Op zoek - advies gevraagd-

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MariskaDream
Berichten: 132
Geregistreerd: 16-05-14

Op zoek - advies gevraagd-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 11:20

Hoi,

Zouden jullie mij willen adviseren?

Ik ben 25 jaar , nog thuiswonend (wil wel verhuizen maar wil na het afronden van mijn studie naar het buitenland dus vandaar -maar dit duurt nog wel 3 jaar ;) ben hier wel mee bezig maar of het lukt is een vraag, kan ook dat het niet lukt en dan gaat het niet door en blijf ik hier)

Ik heb een fulltime baan (parttime studie , t zijn meer cursussen) en rij 1 keer per week paard op de manege. M`n lievelingspaard waar ik een goede band mee had is vorige week overleden en ja daar heb ik het heel zwaar mee (nog steeds een beetje). Ik zeg niet dat ik een goede ruiter ben maar ik ben heel ambitieus en leergierig. Sinds een jaar les ik bij een nieuwe instructrice en door haar heb ik nog meer motivatie en doelen gekregen mbt paardrijden. Ik vind 1 keer per week lessen nogal weinig en zou daarom graag op zoek willen gaan naar een bijrijd/verzorgpaard bij mij in de omgeving.
Heb helaas nog geen rijbewijs maar wel beschikking tot een elektrische fiets.

Ik hoop dat een bijrijd paard een haalbare zaak is, ik ben een betrouwbaar persoon, verantwoordelijk en heel punctueel.

M`n ouders zijn al 2 keer begonnen over een eigen paard ook.

Kunnen jullie mij tips geven wat ik in een advertentie zou kunnen zetten? (wil denk iets op FB plaatsen)

Ik moet nog veel leren maar ik WIL graag leren. En ik heb ook zo mijn ambities mag je die ook vermelden in een advertentie?

Ik zou mits mogelijk ook graag lessen willen volgen waar ik ook voor wil betalen.
Ik zou graag meer willen leren mbt tot het rijden maar ook in de omgang/verzorging met/van paarden.

Ik heb dit nog nooit gedaan, dus geen idee verder maar vragen mensen dan ook hoeveel dagen je kan en kan daar ook in gewisseld worden?

Bedankt voor de hulp ben benieuwd naar de reacties!
Laatst bijgewerkt door MariskaDream op 29-04-22 11:50, in het totaal 3 keer bewerkt

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Op zoek - advies gevraagd-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:29

Ik zou anders gezegd hebben, koop zelf een passend paard. Maar je geeft aan over 3 jaar naar het buitenland te gaan, dan is inderdaad een bijrijd-of leasepaard veel beter. Hebben ze op die manege niets voor je?

MariskaDream
Berichten: 132
Geregistreerd: 16-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 11:33

anjali schreef:
Ik zou anders gezegd hebben, koop zelf een passend paard. Maar je geeft aan over 3 jaar naar het buitenland te gaan, dan is inderdaad een bijrijd-of leasepaard veel beter. Hebben ze op die manege niets voor je?


Ergens heb je wel helemaal gelijk! bedankt voor je reactie. ivm het buitenland ben hier nog ontzettend mee bezig en/of het inderdaad doorgaat! Zit er wel over na te denken een eigen paard. (adviezen welkom he daarom open ik dit topic) m`n ouders zeiden het ook al. Maar mocht naar het buitenland écht daadwerkelijk doorgaan zit ik wel met het paard om m`n zusje en n vriendin dan voor hem/haar te laten zorgen vind ik ook zo`n ding. tis mijn verantwoordelijkheid.

Manege zou ik altijd kunnen informeren maar tis n kleine manege en toen ze dicht moesten door covid was er een geselecteerd groepje wat voor de paarden mocht zorgen, en daar hoorde ik niet bij (had t wel gewild) . Mocht je nog adviezen hebben, welkom altijd!
Laatst bijgewerkt door MariskaDream op 29-04-22 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:38

MariskaDream schreef:
anjali schreef:
Ik zou anders gezegd hebben, koop zelf een passend paard. Maar je geeft aan over 3 jaar naar het buitenland te gaan, dan is inderdaad een bijrijd-of leasepaard veel beter. Hebben ze op die manege niets voor je?


