren. Ik wil hem je wel opsturen voor een donatie aan mijn goede doel ;) stuur me maar een PB als je interesse hebt!

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:51

Ja die nachtrust is wel een dingetje... ik kan voor mijn gevoel nu nog 12 uur per dag slapen. Had in mijn voorbereiding wel wat meer kunnen oefenen met slapen op harde ondergronden, maar als je overal spierpijn hebt valt dat niet mee. Ohh en voortdurend blaffende honden bij de gers, oeff..

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:27

Ayasha schreef:
AfricanLady schreef:

Welk voordeel heeft links braken?

Paarden zijn niet benaderbaar vanaf rechts, dus denk ook niet dat ze goed reageren als er vanaf rechts iets naar beneden valt.

Gelukkig heb ik dat niet hoeven uittesten :\

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:06

Annette schreef hoe het was op haar FB pagina:

Great - and tiring, painful, exhausting, exhilarating, joyful, extreme, boring, fast, stressful, slow, easy, wet, hot, dry, comfortable, at the limit, over the limit, wonderful, cold, humbling, exciting, faster, repetitive, mind boggling, fun, endless and more.

Dat somt het precies op!

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 09:54

Afbeelding

Team yellow en team orange reunited, met de nodige tranen <3 (aka Psydoxy and me)

Linda_Fleur
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 08:54

Ja de regen was echt killing. Voor mij was de oplossing wel echt blijven doorgaan. Je paard direct met een goede hartslag inleveren en op de volgende weer vertrekken. Mezelf opwarmen in de gers werkt niet, met je natte pak nog aan. Gelukkig wisten ze de gers in de nachten goed op te stoken. Een nacht kwam elk uur een vrouw binnen om het hout op te stoken <3 echt die Mongoolse gastvrijheid is hartverwarmend. Ik mis het nog elke dag....

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie