Verzorger of leasen ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Verzorger of leasen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 11:50

Hoi, ik post dit topic om even mijn opties te verkennen. Ik heb een 7 jarig paardje, goed gereden en echt braaf. Ik heb een bak op 15 min rijden en een bos op 10. Maar ookal vraag geen bijdrage komen mensen gewoon niet opdagen bij hun afspraken... Ik ga zo op kamers en wil hem dus wel genoeg aandacht geven.

Heeft iemand misschien ideen?
Ik dacht dat als ik hem zaterdag en zondag rijd het misschien genoeg zou zijn?

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Verzorger of leasen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 12:02

Lijkt het je dan niet handiger om een bijdrage te vragen om een ander publiek te trekken?

Twee dagen rijden kan prima, maar als je echt intensief rijdt denk ik dat dat paard wel spierpijn gaat overhouden aan dat schema.

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 14:00

Poekkie schreef:
Lijkt het je dan niet handiger om een bijdrage te vragen om een ander publiek te trekken?

Twee dagen rijden kan prima, maar als je echt intensief rijdt denk ik dat dat paard wel spierpijn gaat overhouden aan dat schema.

Ik woon een beetje achteraf dus ik weet niet of er genoeg animo is, maar ja ik kan wel gewoon minder intensief rijden om problemen te voorkomen wanneer ik nog niks anders heb.

Nymphaea

Berichten: 51
Geregistreerd: 14-07-22

Re: Verzorger of leasen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:41

Ik zou een kleine bijdrage vragen? Als je hem in de lease doet, dan vind ik dat de "huurders" hem mogen komen rijden wanneer ze willen.. Zoek je een verzorger dan kan je wel zeggen hoeveel dagen ze mogen komen rijden, maar dan geen bijdrage.

Tenminste, zo is mijn ervaring.

Dat mensen niet komen opdagen dat komt helaas te veel voor.. ook buiten de paardenwereld om.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Verzorger of leasen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:01

Ik ken je paard niet. Maar als hij geregeld weidegang heeft en verder ook verzorgd wordt dan is het volgens mij echt voldoende als jij zelf elk weekend 2 keer komt hoor.

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:03

CapeS schreef:
Ik dacht dat als ik hem zaterdag en zondag rijd het misschien genoeg zou zijn?


Genoeg waarvoor? Een paard heeft niet de natuurlijke behoefte om gereden te worden. Dus ja, dat is genoeg, en je kan het ook niet doen :D

Wat dan natuurlijk wél moet is dat hij vrije beweging heeft met vriendjes en voeding die is afgepast op zijn natuurlijke behoefte en gebrek aan training. En iemand die hem in de gaten kan houden of het goed met hem gaat, je kan bellen bij calamiteiten, et cetera.

Het is anders als je wil dat hij in wedstrijdconditie blijft of komt, maar ik ben ervan overtuigd dat als de huisvesting goed genoeg is, een paard geen ruiter 'nodig heeft'.

CapeS

Berichten: 306
Geregistreerd: 07-07-19
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 15:11

IngeK schreef:
CapeS schreef:
Ik dacht dat als ik hem zaterdag en zondag rijd het misschien genoeg zou zijn?


Genoeg waarvoor? Een paard heeft niet de natuurlijke behoefte om gereden te worden. Dus ja, dat is genoeg, en je kan het ook niet doen :D

Wat dan natuurlijk wél moet is dat hij vrije beweging heeft met vriendjes en voeding die is afgepast op zijn natuurlijke behoefte en gebrek aan training. En iemand die hem in de gaten kan houden of het goed met hem gaat, je kan bellen bij calamiteiten, et cetera.

Het is anders als je wil dat hij in wedstrijdconditie blijft of komt, maar ik ben ervan overtuigd dat als de huisvesting goed genoeg is, een paard geen ruiter 'nodig heeft'.

Hij raakt heel snel zijn bespiering kwijt en heeft over het algemeen veel energie, ook geniet hij vol van bosritjes waar hij lekker kan rennen op de grote paden. Ik merk dat als ik hem niet geregeld rijd (2x in de week) dat hij zijn energie niet kwijt kan ookal staat hij 24/7 buiten op ongeveer een hectare land met vriendjes? Hij hoeft verder niet in wedstrijd conditie te zijn en mijn moeder voert hem en doet de rest van de verzorging wanneer ik weg ben.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70518
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 16:25

Ik verplaats dit topic naar Verzorgpaarden.