Ergens heb je wel helemaal gelijk! bedankt voor je reactie. ivm het buitenland ben hier nog ontzettend mee bezig en/of het inderdaad doorgaat! Zit er wel over na te denken een eigen paard. (adviezen welkom he daarom open ik dit topic) m`n ouders zeiden het ook al. Maar mocht naar het buitenland écht daadwerkelijk doorgaan zit ik wel met het paard om m`n zusje en n vriendin dan voor hem/haar te laten zorgen vind ik ook zo`n ding. tis mijn verantwoordelijkheid

Hoe lang wou je dan in het buitenland verblijven?

MariskaDream
Berichten: 132
Geregistreerd: 16-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 11:41

Hoe lang wou je dan in het buitenland verblijven?[/quote] een halfjaar tot een jaar mits mogelijk!

Lijsken
Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:43

De overgang van 1x per week manegeles naar een eigen paard hebben is ook best groot. Er zijn een heleboel nieuwe dingen te leren als een paard helemaal jouw verantwoordelijkheid wordt, naast dat het een bak meer tijd kost. Een bijrijdpaard of leasepaard als tussenstap vind ik dus best slim.

Een groot voordeel dat je hebt is dat je 25 bent, veel mensen die een bijrijder zoeken die willen een volwassene. Ik zou je leeftijd dus sowieso noemen in de advertentie en ook dat je een fulltime baan hebt. Laat het maar duidelijk zijn dat je geen "feeststudent" bent maar iemand die al de nodige verantwoordelijkheid draagt.
Verder: wees eerlijk en duidelijk in je ervaring. Niet alleen "ik rijd X jaar" maar ook de oefeningen waar je in je les mee bezig bent (is dat bijvoorbeeld vergelijkbaar met B of L1 of L2 niveau?). Heb je (op aanvraag) evt een filmpje van jezelf beschikbaar? Dan kunnen mensen zien dat je dat niveau ook écht hebt.

Je ambities zou ik ook noemen, je zoekt een klik tussen jouw wensen en die van de eigenaar en in jouw geval is dat geen pony van 25 om te komen poetsen. Dat je les wilt nemen én betalen is ook een pré.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 11:51

MariskaDream schreef:
Hoe lang wou je dan in het buitenland verblijven?
een halfjaar tot een jaar mits mogelijk![/quote]
Dat vind ik persoonlijk te lang om dan nu een eigen paard te kopen. Als het een stage zou zijn van enkele weken dan zou het wel te overbruggen zijn.

MariskaDream
Berichten: 132
Geregistreerd: 16-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 11:55

anjali schreef:
MariskaDream schreef:
Hoe lang wou je dan in het buitenland verblijven?
een halfjaar tot een jaar mits mogelijk!

Dat vind ik persoonlijk te lang om dan nu een eigen paard te kopen. Als het een stage zou zijn van enkele weken dan zou het wel te overbruggen zijn.[/quote]

Misschien wordt het ook een stage dat zou nog kunnen namelijk!

ben nog in contact met het bedrijf

dankjewel voor het meedenken trouwens!!

