EquiDay 2019 Jubileum - met NK springen op neckrope

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:53

Ik had al kaarten gekocht maar nu ben ik met mijn paard ook uitgenodigd voor de NH challenge. Voor ons allebei de eerste keer op een groot evenement en voor hem überhaupt de eerste keer naar een andere locatie. We zijn wel naar het bos geweest maar dit is helemaal nieuw *\o/*
Afbeelding

Het paard in kwestie :))

IG: @arabierjoep


Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:58

viola schreef:
Leuk Isabel dat je ook meedoet aan de NH-chalenge. Is ben ook geselecteerd om mee te doen en pony en ik hebben ook niet veel ervaring met evenementen hoor. Ik ben ook heel benieuwd hoe wij het gaan doen.

Leuk! Ik heb er zin in. *\o/*

@yacintha leuk! Ik volg jullie op Instagram :D

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: EquiDay 2019 Jubileum - met NK springen op neckrope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:45

Is er inmiddels al meer bekend over het parcours dat ik af moet leggen tijdens de natural horsemanship challenge? Ik had de eerste mail namelijk gemist en ik ben bang dat ik deze ook ga missen :+

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:15

viola schreef:
Ik heb nog niks gehoord, maar er is nog tijd, 3 weken van te voren zouden we het horen. Nog twee dagen :D
Ik ben wel nieuwsgierig. Vanuit de eerste mail begreep ik een beetje tussen de regels door dat we de oefeningen vanaf de grond en het zadel in één periode moeten doen en niet zoals voorheen twee aparte tijdvakken. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn en of we dan grondwerk met zadel op moeten doen ofzo, lijkt me met mijn zadel waarbij ik de beugels niet goed kan opsteken niet handig. Ik hoop eigenlijk dat het gewoon gaat zoals voorheen.


Nee inderdaad nog twee dagen :D Maar ja ik zag de eerste mail echt pas heel laat. :+

Ik weet ook niet hoe dat zit. Ik ga niet eens rijden, want mijn paard is nog niet beleerd. :')

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: EquiDay 2019 Jubileum - met NK springen op neckrope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 18:43

Om tien uur is de natural horsemanship challenge. Heel leuk om te fotograferen :))

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: EquiDay 2019 Jubileum - met NK springen op neckrope

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:38

Wat een bijzonder mooi idee, Bellatrix.

Ik ga ook even langs buitenzinnig. Ik heb een pas sessie gewonnen voor mijn jonge paard (die ook meekomt naar Equiday) en ik ga de afspraak maken. :D

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:52

Iselda schreef:
Isabel_k schreef:
Wat een bijzonder mooi idee, Bellatrix.

Ik ga ook even langs buitenzinnig. Ik heb een pas sessie gewonnen voor mijn jonge paard (die ook meekomt naar Equiday) en ik ga de afspraak maken. :D


Ah leuk! Ga jij de NH challenge doen met je paard? Ik ga proberen om er op tijd te zijn om de NH challenge vast te kunnen leggen, maar het hangt ook wel een beetje af van de rest van het programma :D


Leuk! Ik doe inderdaad mee. :))
:Y)
Een hele leuke voskleurige arabier. We zijn waarschijnlijk te herkennen als het paard dat niet achter mij vandaan komt :')

Afbeelding
We hebben al geoefend _O-

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: EquiDay 2019 Jubileum - met NK springen op neckrope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:19

Ik heb er ook zin in! Vandaag ben ik voor het eerst met hem in de trailer naar de les gegaan. Súper braaf en relaxed. Tot op heden alleen een keertje een rondje bos gedaan, dus dit was een welkome verrassing :D

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: EquiDay 2019 Jubileum - met NK springen op neckrope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:46

Leuk programma! Ik ga tussendoor ook nog kijken hoe veel ik mee kan pakken. :j

Er staat sinds zaterdag een nieuw paardje in de kudde, dus er is even wat onrust. Joep ziet er nu echt uit alsof hij een of andere schimmel heeft opgelopen met al zijn bijtplekjes. :+

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 22:03

Tot morgen allemaal :D

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: EquiDay 2019 Jubileum - met NK springen op neckrope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 15:54

Nou ik niet. Paard is zelfs nat gesneeuwd in de stal :')

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:34

Ik heb een super dag gehad. Mijn doel was een relaxed paard en dat was meer dan gelukt. :j Super blij mee.

Helaas heb ik niet heel veel demo’s en shows kunnen kijken, omdat ik ook wilde shoppen en ik vaak op en neer ging naar het stallenblok. De shows die ik heb gezien vond ik allemaal maar matig om heel eerlijk te zijn. Vooral Fivique vond ik niet leuk om naar te kijken. Ze liepen voor mijn gevoel alleen maar rondjes zonder echt iets te laten zien. Wel een hele leuke kans voor de mensen van Fiviwue, natuurlijk. :D

De demo’s van Snuitable, 2lazy7ranch en Takt waren super tof. Vooral van takt heb ik echt genoten. Het ‘niet-zo-NK-neckrope springen vond ik leuk om naar te kijken. Vermakelijk voor tijdens mijn lunch. Ik denk dat ik hier het langst heb gezeten. En de winnaar - hoe leuk is dat om zoiets te kunnen doen met je oude paardje. *\o/* Ik heb genoten van haar ere ronde. Jammer dat er met het witte paard letterlijk en figuurlijk heel erg te koop werd gelopen. Equiday is niet echt de plek daarvoor in mijn ogen. Jammer ook dat sommige deelnemers van het NK binnenkwamen met een bit. Dan gaat de magie een klein beetje weg, vind ik.

Verder: echt genoten van deze mooie dag vol met mooie paarden en sport. <3

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 22:30


IG: @arabierjoep


Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 09:49

Bellatrix schreef:
Hoe heet de valk die Lizanne (Be The Light) mee had? Macho? Macha? Ik kon het niet goed verstaan...

Mascha volgens mij

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 09:55

Duplo schreef:
viola schreef:
Ook wij hebben een leuke dag gehad.
Ik en mijn pony waren erg gespannen voor de NH-challenge, maar in de losrijbak was hij al wel relaxter dan ik had verwacht. Eenmaal in de bak kwam de spanning wel boven. Eerst de zigzag oefening die wel goed lukte. Toen zei ik tegen mijn jurylid dat ik de enige doorgang ging aanraken. Diego ging er op af en raakte hem meteen aan met zijn neus. Meer wilde ik niet vragen van hem bij deze oefening, maar dit heeft mijn jurylid denk ik niet gezien want deze hele oefening is niet ingevuld op mijn beoordeling.
Daarna twee oefeningen met balken geprobeerd, maar dat werd door de spanning weinig soeps. Door naar de oefeningen met het zeil. Op het zeil staan ging meteen perfect, maar ook die is niet beoordeeld. Toen circling game over het zeil waarin Diego echt wat ontspande, heel blij mee! *\o/*
Nog een keer op het zeil staan en met achterbenen in de hoepel, maar weer niet beoordeeld helaas.
En toen was opeens de tijd al om, jammer want het ging net zo lekker, maar met een goed gevoel de ring uit. Onderweg naar de uitgang nog even over de hindernis gegaan en gek genoeg is die oefening wel beoordeeld terwijl ik helemaal niet deed wat de bedoeling was.
Het ging allemaal wel een beetje onduidelijk met het wisselen van de oefeningen, maar al met al was er meer spanning bij mij dan ik had gehoopt, maar minder bij Diego dan ik had verwacht. Ik denk dat als wij wat meer gaan oefenen op vreemd terrein dat we volgende keer gewoon weer meedoen. En dan hoop ik dat de NH-challenge weer wordt georganiseerd zoals voorgaande keren.


Voor het publiek ging de Nh challenge ook erg rommelig, was niet duidelijk wie wat ging doen en soms ging de wissel heel snel ineens. Juryleden (denk ik) die ineens weg liepen. En persoonlijk was ik niet zon fan van de vrouw die het aan elkaar praatte, die was ook erg chaotisch


Voor mij als deelnemer ook een beetje :+ Maar ik heb er heel erg van genoten. Joep was verrassend rustig en braaf. Hij is niet één keer in paniek geraakt (score!) en volgens mij vond hij het best een leuk spelletje. De enge doorgang had ik thuis nagebouwd, omdat ik die echt wilde oefenen. Dus in de ring leek hij dat te herkennen en liep hij zonder dat ding een blik waardig te keuren erdoor.

Ook het sprongetje ging super goed. Thuis tilt hij niet altijd zijn benen op (of stopt gewoon) maar hier tot mijn verbazing niet. :D Als laatste begon hij ook nog te spelen met een soort plastic tunnel, dus ik was helemaal tevreden. :)


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Isabel_k op 14-04-19 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: EquiDay 2019 Jubileum - met NK springen op neckrope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:19

Even Equiday berichten?

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: EquiDay 2019 Jubileum - met NK springen op neckrope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:50

Leuk verslag! Heb je toevallig nog meer foto's van de NH challenge? :D

IG: @arabierjoep

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:06

Bellatrix schreef:
Hier staat alles wat ik heb: https://www.facebook.com/MarliesTrap/me ... 117&type=3

Heb maar een minuutje of 20 bij de NH challenge gefotografeerd dus ik zal niet iedereen op de foto hebben.

Ik sta er op :D Ik hoor bij de vos die erg verschrikt kijkt. :')

Je hebt het evenement mooi vast gelegd.

IG: @arabierjoep


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 43 bezoekers