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Re: Op zoek - advies gevraagd-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:14

Klinkt voor mij als een droomverzorgster, TS. Goede instelling! Het enige waar ik wel inspraak bij zou willen hebben is wie de instructie geeft, want er lopen een hoop tenenkrommende 'lesgevers' rond. Verder denk ik dat je met de tekst in je OP gewoon een advertentie moet plaatsen. Die is heel duidelijk. Je hebt er maar één nodig die reageert. ;)

MariskaDream
Berichten: 132
Geregistreerd: 16-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 12:24

Shenavallie schreef:
Klinkt voor mij als een droomverzorgster, TS. Goede instelling! Het enige waar ik wel inspraak bij zou willen hebben is wie de instructie geeft, want er lopen een hoop tenenkrommende 'lesgevers' rond. Verder denk ik dat je met de tekst in je OP gewoon een advertentie moet plaatsen. Die is heel duidelijk. Je hebt er maar één nodig die reageert. ;)


ooh wat een lieve reactie! Bloos er gewoon van! bedankt voor je tips! a ik ga zeker goed opzoek naar een goede instructie ook 1 die aan mijn wensen en hopelijke doelen kan voldoen.

Had al 2 keer eerder n verzorgpaard kunnen hebben maar dat ging helaas niet door

pinto_1

Berichten: 2557
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:37

Ik ben het helemaal met Shenavallie eens, ik vind je OP heel netjes overkomen. Ik zou blij zijn met een verzorger/bijrijder als jij. ;)

Ook het feit dat je wil leren, dat je les wil nemen en dat je daar ambitieus in bent zou voor mij een pré zijn. +:)+

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Op zoek - advies gevraagd-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:40

In welke regio zoek je?

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Op zoek - advies gevraagd-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:47

Ik zou ook nog je lengte en gewicht vermelden. Ik heb zelf bv E-ponies (niet dat ik een bijrijder zoek) en daar past iemand van 1.80 en 75 kg (wat een normaal gewicht is voor die lengte) gewoon niet op.
Maar iemand van 1.50 die 65 kg weegt (wat op zich qua gewicht dan weer geen probleem is, ook al is dat overgewicht) past weer niet in mijn zadels.

MariskaDream
Berichten: 132
Geregistreerd: 16-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 12:58

Cioccolato schreef:
In welke regio zoek je?
Zuid-Holland
vlakbij de keukenhof die omgeving in de buurt.
Woon daar zelf niet, maar wel in de buurt daarvan, is fietsend wel te doen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Op zoek - advies gevraagd-

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:06

Wat je kunt doen is bij stallen in de omgeving langs fietsen en eens rondvragen of er mensen op zoek zijn naar een bijrijder. Dan krijg je gelijk een indruk van de sfeer en van de mensen die er rond lopen.

Kijk ook eens bij de grotere stallen.

Ga bijvoorbeeld eens langs bij Sint Hubertus (geen manege, maar een rijvereniging waar iedereen zijn eigen paard heeft). Daar wordt altijd veel georganiseerd en staan veel paarden. Wellicht dat daar iemand op zoek is.

Of kijk eens bij Manege Hillegom (wel een manege, maar er staan ook privepaarden).

Op beide locaties worden ook wedstrijden gehouden dus zijn er ook mensen die verder willen komen met rijden.

MariskaDream
Berichten: 132
Geregistreerd: 16-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 13:18

pinto_1 schreef:
Ik ben het helemaal met Shenavallie eens, ik vind je OP heel netjes overkomen. Ik zou blij zijn met een verzorger/bijrijder als jij. ;)

Ook het feit dat je wil leren, dat je les wil nemen en dat je daar ambitieus in bent zou voor mij een pré zijn. +:)+


Oh wat een ontzettend aardig compliment! en super bedankt voor de duidelijkheid en tips! super lief dankjewel!

MariskaDream
Berichten: 132
Geregistreerd: 16-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 16:12

MariskaDream schreef:
pinto_1 schreef:
Ik ben het helemaal met Shenavallie eens, ik vind je OP heel netjes overkomen. Ik zou blij zijn met een verzorger/bijrijder als jij. ;)

Ook het feit dat je wil leren, dat je les wil nemen en dat je daar ambitieus in bent zou voor mij een pré zijn. +:)+


Oh wat een ontzettend aardig compliment! en super bedankt voor de duidelijkheid en tips! super lief dankjewel! lief dat je mijn ambitie zo benadrukt , hoop dat eventuele reacties dat ook gaan doen!